Telian aspa apunasi – ilmoita viasta tai häiriöstä Liigan katselussa

  • 90 306
  • 740
Tila
Viestiketju on suljettu.

Telia

Jäsen
Millä tekniikalla katsot peliä? Onko Telia TV sovellus vai digiboksilla katsottaessa tämä vika? Vai peilaatko? Telia / Emma
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Täällä myös kombolla Telia TV sovellus+CC+DNA 200M kuitu, niin kuva pikselöityy välillä. Kokeilin katsella Viaplay ja Eurosport player, en havainnut samaa.

Pikselöityminen toistunut muutaman kerran. Aiemmin en ole huomannut, tosin nyt pari edellisen kierroksen matseja en ole katsonut.
 

Telia

Jäsen
Onko nyt liittymä langattoman verkon ylitse? En näe tuossa combossa mitään vikaa miksei toimisi. Onko nämä laitteet kaikki samassa huoneessa vai onko etäisyys pitkä? Emma / Telia
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko nyt liittymä langattoman verkon ylitse? En näe tuossa combossa mitään vikaa miksei toimisi. Onko nämä laitteet kaikki samassa huoneessa vai onko etäisyys pitkä? Emma / Telia

Kaikki ovat samassa huoneessa ja lisäksi CC on kiinni ethernet-piuhalla, siinä adapteri. En tiedä onko jotain muuttunut tai muutettu teidän päässä? Treenimatsit ja kauden avausmatsit, niin ei ollut mitään ongelmia.
 

Lare1

Jäsen
Kauanko tän katiskan aktivointiviesteissä kestää? 18.04 vahvistus tilauksesta ja vieläkään ei viestiä mistä pääsee luomaan tunnarit ja kattoon peliä. Myöskään Telia-tunnareita ei pysty luomaan kun yritysliittymä kyseessä joten chat pois käytöstä tietty. Ei oo turhan helpoksi tehty tätä.
 

Telia

Jäsen
Kauanko tän katiskan aktivointiviesteissä kestää? 18.04 vahvistus tilauksesta ja vieläkään ei viestiä mistä pääsee luomaan tunnarit ja kattoon peliä. Myöskään Telia-tunnareita ei pysty luomaan kun yritysliittymä kyseessä joten chat pois käytöstä tietty. Ei oo turhan helpoksi tehty tätä.

Jos sinulla ei ole tai ole ollut aiemmin muita palveluita omistuksessasi, et välttämättä pääse heti Omille sivuille kirjautumaan pankkitunnistautumisella tai luomaan Telia-tunnusta. Tuossa voi kestää hetken aikaa, mutta jos olit tilannut TeliaTV-sovelluksen ja saanut tilausvahvistuksen, pitäisi Omille sivuille päästä melko pian vahvistuksen jälkeen. Omilla sivuilla voi myös aktivoida TeliaTV-tunnukset. Kannattaa tarkistaa myös sähköpostista roskapostikansio sekä muut kansiot. Tällä hetkellä ei ole tiedossa yleistä hitautta aktivointiviestien toimituksissa.
JoonasL / Telia
 

Lare1

Jäsen
Ei onnistu Telia-tunnuksen luominen pankkitunnistautumisen tai mobiilivarmeenteen kautta, herjaa seuraavaa:

”Telia-tunnuksen voi luoda ainoastaan liittymän omistaja eli henkilö, jonka nimissä liittymäsopimus on. Lue lisää ohjeita kirjautumissivulta:”

Jännästi sain kuitenkin tilauksen tehtyä mobiilivarmenteella tunnistautumalla. Oon varmaan nyt sit jossain päättymättömässä luupissa kun erehdyin tällä yritysliittymällä ja mobiilivarmenteella tekeen tilauksen.

Muuttakaa nyt oikeesti tota systeemiä, ei tossa ole mitään järkeä. Kaikki ei jaksa tota labyrinttia mennä läpi ja jättää leikin kesken.
 

Telia

Jäsen
Ei onnistu Telia-tunnuksen luominen pankkitunnistautumisen tai mobiilivarmeenteen kautta, herjaa seuraavaa:

”Telia-tunnuksen voi luoda ainoastaan liittymän omistaja eli henkilö, jonka nimissä liittymäsopimus on. Lue lisää ohjeita kirjautumissivulta:”

Jännästi sain kuitenkin tilauksen tehtyä mobiilivarmenteella tunnistautumalla. Oon varmaan nyt sit jossain päättymättömässä luupissa kun erehdyin tällä yritysliittymällä ja mobiilivarmenteella tekeen tilauksen.

Muuttakaa nyt oikeesti tota systeemiä, ei tossa ole mitään järkeä. Kaikki ei jaksa tota labyrinttia mennä läpi ja jättää leikin kesken.

Okei, tuo tilaus pitäisi päästä tarkistamaan meidän päästä. Pääsekö käymään esimerkiksi meidän Telia Finland -facebooksivuilla ja laittamaan sieltä meille yksityisviestiä, jossa päästään tarkistamaan asiakastiedoista tilausta tarkemmin?
JoonasL / Telia
 

Blur

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Seeprat, Kiekko-Espoo
Tänään on SaiPa-Ässät välillä ollut diashowta samalla laitteistolla jolla aiemmat pelit on toimineet.
Hetkellisesti kuvan päivitystaajuus tippuu huomattavasti ja palautuu sitten.

Oneplus 6 (Android 9.0) + Chromecast
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ennen tätä iltaa on lähetys toiminut moitteetta androidgpuhelimesta chromecastin kautta telkkariin. Nyt oon käynnistellyt ja sammutellut kaikki laitteet useaan kertaan, mutta lopputulos on aina sama: lähetys toimii noin minuutin hyvällä laadulla, minkä jälkeen jymähtää paikalleen puskuroimaan. Ja aina siis uudelleenkäynnistyksen jälkeen sama juttu.
Eilen vielä toimi täysin moitteetta.
 

Telia

Jäsen
Tänään on SaiPa-Ässät välillä ollut diashowta samalla laitteistolla jolla aiemmat pelit on toimineet.
Hetkellisesti kuvan päivitystaajuus tippuu huomattavasti ja palautuu sitten.

Oneplus 6 (Android 9.0) + Chromecast

Chromecastilla katsoessa, on hyvä tarkistaa ongelmatilanteessa asetukset kuntoon. Näistä olemme koostaneet ohjeistuksen tänne. Mikäli se puoli on kunnossa, on hyvä lähteä tarkastelemaan nettiyhteyttä. Jos taas siinäkään ei ole ongelmaa havaittavissa, täytyy asiaa tutkia tarkemmin meidän päästä häiriöilmoituksella, jotta asia saadaan selvitettyä.

Itselläni oli ostaessa juurikin sama ongelma, josta käsittääkseni Telialla ei kukaan ole ollut tietoinen. Olen tästä pitänyt ääntä jokaisessa kohtaamisessamme Telian kanssa, mutta en tiedä onko viesti mennyt organisaatiossa kenenkään kohdalla perille.

Minun kohdallani vika ilmeisesti siinä, etten ole koskaan ollut Telian liittymäasiakas. Ilman mobiilitunnistusta jouduin tilaamaan (ja joudun edelleen hallinnoimaan) tilauksiani soittamalla aspaan.

Nim. Vuoden ilmainen tuotekehittäjä

Tosiaan tilauksen jälkeen ei välttämättä pääse heti luomaan Telia-tunnusta, jolla kirjautua Omille sivuille. Kuitenkin pienen tovin jälkeen kirjautumisen pitäisi onnistua (myös mobiilivarmenteella sekä pankkitunnistautumisella), kun asiakkuus sitten löytyy viimeistään TeliaTV-tuotteen osalta.

JoonasL / Telia
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ilmeisesti Lahdessa kaivuri katkaissut äänikaapelit!
 

Telia

Jäsen
Selostusääni puuttuu tällä hetkellä Pelicans - HIFK -pelistä. Tämä on tiedossa ja toivottavasti saadaan pian takaisin!

JoonasL / Telia
 

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
Kiva että on tiedossa. Maksan kuitenkin tästäkin kuukaudesta täyden hinnan vaikka tuote on puutteellinen. Katson tätä matsia puhelimen kautta ilman selostusta koska sisäänkirjautuminen ei toimi PC:ltä.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Audiokieli Englannilla ja silti selostus kuuluu.
Eikös näitä matseja ollut mahdollista katsella ilman selosustusta? Hienosti taas lupaukset pitäneet. Valetta toisen perään.
 
Viimeksi muokattu:

Telia

Jäsen
Kiva että on tiedossa. Maksan kuitenkin tästäkin kuukaudesta täyden hinnan vaikka tuote on puutteellinen. Katson tätä matsia puhelimen kautta ilman selostusta koska sisäänkirjautuminen ei toimi PC:ltä.

Koititko kirjautua Chromella vai Windows10-sovelluksella sisään? Samat tunnukset toki toimii siihen kuin puhelimellekin kirjautumisessa TeliaTV-sovellukseen, mutta tuollaista ongelmaa ei ole nyt kuulunut muualta tai saatu toistettua. Saatko jotain virheilmoitusta kirjautumisesta?

Audiokieli Englannilla ja silti selostus kuuluu.
Eikös näitä matseja ollut mahdollista katsella ilman selosustusta? Hienosti taas lupaukset pitäneet. Valetta toisen perään.

Selostus on saatu tosiaan takaisin Pelicans - HIFK -peliin. Todennäköisesti johtuu siinä olleesta viasta myös se, ettei pelkkiä halliääniä saa tällä hetkellä käyttöön. Selvitellään vielä tilannetta sen osalta meidän päästä.

JoonasL / Telia
 

Vexe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Lahdessa ongelmat jatkuvat. Selostajan ääni särkee pahasti. Muutenkin selostostajan äänessä on eq persiillään ainakin matalien taajuuksien osalta.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Tämmönen ilmo tulee, jos vaihtaa Telita TV sovelluksesta Chromeen... tänään jo parikertaa.. no koska se Chrome nyt vaan on välillä parempi... No, vaikka ois TeliaTV ja Chrmome yhtäaikaa, niin sekin olisi vasta 2 katsojaa, joten mitähän tää nyt meinaa?

"Toisto keskeytyi
tällä tilillä on jo suurin mahdollinen määrä yhtäaikaisia katsojia (virhekoodi: Vo15:409)"

EDIT: Siis ei VOI olla muita katsojia, koska tili on vain ja ainoastaan Omassa tiedossa/käytössä
 

Telia

Jäsen
Lahdessa ongelmat jatkuvat. Selostajan ääni särkee pahasti. Muutenkin selostostajan äänessä on eq persiillään ainakin matalien taajuuksien osalta.

Selostuksessa varajärjestelmä käytössä, joten äänenlaadulliset asiat johtunevat siitä.

Tämmönen ilmo tulee, jos vaihtaa Telita TV sovelluksesta Chromeen... tänään jo parikertaa.. no koska se Chrome nyt vaan on välillä parempi... No, vaikka ois TeliaTV ja Chrmome yhtäaikaa, niin sekin olisi vasta 2 katsojaa, joten mitähän tää nyt meinaa?

"Toisto keskeytyi
tällä tilillä on jo suurin mahdollinen määrä yhtäaikaisia katsojia (virhekoodi: Vo15:409)"

EDIT: Siis ei VOI olla muita katsojia, koska tili on vain ja ainoastaan Omassa tiedossa/käytössä

Katselit pelkästään tietokoneella? Sen pitäisi tosiaan sallia esimerkiksi Win10-sovelluksen ja selaimen käytön samanaikaisesti. Jos selaimella on kahdessa ikkunassa pelit pyörimässä, niin se luetaan toki myös kahdeksi laitteeksi. Ei ole mikään mobiililaite käytössä tuon lisäksi? Jos ei niin tuo käyttäjämääräongelma täytynee selvitellä meidän asiakaspalvelun päästä kuntoon eli häiriöilmoitusta kannattaa sitten jättää!

JoonasL / Telia
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Katselit pelkästään tietokoneella? Sen pitäisi tosiaan sallia esimerkiksi Win10-sovelluksen ja selaimen käytön samanaikaisesti.

Tässä käsityksessä olen itsekkin ollu. Kummasti kun selaimesta kirjautuu ulos, niin TeliaTV toimii ja päinvastoin, mutta eivät yhtäaikaa
 

gnarlie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Raportti JYP-TPS -ottelulähetyksen kuvanlaadusta (TeliaTV-CC (iPhone SE)):

1. ja 2. erä
Kuvanlaatu n. 60-70% ajasta hyvä. Jopa muutaman minuutin jaksoja ilman laadun heikentymistä. Poikkeuksena aiempaan pikselöitymisongelmaan kuvanlaadun heikkeneminen näkyi ennen muuta liiketoiston pätkimisenä. Tarkkuuskin heikkeni, mutta ei kertaakaan sellaiseksi pikselimössöksi kuin kolmessa edellisessä katsomassani JYPin pelissä useampaan kertaan.

3. erä
Kuvanlaatu n. 20% ajasta hyvä. Hyvänlaatuinen kuva enimmillään päällä noin minuutin jaksoja. Valtaosan erästä heikompitasoinen kuva samanlainen kuin kahdessa edellisessä erässä. Viimeisen viiden minuutin aikana kuva muuttui kahdesti erittäin heikkolaatuiseksi mössöksi.

Aiemmat havaintoni ovat olleet samansuuntaisia: kolmannessa erässä kuva on eniten heikkolaatuinen. (Joku tekniikasta enemmän ymmärtävä voinee päätellä tästä jotain. Itse en tohdi päätellä mitään, ja tiedän, että Telian mielestä vika on minun laitteissani.)

Ja tästä tuotteesta Telia haluaa edelleen täyden hinnan. Senttiäkään en tietenkään maksa yhdestäkään kuukaudesta, ennen kuin tuote on korjattu tai vaihdettu uusi ehjä tilalle - tai, mikäli palkattoman tuotekehittäjän tehtäväni käy liian raskaaksi, irtisanon sopimuksen.

(Ja taustat edelleen nämä: Nettiyhteys kunnossa (40-60M, ping 7-10ms), kaikki muut kokeillut sisällöt (Netflix, Yle Areena yms) toimivat virheettömästi CC:n yli.)

Sama homma täällä. Kuvanlaatu heikko suurimman osan ajasta ja vaihtelee koko ajan. En näe syytä maksaa palvelusta ennen kun alkaa toimimaan.
 

tuulis2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olen koettanut olla kärsivällinen kuvanlaadun suhteen, mutta torstaina alkoi käämi palaa oikein kunnolla.
Hakamäen helvetinkattilasta tullut Ilves-Kärpät matsi oli välillä aivan katselukelvotonta puuroa. Arvioisin että
varsinkin ensimmäinen erä oli n. 40% täyttä mössöä. Ne jeevelin mainokset ja se idioottimainen kisastudio
näkyy kyllä hyvin. Haluaisin vain katsoa pelit kunnolla. Kaikki muut, esim chl-pelit, eurosport, areena näkyy
priimana kuvanlaatuna. Elokuusta asti tämä mainoksien tulva ja kuitenkin tuotteen täysi floppi on raivostuttanut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös