Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 516 589
  • 21 783

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä en vaan ymmärrä tätä negaatiota täällä niitä kohtaan, jotka ongelmia ja korjattavaa esiin tuo. Naivisti luulin, että Telia nimenomaan loi yhteyden tänne juuri tuon vuoksi. Millä ne muuten tuotettaan parantelisi? Ei se sillä parane, että taputellaan selkään ja hymistään nuoleskellen, vaan juuri sillä, että saavat sinne realistisia asioita pohdittavakseen ja ratkaistavakseen. Tähän Telian tahtotilaan olen erittäin tyytyväinen ja sille nostan peukun,

Minusta nimenomaan nämä ajatuspoliisit, jotka täällä kertoo sormi pystyssä niille onnettomille, jotka pelkää jäävänsä ilman, että turhaa napinaa ja kaikki on pilalla, jos ongelman kirjoittaa näkyväksi, huonontavat tämän hienon Telian idean toimivuutta ja flamettavat merkityksettömällä jorinallaan palstan tarkoituksen sivuraiteelle ja typerillä ulostuloillaan vielä hukuttavat neuvot ja niksit lukukelvottomalla paskan jauhamisella niiltä, jotka ongelmissaan yrittävät jotain vinkkiä ongelmiinsa löytää. Sopisi miettiä vähän nokkaansa pitemmälle ja perustaa vaikka oma topikki pelkästään arvostelemaan valittajia ja ongelmaisia ja jättää tämä palsta niille asioille, joille se on tarkoitettu, palstalaisilla on täällä lääniä virtuaalipainiskella ihan riittävästi halutessaan.

Ehkä nyt kannattaa katsoa peiliin ja miettiä kuka tässä on oikeasti ajatuspoliisi. Palaute on hyvästä, mutta aikamoisia liiottelua tässä ketjussa on. Pitsiturnaus oli perjantaina ja porukka kiroaa Telian lauantaina, paskan möivät, eivätkä edes tee mitään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä en vaan ymmärrä tätä negaatiota täällä niitä kohtaan, jotka ongelmia ja korjattavaa esiin tuo. Naivisti luulin, että Telia nimenomaan loi yhteyden tänne juuri tuon vuoksi. Millä ne muuten tuotettaan parantelisi? Ei se sillä parane, että taputellaan selkään ja hymistään nuoleskellen, vaan juuri sillä, että saavat sinne realistisia asioita pohdittavakseen ja ratkaistavakseen. Tähän Telian tahtotilaan olen erittäin tyytyväinen ja sille nostan peukun,

Minusta nimenomaan nämä ajatuspoliisit, jotka täällä kertoo sormi pystyssä niille onnettomille, jotka pelkää jäävänsä ilman, että turhaa napinaa ja kaikki on pilalla, jos ongelman kirjoittaa näkyväksi, huonontavat tämän hienon Telian idean toimivuutta ja flamettavat merkityksettömällä jorinallaan palstan tarkoituksen sivuraiteelle ja typerillä ulostuloillaan vielä hukuttavat neuvot ja niksit lukukelvottomalla paskan jauhamisella niiltä, jotka ongelmissaan yrittävät jotain vinkkiä ongelmiinsa löytää. Sopisi miettiä vähän nokkaansa pitemmälle ja perustaa vaikka oma topikki pelkästään arvostelemaan valittajia ja ongelmaisia ja jättää tämä palsta niille asioille, joille se on tarkoitettu, palstalaisilla on täällä lääniä virtuaalipainiskella ihan riittävästi halutessaan.
Mitähän jos avaisit vihdoin ne silmät, niin voisit nähdä, että rakentavaa palautetta ja kritiikkiä täältä löytyy hyvin vähän. Tyhjänpäiväistä napinaa jokaisesta asiasta ja usein ilman mitään oikeaa tietoa kyllä löytyy, mutta Telialla on kyllä tuskainen homma edessään, jos yrittävät löytää niitä oikeita ongelmakohtia näiden valitusvirsien seasta. Ei Telian läsnäolo palstalla perustu siihen, että näissä ketjuissa voidaan vapaasti tykittää negaa joka asiasta ilman mitään järjen hiventäkään. Sen sijaan avoin, järkevä ja rakentava kritiikki on todella hyödyllistä ja sitä Telia ihan varmasti haluaa.

On olemassa muutakin, kuin aivoton itkuparku kritiikki ja hymistely. Koeta nyt ymmärtää, että nämä sinun "hymistelijät" näkevät epäkohtia myös ja tuovat niitä esille, mutta sitä vain halutaan tehdä järjen kanssa, eikä kaikesta mahdollisesta päättömästi itkemällä.

Toki jokaisella on oikeus purkaa tuntojaan ja sitä saa periaatteessa tehdä täälläkin, mutta jos me haluamme muutoksia asioihin, niin palautetta kannattaisi antaa järkeä käyttäen, eikä pelkästään tuntojaan purkaen. Minä pelkään, että kaikki sinällään hyvät esille nostetut epäkohdat hukkuvat tänne asiattomasti kirjoitettujen tunteiden purkausten keskelle, jolloin Telian on huomattavasti vaikeampi hyödyntää tätä palstaa ongelmien ratkomisessa.

Minusta olisi myös huomattavasti hyödyllisempää yhdessä pohtia ratkaisuja niille, joilla on isoja ongelmia, kuin jauhaa samoista asioista aina vain vihaisempaan sävyyn viestistä toiseen Telian suuntaan. Eli tehdään ongelmakohta Telialle selväksi antamalla selkeää ja rakentavaa kritiikkiä, jonka jälkeen pohditaan voisiko tilanteeseen löytyä jokin väliaikainen ratkaisu, koska kaikkia ongelmakohtia Telia ei pysty korjaamaan välittömästi.

Ei se ole kenenkään etu, että täällä jauhetaan samoista asioista satoja viestejä, joiden sävy on aina vain vittumaisempi ja sarkastisempi. Se ei todellakaan helpota Telian työtä, kun he yrittävät etsiä järkevää kritiikkiä näiden viestien seasta. Eli tunteita saa purkaa, mutta toivoisin, että niitä ei ihan täysillä purettaisi näissä Telian ketjuissa, koska siitä voi lopulta olla meille kaikille haittaa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuskin Ruudun edustajat ojensivat pelin jälkeen poltetun DVD levyn päävalmentajille ;)
Ahh, muistoja. :) Vielä URHOtv:n aikanahan tuota tapasi nähdä miten päävalmentajat pelin jälkeen lehdistötilaisuudessa pyörittelivät heille luovutettuja DVD-levyjä otteluista käsissään.

Tässä oheisessa esimerkkivideossa levyt saavat tosin olla harvinaisen rauhassa pöydällä paikallaan valmentajien edessä (mikä on sinänsä erikoista, että varsinkin Marjamäki noita tykkäsi pyöritellä hyppysissään): 25.9.2012 Blues - KalPa | Lehdistötilaisuus - YouTube (Linkki vie Bluesin ja KalPan välisen ottelun jälkeiseen lehdistötilaisuuteen syksyltä 2012 YouTubeen)

Eiköhän tämä käytäntö ole Ruudun ja nyttemmin Telian aikanakin vähän modernimpi siitäkin päätellen ettei noita levyjä ole ainakaan lehdistötilaisuuksissa asti näkynyt enää vähään aikaan. Otteluiden jälkianalysointi videolta on tietenkin edelleen erittäin tärkeää joukkueiden valmennuksessa ja sieltä kyllä pelaajille konkreettisesti näytetään niitä hyviä ja huonoja ratkaisuja pelissä.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
On olemassa muutakin, kuin aivoton itkuparku kritiikki ja hymistely. Koeta nyt ymmärtää, että nämä sinun "hymistelijät" näkevät epäkohtia myös ja tuovat niitä esille, mutta sitä vain halutaan tehdä järjen kanssa, eikä kaikesta mahdollisesta päättömästi itkemällä.

Valitettavasti vaan sellainen "rakentava kritiikki" hukkuu helposti sinne muun tekstin sekaan ja siitä tulee helposti sellainen kuva, että hei porukkahan on ihan tyytyväisiä! Meillähän menee hyvin! Ja mitään ei tule tapahtumaan.

Tällainen iso jättiläinen kuin Telia ei ihan pienestä hätkähdä, vaan tarvitaan vähän enemmän kuin sitä hyttysten ininää, että on toivoa saada jotain tuloksia. Senpä takia ainakin itse aion tuoda epäkohtia esille ilman rakentavaa sävyä, koska haluan että tulee selväksi, että täällä on ihan oikeasti ongelma. Vaikka tyyli voi jotakuta ehkä vituttaakin, niin kaikkien parasta tässä kuitenkin ajetaan. Ainakin itse haluan tuloksia.
 

Etelärinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pahoittelut jos tämä on jo käsitelty, mutta en löytänyt vastausta.

Jos minulla on Telian liiigapalvelu netin kautta, niin voinko alkaa katsomaan ottelua kesken ottelun alusta? Töiden takia ehdin aloittaa ottelun katsomisen yleensä klo 20 maissa ja on turhauttavaa, jos pitää odottaa jotain joskus ehkä tulevaa tallennusta.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Jos minulla on Telian liiigapalvelu netin kautta, niin voinko alkaa katsomaan ottelua kesken ottelun alusta? Töiden takia ehdin aloittaa ottelun katsomisen yleensä klo 20 maissa ja on turhauttavaa, jos pitää odottaa jotain joskus ehkä tulevaa tallennusta.

Joku taisi tätä jo kysyä aiemmin ja Telian vastaus taisi olla, että pystyy.
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pahoittelut jos tämä on jo käsitelty, mutta en löytänyt vastausta.

Jos minulla on Telian liiigapalvelu netin kautta, niin voinko alkaa katsomaan ottelua kesken ottelun alusta? Töiden takia ehdin aloittaa ottelun katsomisen yleensä klo 20 maissa ja on turhauttavaa, jos pitää odottaa jotain joskus ehkä tulevaa tallennusta.
Voi alkaa katsoa alusta vaikka ottelu olisi jo menossa. Mikäli käytössä on Telia TV - digiboksi tai sovellus. Nettisivulta jos katsoo niin siellä ei vissiin pysty. @Telia voi varmistaa tämän.

Ainakin kun toisen keskustelun ensimmäiseltä sivulta katsoo vastauksen(Kopioitu suoraan sieltä (Telian viestistä)):
Voinko aloittaa katsomisen alusta, vaikka ottelu olisi jo käynnissä?
- Tämä onnistuu, jos sinulla on Telia TV -digiboksi tai sovellus. Voit valita toistetaanko ottelu suoraan livetilassa vai aloitetaanko alusta.

E: charger tuossa ennättikin vastaamaan.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pahoittelut jos tämä on jo käsitelty, mutta en löytänyt vastausta.

Jos minulla on Telian liiigapalvelu netin kautta, niin voinko alkaa katsomaan ottelua kesken ottelun alusta? Töiden takia ehdin aloittaa ottelun katsomisen yleensä klo 20 maissa ja on turhauttavaa, jos pitää odottaa jotain joskus ehkä tulevaa tallennusta.

Vielä ihan käyttäjäkokemuksella voin täydentää, että kyllä, Telia TV-sovelluksessa pystyi jo Pitsiturnauksessa ottelun valita alkamaan joko alusta, tai suoraan live-tilanteesta. Molemmille vaihtoehdoille oli oma nappinsa.

@Telia Tällä hetkellä pystyn kirjastosta katsomaan kaikki Pelicansin perjantaiset pelit sekä tuon Lukko-TPS semifinaalin. Onko tällä jotain tekemistä sen kanssa, että minulla on ”Pelicans-paketti” tilattuna, vai eikö nuo näy kenelläkään mullakaan? Ja tosiaan Finaalin tallenteesta puuttuu viimeinen kymmenminuuttinen, koska ilmeisesti joku on rajannut tuon lähetyksen maksimi kestoksi 70 minuuttia 10 sekuntia. Sama maksimiaika on myös muutamassa muussa Pitsin pelissä, mutta finaalin pidempää peliaikaa ei ole huomioitu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tällainen iso jättiläinen kuin Telia ei ihan pienestä hätkähdä, vaan tarvitaan vähän enemmän kuin sitä hyttysten ininää, että on toivoa saada jotain tuloksia. Senpä takia ainakin itse aion tuoda epäkohtia esille ilman rakentavaa sävyä, koska haluan että tulee selväksi, että täällä on ihan oikeasti ongelma. Vaikka tyyli voi jotakuta ehkä vituttaakin, niin kaikkien parasta tässä kuitenkin ajetaan. Ainakin itse haluan tuloksia.

Tämä menee tasan tarkkaan näin. Teen itsekin ruotsalaisten kanssa hommia ja ainakin yksi jamppa palailee huomenna pitkiltä lomilta. Eihän huomenna mitään sitten tapahdu, ensin pitää meilit lukea ja vähän jutustella kavereiden kanssa miten lomat meni ja näin. Voi olla, että iltapäivällä pitää soittaa skypepuhelu.

Isoissa firmoissa ei kukaan ole sen kummemmin mistään vastuussa tai ei niistä ainakaan stressata. Keskijohto tietysti sitä tekee jonkun verran.

Telia sanoo kaikkeen kuinka asiaa tutkitaan ja yhtään tulosta ei ole tullut. Se johtuu siitä, että siellä vain palaveerataan ja kaikki valmistuu joskus ilman kiireitä. Tai siis ei valmistu, koska sovitaan uusi palaveri. Joskus niitä palavereita siirretään ihan ensi viikollekin, joskus jopa parin viikon päähän, jos jotkut on lomalla. Liian isossa firmassa joku on myös aina sairauslomalla.

Onko eräät nimimerkit koskaan katsoneet huumorisarjoja IT-fimojen touhuista. Koittakaapa miettiä mistä ne käsikirjoitukset kumpuaa. Tai vielä paremmin menkää töihin sellaiseen, niin sitten näette.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Tämä menee tasan tarkkaan näin. Teen itsekin ruotsalaisten kanssa hommia ja ainakin yksi jamppa palailee huomenna pitkiltä lomilta. Eihän huomenna mitään sitten tapahdu, ensin pitää meilit lukea ja vähän jutustella kavereiden kanssa miten lomat meni ja näin. Voi olla, että iltapäivällä pitää soittaa skypepuhelu.

Isoissa firmoissa ei kukaan ole sen kummemmin mistään vastuussa tai ei niistä ainakaan stressata. Keskijohto tietysti sitä tekee jonkun verran.

Telia sanoo kaikkeen kuinka asiaa tutkitaan ja yhtään tulosta ei ole tullut. Se johtuu siitä, että siellä vain palaveerataan ja kaikki valmistuu joskus ilman kiireitä. Tai siis ei valmistu, koska sovitaan uusi palaveri. Joskus niitä palavereita siirretään ihan ensi viikollekin, joskus jopa parin viikon päähän, jos jotkut on lomalla. Liian isossa firmassa joku on myös aina sairauslomalla.

Onko eräät nimimerkit koskaan katsoneet huumorisarjoja IT-fimojen touhuista. Koittakaapa miettiä mistä ne käsikirjoitukset kumpuaa. Tai vielä paremmin menkää töihin sellaiseen, niin sitten näette.

Onneksi tajusivat ostaa Maikkarin, jonka medianjakeluosaaminen on ihan toisella tasolla (vaikka kehitettävää toki heilläkin Katsomo-palvelussa on). Tämä on kuitenkin toiminut jo vuosia erittäin hyvin. Sovellukset on toimineet ainakin omien kokemusten mukaan joka aparaatissa hyvin (kokeiltu Smart TV:tä, Chromecastia, Android appia, Ipad appia, selaimilla kymmenissä koneissa).

Harmi että nämä integraatiot ovat hitaita. Maikkarinkin pääsevät nielaisemaan aikaisintaan 2019 loppupuolella. Jos olisin @Telia , harkitsisin silti Katsomon käyttöönottoa jollakin lisenssillä. Tämä voisi tuntua nopeammalta ja ketterämmältä tavalta saada valmiiksi toimiva alusta, kun kehittää omaa purukumiviritelmää.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
On olemassa muutakin, kuin aivoton itkuparku kritiikki ja hymistely.

Kyllä näin on. Luulen kuitenkin Telian tarkoittaneen tänne liittymisellään sitä, että kehutaan ja kritisoidaan heidän tuotettaan, eikä sitä, että urpot täällä vittuilevat toisilleen ja arvostelevat toistensa kirjoitelmia. Asiasta en enempää lässytä ja pilaa topikkia tämän tiimoilta lisää, vaan edelleen toivon, että palstaveljet miettisivät kahdesti, mikä topikin perimmäinen tarkoitus on ja toimisivat sen mukaan.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä menee tasan tarkkaan näin. Teen itsekin ruotsalaisten kanssa hommia ja ainakin yksi jamppa palailee huomenna pitkiltä lomilta. Eihän huomenna mitään sitten tapahdu, ensin pitää meilit lukea ja vähän jutustella kavereiden kanssa miten lomat meni ja näin. Voi olla, että iltapäivällä pitää soittaa skypepuhelu.

Isoissa firmoissa ei kukaan ole sen kummemmin mistään vastuussa tai ei niistä ainakaan stressata. Keskijohto tietysti sitä tekee jonkun verran.

Telia sanoo kaikkeen kuinka asiaa tutkitaan ja yhtään tulosta ei ole tullut. Se johtuu siitä, että siellä vain palaveerataan ja kaikki valmistuu joskus ilman kiireitä. Tai siis ei valmistu, koska sovitaan uusi palaveri. Joskus niitä palavereita siirretään ihan ensi viikollekin, joskus jopa parin viikon päähän, jos jotkut on lomalla. Liian isossa firmassa joku on myös aina sairauslomalla.

Onko eräät nimimerkit koskaan katsoneet huumorisarjoja IT-fimojen touhuista. Koittakaapa miettiä mistä ne käsikirjoitukset kumpuaa. Tai vielä paremmin menkää töihin sellaiseen, niin sitten näette.

Ihan kuule suomalaisissakin (pienissäkin) firmoissa loman jälkeinen ensimmäinen työpäivä on aikamoista asioiden muistiin palauttamista ja rauhallista aloittelua. Äläkä myöskään yleistä, ja sano, ettei isoissa firmoissa kukaan ole sen kummemmin vastuussa eikä stressaa, ihan suoraa paskapuhetta.

Oletkohan itse koskaan ollut isoissa projekteissa mukana? Yksikään projekti ei valmistuisi koskaan, jos projektin aikana otettaisiin jokaisen yksittäisen käyttäjän valitus samantien työlistalle, ja korjattaisiin asia. Ja sitten seuraavalla viikolla se sama asia korjattaisiin toiseen suuntaan, koska joku toinen käyttäjä olikin eri mieltä.
Telia varmasti haluaa vastata mahdollisimman totuuden mukaisesti, että asiaa tutkitaan, kun saavat hyviä kehitysehdotuksia, mutta eihän ne nyt oikeasti tänne palstalle voi päivittäin tulla lupailemaan, että tuo ja tämä asia korjataan, koska nimimerkki Z ja Y niin kovasti ovat vittuuntuneita asiasta. Edelleen pakko kysyä
,että oletkohan itse koskaan ollut missään isommassa projektissa mukana. Vastaan jo puolestasi, et ole selvästikään ollut.

Turha tässä vaiheessa, kun ei oikeasti ole tietoa, on haukkua Telian toimintatapoja ja henkilöitä. Varmasti kauden alkaessa tuotteessa voi olla puutteita/vikoja, joita Telia ei ole saanut korjattua, mutta kuten jo aiemmin kirjoitin, niin kaikkein helpointa on täällä keskustelupalstalla huudella omia näkemyksiä totuuksina, ja kertoa kuin vituiksi Telia on hommat hoitanut, koska ei-rakentava valittaminen on niin älyttlömän helppoa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Edelleen pakko kysyä
,että oletkohan itse koskaan ollut missään isommassa projektissa mukana. Vastaan jo puolestasi, et ole selvästikään ollut.

Ei kannata puhua asioista mistä ei mitään tiedä. Olen ollut esimerkiksi GE:lla ja HP:lla ja nykyisellä tehtaalla on joku noin satatuhatta työntekijää.

Kaikille näille on yhteinen nimittäjä liian suuri ihmismäärä ja säätäminen.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kannata puhua asioista mistä ei mitään tiedä. Olen ollut esimerkiksi GE:lla ja HP:lla ja nykyisellä tehtaalla on joku noin satatuhatta työntekijää.

Kaikille näille on yhteinen nimittäjä liian suuri ihmismäärä ja säätäminen.

Sen tiedän kommenttiesi perusteella, että et ole voinut olla missään vähänkään isommassa projektissa mukana muussa kuin korkeintaan suorittavassa tahossa, ilman veto- ja/tai päätösvastuuta, sillä toistain itseäni "Yksikään projekti ei valmistuisi koskaan, jos projektin aikana otettaisiin jokaisen yksittäisen käyttäjän valitus samantien työlistalle, ja korjattaisiin asia. Ja sitten seuraavalla viikolla se sama asia korjattaisiin toiseen suuntaan, koska joku toinen käyttäjä olikin eri mieltä."
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
i "Yksikään projekti ei valmistuisi koskaan, jos projektin aikana otettaisiin jokaisen yksittäisen käyttäjän valitus samantien työlistalle, ja korjattaisiin asia. Ja sitten seuraavalla viikolla se sama asia korjattaisiin toiseen suuntaan, koska joku toinen käyttäjä olikin eri mieltä."

Milläs nimellä kutsutaan sitä, kun keksii nettikeskustelussa vastapuolen suuhun jonkun väitteen ja sitten ampuu se keksimänsä väitteen alas?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Valitettavasti vaan sellainen "rakentava kritiikki" hukkuu helposti sinne muun tekstin sekaan ja siitä tulee helposti sellainen kuva, että hei porukkahan on ihan tyytyväisiä! Meillähän menee hyvin! Ja mitään ei tule tapahtumaan.

Tällainen iso jättiläinen kuin Telia ei ihan pienestä hätkähdä, vaan tarvitaan vähän enemmän kuin sitä hyttysten ininää, että on toivoa saada jotain tuloksia. Senpä takia ainakin itse aion tuoda epäkohtia esille ilman rakentavaa sävyä, koska haluan että tulee selväksi, että täällä on ihan oikeasti ongelma. Vaikka tyyli voi jotakuta ehkä vituttaakin, niin kaikkien parasta tässä kuitenkin ajetaan. Ainakin itse haluan tuloksia.
Olen itse ollut useamman ison yrityksen asiakaspalvelussa tai muissa hommissa, joissa olen päässyt seuraamaan asiakaspalvelun toimintaa läheltä. Joka paikassa on toistunut hyvin usein sama kaava siitä, millainen palaute saa parhaiten asioita edistymään ja muutosta aikaan. Kyse ei ole yleensä siitä, että korjattavat asiat olisivat yritykselle epämieluisia korjattavia, vaan yleensä asioiden korjaaminen hyödyttää itse yritystä kaikin tavoin. Heitä ei siis tarvitse hätkäyttää, vaan palautetta käsittelevät henkilöt täytyy saada liikkeelle.

Vittuilevaan sävyyn annettu tunteita purkava kritiikki ei yleensä toimi, koska asiakaspalvelua hoitava henkilöstö lähestyy tällaista palautetta tyylillä "siinähän valittaa, ei me voida tuossa auttaa". Ja tämä asenne johtuu siitä, että heitä ei kiinnosta auttaa asiakasta, joka antaa palautetta epäkunnioittavaan sävyyn. Voi olla myös kyse siitä, että asiattomaan sävyyn annettu palaute ei anna asiakkaasta luotettavaa kuvaa ja näin ollen hänen antamaansa palautetta ei oteta tosissaan.

Mutta kun joku antaa samasta asiasta palautetta kunnioittavaan ja rakentavaan sävyyn, niin asiasta voidaan käydä hyviä keskusteluita asiakkaan kanssa ja ongelmaa lähdetään ratkomaan ihan tosissaan. Isoilla yrityksillä on kuitenkin yleensä varsin toimivat toimintatavat ongelmakohtien ratkomiseen kunhan henkilöstö saadaan ottamaan asia työn alle. Isojakin ongelmakohtia saadaan ratkottua nopeasti, jos palaute annetaan oikealla tavalla.

Yritän tässä vain sanoa, että isoissakin yrityksissä on töissä tavallisia ihmisiä, joiden motivaatioon vaikuttaa oleellisesti se tapa, millä asiakas heitä lähestyy. Kun puhutaan ongelmakohtien ratkomisesta, niin eivät ne asiat loputtomasti jää rattaisiin pyörimään, vaan hommat yleensä etenevät ihan hyvin, kunhan ne otetaan kunnolla työn alle. Tässä kohtaa olennaisimmassa roolissa on se henkilö, joka ottaa ensikontaktin asiakkaaseen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
"Yksikään projekti ei valmistuisi koskaan, jos projektin aikana otettaisiin jokaisen yksittäisen käyttäjän valitus samantien työlistalle, ja korjattaisiin asia. Ja sitten seuraavalla viikolla se sama asia korjattaisiin toiseen suuntaan, koska joku toinen käyttäjä olikin eri mieltä."

Listaatko tähän ne kehitysehdotukset mitkä joku asiakas haluaisi muuttaa toiseen suuntaan. Aika harvoin kuitenkin asiakkaat haluaa palvelua huonommaksi, mutta tässä niitä siis kuuleman mukaan on.

Joissain järjestelmissä voikin tulla harkittavaksi voisiko tuo ehkä ollakin parempi tehdä noin. Tässä kohtaa sitä ei ole paitsi sinulla.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Listaatko tähän ne kehitysehdotukset mitkä joku asiakas haluaisi muuttaa toiseen suuntaan. Aika harvoin kuitenkin asiakkaat haluaa palvelua huonommaksi, mutta tässä niitä siis kuuleman mukaan on.

Joissain järjestelmissä voikin tulla harkittavaksi voisiko tuo ehkä ollakin parempi tehdä noin. Tässä kohtaa sitä ei ole paitsi sinulla.

En listaa nyt mitään ehdotuksia tai valituksia. Kirjoitukseni pointti kohdistui tähän sinun kirjoittamaan virkkeeseen: "Telia sanoo kaikkeen kuinka asiaa tutkitaan ja yhtään tulosta ei ole tullut. Se johtuu siitä, että siellä vain palaveerataan ja kaikki valmistuu joskus ilman kiireitä. Tai siis ei valmistu, koska sovitaan uusi palaveri. Joskus niitä palavereita siirretään ihan ensi viikollekin, joskus jopa parin viikon päähän, jos jotkut on lomalla. Liian isossa firmassa joku on myös aina sairauslomalla."

Itse kirjoitat, että Telialta ei valmistu mikään. Ja minun pointti on se, että ainakin minä ymmärrän hyvin jos Telia sanoo, että "asiaa tutkitaan" jos he saavat jonkun kysymyksen/valitukset/parannusehtouksen. Varmasti ottavat fiksusti esitetyt ja perustellut ehdotukset vastaan, ja oikeasti tutkivat mahdollisuudet niiden kehittämiseen. Kaikki asiat ei aina vaan ole niin yksinkertaisia toteuttaa kuin tavallisesta käyttäjästä voi tuntua. Otetaan nyt vaikka esimerkiksi nämä täälläkin puhutut ongelmat siitä, että Telialta ei voi tällä hetkellä tilata ilman Hetua palvelua, tai sitä ei voi maksaa etukäteen, tai sitä ei voi tilata ulkomaille. Nuo muutokset ovat varmasti jotain muuta kuin se, että otetaanpa lomakkeelta pois HETU-kenttä ja valmista tuli. Tarkoitan, että asioihin on monesti joku ihan järkeenkäypä syy, ja harva palveluntarjoaja ihan vaan vittuillaakseen jättää toteuttamatta potentiaalisia asiakkaita helpottavia toimenpiteitä.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Kerrotko vielä, että mikä tuossa viestissäni oli niin kauhean väärin, että täytyy ruveta henkilökohtaisuuksiin? Kai ymmärrät myös, että en ole varsinaisesti eri mieltä kanssasi asioista?

Jos jostain sietäisi bannia antaa, niin tällaisista tarpeettomista henkilökohtaisuuksista.

Pahoittelut. Minulla meni hermo siihen, että tämä ongelma olisi Telian ratkaistavissa helposti, mutta sinä ja pari muuta haette ensimmäiseksi syyllistä tilanteeseen (ja toden totta, se ei ole Telian syytä että luottotiedottomia on niin valtava määrä), kun järkevämpää olisi Telian etsiä siihen ratkaisu. Kun mekin ollaan maksavia asiakkaita, prepaid liiga olisi helppo ratkaisu.

Etsitään mielummin ratkaisua ongelmiin, eikä kinastella keskenämme.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pahoittelut. Minulla meni hermo siihen, että tämä ongelma olisi Telian ratkaistavissa helposti, mutta sinä ja pari muuta haette ensimmäiseksi syyllistä tilanteeseen (ja toden totta, se ei ole Telian syytä että luottotiedottomia on niin valtava määrä), kun järkevämpää olisi Telian etsiä siihen ratkaisu. Kun mekin ollaan maksavia asiakkaita, prepaid liiga olisi helppo ratkaisu.

Etsitään mielummin ratkaisua ongelmiin, eikä kinastella keskenämme.

Ehkä kannattaa ehdottaa @Telia lle lahjakortti sopimuksen solmimista esim. Lippu.fi kanssa.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Vanhempi herrasmies onnistui tekemään kahdet tunnukset samalle sähköpostille. Toiseen on nyt tilattu liigapassi, mutta tällä onnistuu kirjautumaan vain pankkitunnuksilla sisään ja jos yritän tämän tilin sähköpostilla kirjautua sisään niin ei toimi vaihdetulla salasanalla, koska vaihtaa aina tämän väärän tilin telia tv -salasanaa jolla ei ole liigapassia. Windowsin Telia TV:lle ei voi pankkitunnuksilla näemmä kirjautuakkaan.

Arkena Telian chatin kautta homma kuntoon.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pahoittelut. Minulla meni hermo siihen, että tämä ongelma olisi Telian ratkaistavissa helposti, mutta sinä ja pari muuta haette ensimmäiseksi syyllistä tilanteeseen (ja toden totta, se ei ole Telian syytä että luottotiedottomia on niin valtava määrä), kun järkevämpää olisi Telian etsiä siihen ratkaisu. Kun mekin ollaan maksavia asiakkaita, prepaid liiga olisi helppo ratkaisu.

Etsitään mielummin ratkaisua ongelmiin, eikä kinastella keskenämme.
En ole ihan jokaista viestiä varmasti nähnyt, joten en ole varma oletko jo asiasta maininnut, mutta oletko ollut puhelimitse yhteydessä suoraan Telian aspaan? Ainakin muutamia vuosia sitten luottotiedottomille saatiin lähes mitä tahansa järjestettyä, kun asiakas otti suoraan aspaan yhteyttä ja tiedusteli mahdollisuuksiaan tilata palveluita. Niitä katsottiin tapauskohtaisesti, mutta yleensä ainakin ennakkomaksujen kautta homma onnistui.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös