Herra Jaakko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
Minulle saa kyllä vittuilla, varsinkin jos lauantainen peli oli "Tero HöpöHeikin" viimeinen. Toivottavasti SaiPan kelkka pikkuhiljaa kääntyypi.
On kyllä vähän surullista lukea näin murrosikäistä tekstiä aikuiselta(?) ihmiseltä.
Tuo ylläoleva kommentti tiivistää kyllä aika hyvin tuon @Lepranmies esiintuoman pointin. Jos Lehterä haluaisi poistuessaan näyttää tälle "SaiPa-yhteisölle" keskisormea, niin hänellä olisi aika paljon aihetta siihen, sillä sen verran ala-arvoista tekstiä on tälläkin palstalle saanut lukea häneen liittyen. Sinänsä on myös vähän huvittavaa, että täälläkin sellaiset nimimerkit, jotka ovat melko kovalla kädellä arvostelleet Teroa ihmisenä, loukkaantuvat nyt tästä hirveän epäasiallisesta teosta.
No joo. Eihän me tosiaan voida ottaa henkilökohtaisesti näitä. Eikä se Teron saama paskakaan ole ollut henkilökohtaista. Hän vain on ollut huonosti pelaavan ja huonosti suorittavan suosikkijoukkueemme päävalmentaja. Toivon hänelle kaikkea hyvää ja uskon, että työtä jääkiekon parissa ammattimiehelle löytyy.Ei sillä, pakko arvostaa kuitenkin tätä kuittia. On Tero saanut jo pitkän aikaa "paskasankollisia" niskaansa ja hyvin on kestänyt tyynenä, vaikka varmasti on tehnyt mieli kommentoida asioita suoremminkin. Eiköhän Tero ole kaikkensa antanut ja yrittänyt tämän seuran puolesta. Nyt se ei riittänyt ja negatiivinen kierre tuntui lähtevän käyntiin kaudesta toiseen. Eiköhän siellä tiedosteta, että hankala on näillä näytöillä enää valmentajan hommia Suomesta löytää, niin sama pistää pieni tyylikäs vastalause ilmoille.
Pistin viestille tykkäyksen kun oli hyvä viesti. Siitä olen kuitenkin eri mieltä, että itse asiassa luulen että Tero ei tiedosta sitä, että hänellä voi olla vaikeuksia saada töitä päävalmentajana. Hän on mielestäni väriltään punainen mitä tulee psykologiaan. Hän saattaa olla sitä porukkaa joka uskoo itseensä kuin vuoreen, vaikka pieni epävarmuus voisikin tehdä hyvää. Toisaalta hän on äärimmäisen epävarma ja yhtäältä äärimmäisen itsevarma osaamisestaan ja tekemisistään. Enkä usko että hän tunnistaa tai myöntää itsessään sitä suurta epävarmuutta, mistä kuitenkin kielii hänen tietynlainen käytöksensä. Hän mm. jo alkutekijöissään ryhtyi ikään kuin puolustamaan Ari Santasta ja Ari Santasen työtä ja antoi olettaa, että fanit ovat epäoikeudenmukaisia ja liian ankaria. No sehän on tietenkin totta. Ei ole kuitenkaan hänen tehtävänsä yrittää muuttaa normaalia urheilukulttuuria ja yksittäisen ihmisen turhautumista kun asiat eivät suju toivotulla tavalla. Mielestäni hän vain petasi itselleen mukavampaa petiä. Ari Santanen ei kyllä selitellyt. Terosta puuttuu tietty nöyryys ja luulen, että se ei koskaan löydy. Jos kuitenkin todistettavasti löytyy niin olen vain iloinen, sillä hän hyötyy siitä eniten itse. Sen lisäksi siitä hyötyvät muutkin ihmiset hänen lähipiirissään ja vaikutuspiirissään. Edelleen toivotan kuitenkin kaikkea hyvää hänellekin.Ei sillä, pakko arvostaa kuitenkin tätä kuittia. On Tero saanut jo pitkän aikaa "paskasankollisia" niskaansa ja hyvin on kestänyt tyynenä, vaikka varmasti on tehnyt mieli kommentoida asioita suoremminkin. Eiköhän Tero ole kaikkensa antanut ja yrittänyt tämän seuran puolesta. Nyt se ei riittänyt ja negatiivinen kierre tuntui lähtevän käyntiin kaudesta toiseen. Eiköhän siellä tiedosteta, että hankala on näillä näytöillä enää valmentajan hommia Suomesta löytää, niin sama pistää pieni tyylikäs vastalause ilmoille.
Pistin viestille tykkäyksen kun oli hyvä viesti. Siitä olen kuitenkin eri mieltä, että itse asiassa luulen että Tero ei tiedosta sitä, että hänellä voi olla vaikeuksia saada töitä päävalmentajana. Hän on mielestäni väriltään punainen mitä tulee psykologiaan. Hän saattaa olla sitä porukkaa joka uskoo itseensä kuin vuoreen, vaikka pieni epävarmuus voisikin tehdä hyvää. Toisaalta hän on äärimmäisen epävarma ja yhtäältä äärimmäisen itsevarma osaamisestaan ja tekemisistään. Enkä usko että hän tunnistaa tai myöntää itsessään sitä suurta epävarmuutta, mistä kuitenkin kielii hänen tietynlainen käytöksensä. Hän mm. jo alkutekijöissään ryhtyi ikään kuin puolustamaan Ari Santasta ja Ari Santasen työtä ja antoi olettaa, että fanit ovat epäoikeudenmukaisia ja liian ankaria. No sehän on tietenkin totta. Ei ole kuitenkaan hänen tehtävänsä yrittää muuttaa normaalia urheilukulttuuria ja yksittäisen ihmisen turhautumista kun asiat eivät suju toivotulla tavalla. Mielestäni hän vain petasi itselleen mukavampaa petiä. Ari Santanen ei kyllä selitellyt. Terosta puuttuu tietty nöyryys ja luulen, että se ei koskaan löydy. Jos kuitenkin todistettavasti löytyy niin olen vain iloinen, sillä hän hyötyy siitä eniten itse. Sen lisäksi siitä hyötyvät muutkin ihmiset hänen lähipiirissään ja vaikutuspiirissään. Edelleen toivotan kuitenkin kaikkea hyvää hänellekin.
Puhut viisaasti. Tero ottaa kyllä työtä vastaan kun sitä hänelle tarjotaan. Tämä on ollut hyvä ja kova koulu SaiPalle ja Terolle. Toivottavasti molemmat ottavat opikseen.Itse luulen, että Tero on tiennyt jo pitkään että muualta on vaikea saada sopimusta, jos täällä ei asiat lähde rullaamaan. Eli takaraivossa on varmaan jo pitkään jyskyttänyt se ajatus, että täällä on pakko onnistua jos haluaa uraa jatkaa. Kun lähtökohtaisesti toiselle kaudelle joukkue oli SaiPan mittapuulla todella hyvä, niin oli pakko onnistua. Negatiivinen kierre lähti käyntiin ja on aika helppo kuvitella miltä tuntuu tehdä työtä, jossa kaikki vaatii sinulta onnistumisia, tiedät että on onnistuttava ja sinun niskaan kaadetaan epäonnistumiset, riippuvat ne sitten milloin mistäkin. Sitten kun paineet kasaantuu, voi paha olo purkaantua väärällä tavalla vääriin henkilöihin, kun sitä ei voi julkisestikaan purkaa. Ja kierre saa lisävauhtia. Hyvä jakso viime kaudella poiki jatkosopimuksen, jonka Tero tietenkin otti, kun sai vielä mahdollisuuden valmentaa päävalmentajana Liigassa. Kuka ei ottaisi jos sinulle tarjottaisiin vielä mahdollisuutta jatkaa ammatissasi? Puhua Tero osaa ja tavoitteena on varmaan osittain ollut yrittää kääntää huomiota muualle, kun ei sitä oikein julkisesti voi myöntääkään ettei tästä SaiPan valmentamisesta tule mitään. Josko se suunta jotenkin kääntyisikin ja ura jatkuisi?
Nämä toki vain omia ajatuksia, mitä tullut Lehterän SaiPa urasta. Enemmän tämä on mielestäni Jussin vika että homma on saanut jatkua vain.
Kukas meidän päävalmentajamme on tällä hetkellä? Tai no ok, siis sen sen joukkueen. Jonkun pitää varmaan vetää treenejä ja viikonloppuna on pelikin.
Tämä on jännä juttu. @Derrick nosti tämän kysymyksen esiin eilen puolen päivän aikoihin, ja sen jälkeen moni on tulkinnut Tertsin näyttäneen keskisormea nimenomaan tänne Jatkikseen. Jos kuuntelee Tertsin puheen läpi, niin ainoa sieltä löytyvä kritiikki kohdistuu hallipäätöksen tekijöihin, eli kunnallispoliitikkoihin ja virkamiehiin. SaiPa-yhteisöstä Tero puhuu valtiomiesmäisen positiivisesti ja rakentavasti.Kenellehän tuo lopun ”haistakaa v***u” merkki oli tarkoitettu? Seuran johdolle, pelaajille, kaupungin isille, kotona oleville katsojille, vai peräti räksyttäville SaiPa osion jatkislaisille?
Niin en tiedä, miten nämä mahdolliset lomautukset voitaisiin kikkaillaan siten, että esimerkiksi Martikainen suostuisi palkanalennukseen ja toimisi silti päävalmentajana. Organisaatiostahan se valmennustiimi todennäköisesti löytyy. Hämäläisen Villen antaisin tehdä hyvää työtä A-junnujen kanssa, turha levittää epätietoisuutta ja sekavuutta myös heidänkin päälle.
Kaikista paras tilannehan olisi sellainen, että organisaation ulkopuolelta tulisi joku, joka voisi tuoda tekemiseen uusia näkökulmia. Tähän en kuitenkaan tässä taloustilanteessa ja yt-tilanteessa usko.
YT-neuvottelut etenevät poikkeusaikana nopeutetulla neuvotteluajalla, joka on 5+5 päivää. Neuvoitteluista pitää siis tehdä neuvotteluesitys viisi päivää ennen neuvotteluiden aloittamista, jotta työntekijäpuolella on mahdollisuus hankkia esim. edustaja neuvotteluihin. Varsinaiset neuvottelut kestävät vähintään viisi päivää, joten kuten SaiPan tiedotteessa oli, neuvottelut ovat ohi todennäköisesti noin lauantaina 7.11.Koskahan niitä lomautusuutisia kuullaan? Perjantainahan pitäisi taas pelata.
Näin, sillä tarkennuksella että työntekijöiden kanssa voidaan sopia tätäkin nopeammasta aikataulusta. Jos työntekijöillä on edustaja, niin siitä sovitaan edustajan kanssa. Jos heillä ei ole edustajaa, niin kaikkien pitää hyväksyä nopeutettu aikataulu. Yleisesti ottaen ihmiset eivät pidä löysässä hirressä roikkumisesta eli jos homma on valmisteltu hyvin ja hoidetaan asiallisesti niin harva vastustaa nopeuttamista. Saa nähdä miten SaiPan tapauksessa käy.YT-neuvottelut etenevät poikkeusaikana nopeutetulla neuvotteluajalla, joka on 5+5 päivää. Neuvoitteluista pitää siis tehdä neuvotteluesitys viisi päivää ennen neuvotteluiden aloittamista, jotta työntekijäpuolella on mahdollisuus hankkia esim. edustaja neuvotteluihin. Varsinaiset neuvottelut kestävät vähintään viisi päivää, joten kuten SaiPan tiedotteessa oli, neuvottelut ovat ohi todennäköisesti noin lauantaina 7.11.
Sen verran pieni summa on kuitenkin säästettävänä valmennuksesta, että taitaa muut syyt ja mahdolliset hyödyt tässä painaa. Peli on ollut todella sekaisin ja jos vaikka Martikainen on kaavailtu jo ensi kauden päävalmentajaksi niin avot. Jos tämä menee jotenkin muuten niin aika vaikea lähteä arvaamaan mitä tuleman pitää.Verotietojen mukaan 116k viime vuoden tulot Terolla. Kyllähän siinä lomautuksella vähän säästöä tulisi
Siinä tapauksessa vois lähtee palauttaa kausikortin toimistolle teromaisen churchill-tervehdyksen kera. Olisko muita lähtijöitä?Silloin täytyy tulla ilmoitus Lehterän lomautuksesta tai potkuista. Näin se nyt vain on. Jos ei tule, niin...sitten toimisto on syväjäässä.
Siinä tapauksessa vois lähtee palauttaa kausikortin toimistolle teromaisen churchill-tervehdyksen kera. Olisko muita lähtijöitä?
Tottakai on. Meillä ei muutu koutsit eikä hallin sijainnit. Tertsi oli viime yönä unessakin. Piti jotain kiekkokoulua.Teillä on vielä tänäänkin Lehterä penkin takana? Miten tuo on edes mahdollista?
Teillä on vielä tänäänkin Lehterä penkin takana? Miten tuo on edes mahdollista?
Huomenna on yt-neuvottelujen takaraja. jos ei tänä viikonloppuna päävalmentaja vaihdu, ni olen syvästi järkyttynyt. Antaisi vaan sen kuvan, et tällä tilanteella ja tällä kaudella ei ole mitään väliä. Ei haluta muutosta tilanteeseen.Teillä on vielä tänäänkin Lehterä penkin takana? Miten tuo on edes mahdollista?