Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 908 942
  • 23 440

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Minun mielestäni nuot tarkoittavat ihan samaa. Toinen on lentävä mainoslausahdus ja toinen vähän lähempänä sopimusehtotekstiä. Ei kait oikeasti kukaan tuollaisten mainoslausahdusten takia kuvittele, että maksat oikeasti vain niiltä sekunneilta kun Liiga pelit on käynnissä? Luulisi nykyihmisten olevan valveutuneempia ja tutkailevan vähän tarkemmin, mitä mainoslause tarkoittaa.
Kyllä itse ainakin käsittäisin tuon tarkoittavan että laskutus alkaa kun kausi alkaa (voi toki tarkoittaa myös harjoituspelejä), sekä laskutus loppuu kun kausi loppuu. Mutta ensin mainostettiin ilmaisia preaseason pelejä, sitten myöhemmin tarkennettiin että koskeekin vain elokuun harkkapelejä. Kehotettiin hankkimaan CC ultra jotta mahdolliset uhd-lähetykset näkyvät, mutta vuotta myöhemmin kerrotaan että uhd-lähetykset tulevat vain digiboxi-asiakkaille. Tai että vanhalle boxille nuo lähetykset eivät tule. Tiedän että se voi kuulostaa oudolta, mutta markkinoinnissakin on kuluttajan harhaanjohtaminen (harhaanjohtava mainonta) kielletty. Monessa kohtaa Telia liikkuu ihan rajalla, myöhemmin tulee takuuvarmasti joitain juttua asiasta, osa saattaa päätyä Telian voittoon ja osa ei. Mutta aivan varmasti kuluttaja-asiamies ottaa jollain tasolla kantaa.

En tiedä miten yleensä asiakassuhteissa tai työsuhteessa käyttäydyt, mutta itse koitan tulla työnantajan kanssa hyvin toimeen, enkä koe että työnantaja koittaa aina riistää minua tai minä koitan saada vain omia etujani. Enkä myöskään palveluntarjoajien kanssa tykkää siitä että kumpikin koittaa kusettaa toista silmään jatkuvasti. On se sitten nämä 6€ ylimääräinen turha maksu tai sitten palvelunkatkaisu toukokuussa viimeisen pelin jälkeen. Ja en tilannut Telialta viime kaudella mitään, kun se "jouluna HTML5 toimii kaikilla alustoilla"* myöhästyi ja työkoneelle en kikkareita viitsinyt asentaa kauden alussa. Enkä kyllä tilaa tulevalla kaudellakaan, niin päin vittua nämä asiat on hoidettu, että mieluummin käyn hallilla ja kuuntelen radiota. Ja sain oman työliittymäni vaihdettua pois Telialta. Tiedän myös muutaman yrittäjän jotka vittuuntuivat viime kaudella Teliaan ja firmasta lähti kaikki liittymät vaihtoon. Toisaalta ei ole iso summa Telian mittakaavassa, mutta pienistä puroista jne.

* en nyt sanatarkasti muista miten tuo oli.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Ah mutta tässä olet ystävä hyvä väärässä. Lojaali Kanta-asiakas (TM) ei pääse lainkaan helpommalla, mikäli haluaa katsoa harjoituspelejä kauden alla. Hänen on joka tapauksessa käytävä aktivoimassa tuo tilaus erikseen, ja jos hyvä tuuri käy, niin se jopa onnistuu yhdellä kertaa. Kuulemani mukaan näin ei suinkaan aina ole, vaan hinnat ovat pielessä, jolloin joudut säätämään asiakaspalvelun kanssa. Eli käytät lisää omaa aikaasi siihen, että asiat menevät kuten on luvattu.
Mikäli haluat olla Lojaali Kanta-asiakas (TM), mutta et halua katsoa harjoituspelejä, niin maksatkin vuodessa jo 20,7 € ekstraa siitä ilosta, että et käytä minuuttia elämästäsi paketin irtisanomiseen saati uudelleen tilaamiseen.
Ongelma on ongelma vain jos itse teet siitä sellaisen. Itse en jaksaisi päivästä toiseen meuhkata samasta asiasta, kun ei se siitä paremmaksi muutu.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä itse ainakin käsittäisin tuon tarkoittavan että laskutus alkaa kun kausi alkaa (voi toki tarkoittaa myös harjoituspelejä), sekä laskutus loppuu kun kausi loppuu. Mutta ensin mainostettiin ilmaisia preaseason pelejä, sitten myöhemmin tarkennettiin että koskeekin vain elokuun harkkapelejä. Kehotettiin hankkimaan CC ultra jotta mahdolliset uhd-lähetykset näkyvät, mutta vuotta myöhemmin kerrotaan että uhd-lähetykset tulevat vain digiboxi-asiakkaille. Tai että vanhalle boxille nuo lähetykset eivät tule. Tiedän että se voi kuulostaa oudolta, mutta markkinoinnissakin on kuluttajan harhaanjohtaminen (harhaanjohtava mainonta) kielletty. Monessa kohtaa Telia liikkuu ihan rajalla, myöhemmin tulee takuuvarmasti joitain juttua asiasta, osa saattaa päätyä Telian voittoon ja osa ei. Mutta aivan varmasti kuluttaja-asiamies ottaa jollain tasolla kantaa.

En tiedä miten yleensä asiakassuhteissa tai työsuhteessa käyttäydyt, mutta itse koitan tulla työnantajan kanssa hyvin toimeen, enkä koe että työnantaja koittaa aina riistää minua tai minä koitan saada vain omia etujani. Enkä myöskään palveluntarjoajien kanssa tykkää siitä että kumpikin koittaa kusettaa toista silmään jatkuvasti. On se sitten nämä 6€ ylimääräinen turha maksu tai sitten palvelunkatkaisu toukokuussa viimeisen pelin jälkeen. Ja en tilannut Telialta viime kaudella mitään, kun se "jouluna HTML5 toimii kaikilla alustoilla"* myöhästyi ja työkoneelle en kikkareita viitsinyt asentaa kauden alussa. Enkä kyllä tilaa tulevalla kaudellakaan, niin päin vittua nämä asiat on hoidettu, että mieluummin käyn hallilla ja kuuntelen radiota. Ja sain oman työliittymäni vaihdettua pois Telialta. Tiedän myös muutaman yrittäjän jotka vittuuntuivat viime kaudella Teliaan ja firmasta lähti kaikki liittymät vaihtoon. Toisaalta ei ole iso summa Telian mittakaavassa, mutta pienistä puroista jne.

* en nyt sanatarkasti muista miten tuo oli.
Ai siis joudutko sinä tai jotkut erikseen nyt maksamaan syyskuun hajoituspeleistä? Tuo kyllä kuulostaa kusetukselta. Luulin, että joutuisitte maksamaan vain Liigapassin syyskuulta, mutta paljonko siis joudutte harkkamatseista maksamaan tuohon päälle?

Joo, eihän tuossa digiboxi / CC hommassa ainakaan ole hommat mennyt putkeen. Ja jos tuo HTML5 lupaus on tosiaan tehty, niin sekin meni persiilleen. Itse tosin muistelisin, että aika ajoissa viestittivät, että eivät nyt panosta tuohon HTML5 vaan priorisoivat omaan sovellukseen. Itselläni on tuo sovellus käytössä ja onhan sen toimintavarmuus Ruutuun verrattuna ihan eri luokkaa... tai taisihan ruutu jo viimeisenä vuotena toimia aika hyvin. Onneksi Telialla on nyt vähän pidempi soppari, niin on aikaa hioda palvelua kuntoon.

Ruudulla, saati sitten urholla oli alkuaikoina ihan jäätäviä ongelmia. Lähetys ei toiminut kunnolla likikään kaikilla laitteilla, vaan se oli nykivää kuten viime kaudella telian lähetykset nettiselaimella katsottuna. Ainut ero Ruudulla ja Urholla teliaan oli, että heillä ei ollut tarjota mitään vaihtoehtoista tapaa katsoa näitä. Tai olisi vissiin pitänyt ostaa uusi tietyn merkkinen televisio tai tietokone.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Koska mielipiteet jakautuvat täällä aika rankasti niin päätin tässä viimeisenä lomapäivänä sitten nykäistä ihan kyselyn kokoon aiheesta. En edes tiedä, miksi näitä tykkään tehdä, mutta toistetaan taas tämä perinteinen rimpsu:

1) en kerää tunnistetietoja eli ei tarvitse kirjautua
2) mielipiteet ovat tasolla "nice to know" ja aion julkaista vastaukset 5.7.2019 täällä tai muutoin lähettää selvän linkin, jos joku haluaa nähdä vastausjakauman
3) minä en tee yhteistyötä Telian kanssa eikä tästä makseta minulle
4) koska julkaisen tiedot täällä kaikkien nähtäville jokainen voi käyttää tietoja haluamallaan tavalla ja arvioida itse niiden luotettavuuden
5) kyselyssä on 26 kysymystä, joista 23 on pakollisia. Pääsääntöisesti lineaarista arvostelua 1-5 sekä monivalintaa. Yhteenkään avoimeen kysymykseen ei tarvitse vastata
6) kyselyn täyttämiseen menee semmonen viitisen minuuttia - nopeimmat selviää kolmella.

Kyselyyn pääset tästä: Kokemuskysely Telian ensimmäisestä Liigakaudesta
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hyvää duunia peterra. Ehkä se kuvaukseen liittyvä kysymyksenasettelu oli vähän huono; kuvaus kun on yhtä paskaa kuin Ruudullakin, tähän ei oikein ollut sopivaista vaihtoehtoa.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hyvää duunia peterra. Ehkä se kuvaukseen liittyvä kysymyksenasettelu oli vähän huono; kuvaus kun on yhtä paskaa kuin Ruudullakin, tähän ei oikein ollut sopivaista vaihtoehtoa.

Tässä oli nyt taas kerran minulla kiire julkaista enkä käyttänyt tätä "esittelykierroksella." Yritän aina pitää nämä kyselyt mahdollisimman simppelinä, että porukka jaksaisi vastata. Olen näitä aiheesta jos toisestakin tehnyt ja joka kerta oppii uutta. Näihin täytyisi varata aina se aika, että lähettää kyselykierrokselle testiin ja sitten korjaa puutteita. Yritin jokaisessa osiossa korvata sitä puuttuvaa vaihtoehtoa, joka sieltä todennäköisesti aina tulee sillä, että on mahdollisuus jättää avoin kommentti :)

Jatkoajastahan tiedän jo aikaisemmasta historiasta, että täältä saa aika ison otannan helposti eli oletettavasti päästään taas roimasti yli sadan vastauksen. Motiivini kyselyn takana oli lähinnä se, että toivon tällaisen isomman otoksen tuovan Teliallekin selkeyttä. Tätä keskustelua seuranneena - KATSOMATTA vastauksia - väitän, että ehdoton ongelmien enemmistö on kotoisin sieltä Telian asiakaspalvelun ja viestinnän puolelta. Ja vaikka asiasta on monta yksittäistä otosta täältä ja asiakkaat ovat viestittäneet samaa asiaa aika monta kertaa niin tuntuu, että ei oikein iso talo Telia meinaa ottaa onkeensa. Jos tähän tulee kattava vastausmäärä niin voidaan saada Telia jopa reagoimaan silleen, että laittaisivat tuotakin asiaa vähän eteenpäin.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Kävin myös vastailemassa, mielenkiintoista nähdä kyllä tuloksia!
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
@peterra Ihan vaan pienenä huomautuksena, että kyselyn kun tekee niin kannattaa jatkossa käyttää 1-5 sijasta 1-6. Tällä tavalla saa paremmin selville onko enemmän hyvää vai huonoa, kun ei voi vastata keskimmäistä, vaan on pakko päättää kummalle puolelle kallistuu - huonommalle vai paremmalle puolelle.

Mutta hyvä kysely. Pitää täyttää myös.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikova, Detroit Red Wings, Idän ihme, FC Honka
Harmi että tuohon kakkoskysymykseen ei voi vastata kahdella vaihtoehdolla, itse kun olen joskus käyttänyt joko puhelin+TeliaTV tai tietokone+TeliaTV-yhdistelmää, tilanteesta riippuen.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@peterra Ihan vaan pienenä huomautuksena, että kyselyn kun tekee niin kannattaa jatkossa käyttää 1-5 sijasta 1-6. Tällä tavalla saa paremmin selville onko enemmän hyvää vai huonoa, kun ei voi vastata keskimmäistä, vaan on pakko päättää kummalle puolelle kallistuu - huonommalle vai paremmalle puolelle.

Mutta hyvä kysely. Pitää täyttää myös.

Tässä on myös muita teknisiä puutteita. Oikeaoppisesti, jos tekee, niin pitäisi olla myös jokaisessa kysymyksessä vaihtoehto, että ei halua vastausta, jotta otannasta voisi erottaa ns. nollavastaukset. Kaikkiin asioihin ei ole mielipidettä ja tämä kyselyn tekniikka johtaa aika herkästi siihen, että päätyy vastaukseen kolme, joka on sitten vähän niin tai näin. Jos haukun itse Teliaa, että vähän kiireellä nykyisty niin niinhän se on tämäkin :) Mutta toivottavasti tästä saadaan se pääasia kuitenkin irti.


Harmi että tuohon kakkoskysymykseen ei voi vastata kahdella vaihtoehdolla, itse kun olen joskus käyttänyt joko puhelin+TeliaTV tai tietokone+TeliaTV-yhdistelmää, tilanteesta riippuen.

Tähän yritin löytää sen pääsääntöisen yhdistelmän. Itselläkin on käytössä parikin eri yhdistelmää, mutta pääsääntöisesti kuitenkin ainoastaan yksi. Esim. bussimatkoilla olen joutunut tyytymään kännykän ruudulta katseluun :)

Kiitos kaikille palautteesta. Vielä, kun muistan nämä mahdollisesti "up-and-coming" kyselyissä ensi vuonna samasta aiheesta :P

Lisään vielä sen verran, että itse en ole mikään excelin mestari eli kun vastaukset on ensi viikolla kasassa niin jos joku haluaa silloin raakadatan excelistä itselleen niin sitä voi sitten kysellä yksityisviestillä.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikova, Detroit Red Wings, Idän ihme, FC Honka
@peterra Sanon tähän muuten hieman offtopicina sen että itse opiskeluaikana HEO:ssa tuli tuotettua GFT:n viime kauden kotiottelut runkosarjasta Futsal-liiga.tv:lle niin ei se meilläkään tuotantopuolella helppoa ollut kun välillä oli joko kuvan tai äänen kanssa ongelmia, niin ymmärrän toisaalta Telian porukkaa hieman koska tämä oli heillekin ensimmäinen koetinkivi.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@peterra Sanon tähän muuten hieman offtopicina sen että itse opiskeluaikana HEO:ssa tuli tuotettua GFT:n viime kauden kotiottelut runkosarjasta Futsal-liiga.tv:lle niin ei se meilläkään tuotantopuolella helppoa ollut kun välillä oli joko kuvan tai äänen kanssa ongelmia, niin ymmärrän toisaalta Telian porukkaa hieman koska tämä oli heillekin ensimmäinen koetinkivi.

Mutta eikös tuosta varsinaisesta sisällön tuotannosta vastaa Moskito ja teknisestä puolesta Streamteam, jotka ovat hoitaneet nämä asiat jo Ruudun ajoista ja osin pidempäänkin?

Edit. Linkkejä aiheesta: Markkinointi ja mainonta: Moskito Television vastaamaan Telian Liiga-lähetyksien tuotannosta: "Urheilu on isoa viihdettä" ja Streamteamin Facebook-sivut: Streamteam Nordic Oy
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Tässä on myös muita teknisiä puutteita. Oikeaoppisesti, jos tekee, niin pitäisi olla myös jokaisessa kysymyksessä vaihtoehto, että ei halua vastausta, jotta otannasta voisi erottaa ns. nollavastaukset. Kaikkiin asioihin ei ole mielipidettä ja tämä kyselyn tekniikka johtaa aika herkästi siihen, että päätyy vastaukseen kolme, joka on sitten vähän niin tai näin.
Parissa kohdassa menin kolmosella. Niissä kysyttiin olenko saanut Telialta apua teknisiin ongelmiin. Kun niitä ei ole ollut niin en voinut vastata etten koskaan (1), koska siitä jäisi käsitys, etten todellakaan koskaan ole saanut apua vaikken sitä edes ole pyytänyt ja toisessa kohdassa kysyttiin laskutusongelmien ratkaisua, joita myöskää ei ole ollut..
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikova, Detroit Red Wings, Idän ihme, FC Honka
Mutta eikös tuosta varsinaisesta sisällön tuotannosta vastaa Moskito ja teknisestä puolesta Streamteam, jotka ovat hoitaneet nämä asiat jo Ruudun ajoista ja osin pidempäänkin?

Edit. Linkkejä aiheesta: Markkinointi ja mainonta: Moskito Television vastaamaan Telian Liiga-lähetyksien tuotannosta: "Urheilu on isoa viihdettä" ja Streamteamin Facebook-sivut: Streamteam Nordic Oy
Kyllä kyllä, näin itsekin olen ymmärtänyt, ja kun opettajani HEO:ssa onkin eräs moskitolaisista niin hänenkin kanssaan on ollut aiheesta puhetta.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä kyllä, näin itsekin olen ymmärtänyt, ja kun opettajani HEO:ssa onkin eräs moskitolaisista niin hänenkin kanssaan on ollut aiheesta puhetta.

Eli vaikka Telia on uusi, niin se uutuus ei varmaan selitä tuotannon ongelmia, joista viestissäsi puhuit? Kun siellä on ihan samat firmat tekemässä kuin ennenkin. Vai ymmärsinkö jotain väärin?
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikova, Detroit Red Wings, Idän ihme, FC Honka
Eli vaikka Telia on uusi, niin se uutuus ei varmaan selitä tuotannon ongelmia, joista viestissäsi puhuit? Kun siellä on ihan samat firmat tekemässä kuin ennenkin.
No ehkä tämä oli tosiaan hieman huono vertaus, muistelin vain omia kokemuksiani tuotantopuolelta ja ajattelin että näiden välillä olisi yhtäläisyyksiä, mutta olin väärässä ja myönnän sen avoimesti. Asia osaltani loppuunkäsitelty.
 
Suosikkijoukkue
Koovee
Eikös sillä ifk-fanilla ollut tarvetta näille uskollisten asiakkaitten hyväntekeväisyyksille, eli 6 x 25000=150k. Sitten se vois käyttää ton johonkin järkevämpään, kuten sponssata punasille paholaisille koko summalla, haastaakseen meidät ens vuonna finaaleissa.
 
4

444

Eikös sillä ifk-fanilla ollut tarvetta näille uskollisten asiakkaitten hyväntekeväisyyksille, eli 6 x 25000=150k. Sitten se vois käyttää ton johonkin järkevämpään, kuten sponssata punasille paholaisille koko summalla, haastaakseen meidät ens vuonna finaaleissa.
Yhteydenottojen perusteella sanoisin, että jää aika niukaksi tuo sponssisaalis. Enkä mä sitä tietenkään muille olisi jakanut; kyllä se ylimääräinen raha menee Teliallakin isojen pomojen tulospalkkioihin parhaan himmelin kehittämisestä. Näin ollen se olisi minullakin kattanut virallisesti hallintokulut ja epävirallisesti eli oikeasti suoraan omaan virkistyskassaan.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viimeisenä kevennyksenä olisit voinut kysyä:"onko 0,5€ kuukautta kohti niin iso raha, että koet sen vaikuttavan taloudenpitoosi peruuttamattomasti?"
Yksittäisenä tuo on todella pieni eikä hetkauta suuntaan tahi toiseen. Mutta kun ihmismieli on ahne. Telia huomaa että 0,50€ menee läpi, kokeillaan meneekö 1€. Telia ei myöskään ole yksin tämän ajan kanssa vaan muutkin yritykset ovat huomanneet nämä löyhästi rahojaan jakelevat. Itsellä tämä on käytössä vain kavereiden kesken jossa useampikin euro "tasoittuu sitten joskus" menttaaliteetilla.

Ne ketkä on näitä kyseliöitä "vaikuttaako 50 centtiä sun talouteen niin paljon", niin nämä janampat makselee yleensä vuodessa satoja euroja pelkästä tyhjästä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Toiset täällä keskustelevat Teliasta ja toiset sitten keskustelevat keskustelusta ja keskustelijoista, mutta kukin toki käyttäköön aikansa haluamallaan tavalla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toiset täällä keskustelevat Teliasta ja toiset sitten keskustelevat keskustelusta ja keskustelijoista, mutta kukin toki käyttäköön aikansa haluamallaan tavalla.

Sinä näköjään käytät aikasi lukemalla näitä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Lahesta
@peterra. Kiitos gallup-lomakkeen tekemisestä. Täytin sen äskettäin. Yksi pieni typo siellä oli, kun eräässä kysymyksessä skaalan toisessa päässä oli vaihtoehto "epäselkää". Mielenkiintoista nähdä yhteenveto sitten aikanaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös