Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 907 450
  • 23 436

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös teillä ollut se päiväkohtainen laskutus? Ei varmaan luulisi olevan kovin hankalaa se että viimeinen laskutettu jakso olisi ajalta huhtikuu + mahdolliset muutamat päivät jos toukokuussa pelataan. Vai eikö teidän botti osaa tällaista laskutusriviä muodostaa?

Enkä sano tuota nyt mitenkään vittuiluna mutta onhan nämä nyt ihan peruasioita joiden olisi pitänyt olla kunnossa jo ennen kauden alkua, ilman että sitä olisi tarvinnut erikseen oikein pohtia.
Tämähän on juuri näin, mutta kun kaikesta Telian tekemisistä näkee, että heitä ei kiinnosta asiakkaiden tyytyväisyys, vaan ne massit mitä voidaan asiakkailta nyhtää nyt heti. On todellakin naurettavaa paskaa, että tällaista asiaa pitää "pohtia" yli puoli vuotta, kun asiakkaiden kannalta reilu ratkaisu on ilmiselvä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Taitaa olla vielä niin typerästi, että jos tilaus on ollut yli minimitilausjakson ajan voimassa niin silloin täytyy maksaa toukokuun loppuun asti.
Eikös tuossa edellä just todenneet että päättyy heti:
Jos paketti on ollut minimitilausjakson ajan voimassa, päättyy paketti heti ja täten myös laskutus.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Taitaa olla vielä niin typerästi, että jos tilaus on ollut yli minimitilausjakson ajan voimassa niin silloin täytyy maksaa toukokuun loppuun asti.

@Telia voi varmaan vahvistaa tämän.
Häh? Siis nimenomaan yli minimijakson täytyy olla tilaus voimassa, jotta edes voi katkaista tilauksen. Ei ainakaan Telian edellisen viestin perusteella siis jatku mihinkään kuun loppuun, jos on tilaus ollut riittävän kauan voimassa.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
@benicio @Nelfor Taitaa olla jo meikäläisellä mennyt pää pyörälle tästä loputtomasta toukokuu veivaamisesta :)

Hyvä homma, jos katkeaa heti! Viimeksi kun kysyin tätä, niin piti laskea taaksepäin joku tietty määrä päiviä millon pitää katkaista, että saa katki silloin 4.5. Toivottavasti tämä on nyt viimeinen sana, kun tämä asia on jo ehtinyt muuttua tässä ketjussa ainakin 3 kertaa edes takas, kun olen tätä kysynyt..

@Telia voisi vielä vahvistaa sen, ettei tähän tule nyt enää uusia muutoksia.
 

Telia

Jäsen
@charger Kerrataan toki vielä :) Jos paketti on siis ollut minimitilausjakson ajan voimassa, päättyy paketti heti irtisanomispäivänä ja täten myös laskutus.

//Merja
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikäköhän tästä nyt oikein tekee Telialle niin hankalan asian? Jos tilaukset/veloitukset saadaan päättymään automaattisesti 31.5.2019, niin miksei niitä saisi päättymään automaattisesti 4.5.2019? Eikö tämä aika itsestäänselvästi ole se reilu ratkaisu, jota Takanenkin syksyllä maalaili.
Tuli tästä vielä mieleeni, että haluaakohan Telia oikeasti nähdä huhti-toukokuun vaihteessa otsikoita tyyliin:
Kiekkofani: Näin varmistat ettei Telia laskuta tyhjästä - "Naurettavaa paskaa"
tai
Telia laskutti tyhjästä - kiekkojännärit raivoistuivat: "Ostaisitko Telialta käytetyn auton?"

Vai mikä ihme tässä on kestänyt?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
@charger Kerrataan toki vielä :) Jos paketti on siis ollut minimitilausjakson ajan voimassa, päättyy paketti heti irtisanomispäivänä ja täten myös laskutus.

//Merja
Kannattanee siis valmistautua jonkinmoiseen irtisanomisaaltoon kauden päätyttyä. Ja siihen ettei kaikki välttämättä halua syksyllä taas tilata varsinkaan jos irtisanominen ei onnistukaan kivuttomasti vaan pitää chattailla jonkun puhuvan pään kanssa tai soitella asian perään. Pahoin pelkään, että tulee käymään jopa kalliimmaksi kuin olisi käynyt etsiä joku järkevä ratkaisu toukokuun osalle siten, ettei sopimuksia kannata irtisanoa. No siellä on tirehtöörit tämän laskeneet ja päättäneet, joten näillä mennään.
 
Siis onko tässä nyt vain kyse siitä, että kohdeltaisiin samalla tavalla heitä jotka:
a) muistavat silloin 4.5. katkaista tilauksen (jolloin laskutus ja katseluoikeus loppuu siihen paikkaan).
b) eivät muista katkaista tilausta 4.5. (joita nykytiedon mukaan laskutetaan koko toukokuulta vaikka näkevät ihan saman sisällön kuin a-kohdan asiakkaat).

Mikäköhän tästä nyt oikein tekee Telialle niin hankalan asian? Jos tilaukset/veloitukset saadaan päättymään automaattisesti 31.5.2019, niin miksei niitä saisi päättymään automaattisesti 4.5.2019? Eikö tämä aika itsestäänselvästi ole se reilu ratkaisu, jota Takanenkin syksyllä maalaili.
Jotenkin arvelen Telian toimivan niin, että ottavat tuolloin loppukaudesta tuon 14vrk irtisanomisajan käyttöön, toki etukäteen tästä mitään ilmoittamatta, jolloin esimerkiksi nuo 4.5 irtisanotut paketit päättyvät vasta myöhemmin.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Jotenkin arvelen Telian toimivan niin, että ottavat tuolloin loppukaudesta tuon 14vrk irtisanomisajan käyttöön, toki etukäteen tästä mitään ilmoittamatta, jolloin esimerkiksi nuo 4.5 irtisanotut paketit päättyvät vasta myöhemmin.

Saattaa myös olla, että irtisanomissysteemeihin iskee äkillinen tekninen vika, kuten Karjala-turnauksen alla. Onneksi maajoukkuetauon jälkeen vika saatiin korjattua.
 
4

444

Saattaa myös olla, että irtisanomissysteemeihin iskee äkillinen tekninen vika, kuten Karjala-turnauksen alla. Onneksi maajoukkuetauon jälkeen vika saatiin korjattua.
Omalla kohdallani tämä äkillinen tekninen vika on kestänyt nyt noin kuukauden. Helmikuun alussa katkaisin tilauksen, mutta vielä näkyvät kanavat. Yllättäen myös laskutus varmaankin pelaa. No, siinähän selvittelevät jälkikäteen, kun tekevät asiat turhan vaikeiksi.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Lahesta
Niinpä. Mitään takeita ei ole siitä, että TeliaTV-sopimuksen irtisanominen onnistuisi sujuvasti, juuri ruuhkautumisen vuoksi.

Muistissa on vieläkin viime syksyinen Liiga-kauden avauspäivä. Koko Liiga-kierros kyseisenä iltana ehdittiin pelata loppuun saakka, ennenkuin sain itsepalveluna Oma-Telia sivustolta avatun tilauksen näkymään. (Telia-tunnukset minulla oli jo n. kuukausi aikaisemmin luotuna)

Ei siis ole luottoa myöskään TeliaTV-sopimuksen irtisanomisen pikaiseen läpimenoon.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eli jos finaalit ratkeavat kuudennessa pelissä 2.toukokuuta, ilmestyy koko kuukauden lasku.

Hienoa Telia. Elokuussa aloititte pohdinnan ja tämä on se reilu ratkaisu. Reilun ratkaisunne vastapainoksi aloitin juuri neuvottelut toisen operaattorin kanssa liittymäasioiden parissa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@charger Kerrataan toki vielä :) Jos paketti on siis ollut minimitilausjakson ajan voimassa, päättyy paketti heti irtisanomispäivänä ja täten myös laskutus.

//Merja

Eli jos finaalit ratkeavat kuudennessa pelissä 2.toukokuuta, ilmestyy koko kuukauden lasku.

Hienoa Telia. Elokuussa aloititte pohdinnan ja tämä on se reilu ratkaisu. Reilun ratkaisunne vastapainoksi aloitin juuri neuvottelut toisen operaattorin kanssa liittymäasioiden parissa.

Ei kun...

Jos lähetät sähköpostin, jossa katkaiset tilauksen, laskutus katkeaa siihen päivään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toivottavasti finaalit menee viidessä pelissä poikki niin loppuu pähkäily sen osalta.

Tässä olet täysin väärässä, tietenkin toivotaan kuudetta peliä, että saadaan nähdä miten tämä menee ja mediankin olisi pakko jo kiinnostua asiasta.

Sehän on täysin selvää, että irtisanomispalvelu ei tule toimimaan ja halukkaille ehtii ainakin vuorokausi vaihtua ja pääsee maksamaaan vähintään yhdestä lisäpäivästä.

Tulisi varmaan Telialle halvemmaksi antaa kaikille vain pari ilmaispäivää toukokuun alkuun kuin selvitellä tätä soppaa mikä tulee, jos pelataan.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei kun...

Jos lähetät sähköpostin, jossa katkaiset tilauksen, laskutus katkeaa siihen päivään.

Joo, ymmärsin jutun juonen ja näin aion toimia.

Olen kauden aikana kaksi kertaa puljannut Telian palvelussa paketteja. Ensin vaihdoin liigapassin allstarsiin ja sitten allstarsista takaisin liigapassin.

Molemmilla kerroilla on sieltä "peruuta tilaus"-kohdasta tullut joku virhekoodi. Sitten kun olen ottanut chattiin yhteyttä, niin sieltä on muristu, että tälläiset hoituvat helposti siellä omissa palveluissa :) :)

Joten odotukseni eivät ole hirveän korkealla, mutta koskaan ei tiedä. Jotenkin tämän Telian ensimmäisen kauden kruunaisi, kun joku finaalilähetys kaatuisi ja kanadamaljan noston näkisi vain hallissa olevat.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Jotenkin tämän Telian ensimmäisen kauden kruunaisi, kun joku finaalilähetys kaatuisi ja kanadamaljan noston näkisi vain hallissa olevat.

Sanomattakin lienee myös selvää, että kyseisen kliimaksin syy on joko i) käyttäjässä ii) käyttäjän laitteistossa tai iii) random kaivinkonekuljettajassa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ei kun...

Jos lähetät sähköpostin, jossa katkaiset tilauksen, laskutus katkeaa siihen päivään.
Eli Takasen lupaamaa reilua ratkaisua ei löytynyt ja kuluttaja joutuu irtisanomaan palvelun jos ei halua maksaa maksimissaan kahdesta pelistä kuukauden hintaa.

"Toukokuun osalta mietimme vielä veloitusvaihtoehtoja, mikäli pelit venyvät toukokuun puolelle. Pyrimme löytämään tähän reilun ratkaisun."

Jatkoaika kysyi Telialta Liiga-hankkeen epäkohdista – Vastaukset ovat viestintädadaa
 

tii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viime vuonna ja aina sitä aiemmin joutui maksamaan ylimääräisiä päiviä, koska Ruutua maksettiin kuukauden pätkissä ja irtisanominen tuli voimaan laskutusjakson viimeisenä päivänä. En muista kenenkään siitä vinkuneen. Mikä tässä tänä vuonna niin harmittaa? Tänä vuonnahan kuitenkin voi irtisanoa liittymän halutessaan ja laskutus lakkaa samantien.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viime vuonna ja aina sitä aiemmin joutui maksamaan ylimääräisiä päiviä, koska Ruutua maksettiin kuukauden pätkissä ja irtisanominen tuli voimaan laskutusjakson viimeisenä päivänä. En muista kenenkään siitä vinkuneen. Mikä tässä tänä vuonna niin harmittaa? Tänä vuonnahan kuitenkin voi irtisanoa liittymän halutessaan ja laskutus lakkaa samantien.
Otteluita ei tainnut olla toukokuulla Ruudun aikana, vaan huhtikuu oli viimeinen ja pelejä oli lähes kuun loppuun. Ja Ruudulla oli tietysti muutakin sisältöä.
Siitähän tässä juuri on kysymys, että vaikka "maksat vain niiltä kuukausilta kuin Liigaa pelataan" niin ne jotka tajuavat seitsemännen finaalin jälkeen irtisanoa, maksavat vähemmän kuin ne jotka eivät irtisano. Vaikka saavat siis saman palvelun. Tähän on Telia nyt puolisen vuotta etsinyt reilua ratkaisua.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eli Takasen lupaamaa reilua ratkaisua ei löytynyt ja kuluttaja joutuu irtisanomaan palvelun jos ei halua maksaa maksimissaan kahdesta pelistä kuukauden hintaa.

"Toukokuun osalta mietimme vielä veloitusvaihtoehtoja, mikäli pelit venyvät toukokuun puolelle. Pyrimme löytämään tähän reilun ratkaisun."

Jatkoaika kysyi Telialta Liiga-hankkeen epäkohdista – Vastaukset ovat viestintädadaa

Ole jääkiekko fani, en ennustaja, joten kirjoitan olemassa olevien faktojen perusteella.

Eikö palvelu kannata irtisanoa kesäksi, jotta Telia saisi palautetta tuotteestaan?
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Lahesta
Viime vuonna ja aina sitä aiemmin joutui maksamaan ylimääräisiä päiviä, koska Ruutua maksettiin kuukauden pätkissä ja irtisanominen tuli voimaan laskutusjakson viimeisenä päivänä. En muista kenenkään siitä vinkuneen. Mikä tässä tänä vuonna niin harmittaa? Tänä vuonnahan kuitenkin voi irtisanoa liittymän halutessaan ja laskutus lakkaa samantien.
Totta tuokin. Mutta kuitenkin ainakin omalta kohdalta koin saaneeni maksulleni vastinetta, sillä Ruutu+:ssa oli paljon muutakin sisältöä asiakkaan katseltavaksi, sen maksetun (lähes) kuukauden pituisen loppuajan.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Lahesta
Katselin Oma-Telian kautta Liiga-passin ehtoja. Siinä sanottiin näin:

"Maksat vain kun pelataan: Liiga-passin kuukausihinta on aina automaattisesti 0 €/kk, kun Liiga on kesätauolla. Kaudella 2018–2019 laskutus päättyy sen kuukauden loppuun, kun kauden viimeinen peli pelataan. Muuna aikana kuukausihinta on 24,90 €/kk tai voimassa olevan hinnaston mukainen. Pelien määrä vaihtelee kuukausittain."


Tuon mukaan siis laskutus päättyy EDIT: toukokuun loppuun (jos toukokuun puolella pelataan yksikin finaali-ottelu), vaikka Joonas puhui toisin, eli että katkeaisi irtisanomispäivänä.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Katselin Oma-Telian kautta Liiga-passin ehtoja. Siinä sanottiin näin: "Maksat vain kun pelataan: Liiga-passin kuukausihinta on aina automaattisesti 0 €/kk, kun Liiga on kesätauolla. Kaudella 2018–2019 laskutus päättyy sen kuukauden loppuun, kun kauden viimeinen peli pelataan. Muuna aikana kuukausihinta on 24,90 €/kk tai voimassa olevan hinnaston mukainen. Pelien määrä vaihtelee kuukausittain."

Tuon mukaan siis laskutus päättyy kesäkuun loppuun (jos kesäkuun puolella pelataan yksikin finaali-ottelu), vaikka Joonas puhui toisin, eli että katkeaisi irtisanomispäivänä.

Nyt puhutaan sopimuksen irtisanomisesta, katso irtisanomisehdot.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ole jääkiekko fani, en ennustaja, joten kirjoitan olemassa olevien faktojen perusteella.

Eikö palvelu kannata irtisanoa kesäksi, jotta Telia saisi palautetta tuotteestaan?
Ei tarvii mikään ennustaja ollakaan jos vaan malttaisi tutustua asiaan ennen viisastelujaan. Saivartelit tapasi mukaan aivan turhia mikä ei yllätä ketään. Telia on etsinyt sitä reilua ratkaisua syksystä asti ja se näyttää olevan laskuttaa täyden kuun hinta maksimissaan kahdesta pelistä. Palvelua ei olisi mitään syytä irtisanoa kesäksi jos Telia olisi löytänyt toukokuun laskutuksesta järkevän ratkaisun. Tämä politiikka saattaa käydä kovin kalliiksi kun kaikki irtisanoneet ei välttämättä uusi pakettia syksyllä. Aika näyttää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös