Discoveryn asiakkaille toki se ensisijainen vastuullinen mihin sormella osoitella, kun tuotteen ovat kuluttajille myyneet. Mutta edelleenkään hankala täällä varmaan kenenkään sanoa, että missä se juurisyy eiliselle oli. Jos Telia ei ole Discoverylle tarjonnut streamia alusta asti, niin aika mahdoton sitä heidänkään on eteenpäin jaella. Ja huom., paino sanalla jos. Jos taas yksistään Discovery kämmäilee, niin ottakoon sitten myös vastuun asiasta.
Se on sitten oma lukunsa, että mitä se yksinoikeushöpinä oli, onko mitään todellisuuspohjaa, ja mikä Telian rooli siinä tarinassa on ollut. Ja miksi sekin peli kaikesta huolimatta sitten ilmeisesti aukesi. Oliko Discoveryn sekoilua, oliko Telian sekoilua, oliko tietotekninen ongelma, oliko inhimillinen väärinkäsitys, oliko sopimustekninen asia ja sopimuksen tulkintaongelma, joka kulisseissa kenties selvitettiin, ym. ym. Emme voi täällä oikein tietää, ja ne jotka tietää, tuskin tulevat sitä tähän keskusteluun kertomaan. Kovin mustavalkoisia monista asioista vaan aina keskusteluissa saadaan, vaikka saattaa usein olla kovinkin monimutkaisia.