Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 511 478
  • 21 783

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Viime vuonna ja aina sitä aiemmin joutui maksamaan ylimääräisiä päiviä, koska Ruutua maksettiin kuukauden pätkissä ja irtisanominen tuli voimaan laskutusjakson viimeisenä päivänä. En muista kenenkään siitä vinkuneen. Mikä tässä tänä vuonna niin harmittaa? Tänä vuonnahan kuitenkin voi irtisanoa liittymän halutessaan ja laskutus lakkaa samantien.
Totta tuokin. Mutta kuitenkin ainakin omalta kohdalta koin saaneeni maksulleni vastinetta, sillä Ruutu+:ssa oli paljon muutakin sisältöä asiakkaan katseltavaksi, sen maksetun (lähes) kuukauden pituisen loppuajan.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Katselin Oma-Telian kautta Liiga-passin ehtoja. Siinä sanottiin näin:

"Maksat vain kun pelataan: Liiga-passin kuukausihinta on aina automaattisesti 0 €/kk, kun Liiga on kesätauolla. Kaudella 2018–2019 laskutus päättyy sen kuukauden loppuun, kun kauden viimeinen peli pelataan. Muuna aikana kuukausihinta on 24,90 €/kk tai voimassa olevan hinnaston mukainen. Pelien määrä vaihtelee kuukausittain."


Tuon mukaan siis laskutus päättyy EDIT: toukokuun loppuun (jos toukokuun puolella pelataan yksikin finaali-ottelu), vaikka Joonas puhui toisin, eli että katkeaisi irtisanomispäivänä.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Katselin Oma-Telian kautta Liiga-passin ehtoja. Siinä sanottiin näin: "Maksat vain kun pelataan: Liiga-passin kuukausihinta on aina automaattisesti 0 €/kk, kun Liiga on kesätauolla. Kaudella 2018–2019 laskutus päättyy sen kuukauden loppuun, kun kauden viimeinen peli pelataan. Muuna aikana kuukausihinta on 24,90 €/kk tai voimassa olevan hinnaston mukainen. Pelien määrä vaihtelee kuukausittain."

Tuon mukaan siis laskutus päättyy kesäkuun loppuun (jos kesäkuun puolella pelataan yksikin finaali-ottelu), vaikka Joonas puhui toisin, eli että katkeaisi irtisanomispäivänä.

Nyt puhutaan sopimuksen irtisanomisesta, katso irtisanomisehdot.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ole jääkiekko fani, en ennustaja, joten kirjoitan olemassa olevien faktojen perusteella.

Eikö palvelu kannata irtisanoa kesäksi, jotta Telia saisi palautetta tuotteestaan?
Ei tarvii mikään ennustaja ollakaan jos vaan malttaisi tutustua asiaan ennen viisastelujaan. Saivartelit tapasi mukaan aivan turhia mikä ei yllätä ketään. Telia on etsinyt sitä reilua ratkaisua syksystä asti ja se näyttää olevan laskuttaa täyden kuun hinta maksimissaan kahdesta pelistä. Palvelua ei olisi mitään syytä irtisanoa kesäksi jos Telia olisi löytänyt toukokuun laskutuksesta järkevän ratkaisun. Tämä politiikka saattaa käydä kovin kalliiksi kun kaikki irtisanoneet ei välttämättä uusi pakettia syksyllä. Aika näyttää.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Tuon mukaan siis laskutus päättyy kesäkuun loppuun (jos kesäkuun puolella pelataan yksikin finaali-ottelu), vaikka Joonas puhui toisin, eli että katkeaisi irtisanomispäivänä.
No kesäkuussa ei varmasti pelata pelin peliä, eli laskutus päättyy viimeistään toukokuun loppuun jos ei irtisano palvelua. Laskutus jatkuu sitten syyskuun alusta kun liiga taas alkaa. Siis jos ei irtisano palvelua. Jos irtisanoo niin tämänpäiväisten @Puhuvien päiden kommenttien mukaan laskutus katkeaa irtisanomispäivästä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei tarvii mikään ennustaja ollakaan jos vaan malttaisi tutustua asiaan ennen viisastelujaan. Saivartelit tapasi mukaan aivan turhia mikä ei yllätä ketään. Telia on etsinyt sitä reilua ratkaisua syksystä asti ja se näyttää olevan laskuttaa täyden kuun hinta maksimissaan kahdesta pelistä. Palvelua ei olisi mitään syytä irtisanoa kesäksi jos Telia olisi löytänyt toukokuun laskutuksesta järkevän ratkaisun. Tämä politiikka saattaa käydä kovin kalliiksi kun kaikki irtisanoneet ei välttämättä uusi pakettia syksyllä. Aika näyttää.

Mitä minä saivartelin?? Neuvoin yhtä nimimerkkiä, jolloin sinä ryntäsit Teliaa haukkumaan. Edelleen, minulla palvelu on toiminut hyvin ja kesäkuussa katselen NHL:n finaaleja
 

jalapeeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ei tarvii mikään ennustaja ollakaan jos vaan malttaisi tutustua asiaan ennen viisastelujaan. Saivartelit tapasi mukaan aivan turhia mikä ei yllätä ketään. Telia on etsinyt sitä reilua ratkaisua syksystä asti ja se näyttää olevan laskuttaa täyden kuun hinta maksimissaan kahdesta pelistä. Palvelua ei olisi mitään syytä irtisanoa kesäksi jos Telia olisi löytänyt toukokuun laskutuksesta järkevän ratkaisun. Tämä politiikka saattaa käydä kovin kalliiksi kun kaikki irtisanoneet ei välttämättä uusi pakettia syksyllä. Aika näyttää.
Jos Telia laskuttaa täyden hinnan toukokuun parista pelistä, niin lupaan olla ostamatta palvelua ensi kaudella...
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Mitä minä saivartelin?? Neuvoin yhtä nimimerkkiä, jolloin sinä ryntäsit Teliaa haukkumaan. Edelleen, minulla palvelu on toiminut hyvin ja kesäkuussa katselen NHL:n finaaleja
Lugu63 ihmetteli monen muun tavoin, että tämäkö on se Takasen lupailema reilu ratkaisu, johon liihottelit tapasi mukaan viisastelemaan. Ei siitä sen enempää. Se reilu ratkaisu on nyt nähty ja Telia kusi aika monta asiakasta päätöksellään.

Siinä olit toki oikeassa, että oikea ratkaisu on irtisanoa toi paska. Itse ymmärsin sen jo elokuussa kun lupaukset ei pitäneet kutiaan. Kun kuitenkin kysyt miksi osallistun tähän keskusteluun, niin vastattakoon siihen tässä nyt. Telian sopimuskausi kestää viisi vuottaa ja haaveissa kytee toivo, että Telia alkaa panostaa palvelun tuottamisessa muuhunkin kuin katteettomiin lupauksiin ja touhu paranee sellaiseksi, että palvelun haluaa tilata. aika paljon saa siihen osaltani tapahtua.

Eli jos finaalit ratkeavat kuudennessa pelissä 2.toukokuuta, ilmestyy koko kuukauden lasku.

Hienoa Telia. Elokuussa aloititte pohdinnan ja tämä on se reilu ratkaisu. Reilun ratkaisunne vastapainoksi aloitin juuri neuvottelut toisen operaattorin kanssa liittymäasioiden parissa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täytyy myöntää, että vaikka edelleen haluan liigapassin tilausta jatkaa, koska vaihtoehtoja otteluiden näkemiseen ei ole, niin Telian touhu on saanut jopa minut harkitsemaan tilauksen lopettamista. Tämän tilanteen erikoisuutta korostaa se, että minä en moista harkinnut edes Urho TV:n aikana, enkä varsinkaan Ruudun aikana. Telian lähetykset ovat minulla toimineet pitkälti yhtä hyvin kuin Ruudun aikanakin toimi, mutta Telian käyttäytyminen asiakkaita kohtaan on se syy, miksi edes harkitsen tilauksen irtisanomista.

Puolustelin Teliaan pitkin kesää ja alkusyksyä, koska halusin antaa Telialle aidon mahdollisuuden näyttää, että miten se asiat lopulta hoitaa. Sanoin kuitenkin jo tuolloin, että jos homma lähtee väärään suuntaan, niin tulen kyllä antamaan kitkerää palautetta Telian suuntaan ja olen sitä myös tehnyt.

Jos nyt aletaan jopa minun kohdallani lähestymään sitä kynnystä, että harkitsen tilauksen irtisanomista, vaikka otteluiden katsomiseen olisi paljonkin kiinnostusta, niin puhutaan todella erikoisesta tilanteesta. Telia on ryssinyt hommat ihan totaalisesti ja minkäänlaista muutosta parempaan ei ole ollut näköpiirissä. Käytännössä jokaisella askeleella Telia tekee kymmenen isoa virhettä ja kohtelee asiakkaitaan kuin roskaa.

Olen tämän toiminnan johdosta jo irtisanonut muut palvelut, joita minulla oli Telialta tilattuna. En tiedä päädynkö liigaa lopulta irtisanomaan, mutta sinne suuntaan ollaan kuitenkin menossa.

Telian täytyy herätä tähän tilanteeseen ihan tosissaan, jos se ei halua, että sen koko liiketoiminta alkaa kärsimään merkittävällä tavalla tästä liiga-tuotteen ympärillä tapahtuvasta sähellyksestä johtuen.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Olen tämän toiminnan johdosta jo irtisanonut muut palvelut, joita minulla oli Telialta tilattuna. En tiedä päädynkö liigaa lopulta irtisanomaan, mutta sinne suuntaan ollaan kuitenkin menossa.

Erittäin hyvä kirjoitus. Itsekin lopettanut Telian palvelut niin firmassa kuin henkilökohtaisesti.

Ja syy siihen on juurikin tapa jolla Teliassa on tätä projektia hoidettu. Ylimielisyys ja katteettomat lupaukset ovat päällimmäinen mielikuva joka tulee mieleen, ja luonnollisesti en halua yhteistyötä sellaisen firman kanssa enempää kuin on pakko.

Sinänsä itse Liigan näyttäminen täyttää kohtuullisen hyvin sen tarpeen. Ympärillä onkin sitten täyttä shaibaa.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Molemmilla kerroilla on sieltä "peruuta tilaus"-kohdasta tullut joku virhekoodi. Sitten kun olen ottanut chattiin yhteyttä, niin sieltä on muristu, että tälläiset hoituvat helposti siellä omissa palveluissa :) :)

Sama kokemus. Mielelläni tämän tekisin ihan itse jos se vain olisi mahdollista. On heillä sellaisiakin kanavia tarjolla joissa tuo jopa toimii. Liigan osalta on vain sitten pitänyt avata chatti ja ensin päästä ohi botista.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Erittäin hyvä kirjoitus. Itsekin lopettanut Telian palvelut niin firmassa kuin henkilökohtaisesti.

Ja syy siihen on juurikin tapa jolla Teliassa on tätä projektia hoidettu. Ylimielisyys ja katteettomat lupaukset ovat päällimmäinen mielikuva joka tulee mieleen, ja luonnollisesti en halua yhteistyötä sellaisen firman kanssa enempää kuin on pakko.

Sinänsä itse Liigan näyttäminen täyttää kohtuullisen hyvin sen tarpeen. Ympärillä onkin sitten täyttä shaibaa.
Meillä loppui firmassa pitkäaikainen asiakkuus maksuttoman harjoituskauden kusetukseen. @Puhuva pää soitteli kesällä ja lupaili ennakkotilaajille maksutonta harjoituskautta ja toki siinä samassa samoja hehkutteluita kuin täälläkin ennennäkemättömillä kuvakulmilla ja mullistavalla äänimaailmalla. Siinä samalla puhelulla tartuttiin koko työporukan voimalla täkyyn ja tilattiin liigapassit.

Maksuton harjoituskausi sitten tarkoittikin puolen kuun veloitusta yhdestä pelistä, joka ei vastannut puhuvan pään tarjousta. Yhteydenotto asiakaspalveluun asian selvittämiseksi käänsi kupin kertaheitolla nurin. Ensin kiistettiin koko asia, mutta puhelusta oli tallenne, jossa asia luvattiin ilman mitään epäselvyyksiä. Pitkin hampain tämä telialta vihdoin myönnettiin, mutta todettiin, että myyjä on tehnyt tuossa virheen ja sillä ei ole ollut oikeutta tuollaista tarjota ja laskutus alkaa kaksi viikkoa ennen kauden alkua toisin kuin on luvattu. Rahallisesti ei iso asia, mutta kusetus joka koitui virheen myönnettyäkin asiakkaan maksettavaksi ja asenne koko hommaa kohtaan johti firman internet- ja puhelinliittymien vaihtumiseen toiselle operaattorille. Kalliiksi tuli myyjän katteettomat lupaukset.

Omalta kohdalta huomannut, että hyvin on pärjännyt vaikka matseja ei töllöstä näekään. Halleilla käynti on lisääntynyt, vaikka asuinpaikasta johtuen matkaa riittää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Omalta kohdalta huomannut, että hyvin on pärjännyt vaikka matseja ei töllöstä näekään. Halleilla käynti on lisääntynyt, vaikka asuinpaikasta johtuen matkaa riittää.

Nyt, kun tuli tieto Jouko Färdin menehtymisestä, niin radiosta on taas puhuttu paljon toisessa ketjussa. Kannattaa kokeilla.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Soittivat Telialta. Kyselivät kuulumisia ja tuli mainituksi tuo Rauman zoomhelvetti. Kannattaa kuulemma antaa palautetta, koska Telia kuuntelee asiakkaitaan.

Otin puheeksi tuon laskutuksen. Joukkuepassi katkeaa heti viimeisen ottelun jälkeen. Tämä olikin selvä juttu. Kysyin entä jos päivitän Liigapassiin jos playoffpelit kiinnostaa (kohdallanihan tämä on aivan turha kysymys, koska Lukon joukkuepassilla näen kaikki finaaliottelut), koska sen tilaus katkeaa. Vetosin tuohon kuunnellaan asiakkaita argumenttiin ja tätä on syksystä asti kyselty. Sanoi, että laskutus katkeaa viimeisen ottelun jälkeen. Piti asiaa aivan selvänä ja totesi vielä, että muuhan olisi epäreilua.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Otin puheeksi tuon laskutuksen. Joukkuepassi katkeaa heti viimeisen ottelun jälkeen. Tämä olikin selvä juttu. Kysyin entä jos päivitän Liigapassiin jos playoffpelit kiinnostaa (kohdallanihan tämä on aivan turha kysymys, koska Lukon joukkuepassilla näen kaikki finaaliottelut), koska sen tilaus katkeaa. Vetosin tuohon kuunnellaan asiakkaita argumenttiin ja tätä on syksystä asti kyselty. Sanoi, että laskutus katkeaa viimeisen ottelun jälkeen. Piti asiaa aivan selvänä ja totesi vielä, että muuhan olisi epäreilua.
Hyvä jos näin. Pahoin kyllä pelkään, että siellä on asiakaspalvelija antanut väärää infoa niin joukkue- kuin liigapassinkin laskutuksen osalta. @Telia voinee vahvistaa kuinka asia todellisuudessa on. Mihin päivään päättyy liigapassin laskutus, jos pelataan 4.5 seitsemäs finaali ja asiakas ei irtisano palvelua kesän ajaksi?
 

Telia

Jäsen
Sanoi, että laskutus katkeaa viimeisen ottelun jälkeen. Piti asiaa aivan selvänä ja totesi vielä, että muuhan olisi epäreilua.
Tämä on väärää tietoa. Jos pakettia ei erikseen irtisano, päättyy laskutus tämän hetken systeemeillä toukokuun loppuun, mikäli siis mentäisiin esimerkiksi seitsemänteen peliin. Jos paketti irtisanotaan ja kanavapaketti on ollut voimassa vähintään minimitilausjakson verran, voi paketin päättää heti ja näin ollen päättyy myös paketista laskuttaminen. Tällöin viimeisellä laskulla veloitetaan paketista päiväkohtaisesti irtisanomispäivään asti. Meillä on edelleen tarkoitus tehdä toukokuun laskutuksesta reilumpi ja lisätietoa tästä saadaan näillä näkymin vielä ennen runkosarjan päättymistä.

//Joonas S.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvä jos näin. Pahoin kyllä pelkään, että siellä on asiakaspalvelija antanut väärää infoa niin joukkue- kuin liigapassinkin laskutuksen osalta. @Telia voinee vahvistaa kuinka asia todellisuudessa on. Mihin päivään päättyy liigapassin laskutus, jos pelataan 4.5 seitsemäs finaali ja asiakas ei irtisano palvelua kesän ajaksi?

Tämähän on ollut ihan alusta asti ongelma, että asiakaspalvelussa annetaan kysymyksiin ihan erilaisia vastauksia riippuen siitä mistä sitä kysytään (chat, puhelin, twitter, täällä jne.). Näin ollen ihan varma asiasta ei voi olla suuntaan tai toiseen.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Tämähän on ollut ihan alusta asti ongelma, että asiakaspalvelussa annetaan kysymyksiin ihan erilaisia vastauksia riippuen siitä mistä sitä kysytään (chat, puhelin, twitter, täällä jne.). Näin ollen ihan varma asiasta ei voi olla suuntaan tai toiseen.
Siksi pyysinkin asiaan varmistusta ja se tulikin. Väärää tietoa oli ja kertoo juurikin siitä, että oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee. Helpottaisi melkoisesti asiakaspalvelijoiden työtä, jos asioista tehtäisiin kerralla selkeät päätökset eikä jahkailtaisi ja venkoiltaisi kuten nyt tämän toukokuun laskutuksen kanssa. Elokuusta asti on sitä reilua ratkaisua pähkäilty ja puolessa vuodessa ei ole saatu valmista varsin yksinkertaisesta asiasta. Aivan käsittämätöntä. @Telia
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Tämä on väärää tietoa. Jos pakettia ei erikseen irtisano, päättyy laskutus tämän hetken systeemeillä toukokuun loppuun, mikäli siis mentäisiin esimerkiksi seitsemänteen peliin. Jos paketti irtisanotaan ja kanavapaketti on ollut voimassa vähintään minimitilausjakson verran, voi paketin päättää heti ja näin ollen päättyy myös paketista laskuttaminen. Tällöin viimeisellä laskulla veloitetaan paketista päiväkohtaisesti irtisanomispäivään asti. Meillä on edelleen tarkoitus tehdä toukokuun laskutuksesta reilumpi ja lisätietoa tästä saadaan näillä näkymin vielä ennen runkosarjan päättymistä.

//Joonas S.

Sanoinkin kyseiselle herralle, että tämä riippuu keneltä asiasta kysyy. Ihmetteli että täällä kerrotaan toista, hänen mielestään väärää tietoa. Mutta tämä homma on ollut alusta lähtien niin sekaisin etten ihmettele yhtään.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Muistanko nyt oikein että syyskuusta veloitettiin koko kuukausi, vaikka matsit alkoivat vasta puolessa välissä? No eikös silloin kaikkein reiluin ratkaisu olisi että noista toukokuun peleistä ei veloiteta enää mitään, kun syyskuussa vähän niin kuin maksettiin jo ylimääräistä?

Jos muistan tuon syyskuun kuvion väärin niin sitten unohtakaa :)
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muistanko nyt oikein että syyskuusta veloitettiin koko kuukausi, vaikka matsit alkoivat vasta puolessa välissä? No eikös silloin kaikkein reiluin ratkaisu olisi että noista toukokuun peleistä ei veloiteta enää mitään, kun syyskuussa vähän niin kuin maksettiin jo ylimääräistä?

Jos muistan tuon syyskuun kuvion väärin niin sitten unohtakaa :)
Telian näkemyksen mukaan syyskuun laskutus oli täysin reilu, koska silloin näytettiin kuitenkin kokonaista kaksi(!) harjoitusottelua. Tämä siitä huolimatta, että Telia mainosti ennakkotilaajien näkevän harjoitusottelut ilmaiseksi.

Samaa logiikkaa noudattaen voidaan varmasti laskuttaa koko kesä, koska runkosarja alkaa kuitenkin melkein heti syyskuussa.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Kuinkas nopeasti nuo pelit nyt on katsottavissa päättymisensä jälkeen. Mulla on nyt tuo joukkuepassi tilattuna ollut jo hetken, mutta tänään en ehdi katsomaan HPK-TPS peliä suorana. Kysymys kuuluu, että pystynkö siis aloittamaan sen tallenteen katsomisen vaikka klo 21 vai onko tämä samanlaista pelleilyä kuin Ruudun kanssa, kun tämä ei koskaan onnistunut, vaan yleensä se tallenne tuli katsottavaksi vasta joskus seuraavana päivänä.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Kuinkas nopeasti nuo pelit nyt on katsottavissa päättymisensä jälkeen. Mulla on nyt tuo joukkuepassi tilattuna ollut jo hetken, mutta tänään en ehdi katsomaan HPK-TPS peliä suorana. Kysymys kuuluu, että pystynkö siis aloittamaan sen tallenteen katsomisen vaikka klo 21 vai onko tämä samanlaista pelleilyä kuin Ruudun kanssa, kun tämä ei koskaan onnistunut, vaan yleensä se tallenne tuli katsottavaksi vasta joskus seuraavana päivänä.
Voit aloittaa pelin jälkikäteen katselun vaikka heti, esim. vaikka 10 minuutin kuluttua live-ottelun alkamisesta.

Tällöin siirryt Kirjasto-valikkoon ja valitset haluamasi ottelun sieltä (tänään siellä ei tosin ole kuin tuo 1 ottelu valittavissa). Yläkulmasta laitat hakujärjestyksen "Uusimmat ensin". Tällöin saat tämän päiväisen, jo alkaneen pelin klikattua. Tallenne alkaa ajankohdasta 15 min ennen ottelun alkua, joten voit aluksi siirtyä aikajanalla ottelun alkamiskohtaan. Vasta sitten castaus Chromecastiin, jos sellaista käytät.
 

R Hood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mites olisi @Telia niinkin helppo asia hoidettavaksi kuin tiedote toukokuun laskutuksesta sivuillenne / asiakkaan sähköpostiin silloin runkosarjan loppuun mennessä? Kun kerran ette ole tätä saaneet vielä viime vuoden aikana hoidettua. Ettei asiakkaan tarvitse tulkita muuttuvia vastauksia täällä ja aspassa. Hyvin yksinkertaista, eikö? Helpottaa tarvittaessa kuluttajaviranomaisenkin työtä, kun on mustaa valkoisella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös