Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 515 829
  • 21 783

Telia

Jäsen
@Telia , olisi kysymyksenpoikanen tuosta win10 sovelluksesta. Käytän siis pc:tä pelien katsomiseen ja itse kuvan laatu on ollut ihan tyydyttävää eli kelvollista kaikissa peleissä, jotka on tullut tiirattua, mulla on siis liigapassi, vaikkei tuolla kai merkitystä niinkään. Olen siis kiinnittänyt huomioni siihen, että aina, kun aloitan katselun ja avaan kanavista haluamani linkin, sovelluksen (lähetyksen) alkuun kestää aikaa tuhottomasti. Ensin ainoastaan ärsytti, mutta nyt olen alkanut kellottamaan, kuinka pitkään vie, ennen kuin ollaan tulilla lähetyksen kanssa. Otanta noin viiden matsin yhden 360 kanssa on, että vie joka kerta 4 - 5 minuuttia. Onko tämä ominaisuus, vai missä vika? Normaalisti streamin lataus toimii vajaassa minuutissa ja parikin minuuttia tuntuu ikuisuudelta. Kärsimätön hiirikäsi alkaa toimimaan yleensä itsenäisesti tuossa vaiheessa, kokien, että pingi palvelimelle ei ole onnistunut. Tuon sovelluksen kanssa aika on aina sama, joten olen yrittänyt rauhoitella hiirikäteni, kun yhtään sen nopeammin, vaan päinvastoin hitaammin, yhteys onnistuu sovelluksen boottaamisen kanssa.
Minkämoista nopeutta netti antaa? Käytätkö nettiä WiFin yli vai suoraan piuhalla?


Mitä helkuttia? TPS-KooKoo huippuhetket 3-3 ja sen jälkeen seuraava maali onki huippuhetkissä 6-3 tyhjiin?

Kiinnostaisi kyllä oikeasti saada ne ehkä illan hienoimmat maalit koosteeseen, onnistuuko?

Koosteesta tosiaan puuttui pari maalia ja tästä on viestiä laitettu eteenpäin. Pahoittelen tilannetta.

Telian liiga-appistä kaksi kysymystä.

1. Jos ei ehdi aloittaa katselua ottelun alkamisaikaan, voiko pelin kelata kuitenkin alkuun kun matsin avaa?

2. Kuinka nopeasti matsi ilmestyy kirjastoon, kun se on pelattu ja lähetetty?

Kiitos vastaajille jo etukäteen.

1. Voit aloittaa ottelun katsomisen alusta. Aloita alusta -toiminnosta löytyy lisätietoa Telia Yhteisöstä.

2. Ottelut ovat Liiga-cornerin kautta heti uudelleenkatseltavissa, kun ottelu on päättynyt. Kirjastot-välilehdelle ne tulee pienellä viiveellä.

Joonas S. / Telia
 

Ikurin Vireä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves talvella ja Ilves kesällä, Ikurin Vire
Varmaan kaikilla sitten se idea, että porukka näihin leipiintyy ja ostaa Telian netit ja purkit toimitus-ja kuukausimaksuineen.

Tuo on täysin mahdollinen ja aika yleinen liikestrategia, joka yleensä tapahtuu pistämällä paukut niihin tuotteisiin, joihon asiakkaita halutaan ohjata, ja jättämällä muut tuotteet minimiylläpidolle. Melkein yhtä usein se menee nokalleen, koska ei ymmärretä, että niiltä samoilta asiakkailta, joiden halutaan ostavan ne uudet hienot tuotteet, on juuri vedetty matto alta edellisten kanssa.

Näin tulee käymään itsellenikin. Jos en saa ainuttakaan kolmesta tuetusta tuoteesta (Win10 sovellus, Chrome-lisäosa, Chromecast) toimimaan kunnolla (suhteessa kilpailijoiden tuotteisiin), niin en varmasti anna enää neljättä mahdollisuutta ostamalla lisää tavaraa samoilta tekijöiltä.

Tässä on jotenkin häiriintynyt tämä asiakkuuden käsitys. Testaamisesta maksetaan palkkaa, mutta asiakas on se, joka maksaa toimivasta tuotteesta. Ei tarvitse olla kiitollinen siitä, että näkee edes jotain Liigasta, kun siitä maksaa sen 25€ joka kuukausi. Ihmetyttää tämä täälläkin näkyvä Telian PR-taktiikka, jossa vedotaan siihen, että asioita parannetaan, ja tulevaisuudessa asiat ovat paremmin. Jos kerran hommat tunnustetaan keskeneräisiksi, niin silloin varmaan hinnankin pitäisi olla keskeneräinen, eikö?
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Testaamisesta maksetaan palkkaa, mutta asiakas on se, joka maksaa toimivasta tuotteesta. Ei tarvitse olla kiitollinen siitä, että näkee edes jotain Liigasta, kun siitä maksaa sen 25€ joka kuukausi. Ihmetyttää tämä täälläkin näkyvä Telian PR-taktiikka, jossa vedotaan siihen, että asioita parannetaan, ja tulevaisuudessa asiat ovat paremmin. Jos kerran hommat tunnustetaan keskeneräisiksi, niin silloin varmaan hinnankin pitäisi olla keskeneräinen, eikö?
Kuka on sanonut, että hinta ei olisi keskeneräinen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Minkämoista nopeutta netti antaa? Käytätkö nettiä WiFin yli vai suoraan piuhalla?

Tällä hetkellä näyttäs lukemat olevan 93.9/7.5, riittävä tuo on varmaankin ja ollut koko ajan, itse pelithän on sujuneet ongelmitta aina kun olen katsonut. Piuhalla vetelen seinästä, toki langaton purkki on välissä, mutta reitittimenä pc:lle, koska vetelen piuhalla purkista koneeseen, langaton on sitten muuhun käyttöön, telkulle jne.

laitteetkin olen tänne luetellut, eikä niissä taatusti ole tulpaksi. Kysehän oli siis ainoastaan tuon sovelluksen ominaisuudesta(?) itse sovellus käynnistyy saman tien, mutta kun avaan lähetystä, saa sitä odotella jostain syystä sen 4 -5 min. Asia ei muutu mihinkään jos sammutan sovelluksen ja käynnistän uudestaan, sama 4 - 5 min. kuluu joka tapauksessa. Siksi vähän kyselinkin, että onko tämä ominaisuus, vai mistä on kyse?
 

Sudan1

Jäsen
Ok, kiitos tiedosta. Sama epäsynkka oli myös Helsingin lähetyksen alussa, ehkä hitusen vielä pienempänä. Muutoin lähetys toimii Chromecastilla katsoessa täydellisesti ja kuvanlaatu on täyttä priimaa, kiitoksia!

Onko muuten suunnitteilla, että TeliaTV:n selainversiosta voisi käynnistää Chromecast-lähetyksen kuten esimerkiksi Viaplayssa? Tämä olisi erittäin toivottu ominaisuus.

Hei, tähän jäi vastaamatta edellisissä, kiitos.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kuka on sanonut, että hinta ei olisi keskeneräinen.

Tätähän ei ole sanottu. Totta kai se on riski, että nostavat hintaa täysin yli normaalin inflaation sanomalla vain nyt on nämä jä nämä ja hinta on tämä.

Pelottavaa.
 

Telia

Jäsen
Onko muuten suunnitteilla, että TeliaTV:n selainversiosta voisi käynnistää Chromecast-lähetyksen kuten esimerkiksi Viaplayssa? Tämä olisi erittäin toivottu ominaisuus.
Tätä mahdollisuutta ei ainakaan näillä näkymin ole tulossa lähiaikoina. Pyrimme ensisijaisesti parantamaan yleistä selaintukea uuden HTML5-soittimen myötä. Tästä uudesta soittimesta kerrotaan toki heti lisäinfoa, heti kun meillä on jotain tiedotettavaa aiheeseen liittyen.

Tällä hetkellä näyttäs lukemat olevan 93.9/7.5, riittävä tuo on varmaankin ja ollut koko ajan, itse pelithän on sujuneet ongelmitta aina kun olen katsonut. Piuhalla vetelen seinästä, toki langaton purkki on välissä, mutta reitittimenä pc:lle, koska vetelen piuhalla purkista koneeseen, langaton on sitten muuhun käyttöön, telkulle jne.

laitteetkin olen tänne luetellut, eikä niissä taatusti ole tulpaksi. Kysehän oli siis ainoastaan tuon sovelluksen ominaisuudesta(?) itse sovellus käynnistyy saman tien, mutta kun avaan lähetystä, saa sitä odotella jostain syystä sen 4 -5 min. Asia ei muutu mihinkään jos sammutan sovelluksen ja käynnistän uudestaan, sama 4 - 5 min. kuluu joka tapauksessa. Siksi vähän kyselinkin, että onko tämä ominaisuus, vai mistä on kyse?
Kyseessä ei ole "ominaisuus", sillä normaalisti sovellus aukeaa huomattavasti nopeammin. Itse testasin tuossa ja käynnistyi alle kymmenessä sekunnissa. Jos käytössä on läppäri tai pöytäkoneesta löytyy langaton verkkokortti, onko mahdollisuutta kokeilla käyttää WIN10-sovellusta esimerkiksi 4G-verkon ylitse, ettei esimerkiksi reitittimen palomuuri hidasta sovelluksen käynnistymistä? Jos sovelluksen käynnistyminen on yhä hidasta, suosittelen häiriöilmoituksen tekemistä.

Joonas S. / Telia
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tätä mahdollisuutta ei ainakaan näillä näkymin ole tulossa lähiaikoina. Pyrimme ensisijaisesti parantamaan yleistä selaintukea uuden HTML5-soittimen myötä. Tästä uudesta soittimesta kerrotaan toki heti lisäinfoa, heti kun meillä on jotain tiedotettavaa aiheeseen liittyen.


Kyseessä ei ole "ominaisuus", sillä normaalisti sovellus aukeaa huomattavasti nopeammin. Itse testasin tuossa ja käynnistyi alle kymmenessä sekunnissa. Jos käytössä on läppäri tai pöytäkoneesta löytyy langaton verkkokortti, onko mahdollisuutta kokeilla käyttää WIN10-sovellusta esimerkiksi 4G-verkon ylitse, ettei esimerkiksi reitittimen palomuuri hidasta sovelluksen käynnistymistä? Jos sovelluksen käynnistyminen on yhä hidasta, suosittelen häiriöilmoituksen tekemistä.

Joonas S. / Telia

Tossa just testasin kirjastosta ja aukes testi nopeammin, jopa kolmessa minuutissa. palomuuri ei kyllä tulppana ole, kone käynnistyy ja käynnistää kaikki sovellukset ihan "normaalisti" niin asennetut, kuin verkon yli tulevat. langatonta korttia ei purkkiin ole laittaa, kun lahjoitin omani kollegalle omaan käyttöön tarpeettomana. Silti, pikku vibahan tuo on, enkä valittamismielessä tätä esiin tuo, ihmetytti vaan tuo poikkeavuus. Pää ei tämän takia ole hajoamispisteessä, pitää vaan ennakoida kun lauttaa sovelluksen tulille, pelithän toimii ja pelittää niin kuin pitääkin. Ehkäpä jään odottelemaan sitä html 5 ratkasua ja vaihdan sitten siihen, kun on mahdollista.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Onko mahdollista saada ne pari maalia erillisenä pätkänä?


Minusta se olisi ihan hyvä juttu
Olisi myös hienoa jos tulisi kerran (tai jopa useammin) viikossa ne top5-maalit, torjunnat, taklaukset/erikoiset yms. Niitä oli aina kiva katsella. Ilmeisesti ei kuitenkaan ole tulossa?
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Häiritsee muuten ihan älyttömästi, että aina kun tänne laittaa jonkun palautteen, kun pelit ei näy niin vastaus on: "mikä laite" jne. Vittuku ei toimi kenelläkään tutulla millään tietokoneella tai yhteydellä kunnolla niin kai se ongelma on jossain muualla kuin käytettävissä laitteissa. Vertailuksi sen verran, että samoilla laitteilla ja yhteyksillä Ruutu kuitenkin toimi ja Cmoresta näkyy Formulat jne. Ei voi olla niin vaikeeta.
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
Olisi myös hienoa jos tulisi kerran (tai jopa useammin) viikossa ne top5-maalit, torjunnat, taklaukset/erikoiset yms. Niitä oli aina kiva katsella. Ilmeisesti ei kuitenkaan ole tulossa?


Jep. Mun terveiset Telialle että kyllä ikävä on Ruutua. Harmi kun noi koosteet on ilmaisia niin ei voi pyytää hyvitystä. Mutta mikäli niin sattuisi käymään että koosteista tulisi maksullisia niin siinä kohtaa irtisanon kyllä koko paketin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vertailuksi sen verran, että samoilla laitteilla ja yhteyksillä Ruutu kuitenkin toimi ja Cmoresta näkyy Formulat jne. Ei voi olla niin vaikeeta.

Tästä oli puhetta kesän aikana. Eihän Suomessa ole edes niin hitaita yhteyksiä myynnissä, että se voisi omasta päästä olla kiinni.
 

Telia

Jäsen
Olisi myös hienoa jos tulisi kerran (tai jopa useammin) viikossa ne top5-maalit, torjunnat, taklaukset/erikoiset yms. Niitä oli aina kiva katsella. Ilmeisesti ei kuitenkaan ole tulossa?

Klippien ja lyhytvideosisältöjen osalta varmasti kaikki on mahdollista. Tässä on nyt jotenkin sellainen ajatus valloillaan, että tämä nykyinen koostesetti on ainoa ja lopullinen versio. Näin ei kuitenkaan ole, vaan kyseessä on nyt ensimmäinen versio. Näiden koosteiden osalta tulee tapahtumaan vielä kehitystä ja fanien toiveita huomioidaan tässäkin asiassa. Koosteiden lisäksi tullaan jatkossa tarjoilemaan todella paljon yksittäisiä klippejä ja muita lyhytvideosisältöjä, joten nähtävää kyllä riittää pelien tilanteista. Näitä klippejä tullaan tarjoamaan meidän applikaation kautta (julkaistaan syksyn aikana), sosiaalisessa mediassa ja laajasti myös median ja seurojen käyttöön. Hyviä juttuja on siis luvassa!

Toki mielellään kuullaan rakentavia ideoita ja toiveita näihin lyhytvideosisältöihin liittyen. Kiitos jo kaikista tähän saakka tulleista ideoista!

Niko / Telia
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Klippien ja lyhytvideosisältöjen osalta varmasti kaikki on mahdollista. Tässä on nyt jotenkin sellainen ajatus valloillaan, että tämä nykyinen koostesetti on ainoa ja lopullinen versio. Näin ei kuitenkaan ole, vaan kyseessä on nyt ensimmäinen versio.
Eikö kaiken pitänyt olla valmista 14.9? Tuosta jäi itselle vain sellainen kuva että aika moni homma on suhteellisen lähellä "lopullista" formaattia. Nyt koosteiden perusteella kameratyöskentely ei ole vieläkään sillä tasolla millä pitäisi (ja jota on toivottu keväästä lähtien ja isomman joukon toimesta 2018-pitsistä lähtien), siinäkin vietiin ilmeisesti palautetta kuitenkin eteenpäin?

Sinänsä itselle ei ole mitään väliä vaikka pelit eivät näkyisi ennenkuin HTML5 tulee, kun itselle se on chromecastingin kanssa ainoa järkevä vaihtoehto jos haluan katsoa suuren osan peleistä. Chromecastingin välityksellä ehkä 50% peleistä onnistuisi, ellei hommaa toista telkkaria tai windows-konetta.

edit. Eikä pakettia saa tuolla perusteella ilmeisesti puoleen hintaan? Eikä telia varmaan sponssaa mulle uutta telkkaria tai konetta? Kun muuta tarvetta ei ole kuin lätkä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tästä oli puhetta kesän aikana. Eihän Suomessa ole edes niin hitaita yhteyksiä myynnissä, että se voisi omasta päästä olla kiinni.
Kyllä 10M kävi ahtaaksi, kun oli puolipakollinen firmiksen lataaminen iPhoneen matsin aikana. Ja ios12 lataamisen jälkeen appsien päivittäminen tukki toisen kerran linjan. Itse aiheutettu puuroutuminen tällä kertaa.
 

Telia

Jäsen
Eikö kaiken pitänyt olla valmista 14.9? Tuosta jäi itselle vain sellainen kuva että aika moni homma on suhteellisen lähellä "lopullista" formaattia. Nyt koosteiden perusteella kameratyöskentely ei ole vieläkään sillä tasolla millä pitäisi (ja jota on toivottu keväästä lähtien ja isomman joukon toimesta 2018-pitsistä lähtien), siinäkin vietiin ilmeisesti palautetta kuitenkin eteenpäin?

Kyllähän 14.9. oltiin valmiina, kun pelit on siitä eteenpäin näkynyt ihmisille hienosti ja uudella tekniikalla, vaikka harjoituspeleissä jouduttiin vielä osittain käyttämään vanhaa tekniikkaa. Toki näitä lisäjuttuja ja muuta kehitystä tehdään vielä myös kauden aikana ja näin tulee tapahtumaan joka kaudella. Tekniikka menee kokoajan eteenpäin ja mahdollistaa aina vain hienompia juttuja, joten kyllä meidän täytyy kokoajan kehittää asioita eteenpäin. Varmasti myös kuvaaminen hioutuu tässä matkan aikana ja näitä palautteita on tosiaan viety eteenpäin.

@Telia Onko teillä tietoa, että aiotaanko TPS-KooKoo ottelusta tehdä uusi maalikooste, missä näkyy kaikki maalit? Kannattaako sitä odotella?

Tämän pelin kooste tulee pysymään ennallaan ja jatkossa tähdätään siihen, että saadaan kaikki maalit koosteeseen mukaan.

Niko / Telia
 

Pardus

Jäsen
Eipä minulla juurikaan pahaa sanottavaa ole Telian lähetyksistä. Ottelut ovat näkyneet Google Homen kautta peilattuna ja suoraa sovelluksesta castaamalla, joten ihan positiivisella mielellä olen.

Täysin luonnollista, että alussa vielä hiotaan joitain asioita.
 

jussimy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Liitteet

  • C635AB1E-6119-4D38-BBFF-1BAB85CA00F4.jpeg
    C635AB1E-6119-4D38-BBFF-1BAB85CA00F4.jpeg
    20,4 KB · kertaa luettu: 361

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kyllähän 14.9. oltiin valmiina, kun pelit on siitä eteenpäin näkynyt ihmisille hienosti ja uudella tekniikalla, vaikka harjoituspeleissä jouduttiin vielä osittain käyttämään vanhaa tekniikkaa. Toki näitä lisäjuttuja ja muuta kehitystä tehdään vielä myös kauden aikana ja näin tulee tapahtumaan joka kaudella. Tekniikka menee kokoajan eteenpäin ja mahdollistaa aina vain hienompia juttuja, joten kyllä meidän täytyy kokoajan kehittää asioita eteenpäin. Varmasti myös kuvaaminen hioutuu tässä matkan aikana ja näitä palautteita on tosiaan viety eteenpäin.

Niko / Telia
Kaukana valmiista. Hillitön lista oli kesällä lupauksia ja ne ovat suurimmaksi osaksi siirtyneet to do-listalle. Lähes jokaiseen kysymykseen on vastauksena tullaan tekemään, suunnitellaan, katsotaan tai muuta joojoota. Täyttä valetta väittää tuotetta alkuunkaan valmiiksi.
 

Liitteet

  • ministeri.jpg
    ministeri.jpg
    34,9 KB · kertaa luettu: 275
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös