Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Telian aspa apunasi – ilmoita viasta tai häiriöstä Liigan katselussa

  • 92 873
  • 740
Tila
Viestiketju on suljettu.

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
En voi. Kerroin juuri tässä samassa ketjussa (samalla sivulla kuin viestisi), että sivustonne ei anna minun kirjautua sisään / luoda tunnusta pankkitunnuksin. Samalla kertaa lupasin, etten raportoi tästä ongelmasta enää seitsemättä kertaa, koska viesti ei näytä menevän perille kenellekään Telialla vaikka sitä miten hokisin.
.
Itse ajattelin tänään kanssa katsoa pelin kotoa ja ostaa yksittäisen pelin. No piippuun jäi, kun 1. sivusto alkaa herjaamaan tuota samaa kirjautumisongelmaa. Eli en voi kirjautua sisään, kun ei ole tunnuksia ja sitten ei voi luoda tunnuksia kun ei ole tiliä. No kerran ei kelpaa niin olkoon. Onhan tuo tietysti hieno tapa saada ihmisiä hallille. Tuntuu vaan niin uskomattomalta, että vuonna 2018 tuommoinen asia voidaan tehdä noinkin saatanan vaikeasti. Onneksi ei ole yhtään sopimuksia Telialla ja en kyllä aio ottaa.
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuvittelenko vai onko vielä hiljaisemmalla lähetys kuin aikaisempina? Saa vääntää ihan huolella volumet kaakkoon telkkarista, Ios+Cc.

E: On tämä yks tyämaa. Netti 100megaa elisalta, modeemilla jossa ns. pupunkorva-antennit. 2,4ghz, 5ghz wifillä + ios + cc testattu ja kaista ei vaan riitä. Hetken hyvää, hetken puuroa. Täysin sama Windowsin Telia Tv sovelluksella ja tietokone johdolla kiinni modeemissa. Kaikki muut suoratoistopalvelut kyllä toimii, tämä ei nyt vaan lähde.
 
Viimeksi muokattu:

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Win7 + Chrome - Kuva nykii koko ajan pelaajat liikkuu jäällä kun hidastetussa filmissä.
Win7 + IE - lähetys ei toimi ollenkaan. Kun avaa lähetyksen tulee vaan musta ruutu.
Kauden edelliset pelit on toimineet ihan hyvin.

Ässät - TPS siis kyseessä
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juu äänet ovat jostain syystä hiljemmalla, kuin ennen. Saa laittaa volumet kaakkoon.

Itsellä on cc pelittänyt nyt hyvin, samaan tapaan kuin alkukauden pelit. Välissä oli ongelmia, kun lähetys pikselöityi, vaikka kaistana 200 M DNA kuitu ja CC toimii ethernetillä. Ohjeeksi sain resetoida CC, vaikka samaan aikaan esim Viaplay ja Eurosport player toimi ilman ongelmia, kuten Ruutukin aiemmin. Telia TV ollut ainoa sovellus, jossa on itsellä ongelmia ollut.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Mikähän mahtaa olla syynä, kun tänä iltana siirto Chromecastilla telkkariin tuo kuvaan epätarkkuutta ennen kaikkea laajissa kuvakulmissa. Aiemmin kuva ollut ihan täydellinen, kokeilin käännellä sitä 50hz tilaakin päälle, mutta tulos vaan huonompi.

Android + Chromecast yhdistelmä siis...

E: KalPa - Kookoo pelinä siis
 
Viimeksi muokattu:

Telia

Jäsen
Kuvittelenko vai onko vielä hiljaisemmalla lähetys kuin aikaisempina? Saa vääntää ihan huolella volumet kaakkoon telkkarista, Ios+Cc.

E: On tämä yks tyämaa. Netti 100megaa elisalta, modeemilla jossa ns. pupunkorva-antennit. 2,4ghz, 5ghz wifillä + ios + cc testattu ja kaista ei vaan riitä. Hetken hyvää, hetken puuroa. Täysin sama Windowsin Telia Tv sovelluksella ja tietokone johdolla kiinni modeemissa. Kaikki muut suoratoistopalvelut kyllä toimii, tämä ei nyt vaan lähde.

Oletko jo asettanut Chromecastin asetuksen kohdillen? // -Pia
 

Telia

Jäsen
Win7 + Chrome - Kuva nykii koko ajan pelaajat liikkuu jäällä kun hidastetussa filmissä.
Win7 + IE - lähetys ei toimi ollenkaan. Kun avaa lähetyksen tulee vaan musta ruutu.
Kauden edelliset pelit on toimineet ihan hyvin.

Ässät - TPS siis kyseessä

Chrome vaatii TeliaTV-käytössä tietokoneelta aika paljon suorituskykyä, joten sen käyttöä vanhemmille laitteille ei suositella. Win 7 ja 8.1 käyttöjärjestelmillä varustetut koneet ovat yleensä vanhempaa kastia, joista suuressa osassa suorituskyky ei riitä TeliaTV palvelun sujuvaan käyttöön Chromella, mutta jos tietokoneen tehot ovat riittävät, sen pitäisi pelata hyvin Telia TV-laajennuksen kanssa.

Mitä Win7 + IE -komboon tulee, onhan Silverlight asennettuna koneelle? Täältä kannattaa tarkistaa vielä laitealustojen vähittäisvaatimukset.

Essi / Telia
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Chrome vaatii TeliaTV-käytössä tietokoneelta aika paljon suorituskykyä, joten sen käyttöä vanhemmille laitteille ei suositella. Win 7 ja 8.1 käyttöjärjestelmillä varustetut koneet ovat yleensä vanhempaa kastia, joista suuressa osassa suorituskyky ei riitä TeliaTV palvelun sujuvaan käyttöön Chromella, mutta jos tietokoneen tehot ovat riittävät, sen pitäisi pelata hyvin Telia TV-laajennuksen kanssa.

Mitä Win7 + IE -komboon tulee, onhan Silverlight asennettuna koneelle? Täältä kannattaa tarkistaa vielä laitealustojen vähittäisvaatimukset.

Essi / Telia

Silverlight on koneella. Aiemmin sain kyllä kuvan IE:llä mutta nyt ei avaa kuin mustan ruudun.
Chromen viime päivityksen jälkeen alkoi kuva nykimään. Koneella pitäisi kyllä tehot riittää. Kauden edelliset pelit näkyivät Chromella ihan hyvin.
Vähän heikolta näyttää tämä meikäläisen jääkiekon seuraaminen.
 

Telia

Jäsen
Silverlight on koneella. Aiemmin sain kyllä kuvan IE:llä mutta nyt ei avaa kuin mustan ruudun.
Testailin tuossa juuri IE+Silverlight -yhdistelmällä ja kuva lähti näkymään normaalisti. Kokeile vielä niin, että poista Silverlight koneelta, tyhjennä IE:n välimuisti ja käynnistä kone uudelleen. Asenna Silverlight sitten uudelleen ja avaa Telia TV.

Pekka / Telia
 

Camo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hei! Tilasin tänään aamulla kello yhdeksän aikaan Telian asiakaspalvelusta Liiga-passin kaapelikortille ja mobiiliin, mutta ainakaan vielä ei näy kummassakaan... Kuinka kauan yleensä kestää, että kanavat aktivoituu? Olisi tärkeää nähdä illan Liiga-pelit...
 

Telia

Jäsen
Hei! Tilasin tänään aamulla kello yhdeksän aikaan Telian asiakaspalvelusta Liiga-passin kaapelikortille ja mobiiliin, mutta ainakaan vielä ei näy kummassakaan... Kuinka kauan yleensä kestää, että kanavat aktivoituu? Olisi tärkeää nähdä illan Liiga-pelit...

Onpa kumma, kyllä niiden pitäisi aika sutjakkaasti alkaa näkyä.
Kaapeli tv:ssä kannattaa kokeilla tehdä kanavahaku uudelleen, sen avulla kanavat ilmestyvät usein näkyville. Jos se ei auta, niin suosittelen tarkistamaan asiakaspalvelusta vielä tilauksen tilanteen.

Essi / Telia
 

koohela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei suostu enää kirjautumaan teliaan sisään. Vöittää salasanat tai tunnukset väärin, tarkastettu tarpeeksi moneen kertaan. Kyse siis tv-digiboksisetistä.

Alkoi päivittämään jotain kun laittoi päälle ja kyselee nyt tunnuksia.

Kännykän appi toimii.
 

Telia

Jäsen
Tunnukset saattaa tosiaan hieman vaihdella riippuen siitä, että onko käytössäsi digiboksi + laajakaista -paketti vai pelkkä digiboksi, joka toimii millä tahansa yhteydellä. Digiboksi + laajakaista -paketissa toimitetaan käyttäjätunnus ja salasana valmiina (pelkkiä numeroita). Pelkässä digiboksissa tunnukset luodaan itse ja samat tunnukset toimivat tällöin myös TeliaTV-sovelluksessa.
Telian nettisivuilla Omille sivuille kirjautumalla pääsee tosiaan tarkistamaan tunnukset, mutta jos olit ne jo tarkistanut eikä silti päästä sisään, voisi ainakin kokeilla ottaa virtajohtoa irti digiboksista ja takaisin, jolloin boksi boottaa itsensä. Mikäli se ei auta, kannattaa olla tuosta asiakaspalveluumme yhteydessä, jotta saadaan se tarkempaan selvitykseen.

JoonasL / Telia
 

koohela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tunnukset saattaa tosiaan hieman vaihdella riippuen siitä, että onko käytössäsi digiboksi + laajakaista -paketti vai pelkkä digiboksi, joka toimii millä tahansa yhteydellä. Digiboksi + laajakaista -paketissa toimitetaan käyttäjätunnus ja salasana valmiina (pelkkiä numeroita). Pelkässä digiboksissa tunnukset luodaan itse ja samat tunnukset toimivat tällöin myös TeliaTV-sovelluksessa.
Telian nettisivuilla Omille sivuille kirjautumalla pääsee tosiaan tarkistamaan tunnukset, mutta jos olit ne jo tarkistanut eikä silti päästä sisään, voisi ainakin kokeilla ottaa virtajohtoa irti digiboksista ja takaisin, jolloin boksi boottaa itsensä. Mikäli se ei auta, kannattaa olla tuosta asiakaspalveluumme yhteydessä, jotta saadaan se tarkempaan selvitykseen.

JoonasL / Telia

Eli homman nimi on se että teliatv otettu mobiiliin pitsiturnauksen aikaan, ja liigan alkaessa laajakaista+digiboksi tuli taloon.

Eri tunnus näyttäisi olevan mobiilissa ja digiboksissa.

Boksiin tosiaan koitin pelkillä numeroilla kirjautua.
 

Telia

Jäsen
Juuri näin. Sitten tuossa on jokin ongelma, joka vaatii asikaspalvelustamme tarkempaa selvitystä!

JoonasL / Telia
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Ihan kohtuuton viive DNA:n laajakaista + Android-sovellus + Chromecast. Siis useita minuutteja. Eikö tätä kertakaikkiaan saada kuntoon?
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko Telia TV lakannut toimimasta Chrome-selaimella, kun pelkät pallot pyörivät ruudussa? Telia TV -laajennus asennettuna ja käytössä Telian 100 Mbit/s kiinteä laajakaista.
 

Telia

Jäsen
Ihan kohtuuton viive DNA:n laajakaista + Android-sovellus + Chromecast. Siis useita minuutteja. Eikö tätä kertakaikkiaan saada kuntoon?

Viiveen on huomattu olevan joillain Chromecast-käyttäjillä normaalia suurempi. Tämä on meillä myös selvityksessä. Pyrimme myös jatkossa TeliaTV-sovelluksessa yleisesti pienempään viiveeseen. Tällä hetkellä normaali viive on n. 45-55sek, mutta tosiaan joillain laitecomboilla se on ollut reilusti isompi ja tähän haetaan korjausta.

Onko Telia TV lakannut toimimasta Chrome-selaimella, kun pelkät pallot pyörivät ruudussa? Telia TV -laajennus asennettuna ja käytössä Telian 100 Mbit/s kiinteä laajakaista.

Chromen tukea ei ole lopetettu. Chrome vaatii yleensä koneelta hieman enemmän, mutta näkyä pitäisi silti. Yksi vaihtoehto on kokeilla Windows10-sovellusta, jos vaan mahdollista. Mikäli ei lähde yhteys paranemaan, niin tuosta kannattaa jättää meille vikailmoitusta.

JoonasL / Telia
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Viiveen on huomattu olevan joillain Chromecast-käyttäjillä normaalia suurempi. Tämä on meillä myös selvityksessä. Pyrimme myös jatkossa TeliaTV-sovelluksessa yleisesti pienempään viiveeseen. Tällä hetkellä normaali viive on n. 45-55sek, mutta tosiaan joillain laitecomboilla se on ollut reilusti isompi ja tähän haetaan korjausta.

2min 20sek mitattiin viiveeksi tossa kun kaveri on paikan päällä hallissa.
 

Green Marlin

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hommasin tänään Telian kaapeli-tv -kortin. Lähetys pätkäisee muutaman minuutin välein. Hermot meni Android+Chromecast viiveeseen ja huonoon kuvanlaatuun. Nyt kaapelin kautta kuva on hyvä, viive olematon, mutta lähetys pätkii jatkuvasti. Katkoksen kesto muutamasta sekunnista yli minuuttiin. Missähän vika?
 

Telia

Jäsen
Hommasin tänään Telian kaapeli-tv -kortin. Lähetys pätkäisee muutaman minuutin välein. Hermot meni Android+Chromecast viiveeseen ja huonoon kuvanlaatuun. Nyt kaapelin kautta kuva on hyvä, viive olematon, mutta lähetys pätkii jatkuvasti. Katkoksen kesto muutamasta sekunnista yli minuuttiin. Missähän vika?

Tästä kannattaa tehdä suoraan vikailmoitus. Selvitetään sitten meidän päästä, että onko alueella jotain yleistä korjauksessa olevaa ongelmaa päällä vai mihin tuo häiriö lopulta jää.

JoonasL / Telia
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuva pätkii ja puuroutuu. Ilmoitus emme voi toistaa lähetystä chromecastin kautta Käytössä dna mokkula+chromecastin. Speedtest näyttää n. 9m. Onko näissä ollut langattoman ongelmia CC kanssa?
 

Telia

Jäsen
Kuva pätkii ja puuroutuu. Ilmoitus emme voi toistaa lähetystä chromecastin kautta Käytössä dna mokkula+chromecastin. Speedtest näyttää n. 9m. Onko näissä ollut langattoman ongelmia CC kanssa?

Ongelma voi olla kaistan riittämättömyydessä, jos käytössä on muitakin laitteita. HD-sisältö voi viedä tuosta sen 6Mbit. Kannattaa vilkaista vielä ohjeita asetuksiin Chromecastilla katselua varten, josko niistä olisi apuja!

JoonasL / Telia
 

Green Marlin

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kaapeli-tv alkoi eilisten ongelmien jälkeen toimia kolmannessa erässä hyvin. Olen ymmärtänyt että tuon kaapelin lisäksi pystyisin tarvittaessa katsomaan pelejä myös Telia-tv sovelluksen kautta ilman eri maksua. Nyt sovellus näyttää minulle vain mahdollisuutta ostaa pelejä. Se oli siis minulla jo käytössä ennen kaapelikortin hankkimista. En nyt jaksaisi jonottaa aspaan koko päivää tän takia. Chattikin oli tukossa. Olisikohan vika sellainen että voin itse jotain tehdä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös