The Jäähallin lipunhinnoissa järkeä?

  • 240 871
  • 946

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No, tänään oli sellainen matsi, että varmaan ei enää vituta kalliimmilla lipuillakaan..? Itseäni vituttaa etten päässyt hallille tänään.

Upeaa että IFK voitti, ehkä seuraavaan kovaan perjantai matsiin saadaan halli täyteen ilman alennuslippujakin jos näin pystytään jatkamaan!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan kammottava peli kärppälasein katsottuna. Veli alkoholin voimalla
pian kohti hki-vantaata ja kohti uusi pettymyksiä.

Itse olen kokenut samat Oulussa, tosin jäänyt yöksi ja kuunnellut paikallisten vittuilua koko illan, joten I feel your pain.

Ja myönnän rehellisesti, että luulin sun olevan HIFK-fani, kun nopeasti luin vain viestisi, enkä kuvitellut täällä näkeväni vierailijoita just tänään. Olisin varmaan jättänyt kommentoimatta, jos mulla olisi ollut valot päällä. Pahoitteluni ja happy landings!
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Itse olen kokenut samat Oulussa, tosin jäänyt yöksi ja kuunnellut paikallisten vittuilua koko illan, joten I feel your pain.

Ja myönnän rehellisesti, että luulin sun olevan HIFK-fani, kun nopeasti luin vain viestisi, enkä kuvitellut täällä näkeväni vierailijoita just tänään. Olisin varmaan jättänyt kommentoimatta, jos mulla olisi ollut valot päällä. Pahoitteluni ja happy landings!
No hard feelings! :)

Mukava reissu kaikkinensa, tiedän että olet asiallinen kirjoittaja, niin en edes osaisi ottaa kommenttejasi negatiivisesti!

Hauskaa viikonloppua!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Aivan kammottava peli kärppälasein katsottuna. Veli alkoholin voimalla
pian kohti hki-vantaata ja kohti uusi pettymyksiä.
Ihan mielenkiinnosta niin oletko samalla lennolla joukkueen kanssa?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No hard feelings! :)

Mukava reissu kaikkinensa, tiedän että olet asiallinen kirjoittaja, niin en edes osaisi ottaa kommenttejasi negatiivisesti!

Hauskaa viikonloppua!

Minähän olen vain tällainen sinisilmäinen, pohjoiskorealainen fanityttö, mutta kiitos kohteliaisuudesta :).

Huomenna teillä juhlapäivä, joten eiköhän se heti huomenna helpota teilläkin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Jaaa kiva kun itse just makseli melkein kolminkertaisen hinnan… ei silleen mitään, mutta kun pelikin niin paskaa, niin kyllä se vähän vituttaa syöttää rahaa tuohon tämän hetkiseen roskaan.
Juu, reilut 4 kybää maksoin minäkin E-katsomon paikasta. Just nyt ei harmita, mutta ei tuo tosiaan ihan OK kuitenkaan ole. Ja en suosittele opettamaan katsojia siihen, että odottavat viime hetken tarjouksia...
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Lienee selvää, että nämä viime hetken halvemmat liput ovat Kortesluoman virityksiä, sillä vanhalta puupää-osastolta IFKn johdossa on ihan turha odottaa tällaista radikaalista ideointia. Tätä varten Kortesluoma tänne tuotiin.
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lasten kanssa matsiin -ajatuksella nämä viime hetken tarjoukset ovat erittäin suotavia. Varmasti helpottaa lähtöpäätöstä, kun liput kolmelle maksaa 45 euroa vs. 90 euroa.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Lienee selvää, että nämä viime hetken halvemmat liput ovat Kortesluoman virityksiä, sillä vanhalta puupää-osastolta IFKn johdossa on ihan turha odottaa tällaista radikaalista ideointia. Tätä varten Kortesluoma tänne tuotiin.

TJ ihmetteli HS:n jutussa tällä viikolla että trendi on ollut ostaa liput vasta viime hetkellä. Kertoo siitä että Kortesluoman toiminta on niin radikaalia, että TJ:kään ei IFK:saa ole siitä tietoinen että laitettu pari päivää ennen matsia tarjouslippuja liikkeelle.

Jos eilen oli 7500 maksanutta katsojaa niin lukumäärät on sitä luokkaa että keskiarvo kauden aikana tulee olemaan yli budjetoidun ja se tuonee vipuvartta hankintoihin. Toivottavasti budjetti on tehty niin että siitä 6800 tavoitteesta 1500 lippua per matsi on niitä 11-15e lippuja.

1500 11e hintaista lippua on noin 500ke kaudessa joten kyllähän nekin rahat on hyvä poimia pois kuleksimasta.

IFK:n myynti toimi ennen muuten mielestäni toisin päin. Ale lippuja sai aika vähän alkukaudesta mutta loppukaudesta sai usein. Jos nyt on tehty suunnan muutos niin se on looginen. Aiemmin keskiarvoa varmaan paikattiin tarjouslipuilla loppukautta kohti mutta nyt jos peli on hyvää ja väkeä hallilla jo alkukaudesta niin luulisi että kevöt kaudella käy myös väkeä on psykologista valmiutta maksaa silloin isompia hintoja lipuista kun on syksyllä päässyt halvemmalla.

Pitkässä juoksussa ei voi joka matsiin jakaa 15e lippuja sillä siinä käy niin että kausikortteja ei saada enää myytyä koska esim. B ja D katsomoihin irtoliput ovatkin puolet halvempia kuin kausikortti.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
TJ ihmetteli HS:n jutussa tällä viikolla että trendi on ollut ostaa liput vasta viime hetkellä. Kertoo siitä että Kortesluoman toiminta on niin radikaalia, että TJ:kään ei IFK:saa ole siitä tietoinen että laitettu pari päivää ennen matsia tarjouslippuja liikkeelle.

Jos eilen oli 7500 maksanutta katsojaa niin lukumäärät on sitä luokkaa että keskiarvo kauden aikana tulee olemaan yli budjetoidun ja se tuonee vipuvartta hankintoihin. Toivottavasti budjetti on tehty niin että siitä 6800 tavoitteesta 1500 lippua per matsi on niitä 11-15e lippuja.

1500 11e hintaista lippua on noin 500ke kaudessa joten kyllähän nekin rahat on hyvä poimia pois kuleksimasta.

IFK:n myynti toimi ennen muuten mielestäni toisin päin. Ale lippuja sai aika vähän alkukaudesta mutta loppukaudesta sai usein. Jos nyt on tehty suunnan muutos niin se on looginen. Aiemmin keskiarvoa varmaan paikattiin tarjouslipuilla loppukautta kohti mutta nyt jos peli on hyvää ja väkeä hallilla jo alkukaudesta niin luulisi että kevöt kaudella käy myös väkeä on psykologista valmiutta maksaa silloin isompia hintoja lipuista kun on syksyllä päässyt halvemmalla.

Pitkässä juoksussa ei voi joka matsiin jakaa 15e lippuja sillä siinä käy niin että kausikortteja ei saada enää myytyä koska esim. B ja D katsomoihin irtoliput ovatkin puolet halvempia kuin kausikortti.

Eilen hallilla spekulointia, että olikohan nuo 15e liput perjantain kotipeliin sittenkin seuran kämmi. Jos olikin alunperin tarkoitettu fanclubilaisille ja tietyn aikarajan sisällä. Ei kaikilla fanclubilaisille kuitenkaan kausaria ole.

Noh en tiedä, elinkautisena ei oo ollu tarvetta ostaa irtolippuja kun joskus lähipiirille.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
TJ ihmetteli HS:n jutussa tällä viikolla että trendi on ollut ostaa liput vasta viime hetkellä. Kertoo siitä että Kortesluoman toiminta on niin radikaalia, että TJ:kään ei IFK:saa ole siitä tietoinen että laitettu pari päivää ennen matsia tarjouslippuja liikkeelle.

Jos eilen oli 7500 maksanutta katsojaa niin lukumäärät on sitä luokkaa että keskiarvo kauden aikana tulee olemaan yli budjetoidun ja se tuonee vipuvartta hankintoihin. Toivottavasti budjetti on tehty niin että siitä 6800 tavoitteesta 1500 lippua per matsi on niitä 11-15e lippuja.

1500 11e hintaista lippua on noin 500ke kaudessa joten kyllähän nekin rahat on hyvä poimia pois kuleksimasta.

IFK:n myynti toimi ennen muuten mielestäni toisin päin. Ale lippuja sai aika vähän alkukaudesta mutta loppukaudesta sai usein. Jos nyt on tehty suunnan muutos niin se on looginen. Aiemmin keskiarvoa varmaan paikattiin tarjouslipuilla loppukautta kohti mutta nyt jos peli on hyvää ja väkeä hallilla jo alkukaudesta niin luulisi että kevöt kaudella käy myös väkeä on psykologista valmiutta maksaa silloin isompia hintoja lipuista kun on syksyllä päässyt halvemmalla.

Pitkässä juoksussa ei voi joka matsiin jakaa 15e lippuja sillä siinä käy niin että kausikortteja ei saada enää myytyä koska esim. B ja D katsomoihin irtoliput ovatkin puolet halvempia kuin kausikortti.
Hyvää pohdintaa ja olen ihan samoilla linjoilla. Puhuttiin eilen hallilla tuttujen kanssa, että olisiko Kortesluomalla joka peliin tietty raja, jonka ylittyessä viimeisiä unisia houkutellaan näillä superhalvoilla lipuilla. Mallia Kärppiä vastaan 6500-7000 ja sitten SaiPoja vastaan pienempi määrä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hyvää pohdintaa ja olen ihan samoilla linjoilla. Puhuttiin eilen hallilla tuttujen kanssa, että olisiko Kortesluomalla joka peliin tietty raja, jonka ylittyessä viimeisiä unisia houkutellaan näillä superhalvoilla lipuilla. Mallia Kärppiä vastaan 6500-7000 ja sitten SaiPoja vastaan pienempi määrä.

Voisi hyvin olla ja voisi kuvitella, että Kortesluomalla on myös kaikki mahdollinen data käytettävissä siitä milloin, miten ja millaisia lippuja sekä kenelle niitä menee ja sen pohjalta reagoidaan jos on tarvetta. En sitten tiedä miten yritysten kanssa toimitaan tai yhteistyökumppaneiden, jotka jakavat lippuja asiakkailleen. Se, että IFK saa mahdollisimman paljon jengiä halliin on mielestäni tärkeää ja voisi kuvitella, että se myös lisää jatkossa kysyntää jos hallissa on hyvä tunnelma.

7251 on ilmoitettu kotiotteluiden yleisökeskiarvoksi. Ihan hyvä startti!
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noissa halvoissa erikoisinta on se että niitä tarjotaan myös 1 ja 2 kategorioihin. Toki niillä saa jengiä lisää, mutta ei se näin voi kuitenkaan pitkää jatkua, muuten kausikorttien arvo laskee. Helpommin ymmärtäisi halvat liput yläkatsomoiden kulmiin jne, niin edullisia ne saisi olla muutenkin.
 

444

Jäsen
Itse olen kokenut samat Oulussa, tosin jäänyt yöksi ja kuunnellut paikallisten vittuilua koko illan, joten I feel your pain.

Ja myönnän rehellisesti, että luulin sun olevan HIFK-fani, kun nopeasti luin vain viestisi, enkä kuvitellut täällä näkeväni vierailijoita just tänään. Olisin varmaan jättänyt kommentoimatta, jos mulla olisi ollut valot päällä. Pahoitteluni ja happy landings!
Muistan sen jonkun pudotuspelikevään, kun starttasin Saabini Vantaalta kohti Oulua ja tulin samoilla silmillä pelin jälkeen takaisin kotiin. Ottelu päättyi Kärpille 1-0. En halua muistaa, mikä kausi oli kyseessä. Ei ollut hyvä fiilis ajaa kotiin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen hallilla spekulointia, että olikohan nuo 15e liput perjantain kotipeliin sittenkin seuran kämmi. Jos olikin alunperin tarkoitettu fanclubilaisille ja tietyn aikarajan sisällä. Ei kaikilla fanclubilaisille kuitenkaan kausaria ole.

Noh en tiedä, elinkautisena ei oo ollu tarvetta ostaa irtolippuja kun joskus lähipiirille.

Kuulin itse samaa spekulointia ja kyllähän se kävisi myös järkeen. Virheitä sattuu kaikille ja jos siitä oli kyse, tuskin tulee toistumaan.

Eilenhän ennen peliä kukitettiin Fan Clubin entinen pj Pate, joka siirtyi viime kauden päätteeksi syrjään ja siirsi soihdun eteenpäin. 29 vuotta fanien eteen tehdystä vapaaehtoistyöstä on syytäkin huomioida seuran toimesta, koska se on ihan järkyttävän pitkä aika. Tätä taustaa vasten lippulinkki vain Fan clubin jäsenille tuntuisi myös järkeenkäyvältä.

Mulla kun on kausari, niin en ole koskaan suhtautunut lippualeihin negatiivisesti. Kausari helpottaa omaa elämää ja tuo aitoa lisäarvoa, kun on oma mesta ja ympärillä tutut naamat. Ja kalenterinhallintakin selvääkin selvempää. Eikä koskaan tarvitse rämpyttää Ticketmasteria raivon partaalla ja maksan siitäkin mielelläni.

Pääasia, että jengiä saadaan halliin mahdollisimman moniin matseihin mahdollisimman paljon. Onhan ale-lipuissa tietty vaara, jos niitä vapautetaan liikaa ja halukkuus maksaa täyttä hintaa lipuista laskee, mutta erilaisia riskejähän on joka paikassa. Mutta, kun on selvät suunnitelmat eri tilanteisiin eikä tarvitse fiilispohjalta panikoida, en pidä riskejä ylimitoitettuina.

Yleisesti sanoisin, että syksythän ovat perinteisesti olleet sellaista aikaa, että katsojamäärät ovat selkeästi olleet talvea ja kevättä alhaisempia. Nyt niin ei ole ollut, joten vaikka lippuja menisikin normaalia halvemmalla, moni katsoja olisi jäänyt kokonaan himaan, jolloin kassaan ei olisi kilahtanut yhtään mitään. Mielestäni on ollut aiheellistakin reagoida tähän ja pyrkiä hakemaan muutosta. Varsinkin siksi, että nämä katsojat ovat todennäköisesti helpommin houkuteltavissa myös uudelleen, mutta myös siksi, että täydempi halli luo parempaa tunnelmaa myös joukkueille. Lätkähän on yhä edelleen parasta livenä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Noissa halvoissa erikoisinta on se että niitä tarjotaan myös 1 ja 2 kategorioihin. Toki niillä saa jengiä lisää, mutta ei se näin voi kuitenkaan pitkää jatkua, muuten kausikorttien arvo laskee. Helpommin ymmärtäisi halvat liput yläkatsomoiden kulmiin jne, niin edullisia ne saisi olla muutenkin.

Tarkoitatko 1. kategorialla kaikista kalleimpia paikkoja? Monesti skidi klubin kautta tulee 11e tarjouksia ja ne on B ja D päätyyn ja kulmiin, eli 37e paikoille, eli 26e halvemmalla. Sen lisäksi alas pleksin taakse sekä ylös mielestäni joka katsomoon. Noissa skidi klubin lipuissa voisi olla ihan hyvin vähän huonommatkin paikat mutta toisaalta niitä tarjotaan lapsiperheille joten ihan reilua kokonaiskuvassa mutta niissä on kuitenkin kalleimmat paikat jätetty ulkopuolelle. Kun kauden alussa tarjottiin 15e lippuja, niin mielestäni ne olivat 2. tai 3. kategoriasta alkaen.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkoitatko 1. kategorialla kaikista kalleimpia paikkoja? Monesti skidi klubin kautta tulee 11e tarjouksia ja ne on B ja D päätyyn ja kulmiin, eli 37e paikoille, eli 26e halvemmalla. Sen lisäksi alas pleksin taakse sekä ylös mielestäni joka katsomoon. Noissa skidi klubin lipuissa voisi olla ihan hyvin vähän huonommatkin paikat mutta toisaalta niitä tarjotaan lapsiperheille joten ihan reilua kokonaiskuvassa mutta niissä on kuitenkin kalleimmat paikat jätetty ulkopuolelle. Kun kauden alussa tarjottiin 15e lippuja, niin mielestäni ne olivat 2. tai 3. kategoriasta alkaen.
Juu voi olla että katsoin väärin, mutta olin katsovinani että niitä 15e lippuja oli myös 1 kategorian lippuihin A ja C katsomoihin, mutta en mee takuuseen
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu voi olla että katsoin väärin, mutta olin katsovinani että niitä 15e lippuja oli myös 1 kategorian lippuihin A ja C katsomoihin, mutta en mee takuuseen

Onko näin siis ollut useinkin vai nyt Kärpät-peliin? Koska siinä oli ilmeisesti käynyt joku fiba ja kaikkien lippujen ei yleisesti ottaen ole edes tarkoitus tulla alelaariin.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Juu voi olla että katsoin väärin, mutta olin katsovinani että niitä 15e lippuja oli myös 1 kategorian lippuihin A ja C katsomoihin, mutta en mee takuuseen

On niitä Skidi klubin 11e lippujakin A ja C katsomoihin muttei koskaan parhaille paikoille vaan mielestäni 3. kalliimmat paikat vain mahdollisia.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Elisa ilmeisesti jakaa asiakkailleen "rajoitetun erän" lippuja ensi keskiviikon KalPa-matsiin. Itse sai äsken mainostekstarin, jossa kehoitettiin hakemaan liput itselleni ja ystävälleni.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Elisa ilmeisesti jakaa asiakkailleen "rajoitetun erän" lippuja ensi keskiviikon KalPa-matsiin. Itse sai äsken mainostekstarin, jossa kehoitettiin hakemaan liput itselleni ja ystävälleni.

No kiva, nähtävästi en itse ole tarpeeksi hyvä Elisan asiakas kun en tuollaisia saa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös