Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 907 038
  • 23 436

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Samaa mieltä. Voisi vaikka käydä niin että joku ulkopuolinen ratkaisisi ongelman niin jää muutama Telia boksi myymättä. Bad for business.
Voin melkein lyödä vetoa, että yksikään tältä palstalta ei osaa sitä ratkaista kun pitää saada Telian järjestelmä, Telia TV ja Liiga näkymään HTML5 kunnolla ilman bugeja/virheitä :D.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voin melkein lyödä vetoa, että yksikään tältä palstalta ei osaa sitä ratkaista kun pitää saada Telian järjestelmä, Telia TV ja Liiga näkymään HTML5 kunnolla ilman bugeja/virheitä :D.
Se voi olla totta. Netistä löytyy kuitenkin ohjeita/videoita joissa tehdään 5min-1h haitarilla Html5 soittimia. Ja nämä tietysti on tarkoitettu tavan pulliaisille perusjuttuihin. Mutta luulisi nyt yrityksen saavan soittimen kuntoon 1,5 vuoden aikana.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Se voi olla totta. Netistä löytyy kuitenkin ohjeita/videoita joissa tehdään 5min-1h haitarilla Html5 soittimia. Ja nämä tietysti on tarkoitettu tavan pulliaisille perusjuttuihin. Mutta luulisi nyt yrityksen saavan soittimen kuntoon 1,5 vuoden aikana.

Viron suuntanumero on +372, mutta ei kukaan keksi tai jaksa sinne soittaa.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko Viron Telialla samat järjestelmät, pelit ja vermeet käytössä mitä Suomessa? Vai onko kenties jokaisessa maassa Telialla omat systeeminsä?

Jos täällä ei ole ja naapurissa on, eikö se kannattaisi sieltä ottaa ja tarvittaessa parannella kuin aloittaa kokonaan alusta rakentaminen?

Tämä sillä oletuksella, että Telialla on haluja muuhunkin kuin laitekauppaan.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Jos täällä ei ole ja naapurissa on, eikö se kannattaisi sieltä ottaa ja tarvittaessa parannella kuin aloittaa kokonaan alusta rakentaminen?

Tämä sillä oletuksella, että Telialla on haluja muuhunkin kuin laitekauppaan.
Onko se mahdollista ottaa noin vain ja millä aikataululla? Sormia naps ja se on siinä. Vai?
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko se mahdollista ottaa noin vain ja millä aikataululla? Sormia naps ja se on siinä. Vai?

Luulisin konsernitasolla olevan ihan mahdollista siinä 1.5v mikä heillä oli aikaa kilpailutuksen lopputuloksen varmistuttua.

Järkevämpäähän se on tietysti alkaa rakentamaan alusta ensimmäisen kauden alkupuolella, eiks ni?
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Luulisin konsernitasolla olevan ihan mahdollista siinä 1.5v mikä heillä oli aikaa kilpailutuksen lopputuloksen varmistuttua.

Järkevämpäähän se on tietysti alkaa rakentamaan alusta ensimmäisen kauden alkupuolella, eiks ni?
Olisiko se edes ollut mahdollista korvata ja samalla aiheuttaa myös muihinkin palveluihin rajuja muutoksia?

Olisipa asiat näin yksinkertaisia kuten täällä puhutaan.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Olisipa asiat aina näin yksinkertaisia ja voisipa muutokset tehdä sormia napsauttamalla. Mitään haittaahan se kenellekään ei aiheuta. Telialla on varmasti laskutusjaksoja useita, joka taas mahdollistaa sen, että niitä voisi vaihdella ja sitä kautta taas eräpäivät eri aikaan. Helvetin monet ihmiset haluaa eräpäivät lähelle tilipäiväänsä

Mistäs sinä mitään tiedät Telian asiakkaiden haluista tai muutosten vaatimasta työmäärästä?

Miksi tätä pitäisi avata sen tarkemmin palstalla?
Jos partiolaiset lähtevät tätä ja sen aikataulua täällä kommentoimaan, niin miksi ei saisi kysyä?


Voin melkein lyödä vetoa, että yksikään tältä palstalta ei osaa sitä ratkaista kun pitää saada Telian järjestelmä, Telia TV ja Liiga näkymään HTML5 kunnolla ilman bugeja/virheitä :D.

En usko. että sinä tiedät kuinka hankalaa tai helppoa Telialle olisi tämä ratkoa?

Onko Viron Telialla samat järjestelmät, pelit ja vermeet käytössä mitä Suomessa? Vai onko kenties jokaisessa maassa Telialla omat systeeminsä?

En usko, että sinulla on pienintäkään tietoa siitä miten Telian Suomen ja Viron pelit ja vermeet eroavat toisistaan.

Onko se mahdollista ottaa noin vain ja millä aikataululla? Sormia naps ja se on siinä. Vai?

Onko sinulla jotain tarkempaa tietoa miksi ei olisi mahdollista?

Olisiko se edes ollut mahdollista korvata ja samalla aiheuttaa myös muihinkin palveluihin rajuja muutoksia?

Olisipa asiat näin yksinkertaisia kuten täällä puhutaan.

Mistä tiedät ettei olisi mahdollista korvata ja miten monimutkaisia Telian asiat ovat?
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olisiko se edes ollut mahdollista korvata ja samalla aiheuttaa myös muihinkin palveluihin rajuja muutoksia?

Olisipa asiat näin yksinkertaisia kuten täällä puhutaan.

Eli yksi maan johtavista operaattoreista ei voi ottaa uutta tekniikkaa käyttöön ilman kaiken muun sakkaamista.

Toivottavasti ne ei koskaan vaan osta mitään mediataloa, kaatuu vielä satelliititkin avaruudessa muutosten määrästä.

On taas tarinaa kyllä.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voin melkein lyödä vetoa, että yksikään tältä palstalta ei osaa sitä ratkaista kun pitää saada Telian järjestelmä, Telia TV ja Liiga näkymään HTML5 kunnolla ilman bugeja/virheitä :D.

Ei se mitään, siksi Telialla on ammattilaiset jotka hoitaa asian kädenkäänteessä. Eihän tässä tule kohta kuin vuosi täyteen kun Telia puhui ensimmäisen kerran, että HTML5 on tulossa.

No Silverlight toki toimii jos prosessori ei ole tehottomampaa sorttia, joten kyllä Telia minimiosuutensa on selaimen puolella hoitanut. Win8 ja 10 koneilla Microsoft kaupan Telia sovellus ei itseasiassa edes vaatinut paljoa prosessorilta, selaimen puolella tuo Telian oma sivustopohja feat. antiikkinen Silverlight on käsittämättömän raskas. Onneksi tehoa löytyy omasta PC:stä vaikka viiteen Telian lähetykseen. Kaikilla ei kuitenkaan näin ole.

Ilmeisesti Full-HD:ta ei ole ihan lähiaikoina tulossa selaimeen ja sovelluksiin? Telia halunnee maksimoida 4k digiboksiensa kautta tehtävän myynnin, ja sen toki ymmärrän. Silti ihan asiallista kehittää myös sen vähemmän voittoa tekevän puolen palveluita. 720HD oli kyllä sujuvaa eikä aivan liiaksi pakattua, joten kyllä tuolla toistaiseksi pärjää.

Jos täällä ei ole ja naapurissa on, eikö se kannattaisi sieltä ottaa ja tarvittaessa parannella kuin aloittaa kokonaan alusta rakentaminen

Hyvä pointti. Telialla on varmasti läjäpäin digiviihteen ammattilaisia, mutta tuskin heillä niitä on muille asti jakaa HTML5-soittimen osalta. Jos eivät ole ennen palveluissaan edes käyttäneet. Ja Telia haluaa tuon soittimen tietenkin omalle raskaalle TeliaTV -alustalleen. Ei esim. Silverlight ole normaalipohjalla noin raskas ja taipumaton, vaan tuo Telian laajennus ja alusta sen enimmäkseen tekee. E: Toki Silverlight itsessään on jo iänkin vuoksi aika kömpelö. Puhumattakaan tietoturva riskeistä.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Mistäs sinä mitään tiedät Telian asiakkaiden haluista tai muutosten vaatimasta työmäärästä?


Jos partiolaiset lähtevät tätä ja sen aikataulua täällä kommentoimaan, niin miksi ei saisi kysyä?




En usko. että sinä tiedät kuinka hankalaa tai helppoa Telialle olisi tämä ratkoa?



En usko, että sinulla on pienintäkään tietoa siitä miten Telian Suomen ja Viron pelit ja vermeet eroavat toisistaan.



Onko sinulla jotain tarkempaa tietoa miksi ei olisi mahdollista?



Mistä tiedät ettei olisi mahdollista korvata ja miten monimutkaisia Telian asiat ovat?
Näihin vastaan. Olen tehnyt ja teen duunia operaattorilla(ei telia) ja tiedän sen vuoksi että muutokset eivät ole nopeita, helppoja, asiat täytyy testata, bugit tms korjata, testata ja mitä vielä. Jatkislaisilla ei ole mitään hajua prosesseista miten siellä kulkee.

En tiedä tarkkaa faktaa tietenkään erooko toisistaan, siksi kysyin, mutta jos palstaa on uskominen, he tietävät. He tietävät että muutos on helppo toteuttaa, kunhan vain sormia napsauttaa.

Varmaan huomasit, jos lukea osaat, että vastaukseni oli sellaisia, mitkä voisivat olla syynä.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Eli yksi maan johtavista operaattoreista ei voi ottaa uutta tekniikkaa käyttöön ilman kaiken muun sakkaamista.

Toivottavasti ne ei koskaan vaan osta mitään mediataloa, kaatuu vielä satelliititkin avaruudessa muutosten määrästä.

On taas tarinaa kyllä.
Täytyyhän hommat testata ja korjata bugit, esimerkiksi. Mistä me tiedämme mitä siellä yksityiskohtaisesti on syynä miksi ei ole tuotu.

Meinaat siis että asiat vain tapahtuu sormia napsauttamalla?
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täytyyhän hommat testata ja korjata bugit, esimerkiksi. Mistä me tiedämme mitä siellä yksityiskohtaisesti on syynä miksi ei ole tuotu.

Meinaat siis että asiat vain tapahtuu sormia napsauttamalla?

Meinaat siis puolitoista vuotta olevan sormien napauttamiseen kuluva aika?

Kyllä sen voi tunnustaa että Telia olisi saanut tuotteestaan hyvän halutessaan, nyt kyse on vaan halusta.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täytyyhän hommat testata ja korjata bugit, esimerkiksi. Mistä me tiedämme mitä siellä yksityiskohtaisesti on syynä miksi ei ole tuotu.

Meinaat siis että asiat vain tapahtuu sormia napsauttamalla?
Mahdetaanko siis tiettyjä juttuja saada edes 5 vuoden sisällä mitä on luvattu? Jos näihin juttuihin menee se reilu VUOSI?! Niin kuinka kauan menee niissä asioissa jotka on vasta selvitys/tutkinta/analysointi vaiheessa? Itse sanoisin että työntekijät vaihtoon jos autotalliäijät saa nopeampaa hommat pelittämään.
No yksi asia onnistui: Telia veti niin lujaa tolppaan että kilahdus kuului omalla pankkitilillä säästöinä.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Meinaat siis puolitoista vuotta olevan sormien napauttamiseen kuluva aika?

Kyllä sen voi tunnustaa että Telia olisi saanut tuotteestaan hyvän halutessaan, nyt kyse on vaan halusta.
Tokihan olisi mennyt paremmin jos olisivat alusta alkaen lähteny ajamaan html5, siinä toki virhe, mutta lasketaan ennemmin aika siitä kun palautevyöry tuli siitä ja sen jälkeen sen kehittäminen.

Noh, mistäpä me tiedetään mitä kaikkea siellä on ollut syynä.

Mutta logiikka on kieltämättä pettämätön. Jukurit olisi viime kaudella ollut mestari Liigassa jos siellä vaan olisi ollut haluja.

Ja ettei mene nyt ihan puolusteluksi niin en itsekään pidä toimintaa täydellisenä, koska isoin harmitus oli tuo CCn kautta ollut pitkä viive ja heikko viestintä.

Mutta ollaan tässä nyt omasta mielestä sentään edellä Urhoa ja Ruutua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Näihin vastaan. Olen tehnyt ja teen duunia operaattorilla(ei telia) ja tiedän sen vuoksi että muutokset eivät ole nopeita, helppoja, asiat täytyy testata, bugit tms korjata, testata ja mitä vielä. Jatkislaisilla ei ole mitään hajua prosesseista miten siellä kulkee.

Olen toisen alan vastaavassa firmassa ja samaa paskaa vedetään. Oikeastihan ne asiat saisi toimimaan, mutta osa työntekijöistä ottaa lopputilin ja muita ei kiinnosta.

Työnantajalla ei ole mitään hajua miten ne prosessit kulkee ja miksi näin toimitaan. Olin juuri palaverissa missä asiaa käsiteltiin ja mitään ratkaisuja ei ollut. Eikä juuri ehdotuksiakaan. Huomenna on tosin pakko vastata sähköpostitse muutamaan kysymykseen miten voisimme kenties parantaa prosesseja.

Telia on lähtenyt julkiseen palveluun ja silloin niillä olisi vähän velvollisuus kertoa mitä siellä oikeasti tapahtuu tai siis ei tapahdu. Sellaista ei tietenkään tapahdu ja monopoli saa myydä omia poksejaan miten haluaa.
 
Viimeksi muokattu:

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tokihan olisi mennyt paremmin jos olisivat alusta alkaen lähteny ajamaan html5, siinä toki virhe, mutta lasketaan ennemmin aika siitä kun palautevyöry tuli siitä ja sen jälkeen sen kehittäminen.

Noh, mistäpä me tiedetään mitä kaikkea siellä on ollut syynä.

Mutta logiikka on kieltämättä pettämätön. Jukurit olisi viime kaudella ollut mestari Liigassa jos siellä vaan olisi ollut haluja.

Ja ettei mene nyt ihan puolusteluksi niin en itsekään pidä toimintaa täydellisenä, koska isoin harmitus oli tuo CCn kautta ollut pitkä viive ja heikko viestintä.

Mutta ollaan tässä nyt omasta mielestä sentään edellä Urhoa ja Ruutua.

Tässä tapauksessa halu tarkoittaa valittua liiketoimintamallia ja se on ollut (ja johonkin pisteeseen asti tulee olemaan) tehdä myyntiä laite edellä. Ymmärrän tämän valinnan vaikka se onkin väärä nykyaikasessa suoratoistossa.

Todennäköisesti näistä asioista päättävät eivät vain ole ymmärtänyt toimintakenttää, jolla toimivat. Analyysi perustuu kiekkotoiminnan johtajan ihmettelyihin vähäisestä tilaajamääristä heidän kivijalkaliikkeiden kautta, eihän tuommoista kukaan heitä edes kännissä tai läpällä.
 

Grafix

Jäsen
Tänään tuli sähkösanoma lähettäjältä "A2ebsmailer". Siinä oli puhetta lätkästä ja kanavapaketista, eli oletan, että meili tuli Telialta. Olin tosin jo sysäämässä roskiin avaamatta, mutta ajattelin lukaista vaikka vahva roskapostikutina olikin. Olisko se noin minuutin tai kahden homma konffata tuo lähettävä meiliserveri väkevämpään kuntoon. Mutta pikkujuttu tietenkin, ei siitä enempää. Tosin näitä kaikenlaisia pikkujutttuja on tullut eteen aika paljon.

Mutta varsinaiseen asiaan. Jollekin viestintähessulle olisi kyllä kysyntää kun tuota meiliä koittaa tavailla. En tiedä onko kuumuus kärventänyt allekirjoittaneen kypärää, mutta mitähän tässä nyt koitetaan sanoa: "Kanavapaketin normaalihinta on elokuun ajan 14,90 e/kk, muuna aikana 0 e/kk. Paketin voimassaolo päättyy preseason-otteluiden päätyttyä."

Teettekö te näitä Google Translatorilla tai jollain botilla? En ole itse copywriter, mutta ei taida olla tuonkaan kirjoittaja.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Mutta logiikka on kieltämättä pettämätön. Jukurit olisi viime kaudella ollut mestari Liigassa jos siellä vaan olisi ollut haluja.
Typerää verrata Liiga-joukkuetta operaattoriin, eiku.

Olishan se nyt heti alkuun pitänyt lähteä sillä uusimmalla tekniikalla liikkeelle. Kyllä siinä se halu tulee esille, kun funtsitaan ratkaisuja. Ja tiedotus on ihan koomista. Sivutolkulla täälläkin lukenut lähes kaikkeen vastauksena "tulossa, tarkkaa ajankohtaa ei tiedetä." Sama tyyli näköjään tuolla "kyselytunnilla" jatkunut.
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta ollaan tässä nyt omasta mielestä sentään edellä Urhoa ja Ruutua.
Itse en näe juurikaan eroa Telian ja Ruudun välillä. Kuvanlaatu oli jotakuinkin samaa tasoa, äänissä en suurista lupauksista huolimatta havainnut juuri mitään eroa, kuvaus oli samaa huttua molemmilla ja kumpikin toimi pääosin pätkimättä ja ilman suuria ongelmia. Telian studio oli välillä todella hyvä ja välillä surkea, kun taas Ruudulla se oli enemmän tasapaksu. Telian ruutugrafiikat olivat selkeä huononnus: grafiikat näyttivät tökeröiltä, veivät liikaa tilaa kuva-alueelta ja välillä ne puuttuivat kokonaan, jäähykello näytti usein ihan omiaan ja erätaukokello välillä toimi, välillä ei.
 

gknight

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sain alkuviikosta tekstiviestin, että alkaisi olla viimeiset hetket aktivoida Liiga-tilaajan etuna Preseason-passi maksutta. Viestissä ohjeistettiin kirjautumaan Omille sivuilla ja tilaamaan harjoituspelit.

No en kirjautunut tai tilannut, mutta tänään tuli viesti että tsädääm, lisätäänpä automaattisesti maksuton Preseason-passi. Koska ristiriitainen viestintä sekoitti pääni, piti käydä katsomassa Omilta sivuilta mitä siellä näkyy, mutta eihän siellä näkynyt mainintaa preseasonista.
Kohdassa "Telia TV Kanavapaketit" on kyllä Liiga, mutta siinä vain "Tutustu"-nappi. Jos menen tutustumaan tai valitsen yläpalkin valikosta Liigan, avautuu sivuja, jotka ovat täynnä "Tilaa"-nappeja.
Koska käytän Telian sovellus, minun olisi heti pitänyt tajuta katsoa kohdasta "Telia TV -sovellus" ja siirtyä sieltä katselemaan käytössä olevia kanavapaketteja. Jälkimmäinen tekstiviesti piti kohdallani paikkansa. Kai. Kanavapaketeiden kohdalla ei näy mitään päivämäärätietoja aktivointipäivistä tai laskutuskausista, niin vaikea sanoa onko tuo nyt tämän tulevan kauden preseason-passi vai ei. Todennäköisesti on ja kai aktivoitui tänään.

Sain myös aiemmin mainitun kaltaisen sähköpostin.

Tänään tuli sähkösanoma lähettäjältä "A2ebsmailer". Siinä oli puhetta lätkästä ja kanavapaketista, eli oletan, että meili tuli Telialta. Olin tosin jo sysäämässä roskiin avaamatta, mutta ajattelin lukaista vaikka vahva roskapostikutina olikin...

Äärimmäisen hämmentävää, että sähköposti alkaa sanoilla "Moikka, ja kiitos tilauksestasi". Mitä minä nyt olin siis tilannut? En mielestäni mitään, joten aloin vahvasti kyseenalaistamaan sähköpostin lähettäjää.

Sähköpostissa kuitenkin kerrottiin, että jotain olen tilannut: "Tilauksesi Liiga Preseason -passi 0.00 e/kk, Toistaiseksi voimassa oleva sopimus, Liiga Preseason -passi veloituksetta Telia TV digiboksilla ja Telia TV sovellus -palvelussa Joukkuepassi tai Liigapassi -tilaajille. Toistaiseksi voimassa oleva sopimus., Kanavapaketin normaalihinta on elokuun ajan 14,90 e/kk, muuna aikana 0 e/kk. Paketin voimassaolo päättyy preseason-otteluiden päätyttyä."

Voiko asiaa selkeämmin ilmaistakaan. Ehkä sähköposti ei liittynyt tekstiviestiin vaan tuli väärään osoitteeseen? Tai kenties se on roskapostia.

Sähköpostin liitteenä oli myös jokin pdf, mutta ei noin epämääräisestä osoitteesta tulleen epämääräisen viestin liitettä voi avata. Kokeilin kuitenkin sähköpostissa mainittua osoitetta tilauksen peruuttamiseksi telia.fi/peruutus. Tuolta löytyy sivu, jossa mainitaan mm. "Tilauksen peruuttaminen onnistuu näppärästi perumislomakkeella." Tuossa tuo 'perumislomakkeella' on linkki ja sitä klikkaamalla pääsee sivulle, jossa kerrotaan, että "Tilauksen peruminen verkkosivustomme kautta on tilapäisesti pois käytöstä."

Summa summarum, olen kai jotain mukamas tilannut, vaikka se tapahtuikin automaattisesti, mutta voin sen siksi toki peruuttaa, mutten kätevästi vaikka niin voisi alkuun luulla. Noh. Katsotaan mitä syksy tuo tullessaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös