Kyllä itse ainakin käsittäisin tuon tarkoittavan että laskutus alkaa kun kausi alkaa (voi toki tarkoittaa myös harjoituspelejä), sekä laskutus loppuu kun kausi loppuu. Mutta ensin mainostettiin ilmaisia preaseason pelejä, sitten myöhemmin tarkennettiin että koskeekin vain elokuun harkkapelejä. Kehotettiin hankkimaan CC ultra jotta mahdolliset uhd-lähetykset näkyvät, mutta vuotta myöhemmin kerrotaan että uhd-lähetykset tulevat vain digiboxi-asiakkaille. Tai että vanhalle boxille nuo lähetykset eivät tule. Tiedän että se voi kuulostaa oudolta, mutta markkinoinnissakin on kuluttajan harhaanjohtaminen (harhaanjohtava mainonta) kielletty. Monessa kohtaa Telia liikkuu ihan rajalla, myöhemmin tulee takuuvarmasti joitain juttua asiasta, osa saattaa päätyä Telian voittoon ja osa ei. Mutta aivan varmasti kuluttaja-asiamies ottaa jollain tasolla kantaa.Minun mielestäni nuot tarkoittavat ihan samaa. Toinen on lentävä mainoslausahdus ja toinen vähän lähempänä sopimusehtotekstiä. Ei kait oikeasti kukaan tuollaisten mainoslausahdusten takia kuvittele, että maksat oikeasti vain niiltä sekunneilta kun Liiga pelit on käynnissä? Luulisi nykyihmisten olevan valveutuneempia ja tutkailevan vähän tarkemmin, mitä mainoslause tarkoittaa.
En tiedä miten yleensä asiakassuhteissa tai työsuhteessa käyttäydyt, mutta itse koitan tulla työnantajan kanssa hyvin toimeen, enkä koe että työnantaja koittaa aina riistää minua tai minä koitan saada vain omia etujani. Enkä myöskään palveluntarjoajien kanssa tykkää siitä että kumpikin koittaa kusettaa toista silmään jatkuvasti. On se sitten nämä 6€ ylimääräinen turha maksu tai sitten palvelunkatkaisu toukokuussa viimeisen pelin jälkeen. Ja en tilannut Telialta viime kaudella mitään, kun se "jouluna HTML5 toimii kaikilla alustoilla"* myöhästyi ja työkoneelle en kikkareita viitsinyt asentaa kauden alussa. Enkä kyllä tilaa tulevalla kaudellakaan, niin päin vittua nämä asiat on hoidettu, että mieluummin käyn hallilla ja kuuntelen radiota. Ja sain oman työliittymäni vaihdettua pois Telialta. Tiedän myös muutaman yrittäjän jotka vittuuntuivat viime kaudella Teliaan ja firmasta lähti kaikki liittymät vaihtoon. Toisaalta ei ole iso summa Telian mittakaavassa, mutta pienistä puroista jne.
* en nyt sanatarkasti muista miten tuo oli.