Mä en vaan ymmärrä tätä negaatiota täällä niitä kohtaan, jotka ongelmia ja korjattavaa esiin tuo. Naivisti luulin, että Telia nimenomaan loi yhteyden tänne juuri tuon vuoksi. Millä ne muuten tuotettaan parantelisi? Ei se sillä parane, että taputellaan selkään ja hymistään nuoleskellen, vaan juuri sillä, että saavat sinne realistisia asioita pohdittavakseen ja ratkaistavakseen. Tähän Telian tahtotilaan olen erittäin tyytyväinen ja sille nostan peukun,
Minusta nimenomaan nämä ajatuspoliisit, jotka täällä kertoo sormi pystyssä niille onnettomille, jotka pelkää jäävänsä ilman, että turhaa napinaa ja kaikki on pilalla, jos ongelman kirjoittaa näkyväksi, huonontavat tämän hienon Telian idean toimivuutta ja flamettavat merkityksettömällä jorinallaan palstan tarkoituksen sivuraiteelle ja typerillä ulostuloillaan vielä hukuttavat neuvot ja niksit lukukelvottomalla paskan jauhamisella niiltä, jotka ongelmissaan yrittävät jotain vinkkiä ongelmiinsa löytää. Sopisi miettiä vähän nokkaansa pitemmälle ja perustaa vaikka oma topikki pelkästään arvostelemaan valittajia ja ongelmaisia ja jättää tämä palsta niille asioille, joille se on tarkoitettu, palstalaisilla on täällä lääniä virtuaalipainiskella ihan riittävästi halutessaan.
Mitähän jos avaisit vihdoin ne silmät, niin voisit nähdä, että rakentavaa palautetta ja kritiikkiä täältä löytyy hyvin vähän. Tyhjänpäiväistä napinaa jokaisesta asiasta ja usein ilman mitään oikeaa tietoa kyllä löytyy, mutta Telialla on kyllä tuskainen homma edessään, jos yrittävät löytää niitä oikeita ongelmakohtia näiden valitusvirsien seasta. Ei Telian läsnäolo palstalla perustu siihen, että näissä ketjuissa voidaan vapaasti tykittää negaa joka asiasta ilman mitään järjen hiventäkään. Sen sijaan avoin, järkevä ja rakentava kritiikki on todella hyödyllistä ja sitä Telia ihan varmasti haluaa.
On olemassa muutakin, kuin aivoton itkuparku kritiikki ja hymistely. Koeta nyt ymmärtää, että nämä sinun "hymistelijät" näkevät epäkohtia myös ja tuovat niitä esille, mutta sitä vain halutaan tehdä järjen kanssa, eikä kaikesta mahdollisesta päättömästi itkemällä.
Toki jokaisella on oikeus purkaa tuntojaan ja sitä saa periaatteessa tehdä täälläkin, mutta jos me haluamme muutoksia asioihin, niin palautetta kannattaisi antaa järkeä käyttäen, eikä pelkästään tuntojaan purkaen. Minä pelkään, että kaikki sinällään hyvät esille nostetut epäkohdat hukkuvat tänne asiattomasti kirjoitettujen tunteiden purkausten keskelle, jolloin Telian on huomattavasti vaikeampi hyödyntää tätä palstaa ongelmien ratkomisessa.
Minusta olisi myös huomattavasti hyödyllisempää yhdessä pohtia ratkaisuja niille, joilla on isoja ongelmia, kuin jauhaa samoista asioista aina vain vihaisempaan sävyyn viestistä toiseen Telian suuntaan. Eli tehdään ongelmakohta Telialle selväksi antamalla selkeää ja rakentavaa kritiikkiä, jonka jälkeen pohditaan voisiko tilanteeseen löytyä jokin väliaikainen ratkaisu, koska kaikkia ongelmakohtia Telia ei pysty korjaamaan välittömästi.
Ei se ole kenenkään etu, että täällä jauhetaan samoista asioista satoja viestejä, joiden sävy on aina vain vittumaisempi ja sarkastisempi. Se ei todellakaan helpota Telian työtä, kun he yrittävät etsiä järkevää kritiikkiä näiden viestien seasta. Eli tunteita saa purkaa, mutta toivoisin, että niitä ei ihan täysillä purettaisi näissä Telian ketjuissa, koska siitä voi lopulta olla meille kaikille haittaa.