Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 516 742
  • 21 783

Telia

Jäsen
@Telia eikös näitä pitäisi pystyä katsomaan kahdella laitteella samanaikaisesti? Jo kahdesti käynyt sama: menen hallille ja annan tunnarit lainaan. Ei onnistu. Vaihdan salasanan. Ei onnistu. Miksi?

PS. Apin kautta ei voi antaa palautetta tai ottaa yhteyttä. Miksi?

Telia TV sovelluksella voit katsoa Liigaa kahdella laitteella yhtä aikaa, joten jokin häiriö siellä näyttäisi olevan sinun osaltasi. Voitko ottaa yhteyttä tekniseen tukeemme, niin katsotaan tilannetta tarkemmin, kiitos!

Apin kautta ei voi toistaiseksi antaa palautetta tai chattailla kanssamme, mutta käsittääkseni tämä mahdollisuus on tulossa jossain vaiheessa.

Ilari / Telia
 

Telia

Jäsen
Nyt yritin olla teihin yhteydessä, mutta miten? Kirjauduin sisään pankkitunnuksilla, mutta jos haluaisin tehdä vikailmoituksen, pitäisi kirjautua telia.fihin (vaikka olen jo mielestäni kirjautunut). Miten käytännössä tämä palaute nyt edes laitetaan? Erittäin sekava tämä telian sivu.

Kirjaudu ensin telia.fi:hin pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai Telia Tunnuksella. Klikkaa ylhäältä nimeäsi ja valitse sen jälkeen Liittymäni ja palveluni -> Telia TV -sovellus -> Tee vikailmoitus. Onnistuuko näillä ohjeilla?

Ilari / Telia
 

Telia

Jäsen
Näköjään arvioitu korjausaika vasta huomenna, eli tämän illan pelit jäivät nyt näkemättä.

Sain juuri korvanappiini häiriöpuoleltamme tiedon, että nyt tunnusten luonti taas onnistuu :) Eli kannattaa nyt hetimiten kokeilla uudelleen!

Tanja / Telia
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, AC Milan, RiKi
Äsken katselin Jukurit-JYP -peliä tabletilla Telia TV -sovelluksella. Kuva alko pätkiä ja puuroutua, niin päivitin sovelluksen. Sillin hävis koko castaus nappi näytöltä. Kokeilin puhelimen kautta, niin sama homma, castausnappi loistaa poissaolollaan.

Tabletti on Samsungin, puhelin on Samsung Galaxy A5. Tabletilla poistin sovelluksen ja asensin uudelleen, ei korjaantunut.

Vaikka päivän vanha viesti onkin, niin vastaan silti. Eli mulla on ollut tuon Telia tv -apin castausnapin kanssa ongelmia sen 2-3 vuotta (niin kauan kuin olen sieltä kautta jotain katsonut). Eli toisinaan se castausnappi häviää sieltä. Itsellä ongelma korjautuu parhaiten/nopeiten siten, että laitan jonkun muun sovelluksen (esim youtube) päälle mistä tuo castausnappi löytyy ja sen jälkeen koitan telia tv:tä uudestaan, niin nappi löytyy. Toiminut itsellä huomattavasti paremmin kuin sovelluksen uudelleenkäynnistämiset/poistamiset ja uudelleen asennukset.

Ja kyllä, @Telia, väitän että se vika on siinä teidän sovelluksessa eikä missään muussa. Nimittäin se castausnappi on näissä ongelmatilanteissa löytynyt aina muista sovelluksista. Olen käyttänyt sekä normi chromecastia, että ultra -versiota. Puhelimina ollut samsungin s8+ ja s9+, eri android-versioilla, joten vaikea saada ongelmaa rajatuksi muualle (jollei sitten samsung-laitteiden kanssa jotain yleistä yhteensopivuusongelmaa). Myös eri nettiyhteyksiä on ollut, pääosin kiinteä 30M vdsl2 -yhteys. Myös pari eri valmistajan modeemia (zyxel ja asus) olleet käytössä tuon yhteyden kanssa.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Ylläolevan tyyppistä ongelmaa itsellänikin ja youtube on ollut avaimena käytössä täälläkin. Jotkut muutkin on samasta täällä ilmoitelleet.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Googlen Play-kaupasta löytyi uusin päivitys Telia-sovellukselle. Kun olin sen päivittänyt, niin seuraamuksena Chromecast-kuvake tosiaan katosi Telia-sovelluksen kuvaruudusta. Kokeilin sitten samalla käynnistää Google Home-sovelluksen. Kun sen jälkeen palasin katsomaan Telia-sovellusta, niin Chromecast-kuvake olikin ilmestynyt ruutuun. En tiedä, oliko Google Homen käynnistyksellä vaikutusta.
 
Viimeksi muokattu:

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On tämä yks tyämaa. Netti 100megaa elisalta, modeemilla jossa ns. pupunkorva-antennit. 2,4ghz, 5ghz wifillä + ios + cc testattu ja kaista ei vaan riitä. Hetken hyvää, hetken puuroa. Täysin sama Windowsin Telia Tv sovelluksella ja tietokone johdolla kiinni modeemissa. Kaikki muut suoratoistopalvelut kyllä toimii, tämä ei nyt vaan lähde.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
On tämä yks tyämaa. Netti 100megaa elisalta, modeemilla jossa ns. pupunkorva-antennit. 2,4ghz, 5ghz wifillä + ios + cc testattu ja kaista ei vaan riitä. Hetken hyvää, hetken puuroa. Täysin sama Windowsin Telia Tv sovelluksella ja tietokone johdolla kiinni modeemissa. Kaikki muut suoratoistopalvelut kyllä toimii, tämä ei nyt vaan lähde.

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mistä nämä ongelmat johtuu kun monella on. Itsellä ei ole mikään laite/netti priimaa, mutta kuva on loistava, koitan sitten millä vehkeellä tahansa. Läppäri Win8, tabletti tai tabletilta Chromecastilla televisioon
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mistä nämä ongelmat johtuu kun monella on. Itsellä ei ole mikään laite/netti priimaa, mutta kuva on loistava, koitan sitten millä vehkeellä tahansa. Läppäri Win8, tabletti tai tabletilta Chromecastilla televisioon
Jeps. Nämä kyseiset ongelmat alkoivat n. viikko sitten jota ennen kaikki toimi loistavasti. Pre-seasonilta asti olen katsonut samalla laitteistolla.

Tosin nyt tuntuu et lähti Windowsilla pelaamaan, vika puolisko ekasta erästä Ässät-TPS pelissä meni hyvällä laadulla.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tähän asti kaikki HIFK:n matsit ovat näkyneet priimana, mutta tänään välillä kuva on mennyt pätkiväksi ja huonoksi, sitten palautunut normaaliksi.
 

peekay

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal Canadiens & #11
Telia on ollut valtava pettymys ensimmäisestä päivästä lähtien. En edes jaksa käydä läpi miten helvetin vaikeeksi oli tilauksen tekeminen sekä sen aktivoiminen tehty. No parin asiakaspalvelusoiton jälkeen sain sen kuitenkin pelaamaan.

Koska asun ulkomailla minulla on vain läppäri mistä voin katsoa pelejä - chromella lähdin koittaamaan kun se on suositeltu selain: sieltä on tullut virhekoodia ensimmäosestä pelistä lähtien - "Virhekoodi: Vo11:403". Onneksi tähän viikkoon asti Safari on pelannut - paitsi tänään näköjään safaria ei enää tueta. Niin perseestä kuin olla ja voi koko kokemus tähän saakka.
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mistä tuon Telian paketin pääsi irtisanomaan? Olen nähnyt tässä ketjussa ohjeen, mutten osaa käyttää hakutoimintoa. Kiitos!

E: Löyty.
 
Viimeksi muokattu:

Lht03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nupen Pelicans
Mä oon nyt käyttänyt Telian digiboksia DNA 100M kaapeli-laajakaistan kanssa + Teliatv-sovellusta iphonessa, ipadissa, appletv:ssä ja peilannut myös appletv kautta molemmista laitteista. Pelejä katsottu arviolta 10kpl ja kaikissa peleissä ollut kuva hyvä eikä mitään puuroutumista lähetyksen aikana, äänien kanssa ollut hieman ongelmaa mutta niin tuntuu olleen kaikilla. Vaikea uskoa että joillakin on noin vaikeaa kun antaa ymmärtää, omat kokemukset täysin päinvastaiset.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä oon nyt käyttänyt Telian digiboksia DNA 100M kaapeli-laajakaistan kanssa + Teliatv-sovellusta iphonessa, ipadissa, appletv:ssä ja peilannut myös appletv kautta molemmista laitteista. Pelejä katsottu arviolta 10kpl ja kaikissa peleissä ollut kuva hyvä eikä mitään puuroutumista lähetyksen aikana, äänien kanssa ollut hieman ongelmaa mutta niin tuntuu olleen kaikilla. Vaikea uskoa että joillakin on noin vaikeaa kun antaa ymmärtää, omat kokemukset täysin päinvastaiset.
Samanlaisia hyviä kokemuksia itsellänikin, voin allekirjoittaa täysin.

Sen perusteella mitä olen tilannetta seurannut, niin pääasiassa nämä ongelmat tuntuvat liittyvän käytössä oleviin yhteyksiin. Ja vaikka perusyhteys olisikin hyvä, niin Telian sovellus on myös hyvin tarkka siitä, että wi-fi -signaali on riittävän hyvä ja se ei ole tukossa. Telian lähetykset ovat siis kovin herkkiä yhteyden nopeuden ja laadun suhteen, missä olisikin kehittämisvaraa reilusti.
 

peekay

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal Canadiens & #11
@Telia

Mikä on - "Virhekoodi: Vo11:403"

Jos ei Chromella pelaa mikä on suositeltu selain, ja Safari ja Firefox on poistettu pelistä teidän puolelta niin mikä sitten avuksi?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Sen perusteella mitä olen tilannetta seurannut, niin pääasiassa nämä ongelmat tuntuvat liittyvän käytössä oleviin yhteyksiin. Ja vaikka perusyhteys olisikin hyvä, niin Telian sovellus on myös hyvin tarkka siitä, että wi-fi -signaali on riittävän hyvä ja se ei ole tukossa. Telian lähetykset ovat siis kovin herkkiä yhteyden nopeuden ja laadun suhteen, missä olisikin kehittämisvaraa reilusti.
Mobiiliyhteys ja siihen päälle chromecast wi-fillä on kaikkea muuta kuin optimaalinen combo. Toimii kyllä ihan kohtuullisesti Netflixissä, joka lataa leffoihin puskuria reilusti. Suorissa lähetyksissä, joissa viive pieni, tulee ongelmia. Yksi häiriötekijä poistuu vähällä vaivalla jos kytkee chromecastin piuhalla reitittimeen.
 

Telia

Jäsen
@Telia

Mikä on - "Virhekoodi: Vo11:403"

Jos ei Chromella pelaa mikä on suositeltu selain, ja Safari ja Firefox on poistettu pelistä teidän puolelta niin mikä sitten avuksi?

Tuon virhekoodin kohdalla suosittelen uudelleenkäynnistystä ja sovellukseen uudelleenkirjautumista, sen pitäisi auttaa.
Macille Chrome on edelleen ainoa suositeltava vaihtoehto. Kun saadaan HTML5 käyttöön, niin selainsaatavuus paranee.

Essi / Telia
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viivettähän Telian lähetyksessä on CCn kautta jopa ruhtinaallisesti.
Sen verran tekniikkaa tähän väliin, että live-lähetyksissä fataalia on viiveen vaihtelu, ei se itse lähetysviive, mikä elävän tilanteen ja striimin välissä on. Viiveen vaihtelulla tarkoitetaan datapakettien viipymistä matkalla. Jos se pakettien viiveen ero on suuri, kuva on kuraa.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Tuon virhekoodin kohdalla suosittelen uudelleenkäynnistystä ja sovellukseen uudelleenkirjautumista, sen pitäisi auttaa.
Macille Chrome on edelleen ainoa suositeltava vaihtoehto. Kun saadaan HTML5 käyttöön, niin selainsaatavuus paranee.

Essi / Telia

Kysyjä ilmoitti saaneensa kyseistä virhekoodia ihan ensi pelistä saakka. Tuskin nyt samaa selainistuntoa on viikkotolkulla pitänyt käynnissä?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Sit tarvitaan enää Chromecast johon on mahdollista johto tökätä? Onko sulla sellainen? Mulla ei.
Oma toisen polven chromecastini on adapterilla kiinni ethernet-liitännällä. Ultraan ei adapteria tarvitse erikseen hommata. Suosittelen ehdottomasti.
 

Telia

Jäsen
Kysyjä ilmoitti saaneensa kyseistä virhekoodia ihan ensi pelistä saakka. Tuskin nyt samaa selainistuntoa on viikkotolkulla pitänyt käynnissä?

Totta, jäikin tuosta viestistäni uupumaan, että jos tämä ei auta ja tilanne jatkuu, niin sitten asiasta kannattaa tehdä häiriöilmoitus. Mikään yleinen häiriö ei ole kyseessä, eli tilannetta pitäisi tutkia lähemmin.

Essi / Telia
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös