Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 503 589
  • 21 776

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kolmas pelipäivä ja toinen kerta kun Discoveryn tilaajille jää ensimmäinen erä näkemättä.

Lisäksi näyttää tosiaan Appin kautta hockey paketti maksanut 29€ ja nettisivun kautta total paketti 26€. Aikamoista, onneksi ei ole kuin kk tilaus. Miten voi olla laajempi total paketti halvempi?
 

Pukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ensin discoverylta vastataan, ettei Lukko - Ässät kuulu heidän valikoimaansa vaan Telia näyttää ottelun yksinoikeudella. Hetken päästä ottelu onkin ilmestynyt discoveryn tarjontaan :D. Olen maksanut palvelusta jossa minun pitäisi nähdä kaikki ottelut alusta loppuun. Naurettavaa pelleilyä...
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Suotta kuitenkaan yleistät. Kyllä itse ainakin olen Discoveryn tilaajana nähnyt molemmista Tapparan peleistä kaikki kolme erää alusta loppuun.

Niin olen itsekin. Sen sijaan Lukon molemmista peleistä on jäänyt eka erä näkemättä. Onhan se tavallaan hienoa, että jos hyvä tuuri käy, niin oman joukkueen pelit näkee kokonaan. Ostettu tuote on kuitenkin Liigapassi, jolla ”näkee kaikki pelit”.
 

Don Douchebag

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän suoratoistopalveluissa aika ajoin on teknisiä ongelmia. Ei vaan ole yhtä varmatoiminen kuin perinteinen tv. Outoa jos tämä tulee jollekin yllätyksenä.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Kyllähän suoratoistopalveluissa aika ajoin on teknisiä ongelmia. Ei vaan ole yhtä varmatoiminen kuin perinteinen tv. Outoa jos tämä tulee jollekin yllätyksenä.

Kyllä tällainen vastaus on yllätys, eikä pitäisi johtua tekniikasta.

"Hyvä Valtteri, Valitettavasti saimme juuri tiedon asiakaspalveluun että Telia näyttää yksinoikeudella tänä iltana tuon ottelun vain heidän omilla kanavillaan.

Emme siis tästä syystä näytä Lukko - Ässät ottelua discovery+ palvelussa ollenkaan."

Ps. En ole muuten Valtteri, jonka vastauksen sain.
 

Don Douchebag

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä tällainen vastaus on yllätys, eikä pitäisi johtua tekniikasta.

"Hyvä Valtteri, Valitettavasti saimme juuri tiedon asiakaspalveluun että Telia näyttää yksinoikeudella tänä iltana tuon ottelun vain heidän omilla kanavillaan.

Emme siis tästä syystä näytä Lukko - Ässät ottelua discovery+ palvelussa ollenkaan."

Ps. En ole muuten Valtteri, jonka vastauksen sain.

Ei ole ensimmäinen kerta sekään että asiakaspalvelulla ei ole oikeaa tietoa. Veikkaan edelleen (perustuen mm. siihen että ko. lähetys lähti toimimaan 1,5 erän jälkeen) että teknistä ongelmaa oli.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Katsoin juuri toiseen ketjuun linkitetyn Lukko - Ässät maalikoosteen ja ovathan nuo zoomaukset edelleen aivan päin sitä itseään. Useimmissa ei edes kunnolla näe miten kiekko menee maaliin, kun kuvaaja jatkuvasti jäljessä. Ei tässä samanlaisilla resursseilla operoida kuin NHL:ssa, mutta ei kai kuvaaminen ja tilanteissa mukana pysyminen ole siitä kiinni?
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Ei ole ensimmäinen kerta sekään että asiakaspalvelulla ei ole oikeaa tietoa. Veikkaan edelleen (perustuen mm. siihen että ko. lähetys lähti toimimaan 1,5 erän jälkeen) että teknistä ongelmaa oli.
Itseäni ainakin vituttaa tommonen "tekninen vika" syyn taakse piiloutuminen. Torstaina kun aamupäivän aikana testailin miten toimii Discovery+ niin silloin jo oli Lukko-Tps matsissa kello tikittämässä tunteja pelin alkuun ja alapuolella pyysi päivittää tilausta. Kun taas Jokereiden KHL matsissa oli pelkästään aika, eli olisi lähtenyt normaalisti pyörimään.

Jossei monta tuntia aiemmin mikään herätyskello soita, että nyt on tekninen vika, että peli ei tule näkyviin alkamisaikana, niin ei kyse ole teknisestä ongelmasta vaan paskasta palvelusta. Itse toki hyväuskoisena uskoin, että vaikka silloin aamupäivällä käski tilata, olisi se peli lähtenyt pyörimään illalla, enkä siis laittanut asiakaspalveluun silloin mitään.

Eka viikko ja pari noin räikeää ongelmaa. Rimanalitus.
 

Tapsuttelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niin olen itsekin. Sen sijaan Lukon molemmista peleistä on jäänyt eka erä näkemättä.
Eilisestä Lukon pelistä en tiedä mitään, mutta torstain peli näkyi sekin alusta asti. En siis yritä puolustella Discoverya, jos kaikki ongelmat heidän "syytään" on sitten olleetkaan, vaan sivuhuomatuksena tämä, että itsellä nuo ainakin on toimineet ongelmitta, eli kaikki ongelmat ei ole kollektiivisesti koskeneet kaikkia Discoveryn tilaajia.

Sitähän meidän on varmaan vaikea tietää, että mistä kenenkin ongelmat johtuu. Osa on varmasti myös käyttäjä-, ja/tai käyttäjän laitelähtöisiä, vaikka aika herkästi shitti lentää heti sinne palveluntarjoajan suuntaan. Toisaalta onko kenelläkään täällä tietoa siitäkään, että miten Discoveryn ja Telian/C Moren järjestelmät on linkattu keskenään, että tuleeko osa "Discoveryn" ongelmista kenties Telian suunnalta, vaikka näyttäytyy loppukäyttäjälle Discoveryn ongelmana. Yhtä kaikki, toimiahan nuo pitäisi, kun niistä kerran maksetaan.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Ihan sinänsä hyvä bisnesideahan tuo Discoverylta on. Josko perustaisi Superhockey Total++ -palvelun hintaan 15 e/kk. Sisältäen kaikki liigapelit ja bonuksena erätauoilla Viivi Altonen tekee pelaaajahaastatteluja minihameessa. Asiakaspalveluun vaan pyörimään mahdollisten reklamaatioiden varalle nauhoite, että emme valitettavasti omista lähetysoikeuksia ja Viivikin teki oharit.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Eilisestä Lukon pelistä en tiedä mitään, mutta torstain peli näkyi sekin alusta asti.
Torstaina ongelmat taisi olla pelkästään Discovery+ sport hockeyn tilaajilla. Eilen koko peliä ei löytynyt valikoista, ennen kuin jossain toisen erän aikana.

Telia ja cmoren asiakkaat oli molemmat pelit vissiin nähny ihan normaalisti, eli syyttävä sormi ei voi mihinkään muualle osoittaa kuin Discoverylle.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Ei ole ensimmäinen kerta sekään että asiakaspalvelulla ei ole oikeaa tietoa. Veikkaan edelleen (perustuen mm. siihen että ko. lähetys lähti toimimaan 1,5 erän jälkeen) että teknistä ongelmaa oli.

Eikös se asiakaspalvelun 1. ohje ole, että älä valehtele. Tuskin "Cathy" on itse Telia-sopimusta ottanut lukuun ja sieltä huomannut tämän yksinoikeuden. Tämänkö jälkeen tilaajan pitäisi vielä itse vahtia, että lähteekö peli näkymään, jos juuri on ilmoitettu, että peliä ei näytetä? Kyllä minäkin olisin pitkin hampain hyväksynyt tuon tekninen ongelma syyn, mutta se, että valehdellaan ei ole kyllä hyvää asiakaspalvelua mitenkään!
 

Don Douchebag

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eilisestä Lukon pelistä en tiedä mitään, mutta torstain peli näkyi sekin alusta asti. En siis yritä puolustella Discoverya, jos kaikki ongelmat heidän "syytään" on sitten olleetkaan, vaan sivuhuomatuksena tämä, että itsellä nuo ainakin on toimineet ongelmitta, eli kaikki ongelmat ei ole kollektiivisesti koskeneet kaikkia Discoveryn tilaajia.

Sitähän meidän on varmaan vaikea tietää, että mistä kenenkin ongelmat johtuu. Osa on varmasti myös käyttäjä-, ja/tai käyttäjän laitelähtöisiä, vaikka aika herkästi shitti lentää heti sinne palveluntarjoajan suuntaan. Toisaalta onko kenelläkään täällä tietoa siitäkään, että miten Discoveryn ja Telian/C Moren järjestelmät on linkattu keskenään, että tuleeko osa "Discoveryn" ongelmista kenties Telian suunnalta, vaikka näyttäytyy loppukäyttäjälle Discoveryn ongelmana. Yhtä kaikki, toimiahan nuo pitäisi, kun niistä kerran maksetaan.

Tämä lienee se keskeisin huomio. C More/ Telia pakotettiin antamaan Liiga jakeluun myös Discoverylle ja en ihmettele yhtään jos pikkumaisuuksissaan tekevät hommat mahd. hankalaksi. Siitä toki samaa mieltä että ei nämä asiakkaan ongelmiksi pitäis kulminoitua.
 

Tapsuttelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Telia ja cmoren asiakkaat oli molemmat pelit vissiin nähny ihan normaalisti, eli syyttävä sormi ei voi mihinkään muualle osoittaa kuin Discoverylle.
Discoveryn asiakkaille toki se ensisijainen vastuullinen mihin sormella osoitella, kun tuotteen ovat kuluttajille myyneet. Mutta edelleenkään hankala täällä varmaan kenenkään sanoa, että missä se juurisyy eiliselle oli. Jos Telia ei ole Discoverylle tarjonnut streamia alusta asti, niin aika mahdoton sitä heidänkään on eteenpäin jaella. Ja huom., paino sanalla jos. Jos taas yksistään Discovery kämmäilee, niin ottakoon sitten myös vastuun asiasta.

Se on sitten oma lukunsa, että mitä se yksinoikeushöpinä oli, onko mitään todellisuuspohjaa, ja mikä Telian rooli siinä tarinassa on ollut. Ja miksi sekin peli kaikesta huolimatta sitten ilmeisesti aukesi. Oliko Discoveryn sekoilua, oliko Telian sekoilua, oliko tietotekninen ongelma, oliko inhimillinen väärinkäsitys, oliko sopimustekninen asia ja sopimuksen tulkintaongelma, joka kulisseissa kenties selvitettiin, ym. ym. Emme voi täällä oikein tietää, ja ne jotka tietää, tuskin tulevat sitä tähän keskusteluun kertomaan. Kovin mustavalkoisia monista asioista vaan aina keskusteluissa saadaan, vaikka saattaa usein olla kovinkin monimutkaisia.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Discoveryn asiakkaille toki se ensisijainen vastuullinen mihin sormella osoitella, kun tuotteen ovat kuluttajille myyneet. Mutta edelleenkään hankala täällä varmaan kenenkään sanoa, että missä se juurisyy eiliselle oli. Jos Telia ei ole Discoverylle tarjonnut streamia alusta asti, niin aika mahdoton sitä heidänkään on eteenpäin jaella. Ja huom., paino sanalla jos. Jos taas yksistään Discovery kämmäilee, niin ottakoon sitten myös vastuun asiasta.

Se on sitten oma lukunsa, että mitä se yksinoikeushöpinä oli, onko mitään todellisuuspohjaa, ja mikä Telian rooli siinä tarinassa on ollut. Ja miksi sekin peli kaikesta huolimatta sitten ilmeisesti aukesi. Oliko Discoveryn sekoilua, oliko Telian sekoilua, oliko tietotekninen ongelma, oliko inhimillinen väärinkäsitys, oliko sopimustekninen asia ja sopimuksen tulkintaongelma, joka kulisseissa kenties selvitettiin, ym. ym. Emme voi täällä oikein tietää, ja ne jotka tietää, tuskin tulevat sitä tähän keskusteluun kertomaan. Kovin mustavalkoisia monista asioista vaan aina keskusteluissa saadaan, vaikka saattaa usein olla kovinkin monimutkaisia.
Hetki sitten tuli asiakaspalvelusta viestiä:
Hei,

Kiitoksia yhteydenotostasi ja suurimmat pahoittelumme palvelustamme puuttuneesta alkuosasta Telian Liiga ottelusta Lukko - Ässät , lauantaina 11.9.
Ottelu on nyt palvelussa nähtävänä tallenteena. Voit katsoa tallenteen täältä: https://www.discoveryplus.fi/ohjelmat/liiga
Olemme pahoillamme lähetysoikeus- väärinkäsityksistä koskien tätä ottelua.
Toivotan kuitenkin mukavia jääkiekkohetkiä kaikesta huolimatta.
Mikäli sinulla heräsi lisäkysymyksiä palvelustamme, tai voin autella muutoin, laitathan viestiä takaisin.
Suuret pahoittelumme vielä kerran asian johdosta.

Kirsti// discovery+

Että tota noin... Eihä tässä voi mitää muuta taustalla olla kuin Discoveryn sähläys. Ja hyvitystä olen kysynyt. Jännäksi menee, mitä siihen vastataan.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Jos taas yksistään Discovery kämmäilee, niin ottakoon sitten myös vastuun asiasta.

Taas tätä vastuulässytystä. Jos myyt kuluttajalle palvelun X, vastaat siitä että toimitat kuluttajalle palvelun X. Sitä on palveluntarjoajan vastuu. Yksiselitteisesti.
 

Don Douchebag

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Taas tätä vastuulässytystä. Jos myyt kuluttajalle palvelun X, vastaat siitä että toimitat kuluttajalle palvelun X. Sitä on palveluntarjoajan vastuu. Yksiselitteisesti.

Tämä. Minulla tulee DNA:n kautta televisioon kanavat ja olen siis heidän asiakas. Jos olen tyytymätön esim. C Moren selostajiin niin DNA:lle minä sen palautteen ohjaan enkä esim. somessa C Morelle. Itsestäänselvyyksiä nämä.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mulla oli viime kaudella tuo Discovery+ ja useampaan kertaan jäi eka erä/alkua näkemättä, kun lähetyksen alla pyöri pelkästään yksi ja sama Eurosportin mainos. En tiedä mistä johtui, mutta vaikutti vähän siltä että joku oli vaan unohtanut laittaa valot päälle :D

Asiakaspalveluun ei taida edes olla mitään puhelinnumeroa ja sähköposteihin sai vastauksia ehkä seuraavana päivänä jos silloinkaan. Täksi kaudeksi vaihdoinkin Cmore-pakettiin ja henk.koht voin suositella sitä muillekin.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Tämä. Minulla tulee DNA:n kautta televisioon kanavat ja olen siis heidän asiakas. Jos olen tyytymätön esim. C Moren selostajiin niin DNA:lle minä sen palautteen ohjaan enkä esim. somessa C Morelle. Itsestäänselvyyksiä nämä.
No eihän ole :D.

Jos haluat että palaute menee tässä tapauksessa eteenpäin niin C Morelle suoraan eikä DNA:n kautta.

Itsestäänselvyyksiä nämä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös