Suotta kuitenkaan yleistät. Kyllä itse ainakin olen Discoveryn tilaajana nähnyt molemmista Tapparan peleistä kaikki kolme erää alusta loppuun.Kolmas pelipäivä ja toinen kerta kun Discoveryn tilaajille jää ensimmäinen erä näkemättä.
Suotta kuitenkaan yleistät. Kyllä itse ainakin olen Discoveryn tilaajana nähnyt molemmista Tapparan peleistä kaikki kolme erää alusta loppuun.
Kyllähän suoratoistopalveluissa aika ajoin on teknisiä ongelmia. Ei vaan ole yhtä varmatoiminen kuin perinteinen tv. Outoa jos tämä tulee jollekin yllätyksenä.
Kyllä tällainen vastaus on yllätys, eikä pitäisi johtua tekniikasta.
"Hyvä Valtteri, Valitettavasti saimme juuri tiedon asiakaspalveluun että Telia näyttää yksinoikeudella tänä iltana tuon ottelun vain heidän omilla kanavillaan.
Emme siis tästä syystä näytä Lukko - Ässät ottelua discovery+ palvelussa ollenkaan."
Ps. En ole muuten Valtteri, jonka vastauksen sain.
Itseäni ainakin vituttaa tommonen "tekninen vika" syyn taakse piiloutuminen. Torstaina kun aamupäivän aikana testailin miten toimii Discovery+ niin silloin jo oli Lukko-Tps matsissa kello tikittämässä tunteja pelin alkuun ja alapuolella pyysi päivittää tilausta. Kun taas Jokereiden KHL matsissa oli pelkästään aika, eli olisi lähtenyt normaalisti pyörimään.Ei ole ensimmäinen kerta sekään että asiakaspalvelulla ei ole oikeaa tietoa. Veikkaan edelleen (perustuen mm. siihen että ko. lähetys lähti toimimaan 1,5 erän jälkeen) että teknistä ongelmaa oli.
Eilisestä Lukon pelistä en tiedä mitään, mutta torstain peli näkyi sekin alusta asti. En siis yritä puolustella Discoverya, jos kaikki ongelmat heidän "syytään" on sitten olleetkaan, vaan sivuhuomatuksena tämä, että itsellä nuo ainakin on toimineet ongelmitta, eli kaikki ongelmat ei ole kollektiivisesti koskeneet kaikkia Discoveryn tilaajia.Niin olen itsekin. Sen sijaan Lukon molemmista peleistä on jäänyt eka erä näkemättä.
Torstaina ongelmat taisi olla pelkästään Discovery+ sport hockeyn tilaajilla. Eilen koko peliä ei löytynyt valikoista, ennen kuin jossain toisen erän aikana.Eilisestä Lukon pelistä en tiedä mitään, mutta torstain peli näkyi sekin alusta asti.
Ei ole ensimmäinen kerta sekään että asiakaspalvelulla ei ole oikeaa tietoa. Veikkaan edelleen (perustuen mm. siihen että ko. lähetys lähti toimimaan 1,5 erän jälkeen) että teknistä ongelmaa oli.
Eilisestä Lukon pelistä en tiedä mitään, mutta torstain peli näkyi sekin alusta asti. En siis yritä puolustella Discoverya, jos kaikki ongelmat heidän "syytään" on sitten olleetkaan, vaan sivuhuomatuksena tämä, että itsellä nuo ainakin on toimineet ongelmitta, eli kaikki ongelmat ei ole kollektiivisesti koskeneet kaikkia Discoveryn tilaajia.
Sitähän meidän on varmaan vaikea tietää, että mistä kenenkin ongelmat johtuu. Osa on varmasti myös käyttäjä-, ja/tai käyttäjän laitelähtöisiä, vaikka aika herkästi shitti lentää heti sinne palveluntarjoajan suuntaan. Toisaalta onko kenelläkään täällä tietoa siitäkään, että miten Discoveryn ja Telian/C Moren järjestelmät on linkattu keskenään, että tuleeko osa "Discoveryn" ongelmista kenties Telian suunnalta, vaikka näyttäytyy loppukäyttäjälle Discoveryn ongelmana. Yhtä kaikki, toimiahan nuo pitäisi, kun niistä kerran maksetaan.
Discoveryn asiakkaille toki se ensisijainen vastuullinen mihin sormella osoitella, kun tuotteen ovat kuluttajille myyneet. Mutta edelleenkään hankala täällä varmaan kenenkään sanoa, että missä se juurisyy eiliselle oli. Jos Telia ei ole Discoverylle tarjonnut streamia alusta asti, niin aika mahdoton sitä heidänkään on eteenpäin jaella. Ja huom., paino sanalla jos. Jos taas yksistään Discovery kämmäilee, niin ottakoon sitten myös vastuun asiasta.Telia ja cmoren asiakkaat oli molemmat pelit vissiin nähny ihan normaalisti, eli syyttävä sormi ei voi mihinkään muualle osoittaa kuin Discoverylle.
Hetki sitten tuli asiakaspalvelusta viestiä:Discoveryn asiakkaille toki se ensisijainen vastuullinen mihin sormella osoitella, kun tuotteen ovat kuluttajille myyneet. Mutta edelleenkään hankala täällä varmaan kenenkään sanoa, että missä se juurisyy eiliselle oli. Jos Telia ei ole Discoverylle tarjonnut streamia alusta asti, niin aika mahdoton sitä heidänkään on eteenpäin jaella. Ja huom., paino sanalla jos. Jos taas yksistään Discovery kämmäilee, niin ottakoon sitten myös vastuun asiasta.
Se on sitten oma lukunsa, että mitä se yksinoikeushöpinä oli, onko mitään todellisuuspohjaa, ja mikä Telian rooli siinä tarinassa on ollut. Ja miksi sekin peli kaikesta huolimatta sitten ilmeisesti aukesi. Oliko Discoveryn sekoilua, oliko Telian sekoilua, oliko tietotekninen ongelma, oliko inhimillinen väärinkäsitys, oliko sopimustekninen asia ja sopimuksen tulkintaongelma, joka kulisseissa kenties selvitettiin, ym. ym. Emme voi täällä oikein tietää, ja ne jotka tietää, tuskin tulevat sitä tähän keskusteluun kertomaan. Kovin mustavalkoisia monista asioista vaan aina keskusteluissa saadaan, vaikka saattaa usein olla kovinkin monimutkaisia.
Hei,
Kiitoksia yhteydenotostasi ja suurimmat pahoittelumme palvelustamme puuttuneesta alkuosasta Telian Liiga ottelusta Lukko - Ässät , lauantaina 11.9.
Ottelu on nyt palvelussa nähtävänä tallenteena. Voit katsoa tallenteen täältä: https://www.discoveryplus.fi/ohjelmat/liiga
Olemme pahoillamme lähetysoikeus- väärinkäsityksistä koskien tätä ottelua.
Toivotan kuitenkin mukavia jääkiekkohetkiä kaikesta huolimatta.
Mikäli sinulla heräsi lisäkysymyksiä palvelustamme, tai voin autella muutoin, laitathan viestiä takaisin.
Suuret pahoittelumme vielä kerran asian johdosta.
Kirsti// discovery+
Jos taas yksistään Discovery kämmäilee, niin ottakoon sitten myös vastuun asiasta.
Taas tätä vastuulässytystä. Jos myyt kuluttajalle palvelun X, vastaat siitä että toimitat kuluttajalle palvelun X. Sitä on palveluntarjoajan vastuu. Yksiselitteisesti.
No eihän ole :D.Tämä. Minulla tulee DNA:n kautta televisioon kanavat ja olen siis heidän asiakas. Jos olen tyytymätön esim. C Moren selostajiin niin DNA:lle minä sen palautteen ohjaan enkä esim. somessa C Morelle. Itsestäänselvyyksiä nämä.
No eihän ole :D.
Jos haluat että palaute menee tässä tapauksessa eteenpäin niin C Morelle suoraan eikä DNA:n kautta.
Itsestäänselvyyksiä nämä.
Ei tässä tilanteessa. DNA vain jälleenmyy eikä ole mitenkään muuten mukana. Palaute menee huomattavasti paremmin perille kun sen heittää Telialle/Cmorelle.Eli aina ei syy olekaan siinä jolta olen palvelun ostanut? Mielenkiintoinen käänne kyllä tämä mutta en mitä tätä lähde kiistämäänkään.
Tämä hyvä tarkennus kyllä ja totta jos vaan jälleenmyy eli jakaa tuotannot sellaisenaan omalla alustallaan niin yleensä palaute kannattaa ohjata sille joka lähetyksen tekee.Ei tässä tilanteessa. DNA vain jälleenmyy eikä ole mitenkään muuten mukana. Palaute menee huomattavasti paremmin perille kun sen heittää Telialle/Cmorelle.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Totta kai. Heti ensimmäiseen lauseeseen kirjoitin, että "Discoveryn asiakkaille toki se ensisijainen vastuullinen mihin sormella osoitella, kun tuotteen ovat kuluttajille myyneet". Irrotit lainauksesi kontekstista ja aiemmista viesteistä. Se ei liittynyt kuluttajan oikeuksiin ja juridiikkaan, vaan lähinnä teknisen ongelman spekulointiin, että miksi sitä lähetystä ei tullut, ja Discovery ottakoon vastuun, jos itse ovat teknisesti jotain kämmänneet, eikä selitellä sitä millään yksinoikeusasioilla.Taas tätä vastuulässytystä. Jos myyt kuluttajalle palvelun X, vastaat siitä että toimitat kuluttajalle palvelun X. Sitä on palveluntarjoajan vastuu. Yksiselitteisesti.