The Jäähallin lipunhinnoissa järkeä?

  • 240 662
  • 946

#76

Jäsen
Ellei peli ole radikaalisti parempaa kuin ennen, niin taidan tyytyä radion ja teksti-tv:n tarjontaan. Sen verran jäänyt takavuosilta mieleen, että A&C-katsomot olivat 120 mk ja ekat rivit 80 mk, kun tuli eniten käytyö omalla rahalla hallissa 90-luvun puolessa välissä. Nyt samat paikat 34 euroa ja 10,50 euroa. Parhaat paikat kallistuneet roimasti, mutta ekat rivit halvenneet niiltä osin kuin halpispaikkoja on sivuille tarjolla.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Ei korkeissa hinnoissa olisi mitään vikaa jos tuote, eli Hifk olisi kunnossa. Korkeat hinnat ja paska tuote on huono yhdistelmä!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta minun nähdäkseni ainoat kallistuneet paikat ovat muutenkin yleisesti ottaen kansoitettu business-ihmisillä, jotka eivät järin paljon tunnelmaa nosta. Tuskin edes itse lippujaan maksavat. Montako yritystä jättää kausarin ostamatta/ lunastamatta hinnannousun myötä? Muutama ehkä, tuskin kuitenkaan kovinkaan moni. Esim. kulmakatsomot olivat edelleenkin 25€ + mahdolliset vastustajalisät, eikä hinnat ole nousseet viime kauteen verrattuna yhtään. Fanikausari edelleenkin suolainen 400+€, mutta lisäystä ei tässäkään kategoriassa ole viime kauteen verrattuna.

Ovathan hinnat millä tahansa mittarilla mitattuna korkeat, mutta omaan käymiseeni ne eivät näillä tai muutaman euron korotuksilla tule vaikuttamaan lainkaan. Ymmärrän kyllä, että kaikilla ei näin ole, vaikka ei meikäläiselläkään raha puussa kasva. Viime kaudella tuli katsottua joka ikinen matsi paikan päällä 25€:n lipulla (+lisät) ja eniten kirpaisi kun eilen laskin, paljonko koko lysti tuli maksamaan. Hengissä ollaan kuitenkin edelleen. Toisaalta, myös pelipäivän fiilis ja tapahtumat hallilla ovat sellaisia, mitä en oikein pysty arvottamaan, milloin ei olisi hintansa väärti. Nyt ajattelin ostaa ensi kaudeksi fanikausarin, koska se on niin paljon helpompaa kuin jatkuva irtolippujen kanssa pelaaminen. Ja tuleehan se noin 300€ halvemmaksikin.

Eiköhän toimistolla ole laskettu, kuinka paljon lippujen hinnan lasku toisi katsojia todellisuudessa lisää ja katsojiakin on toivottavasti profiloitu myytyjen paikkalippujen mukaan. IFK:n katsojamäärät kun ovat kuitenkin liigan huippua, vaikka lippujen hinnat pilvissä ovatkin. Kehitettävää löytyy toki paljon edelleenkin ja jos lippujen hintaa lasketaan, en pane pahakseni ollenkaan. Tosin mihinkään hyödylliseen säästyvät eurot tuskin kohdallani menevät. Ja jos kaltaisiani on IFK:n katsojissa paljonkin, painetta lippujen hinnanlaskuun ei juurikaan ole. Taidan siis olla muiden katsojien kannalta painajaismainen fani.
 

scholl

Jäsen
BoredOldLady kirjoitti:
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta minun nähdäkseni ainoat kallistuneet paikat ovat muutenkin yleisesti ottaen kansoitettu business-ihmisillä, jotka eivät järin paljon tunnelmaa nosta. Tuskin edes itse lippujaan maksavat. Montako yritystä jättää kausarin ostamatta/ lunastamatta hinnannousun myötä?

Sehän tuossa onkin päinpersettä. Kyllä A ja C katsomot ovat nimenomaan niitä, mitkä pitäisi olla kansoitettu IFK-sydämisillä yksityishenkilöillä. Varsinkin keskiviivasta IFK päätyyn päin kuten esim. A5, A6, C3, C2. Itse ainakin kuulun siihen kohderyhmään, joka ostaa pääsääntöisesti noita kalleimpia lippuja, koska ei jotenkin maistu istua päädyissä tms. ja se vituttaa, että siellä katsomoissa on niitä urpoja firmajengiä, joille jengi ei merkkaa mitään. On hyvin paljon erilainen tilanne jossain Euroopan jalkapallokatsomoissa, missä kausikortin ostanut on seuran jäsen syntymästään alkaen ja seuraa intohimoisesti mahdollisuuksien mukaan stadionilla kuolemaansa saakka. Täällä on jotain ihmeellistä porukkaa, joita ei jengi kiinnosta. Olen jopa miettinyt sitä, että vaikka itse nautin esim. oluen nauttimisesta urheilutapahtumissa niin pitäisikö paluu juurilleen toteuttaa lopettamalla alkoholipitoisten juomien myynnin.

Itse toivoisin, että IFK:n kannattajat voisivat liittyä jotenkin jäseneksi ja saisivat x euron alennuksen riippumatta missä istuvat ja saataisiin myös a ja c katsomoihin ihmisiä, jotka elävät joukkueen mukana. Se koettaisiin jotenkin omana juttuna enemmän, jos jäsenmaksu maksettaisiin ja saataisiin tietoa joukkueesta paremmin. Harva haluaa kuulua mihinkään retalefaniklubiin, joka on lähinnä huliganismia jossakin huonoilla paikoilla, vaan että voisi vauvasta vaariin tyylikkäästi olla oman joukkueen puolella. Taputtamalla, kannustamalla, viheltämällä etc. Että olisi elämää katsomoissa ja jokaisella olisi jotain punaista yllään. Jos ei pelipaitaa niin IFK kaulaliina tai erilaisia päähineitä.

Itse kyllä tiedän aika paljonkin yksityishenkilöitä, joilla on ollut hyvin pitkään kausikortit A-katsomoon ja maksavat omista rahoistaan ne. Ikävää, jos yleinen mielipide on nyt menossa siihen suuntaan, että parhaimmat paikat ns. huorataan joillekin firmojen landetyypeille, joille IFK ei merkitse mitään. Itse lähden siitä, että ottelut ovat kuitenkin asioita, mihin pitää olla henkilökohtainen suhde ja tottakai ne maksetaan omasta lompakosta. Sääli vain jos tällaiset kannattajat pyritään ajamaan huonommille paikoille.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Sehän tuossa onkin päinpersettä. Kyllä A ja C katsomot ovat nimenomaan niitä, mitkä pitäisi olla kansoitettu IFK-sydämisillä yksityishenkilöillä. Varsinkin keskiviivasta IFK päätyyn päin kuten esim. A5, A6, C3, C2. Itse ainakin kuulun siihen kohderyhmään, joka ostaa pääsääntöisesti noita kalleimpia lippuja, koska ei jotenkin maistu istua päädyissä tms. ja se vituttaa, että siellä katsomoissa on niitä urpoja firmajengiä, joille jengi ei merkkaa mitään. On hyvin paljon erilainen tilanne jossain Euroopan jalkapallokatsomoissa, missä kausikortin ostanut on seuran jäsen syntymästään alkaen ja seuraa intohimoisesti mahdollisuuksien mukaan stadionilla kuolemaansa saakka.

Niin mutta kun niitä kalliimpia Bisnes lippuja, menisi kaupaksi paljon enemmän kuin mitä niitä on. Nytkin kotisivuilla on että neuvotellaan uusista katsomo järjestelyistä. Sekä että nämä järjestelyt saattavat vaikuttaa hinnoitteluun. ( Lue vaikuttavat istumajärjestelyihin sekä lippujen hintoja nostavasti ).

Tosiasia on että Bisnes puoli tuo rahaa paljon enemmän kuin matti meikäläis fanit. Yhdessä ottelussa tuotto yhtä lippua kohti on enemmän kuin matti meikäläis fanilla koko kauden aikana. Näin ollen ei marssijärjestyksen osalta ole mitään ihmettelemistä...

Se että jalkapallo katsomoissa voi olla tavallisia faneja vaikka missä niin johtuu siitä että katsojiakin mahtuu helposti 10 kertaa enemmän kerralla katsomoon. Tosin jos luet yhtään lehtiä niin olet kyllä tietoinen että sama laulu se sielläkin on. Ei ole nimittäin kauan kun sai luke lehdestä että joku englannin ministeri valitteli sitä että valioliiga seurat nostavat pelilippujen hinnat taivaisiin ja unohtavat tavallisen matti meikäläisen..... jotenkin tuttua tekstiä siis.

Koska lippujen hintojen nostolle ja matti meikäläis fanien häätämiselle hallista tulee kuitenkin katto jossain vaiheessa. Vaikkakin hallin mainostilatuotot nyt HIFK:lle jatkossa tulevatkin. Niin enpä oikein usko että kovin montaa kertaa hallin vuokra sopimusta jatkossa uusitaan. Jos kertaakaan.... (saamari piip piip näppis ei suostu toimimaan kunnolla)

Niin ikävä kyllä joudumme väkisin joskus suuntaamaan kulkumme hiukan pohjoisemmaksi pelin toivossa... siellä kun on se isompi halli johon vielä suomen mittakaavassa sentään saa reilusti myytyä niitä halvempiakin lippuja... (piip piip )pakko lopettaa (tuli näytölle ilmoitus että ellen heti lopeta kiroilua niin yhteys katkaistaan ja salasana perutaan koneelle..)


Kesän jatkoa toivottaen
 

scholl

Jäsen
starcat kirjoitti:
Se että jalkapallo katsomoissa voi olla tavallisia faneja vaikka missä niin johtuu siitä että katsojiakin mahtuu helposti 10 kertaa enemmän kerralla katsomoon. Tosin jos luet yhtään lehtiä niin olet kyllä tietoinen että sama laulu se sielläkin on. Ei ole nimittäin kauan kun sai luke lehdestä että joku englannin ministeri valitteli sitä että valioliiga seurat nostavat pelilippujen hinnat taivaisiin ja unohtavat tavallisen matti meikäläisen.....

No Englantia en sotkisi mihinkään. Stadionit ovat pieniä. Eikä se lippujen hinnankohoaminen ole se pointti, vaan se, etteivät katsojat ole seuraa kannattavia jäseniä, vaan businessjengiä täällä. Siis en varsinaisesti kritisoi lipun hintaa, vaan sitä, että kuka siellä istuu. Kyllä futismatsista voi maksaa ihan hyvin 70-80euroakin kappaleelta. Tosin ei niitä pelatakaan 28 kotiottelua, vaan alle 20.

Miksei firmajengi voi istua E ja F katsomoiden alaosassa esim. Tehtäisiin jonkinlainen klubikatsomo siihen, joka olisi erotettu muusta katsomosta. Silloin intohimoisempi jengi olisi lähempänä katsomoa, eikä firmajengi kuitenkaan ihan piippuhyllyillä tarttisi olla. Eli parempi tilanne olisi kuin aitioissa.

edit. no ihan sama. Jos hallia ei rempata, vaan ollaan kuin jossain viiskytluvun vankilabunkkerin vastaanottotiloissa ja tunnelma on huonoa niin voi sitä jäädä himaankin. Ei varmaan jaksa loputtomiin taistella tuulimyllyjä vastaan
 

REDNECK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta -68
Kannattaisikohan tarkistaa noita joukkueita mistä peritään lisä hintaa. Ei taida TPS mestis tasoisella jengillä enään vetää väkeä hallille, jos pakko saada joku joukkue tilalle voisi tappara olla parempi/vetävämpi vaihtoehto. Taitaa vain olla noi joukkueet kiveen kirjoitettu ja niitä ei kukaan Jokereissakaan mieti sen enempää kuin HIFK:ssa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
scholl kirjoitti asiaa. Itsekin haluaisin aina istua kannustamassa joukkuetta näillä parhailla A/C-paikoilla ja olisin niistä valmis maksamaankin. Uskon, että kaltaisiani HIFK:n kannattajia on monia muitakin. En kuitenkaan halua ostaa kausaria, koska en kuitenkaan pysty käymään läheskään joka pelissä. Päätyistuminen ei vaan hotsita, joten nykyään yritän saada sitten jostain F/E-keskikatsomosta mahdollisimman hyvät paikat.

Lipunhintojen korotus pitää paikkansa, jos tuote on sitten sellainen mistä kannattaa maksaa. Porukka äänestää jaloillaan, jos pelit eivät ensi kaudella kulje.
 

avojääpommi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BoredOldLady kirjoitti:
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta minun nähdäkseni ainoat kallistuneet paikat ovat muutenkin yleisesti ottaen kansoitettu business-ihmisillä, jotka eivät järin paljon tunnelmaa nosta.
Höpöhöpö.
Suurin osa A2-A6 ja C2-C6 -osastolla on yksityisiä kausikortinhaltijoita tai 1-3 paikan firmalippuporukoita, joilla kausikortti on työsuhde-edun tyyppinen ratkaisu, eikä mikään firman sisäinen kiertonakki. Loput paikat (selkeä vähemmistö) on satunnaisia kävijöitä, joista näitä business-ihmisiä on ehkä maksimissaankin joka sadas. Pingviinit on onneksi saatu pääosin sullottua aitioihin.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
scholl kirjoitti:
Sehän tuossa onkin päinpersettä. Kyllä A ja C katsomot ovat nimenomaan niitä, mitkä pitäisi olla kansoitettu IFK-sydämisillä yksityishenkilöillä. Varsinkin keskiviivasta IFK päätyyn päin kuten esim. A5, A6, C3, C2. .
Jos ne olisivat täyteen myyty joka ainoassa pelicanstpskalpa-pelissäkin niin ehkä pitäisi. Nyt ne varmaan kannattaa myydä sille joka ostaa ne paikat joka peliin.
 
Nyt olisi pikkuhiljaa aika repäistä nuo TPS-lisät v*ttuun lippujen hinnoista. Oikeastaan jokeripelit ovat ainoita, joista voisi vähän lisää maksaakin. Ensi kaudella TPS kuuluu näin ennakkoon samaan kategoriaan SaiPan ja Kalpan kanssa - muutenkin kuin vain kiinnostuksen perusteella, joten kuka tällaisen joukkueen näkemisestä haluaisi maksaa ylihintaa? Onhan kyseessä toki "iso" seura, mutta nykypäivän tilanteesta johtuen en itse ainakaan lähtisi katsojia noilla lisähinnoilla huijaamaan.
 

scholl

Jäsen
Onko jollain tilastoa siitä, että ovatko kausikorttien myyntimäärät vähentyneet minkä hintaisissa katsomoissa vai ovatko ne fanikatsomojengiä, jotka eivät vielä ole ostaneet?

En millään pysty laittamaan tilannetta Baxterin syyksi, vaan kyllä fanikatsomomuutoksen lisäksi syyttäisin aika paljon nyt A- ja C-katsomoiden kohonneita lipunhintoja. Viime vuonna irtolippu maksoi 28e + 3,5e tiettyihin peleihin + lippupalvelunkulut 1,60e (1e + nettivaraus 0,60e). Nyt noihin lippuihin on tullut kuuden euron korotus eli lippu maksaa 34e + sivukulut. Samalla kausikortit ovat kallistuneet pari sataa eli sellainen maksaa 845e. Jos laskee 28 ottelua irtolippuina + 3,5e toisiin otteluihin niin irtolippuina ostettuna kausikortti olisi 903e + lippupalvelun kulut eli siis kausikortti on loppujen lopuksi aika huono diili.

On iltoja, jolloin kausikorttilainen ei pääse aikataulullisista syistä paikalle. On iltoja, jolloin vastustaja ei sytytä eli jolloin katsoja ei halua tulla paikalle. Nämä kun lisätään siihen, ettei halliin ole sellainen tunku, etteikö sinne lippua saisi halutessaan irtolippuna niin missä se peruste tuollaisella diilillä on hankkia kausikortti. Hinnoittelussa ei siis ole mitään järkeä. Ymmärrän, että irtolippujen hintoja nostetaan, koska se on ihan normaalitoimintaa, että ne maksavat paljon, jotka harvoin palveluita käyttävät, mutta kausikortin pitäisi olla parempi diili niin ihmiset ostaisivat niitä herkemmin. Tuo myytyjen kausikorttien määrän lasku on toivottavasti heräte Pentin putiikille.

Noilla irtolippujen hinnoilla kausikorttien pitäisi maksaa about 700e niin silloin diili olisi sellainen, että se kannattaa tehdä. Nyt ei ole mitään eroa käykö koko kauden irtolipuilla vai ostaako kausikortin. Useimmat eivät osta ja käyvät vain selektiivisesti sen mukaan, miten aikataulu antaa myötä.
 

Mies-Olavi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä kirjoitus Schollilta, samoilla linjoilla täällä.

missä se peruste tuollaisella diilillä on hankkia kausikortti.

Vastaan tuohon ihan omasta näkökulmasta: Itselleni se oli kuitenkin kausarin helppous, sen kun vaan marssii hallille ja se että aina on sama paikka. Bonuksena kavereiden viereiset paikat ja kausarit, aina hyvää seuraa. Mutta kieltämättä kävi ajatus kyllä pienessä mielessä että maksanko tuollaisen hinnan siitä ilosta.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On iltoja, jolloin kausikorttilainen ei pääse aikataulullisista syistä paikalle. On iltoja, jolloin vastustaja ei sytytä eli jolloin katsoja ei halua tulla paikalle. Nämä kun lisätään siihen, ettei halliin ole sellainen tunku, etteikö sinne lippua saisi halutessaan irtolippuna niin missä se peruste tuollaisella diilillä on hankkia kausikortti. Hinnoittelussa ei siis ole mitään järkeä. Ymmärrän, että irtolippujen hintoja nostetaan, koska se on ihan normaalitoimintaa, että ne maksavat paljon, jotka harvoin palveluita käyttävät, mutta kausikortin pitäisi olla parempi diili niin ihmiset ostaisivat niitä herkemmin. Tuo myytyjen kausikorttien määrän lasku on toivottavasti heräte Pentin putiikille.

Noilla irtolippujen hinnoilla kausikorttien pitäisi maksaa about 700e niin silloin diili olisi sellainen, että se kannattaa tehdä. Nyt ei ole mitään eroa käykö koko kauden irtolipuilla vai ostaako kausikortin. Useimmat eivät osta ja käyvät vain selektiivisesti sen mukaan, miten aikataulu antaa myötä.

Uskoisin, että suurin osa kausikorttien ostajista arvostaa nimenomaan sitä, että heillä on "oma paikka" hallissa jossa saavat istua, useimmiten vielä muiden tuttujen ympäröimänä. Jääkiekko-ottelu Nordiksella on paljon muuta kuin peli jota pelataan jäällä. Se on hallin tuoksu, kaverit ja puolitut ja "yhtä hyvät" paikat joka kerta. Irtolippulainen istuu milloin siellä milloin täällä. Eli osa kausikortin hinnasta on tuo tuttu ja turvallinen ympäristö ja tunnelma. Kuten kaikki tietävät vaihtelee myös tunnelma hallin eri osissa merkittävästikin. Onneksi on Suomessa tuo jääkiekon seuraaminen paikan päällä vielä kohtuullisen edullista, verrattuna mitä se maksaa esim. Jenkeissä. Taso on toki kovempi, mutta NHL-joukkueen kausikortti taitaa olla aika monen ulottumattomissa.

Jos vertaa muihin "live"-tapahtumiin, niin huomaa myös, että hinta on kohtuullinen. Teatterilippu maksaa hyvillä paikoilla Suomessa vähintään 50 egee ja ooppera taitaa olla 70 egen luokkaa. Popkonserttien hinnat ovat myös helposti yli 60 egee, ellei suostu istumaan jonkun pylvän takana vikalla rivillä.

Vaihtoehto lätkäottelulle Nordiksella on siis n.6-7 kaljaa siistissä ravintolassa, omalla paikalla. Ehkä siitä saa paremmat fiilarit ?
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyviä huomioita schollilta. Kaikista selvin tuo homma on kausikorttikategoria 6:ssa, jossa kausikortti maksaa 315 € (irtolippuina 329 €). Eli säästöä tulee huikeat 14 €, mikä tekee 4,26 %.
Jos laskee 28 ottelua irtolippuina + 3,5e toisiin otteluihin niin irtolippuina ostettuna kausikortti olisi 903e + lippupalvelun kulut eli siis kausikortti on loppujen lopuksi aika huono diili.
Eikö se olekaan 987 €?

28 ottelua * 34 €/ottelu + 10 ottelua (4xJokerit, 2xBlues, 2xTPS, 2xKärpät) * 3,5 €/ottelu = 987 €

EDIT: muokkausta.
 
Viimeksi muokattu:

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Ajattelin purkaa sydäntäni kausikorttiasiassa. Olen aikoinaan istunut faijan kanssa kausari paikoilla C4:ssa aina vuoteen 1977.Lähdin silloin moni vuotiselle ulkomaan työkomennukselle ja palasin takaisin stadiin vuonna 1987.Sen jälkeen mulla on ollut 2-4 kausaria, joko henkilökohtaisesti tai yritykseni kautta. Viime keväänä aloin miettiä kuinka paljon fyffee olen seuralleni pistänyt korttien muodossa ja mitä olen vastineeksi saanut.Toki olen saanut paljon hyvääkin, mutta viimeiset vuodet ovat olleet huono sijoitus hinta/laatu-suhteeltaan.Ensimmäistä kertaa en ottanut keväällä kortteja play-offs peleihin, enkä katunut. Kävin kuitenkin irtolipuilla katsomassa pelejä, jotka sitten loppuivat lyhyeen. Nyt olen päättänyt etten uusi kortteja ennen kuin IFK:ssa tapahtuu iso muutos. Lippujen ja kausareiden hinnat ovat hinta-laatusuhteeltaan aivan ylihinnoiteltuja.Panokselle ei saa vastinetta. Olen kuullut että kausareiden myynti olisi tällä hetkellä lähes 1000 korttia alle tavoitteen, ilmeisesti on muitakin jotka ovat vetäneet samat johtopäätökset.
Tulen toki tälläkin kaudella ostamaan irtolippuja matseihin, mutta kausarin uusiminen edellyttää isoja muutoksia IFK:n toimintatapaan. Summa,sumarum: The hallin liput ja kausarit ovat pahasti ylihinnoiteltuja.
 

scholl

Jäsen
joo tein virheen tuossa laskuissani. Eli laskin vahingossa ajatuksissani 31 euron irtolippuhinnoilla, vaikka se olisi pitänyt olla 34. Hämmästykseni siis hieman vähenee. Eli siinä mielessä se diili onkin hieman parempi kuin luulin.

Mitä tulee tuohon omaan paikkaan ja ympärillä olevaan porukkaan niin itse en ole ainakaan vielä toistaiseksi löytänyt hallilta sellaista omaa paikkaa, missä viihtyisi todella hyvin ja haluaisi istua koko ajan. A4-A5, C3-C4 ovat sellaisia sijainniltaan, missä näin voisi olla, mutta ei siellä samat, asiantuntevat naamat aina kuitenkaan ole vieressä kuten jossain Klubin futismatsissa voi olla, vaan todennäköisesti jonkun firman urpoja vieraita Mikkelistä, jotka kaiken lisäksi juttelevat jotain spedeä erien aikana silloin, kun pitäisi peliä seurata. Osittain se voi johtua myös siitä, kun vituttaa, että meillä on niin ankea halli, missä palvelut ovat ala-arvoiset. Jos tuollaisen hinnan maksaa niin olisi edes räjäytetty tönö ilmaan ja tehty uusi. Tietysti jos olisi joku frendi, joka ostaisi viereisen paikan niin silloin se tilanne olisi eri, kun ei tarvitsisi yksin siellä pelissä käydä.

Se mitä RoopeS sanoi tutusta ja turvallisesta niin se ei välity minulle tuosta hallista ollenkaan. HIFK voisi suomenruotsalaisena porvarillisena seurana olla sitä. Se voisi olla kokoontumispaikka ihmisille. Aivan samalla tavalla kuin yökerhot ovat viikonloppuisin. Moni laittaa kuussa brenkkuun baarissa saman kuin mitä tuo kausikortti maksaa, mutta tällä hetkellä se ei sitä ole. IFK ei ole sellainen juttu, mikä olisi tällä hetkellä millään tavalla suosittu juttu. Tosin se voi johtua puitteista. Jos olisi upeat puitteet niin sinne kehtaisi ottaa joskus kavereitakin mukaan ja silloin nekin voisivat innostua ja tulisi positiivisuuden oravanpyörä. Matsissa näkee vähän kontulan ostari henkiset puitteet ja kun käytävillä vielä lisäksi liikkuu kaikenmaailman klanipäitä ja muita hazardityyppejä niin kuka voi sanoa, että mielellään hallilla liikkuu. B-katsomon takaa hädin tuskin uskaltaa edes kiertää edes ympäri. Niinpä joka kerta vituttaa jo etukäteen himassa, kun tietää millaisiin tiloihin pitää lähteä.

Oopperaankin on ollut joskus kausikortti, mutta siellä joutui käymään huomattavasti harvemmin.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuntuu että jo vuosikaudet IFK:n asenne on ollut "kyllä ne sinne tulee kuitenkin". Itse olen avautunut useamminkin markkinoinnista, brändistä, "Aina sattuu ja tapahtuu"-bullshitista ja tuotteen hinta-laatu-suhteesta. Jotain hiljaista yhden miehen protestia tässä on huomaamatta tullut vedettyä viimeiset vuodet kun käynnit peleissä on ihan tiedostamatta NHL-lakon jälkeen pudonnut parista kymmenestä muutamaan per kausi. Ikävä kyllä tämä johtuu siitä että en diggaa siitä mitä Penan IFK on kaukalossa ja brändi-mielessä edustanut. Toiveikkaana meen peleihin tällä kaudella ja toivon että kipinää löytyisi taas.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Onhan tuo HIFK:n katsominen paikan päällä kyllä kallista. Vertailin tässä kerran vuoden 1998 tilannetta nykyiseen. Ratkaiseva finaali Ilvestä vastaan, lippu A6:een maksoi 160 markkaa eli jotain 26-27 euroa. Nyt samasta mestasta saa maksaa SaiPaa vastaan runkosarjan marraskuumatsissa jo 34 euroa. Joukkue tai liiga ei ole toki enää lähellekään samaa tasoa. Yli 800 euroa kausarista on jo täysi vitsi. Varsinkin, kun sillä ei edes pääse pudotuspeleihin. Onneksi on Canal+.

Sitä en kyllä tajua, mitää vikaa Nordiksessa muka on. Sopivan kokoinen ja perinteikäs halli, jota on asiallisesti uusittu. Ei sinänsä kiinnosta miltä siellä käytävät tai juottolat näyttävät, kun matsiin menee kuitenkin HIFK:ta katsomaan ja sieltä käytävältä ei peliä näe.
 
Itse mietin pitkään tuota kausikortin uusimista ja tuleva kausi on todennäköisesti viimeinen, josta maksan tällaista hintaa, varsinkin mikäli ostettu tuote on samaa luokkaa edelliskauden kanssa. Loppuu kipinä koko jääkiekkoa kohtaan, kun ei sieltä televisiosta saa kuitenkaan samaa kokemusta, kuin paikan päällä katsoessa. Itse olenkin siirtynyt jo vahvasti pesäpallon puolelle, tämä laji, jota en joskus voinut käsittää ja sitäkään vähää en voinut käsittää ihmisiä, jotka seuraavat ko. lajia, mutta nykyään pidän jo hyvätasoista pesäpallopeliä parempana viihteenä, kuin keskitason kiekkopeliä.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos vertaa muihin "live"-tapahtumiin, niin huomaa myös, että hinta on kohtuullinen. Teatterilippu maksaa hyvillä paikoilla Suomessa vähintään 50 egee ja ooppera taitaa olla 70 egen luokkaa. Popkonserttien hinnat ovat myös helposti yli 60 egee, ellei suostu istumaan jonkun pylvän takana vikalla rivillä.
Popkonserttien hinnat ovat suomalaisilla eturivin artisteilla hieman halvemmat kuin tuon "helposti yli 60 egee". Topi Sorsakoski & Agents 20e, Hanoi Rocks 22e, Apocalyptica 22e, Eput 32e... Vertailua pitäisi tehdä nimenomaan suomalaisiin artisteihin. http://www.tavastiaklubi.fi/tavastia.php
Muuten: Gwen Stefani Hartwall Arenalla 49/53e, Eppu Normaali samassa paikassa 38-44e. http://www.hartwall-areena.com/fi/index.php?id=7
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos vertaa muihin "live"-tapahtumiin, niin huomaa myös, että hinta on kohtuullinen. Teatterilippu maksaa hyvillä paikoilla Suomessa vähintään 50 egee...
Kyllä teatterilipun hinta yleensä on vain 20 - 30 euroa.... toki siinä on sitten yhteiskunnan subventointia reilusti mukana. Muutama vuosi sitten vieraanani olleet ulkomaalaiset hämmästelivät kovasti. että johonkin kaupunginorkesterin konserttiin pääsi halvemmalla kuin jääkiekko-otteluun.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Jos vertaa muihin "live"-tapahtumiin, niin huomaa myös, että hinta on kohtuullinen. Teatterilippu maksaa hyvillä paikoilla Suomessa vähintään 50 egee ja ooppera taitaa olla 70 egen luokkaa. Popkonserttien hinnat ovat myös helposti yli 60 egee, ellei suostu istumaan jonkun pylvän takana vikalla rivillä.

HJK:n kausikortti pitkälle sivulle 100 euroa, irtoliput n. 8-20€. Tuohon verrattuna HIFK:n kausari on järjettömän hintainen. Jonkun 300 vois vielä maksaakin, siitäkin tulisi jo yli kymppi per matsi.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näitä on vähän vaikea vertailla. Lätkässä palkat pikkasen eri luokkaa kun jossain futiksessa, puhumattakaan noista oopperoista sun muista.

Ihan ok hinnat irtolipuissa, kausarit voisi vähän ehkä halventaa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tässä hieman suunta sille mitä maksaa olla IFK-kannattaja.

Oletetaan että Bluesin brändiarvo on IFK-fanin silmissä nolla, joten lippujen välinen hintojen erotus on tällöin se lisäarvo jonka asiakas kokee muuten samanlaisen tuotteen (ottelutapahtuma) välillä.

Lippujen hinnat:
Hifk – Blues
Sivut: 34 € - 27 & 24€
Pääty: 25€ - 18€
Yläkatsomo: 23 & 17 € - 14€
Seisomakatsomo: 10,5 € - 10€

Lisäksi Hifkillä on 3,5 €uron korotus Jokeri, Blues, Kärppä ja TPS (?) matseihin. Bluesilla on 2 €uron korotus Hifk ja Jokeri matseihin. Opiskelijat/varusmiehet pääsevät Bluesmatseissa yläkatsomoon 10 €urolla, Hifkillä ei ollut mainintaa vastaavasta käytännöstä.

Eräs kaverini kannustaa IFK:iä, ja ennen minulla oli tapana käydä katsomassa hänen kanssaan IFK:in matseja. Mutta viimeisen parin vuoden aikanaIFK matsien lippujen hinnat on kyllä nousseet sen verran korkeiksi, että en yksinkertaisesti suostu tuollaista hintaa lätkämatsista maksamaan jos Blues ei pelaa.

Tota TPS matsin lippu hintaa en kyllä ymmärrä. Ellei sitten Pena laske että tällä kaudella TPS kiinnostaa vain PK-seudulla asuvia turkulaisia, jolloin 3,5€ ekstra hinta on ihan perusteltua. Toisaalta onhan se kiva katsoa kun turkulaiset taapertaa... ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös