Sinua en pidättäisi hengitystä. Itse olen HPY:n ajoilta asikkaana, enkä minäkään saanut mitään viestiä. Nuoremmille palstan lukijoille tiedoksi, Helsingin puhelinyhdistys (nyk. Elisa).
En ymmärrä tätä keskustelua nyt ollenkaan. Elisalla on vähintään satojatuhansia asiakkaita. Pitäisikö siis kaikille pääkaupunkiseudulla asuville asiakkaille lähettää ko. markkinointiviesti? Eihän Nordikselle muita mahtuisikaan koko kaudella, jos kaikki Elisan asiakkaat kutsuttaisiin katsomoon. Mistä Elisa voi edes tietää, että juuri te olisitte kiinnostuneita?
Ja minäkin olen Elisan asiakas, ysäriltä asti, eikä ole mitään viestiä näkynyt. Mutta en kyllä sellaista varsinaisesti ole edes odottanut. Mulla on tosin myös kausari, mutta olen aika varma, ettei Elisa ole siitä tietoinen, koska en ole sitä heille ilmoittanut. Ja vaikka kausaria ei olisikaan, olen valmis ostamaan liput itseäni kiinnostaviin tapahtumiin.
Samaan aikaan, kun huudetaan vahvistuksia, pitäisi ymmärtää, että niissä kotimatseissa pitää käydä ihan maksetuilla lipuilla. Ja vaikka nämä firmojen liput ovat myös maksettuja lippuja, tarkoitan tällä nyt sellaisia lippuja, mistä käytännössä koko myyty summa miinus verot ja TM:n palvelumaksut jää HIFK:lle. Tämä on sillä tavalla nurinkurinen maailma, että ensin pitää saada asiakkailta fyrkat ja sitten voidaan hankkia vasta kalustoa. Välillä ihmettelen somessa "tuttuja", miten moni käy käytännössä vain vieraspeleissä. Ok, ymmärrän, että se on hauska harrastus ja kiva dokata maakunnissa ja ehkä treffata muitakin tuttuja. Mutta silti aika moni näistä ei juuri koskaan käy Nordiksella. Ja jos käyvät, tulevat jonkun kaverinsa kausarilla. Eipä näistä faneista siis ihan hirveästi HIFK:n kassaan hyötyä ole, kun fyrkat valuu kilpaileville seuroille.