Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 889 303
  • 23 399

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Heitä ei siis tarvitse hätkäyttää, vaan palautetta käsittelevät henkilöt täytyy saada liikkeelle.

Sen verran olisi kuitenkin hyvä hätkäyttää, että ymmärtävät laittaa viestiä ylemmäs, että täällä on nyt ongelma eikä asiakkaat ole tyytyväisiä. Täällä jatkoajassakin tulee koko ajan niin paljon viestejä, että jos sitä ongelmakohtaa ei tehosta ollenkaan, niin kyllä se jää helposti sellaisella pikasella lukasulla sinne muiden viestien sekaan. Esimerkiksi maanantai aamuna asiakaspalvelija käy nopeasti viikonlopun viestit läpi. Tuskinpa lukee joka viestiä niin ajatuksella, kun uusia tulee koko ajan lisää..

Tehostusta tai ei, niin mitä useampi ihminen valittaa jostakin, niin sitä todennäköisempää on että sille epäkohdalle tehdään jotain.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tehostusta tai ei, niin mitä useampi ihminen valittaa jostakin, niin sitä todennäköisempää on että sille epäkohdalle tehdään jotain.

Tai sitten, jos monet valittaa, niin silloinhan siellä voi jossain olla jopa ongelma. Paitsi saako epäkohdista kertoa.

Näitä juttuja vain tehdään niin geneerisesti, että ei sillä ole niin väliä kuka valittaa ja mistä.

Käykää katsomassa omien projektienne Jira backlogia. Ei sinne mitään muutoksia tule, kun on kiveen hakattu mitä tehdään ja nopeisiin reagointeihin ei ole mahdollisuutta eikä mielenkiintoa.

Eihän kukaan Telialta vie tätä kuuden vuoden sopparia enää, niin saa rauhassa olla tekemättä mitään tai varsinkin kiirehtimättä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sen verran olisi kuitenkin hyvä hätkäyttää, että ymmärtävät laittaa viestiä ylemmäs, että täällä on nyt ongelma eikä asiakkaat ole tyytyväisiä. Täällä jatkoajassakin tulee koko ajan niin paljon viestejä, että jos sitä ongelmakohtaa ei tehosta ollenkaan, niin kyllä se jää helposti sellaisella pikasella lukasulla sinne muiden viestien sekaan. Esimerkiksi maanantai aamuna asiakaspalvelija käy nopeasti viikonlopun viestit läpi. Tuskinpa lukee joka viestiä niin ajatuksella, kun uusia tulee koko ajan lisää..

Tehostusta tai ei, niin mitä useampi ihminen valittaa jostakin, niin sitä todennäköisempää on että sille epäkohdalle tehdään jotain.
Palautteen antajien määrä toki tehostaa sanomaa, mutta edelleen tulen siihen, että millä tyylillä palaute annetaan. Luitko viestiäni kokonaisuudessaan? Siinä juuri totesin mitkä ovat omien kokemuksieni mukaan parhaita keinoja saada asiakaspalvelijat viemään asiaa eteenpäin. Ja se paras keino ei ole vihainen valitusvirsi tai sarkastinen vittuilu, vaan kunnioittava ja rakentava palaute.

Tässä tullaan juuri siihen suuren yrityksen isoihin rattaisiin. Jos olisi kyse pikkupuljusta, niin vihainen palaute otettaisiin vakavasti heti, mutta kun sitä vihaista palautetta vastaanottaa yksittäinen pitkää päivää puurtava asiakaspalvelija, niin motivaatio ei ole huipussaan, kun palautetta annetaan epäkunnioittavaan sävyyn.

Luulen, että Telian mielenkiinto jatkoajassa annettua palautetta kohtaan laskee jokaisen vittuiluviestin myötä alemmaksi. Jos täällä taas käytäisiin rakentavaa keskustelua ja annettaisiin samalla asiallista palautetta samoista asioista kuin nytkin, niin viesti menisi ihan varmasti paremmin perille.

Pelkään vain, että menetämme tämän palautekanavan kokonaan, jos täällä eivät tietyt nimimerkit muuta asennettaan.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minkä takia Pitsiturnauksen matseista ei pysty katsomaan, kuin muutamaa jälkikäteen?

Muissa tulee välittömästi ruutuun "toisto epäonnistui".

Jos tämä tällästä on niin ilmeisesti täytyy pelejä vahdata ihan livenä joka kerta ja jos joku tilanne jää välistä, niin toivottavasti urheiluruutu näyttää sen.

Tuu nyt Telia itte kertomaan.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ainakin muutamia vuosia sitten luottotiedottomille saatiin lähes mitä tahansa järjestettyä, kun asiakas otti suoraan aspaan yhteyttä ja tiedusteli mahdollisuuksiaan tilata palveluita. Niitä katsottiin tapauskohtaisesti, mutta yleensä ainakin ennakkomaksujen kautta homma onnistui.

Mistä olet tällaisen tiedon saanut?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Luulen, että tekstini kertoo aika selvästi mistä tieto on peräisin. Ja ei, en ole saanut tietoa asiakkaan ominaisuudessa.

Luulet väärin. Toivoisin, että selittäisit tarkemmin.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Luitko viestiäni kokonaisuudessaan?

Luin kyllä viestisi läpi ja ymmärrän pointtisi. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos maksava asiakas on tyytymätön niin se on hyvä tuoda esille ilman kiertelyä ja kaartelua. Silloin ei jää epäselväksi, että on olemassa ongelma joka pitäisi korjata. Mihinkään vittuiluun ei tietenkään pidä mennä, mutta kyllä tunteitaan saa muuten ilmaista.

Asiakas on aina oikeassa. Tämä vanha totuus pitäisi päteä täälläkin. Yrityksen pitää katsoa peiliin, jos palautelaatikkoon tulee koko ajan paljon vihaista palautetta.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Luulet väärin. Toivoisin, että selittäisit tarkemmin.
Itse ainakin olen saanut ostettua palveluja operaattoreilta, vaikka luottotiedoissani on ollut maksuhäiriömerkintä. Tällaisissa tilanteissa operaattori on pyytänyt maksamaan jonkun tietyn summan ns. vakuutena. Tämä niin Elisan kuin Teliankin palveluiden kohdalla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Luin kyllä viestisi läpi ja ymmärrän pointtisi. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos maksava asiakas on tyytymätön niin se on hyvä tuoda esille ilman kiertelyä ja kaartelua. Silloin ei jää epäselväksi, että on olemassa ongelma joka pitäisi korjata. Mihinkään vittuiluun ei tietenkään pidä mennä, mutta kyllä tunteitaan saa muuten ilmaista.

Asiakas on aina oikeassa. Tämä vanha totuus pitäisi päteä täälläkin. Yrityksen pitää katsoa peiliin, jos palautelaatikkoon tulee koko ajan paljon vihaista palautetta.
Missä vaiheessa olen sanonut, että pitäisi kierrellä ja kaarrella? Suora palaute on todellakin se mitä tässä tarvitaan, mutta se pitää tehdä järkeä käyttäen. Tuodaan selkeästi esille mikä on pielessä ja mitä toivotaan ratkaisuksi tähän. Ja tehdään se mielellään ilman turhautumista ja vittuilua.

Tottakai palautteen kuuluukin olla vihaista, jos yritys tekee jotain merkittävästi väärin ja asiakkaita ei kuunnella. Nyt kuitenkin tuntuu paljolti olevan kyse siitä, että palaute on heti lähtökohtaisesti vihaista, eikä asiallisempaa lähestymistapaa ole edes kokeiltu. Mikään ei viittaa siihen, että Telia ei kuuntelisi asiakkaitaan, vaan päinvastoin. Toki monia isojakin epäkohtia palvelutarjonnasta löytyy, mutta on eri asia löytää epäkohtia, kuin jättää kuuntelematta asiakkaiden palautetta.

Kun suurimmat keskustelunaiheet tuntuvat täällä liittyvän siihen, että asiakkaat eivät saa palvelua tilattua itselleen, niin on myös hyvin erikoista ajatella, että Teliaa ei tällainen kiinnostaisi. Siitähän on Telialle vain etua, jos he saavat lisää maksavia asiakkaita. En ymmärrä miksi näistä asioista täytyy heti suuttua Telialle siihen tyyliin, että heitä ei kiinnosta ottaa rahaa vastaan maksavilta asiakkailta. Ihan varmasti kiinnostaa, mutta näitä asioita ei ihan sormia napsauttelemalla muuteta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Asiakas on aina oikeassa. Tämä vanha totuus pitäisi päteä täälläkin. Yrityksen pitää katsoa peiliin, jos palautelaatikkoon tulee koko ajan paljon vihaista palautetta.

Sanonta on oikeastaan aika typerä ja asiakas on harvoin oikeassa. Niin paljon tulee turhaa kitinää ilman muutosehdotuksia.

Telian kohdallahan tämä ei sitten taas tokikaan päde, koska kaikki vaatimukset on perusteltuja ja kerrottu miten joku muu tekee tämän asian. Jos ei osaa itse tehdä, niin ostaisi sitten vaikka kalliilla joltain muulta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt kuitenkin tuntuu paljolti olevan kyse siitä, että palaute on heti lähtökohtaisesti vihaista, eikä asiallisempaa lähestymistapaa ole edes kokeiltu.

Onhan kokeiltu, mutta vastaus oli aina tässä on vielä monta kuukautta aikaa kauden alkuun. Kesä meni kivasti kännissä ja jalkapallon MM-kisojen parissa ja johonkin ne kuukaudet katosi.

Ei niitä oikein enää hirveästi ole tai en tiedä minkä kalenterin mukaan joku elää. Onhan niitä laskutapoja erilaisia eri kulttuureissa.

Ja kuten kerroinkin jo aikaisemmin olisin tsätistä lähtenyt kysymään asiallisesti, mutta sehän ei tietenkään onnistunut eri syistä. Ei pääse, tsättiin, koska ei pääse. Onhan se hassua, jos tuossa ei kukaan asiallisesti tai muuten näe mitään ongelmaa.
 

Surmanajaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tässä uudessa kodissa on kaksi valuvikaa.
Ensimmäinen vastaan tullut on tuo tilaaminen ja erilaiset maksutavat. Periaatteessa homma on simppeliä, mennään sivuille kirjaudutaan asiakkaaksi, ja sitten tehdään tilaus. Valitettavasti koko tuo homma on rakennettu jo posti ja tele laitoksen peruja olleelle käytännölle. Asiakas pitää tunnistaa ja sille annetaan luottoa. luottoa siis laskun muodossa. Itselläni oli yhdeksänkymmentä luvun alusta asiakkuus tässä putiikissa, kunnes 2010 tienoilla lopultakin kyllästyin kalliisiin ja heikosti toimineisiin palveluihin. 2000 luvun alussa tehtyäni konkurssin käväisi luottotiedot punaisella. Hauska anekdootti oli jotta yksikään soneran lasku ei ollut koskaan edes myöhässä, mutta luottohäiriön myötä Sonera irtisanoi yksipuoleisesti kaikki sopimukset, meni netit ja puhelimet, no tähän löytyi ratkaisu soittamalla luotonvalvontaan ja sopimalla ennakkomaksusta, maksoin sitten noin 6kk sopimuksia vastaavat ennakot, näin palveluni jatkuivat katkotta.
Tämä sama käytäntö on siis edelleen tuolla taustalla. Jos se on ollut yrityksen käytäntönä yli 30 vuotta niin muuttaisivatko he sitä nyt? tuskin.
Toivottavasti tuovat kuitenkin tarjolle jonkin prepaid tyylisen tavan maksaa niille joilla nyt on taloudellisesti vaikeaa. Olkoot syyt vaikeuksien mitkä tahansa niin näitäkin ihmisiä pitäisi kohdella kunnioittaen ja antaa mahdollisuus. Yhtiölle luotettava sellainen on prepaid, eikä kukaan sitä vastaan tässäkään ketjussa ole vääntänyt. Hauskaahan tässä on että moni haluaisi maksaa, ulkomailta ja luottotiedoistaan huolimatta, mutta toistaiseksi se ei onnistu. Varmasti rahallisesti pieni osa kokonaismarkkinaa, mutta kaikki eurot kannattaisi minusta kerätä talteen ja saada positiivisia asiakaskokemuksia.
No olin siis vuosia sen jälkeen kun luottotietoni olivat kunnossa vaihtanut asiakkuuteni muihin yhtiöihin, nyt tilatessani liigatuotetta törmäsin ongelmaan. Tilaus keskeytyi ja minulle ei annettu mitään syytä tälle. No puhelimella sitten kolmannella yrittämällä lopulta minulle sanottiin että Asiakastieto Oy ei pidä minua luottokelpoisena. Kahden eri myyjän toimesta usuttivat vain Asiakastiedon pakeille kun kerroin että luottotietoni ovat 100% varmuudella kunnossa, ostin jopa omat luottotietoni tämän heille todistaakseni. Kolmannella yrittämällä lopulta asiakaspalvelijalla oli senverran älliä että ohjasi pyynnöstä asiani luotonvalvonnalle, joka yllättäen totesi asiakastiedoissani olevan virheen ja tilaus saatiin tehtyä.
Vaati siis ensin kaksi kertaa netin läpi + viisi turhaa puhelintilausta yritystä kunnes lopulta homma meni maaliinsa. No ehkäpä tästä ovat jo oppineet ja homma toivottavasti sujuu helpommin, koska muuten heidän asiakaspalvelunsa tukehtuu näihin "erikois" tapauksiin.
Tilaus prosessissa ja maksutavoissa on siis selkeästi parannettavaa, mutta näilläkin toki liiga saadaan varsin monessa taloudessa syyskuussa näkyviin.
Toinen nyt esiin noussut homma on tuo kuvan laatu. Ja siihen liittyen nämä eri päätelaitteet yms. Tietoturva yms syistä johtuen kaikille ei ole mahdollista asentaa koneelleen teliatv appia. Tosin chrome liitännäinenkin vaatii asentamista... ja kuvanlaatu oli ensimmäisissä harkkapeleissä tuolla liitännäisellä ajoittain katastrofaalisen huono. No tämä on harjoittelua ja toivottavasti homma näiltäosin paranee. Itse tuuppasin kuvan telkkariin erillisellä chromecast pulikalla, dna:n laajakaista(4G) asiakkaana sain 720p kuvaa sinne ruutuuni ja se toimi juurikin niin hyvin kuin tuo nyt voi toimia. Sinällään ei valittamista, mutta katselukokemus on luvattu mullistaa ja tällä kuvanlaadulla se ei vielä ole realismia. 1080p lähetystä pidän miniminä, jotta kuvanlaadun voidaan sanoa merkittävästi parantuneen edellisestä toimijasta. No edes tuota vajaata 1080i lähetystä ei ole luvassa kuin telian omille laajakaista asiakkaille. Ja se nostaa karvat pystyyn, Meille kun esimerkiksi ei saa edes isolla rahalla Telian nettiyhteyttä, jolla pystyisi liiga striimiä katsomaan. Tämä on taasen ison talon poliittinen ratkaisu, jolla asiakapistetään nöyränä lakki kourassa anelemaan notta voisitteko nyt toimittaa sitä huippukuvaa.
Positiivistä on toki jotta Telia harjoittelee nyt preseasonilla näiden tuotantojensa tekemisen. Ei tule niitä isoja pettymyksiä sitten kun kiekko on jo jäässä ja aikaa muutoksille ei enää ole.

ps. Tappara.co ssa oli vuodettu tietoa että HTML5 pohjainen teliatv on päätetty tehdä ja julkistaa. Tämän aikataulua ei ole vielä virallisesti kait olemassa, mutta haaveena kait oli että se putkahtaisi käytettäväksi jo kuluvan kauden aikana. Iso peukku tälle mikäli vain toteutuu.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan kokeiltu, mutta vastaus oli aina tässä on vielä monta kuukautta aikaa kauden alkuun. Kesä meni kivasti kännissä ja jalkapallon MM-kisojen parissa ja johonkin ne kuukaudet katosi.

Ei niitä oikein enää hirveästi ole tai en tiedä minkä kalenterin mukaan joku elää. Onhan niitä laskutapoja erilaisia eri kulttuureissa.
En ole sinulta nähnyt yhtäkään asiallista viestiä näissä ketjuissa. Välittömästi alkoivat vihaiset ja sarkastiset vittuilut, jotka varmistavat sen, että palaute ei mene parhaalla tavalla perille.

Telia olisi kyllä voinut ainakin paremmin infota meitä tilanteiden edistymisestä tai antaa arviota sille, milloin näihin ongelmakohtiin saataisiin ratkaisuja. Siitä huolimatta ei ole kovin järkevää lähteä asiattomalle linjalle, jos haluaa Telian pysyvän keskusteluissa mukana.

Olethan ottanut myös muuta kautta yhteyttä Telialle? Kun asia selvästi on sinulle tärkeä, niin kannattanee varmistaa viestin perille meneminen siten, että otat myös "virallisia" kanavia pitkin yhteyttä Telian suuntaan.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sitä vaan voi kuvitella millainen parku ja hermoilu alkaa liigan alkamisviikolla, kun iso massa alkaa tilailla katseluoikeuksia. Olettaisin noin 80% koko tilauskannasta tulevan sisään juuri noina muutamana päivänä. Suomalaisilla kun on tapana hoidella nämä asiat viime hetkellä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
ps. Tappara.co ssa oli vuodettu tietoa että HTML5 pohjainen teliatv on päätetty tehdä ja julkistaa. Tämän aikataulua ei ole vielä virallisesti kait olemassa, mutta haaveena kait oli että se putkahtaisi käytettäväksi jo kuluvan kauden aikana. Iso peukku tälle mikäli vain toteutuu.
Täälläkin oli aiheesta juttua muutama päivä sitten. Niko Telialta totesi seuraavaa:
Sen verran voisin kommentoida, että meillä on alustavissa suunnitelmissa siirtyä tv.telia.fi sivustolla HTML5 tekniikkaan tulevan talven aikana.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Itse ainakin olen saanut ostettua palveluja operaattoreilta, vaikka luottotiedoissani on ollut maksuhäiriömerkintä. Tällaisissa tilanteissa operaattori on pyytänyt maksamaan jonkun tietyn summan ns. vakuutena. Tämä niin Elisan kuin Teliankin palveluiden kohdalla.
Tämä kyllä monen palvelun osalta on juuri näin, mutta tällä hetkellä ei Liigan osalta ole mahdollista tai sitten Telian asiakaspalvelijat antavat väärää tietoa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
ps. Tappara.co ssa oli vuodettu tietoa että HTML5 pohjainen teliatv on päätetty tehdä ja julkistaa. Tämän aikataulua ei ole vielä virallisesti kait olemassa, mutta haaveena kait oli että se putkahtaisi käytettäväksi jo kuluvan kauden aikana. Iso peukku tälle mikäli vain toteutuu.
Eikä Telia sanonut tuon täälläkin? Talvesta taisi jotain puhella?

Yksi juttu joka aiheutti pettymyksen nyt juuri, oli se että pitsiturnauksesta ei ole tullut edes maalikoosteita katsottaviksi. Tästä nousi myös toinen huoli, joka on tuohon HTML5 käyttöönottoon asti ajankohtainen. Tulevatko maalikoosteet, huippuhetket yms katsottavaksi ainoastaan Telia.TV:hen? Vai miksi tuota pitäisi kutsua? Kun jos haluaa vaikkapa maalikoosteet katsoa, niin aika helvetin hankalaksi menee ruveta asentelemaan chromeen lisäpalikoita ja sitten windowsiin (tai mäkkiin?) vielä toinen palikka. Tai vaihtoehtoisesti hakea sovellus sovelluskaupasta, jos on tarpeeksi uusi windows.

Onko @Telia vielä tietoa että ei kai tuohon HTML5:n mukaan ympätä jotain keinotekoista rajoitusta koskien käyttöjärjestelmiä?
 

Telia

Jäsen
Keskustelu on käynyt vilkkaana heti perjantaista Pitsiturnauksen alusta lähtien ja hyvä niin. Kaikki kommentit luetaan ja huomioidaan, kun sitä varten täälläkin palstalla ollaan että saadaan ihmisiltä ideoita ja kehitysehdotuksia. Täältä liikkuu palautteet suoraan meidän Liigan ja Telia TV -palvelun kehitystiimeihin.

Pitsiturnauksesta muutama sana näin jälkeenpäin. Täältä kommenteista pystyi päättelemään, että Windows 10 käyttäjillä Telia TV -sovellus toimi varsin hyvin ja samoin Telia TV -digiboksin kautta kuva oli hyvä. Monilta tuli myös palautetta Chromecastin ja Apple TV:n puolelta, että homma toimi hienosti. Isossa kuvassa haasteellisimmat tekniikat oli meidän tv.telia.fi sivuston kautta selaimella pelejä katsoneet ja telkkareiden/digiboksien sisäänrakennettuja cast tekniikoita käyttävät. Näitä sisäänrakennettuja cast / chromecast tekniikoille ei ole virallista tukea meidän kautta ja siitä syystä saattavat olla ongelmallisia. Usein haasteet aiheutuu siitä, että näistä ei saa esimerkiksi säädettyä 50Hz tilaa käyttöön, joka on kriittinen juurikin urheilulähetyksien kannalta. Virallisessa Chromecast laitteessa näitä säätöjä pystyy tekemään ja se on myös meiltä virallisesti tuettu ja toimivaksi testattru, joten suositellaan sen käyttöä.

Nettiselaimen kautta haasteita huomanneilta pyytäisin hieman apua, jotta saadaan viestiä meidän kehityspuolelle ja pääsevät paremmin tutkimaan asiaa. Mikäli sinulla siis pätki, hyytyi tai oli jotakin kuvanlaadullista ongelmaa nettiselaimen kautta katsottaessa, niin pyytäisin laittamaan mahdollisimman tarkat tiedot laitteistosta meille, niin päästään asiaan kiinni. Näitä voisi välittää tähän ketjuun tai yksityisviestillä täällä Jatkoajassa. Tietoina kaivattaisiin, millainen nettiyhteys on käytössä ja mahdollisimman tarkat tiedot omasta laitteesta, eli minkä merkkinen ja tehoinen kone on kyseessä. Mitä tarkemmat speksit koneesta, niin sen parempi. Kiitokset jo etukäteen kaikille, jotka toimittavat tietoja!

Pitsiturnauksen pelien tallenteet
Valitettavasti tallenteiden osalta on tapahtunut jotakin ja osa näistä ei siis toimi. Tämä tilanne on meillä selvityksessä, että saadaanko tilanne vielä jälkeenpäin korjattua, mutta kerron tästä myös kun saadaan asiaan varmuus. Jatkossa tähänkin kiinnitetään huomiota, kun preseason etenee ja kausi lähestyy.

Niko / Telia
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Onko @Telia vielä tietoa että ei kai tuohon HTML5:n mukaan ympätä jotain keinotekoista rajoitusta koskien käyttöjärjestelmiä?


HTML5 on rajapintana sellanen, että käyttöjärjestelmärajoitteita ei ole. Sehän sen idea on ja sen takia se kehitettiin flässien ja silverlaittien aikakauden ongelmienratkaisuksi. Geneerinen html kieleen sisältyvä streamauksen pulikka.


Hienoa jos tulee, mitä nopsempaa, sen parempi. Ratkaisee monia nimenomaan käyttäjänpään (erilasia hardwareja ja käyttiksiä jne.) ongelmia
 

Telia

Jäsen
Eikä Telia sanonut tuon täälläkin? Talvesta taisi jotain puhella?

Yksi juttu joka aiheutti pettymyksen nyt juuri, oli se että pitsiturnauksesta ei ole tullut edes maalikoosteita katsottaviksi. Tästä nousi myös toinen huoli, joka on tuohon HTML5 käyttöönottoon asti ajankohtainen. Tulevatko maalikoosteet, huippuhetket yms katsottavaksi ainoastaan Telia.TV:hen? Vai miksi tuota pitäisi kutsua? Kun jos haluaa vaikkapa maalikoosteet katsoa, niin aika helvetin hankalaksi menee ruveta asentelemaan chromeen lisäpalikoita ja sitten windowsiin (tai mäkkiin?) vielä toinen palikka. Tai vaihtoehtoisesti hakea sovellus sovelluskaupasta, jos on tarpeeksi uusi windows.

Onko @Telia vielä tietoa että ei kai tuohon HTML5:n mukaan ympätä jotain keinotekoista rajoitusta koskien käyttöjärjestelmiä?

HTML5 on tosiaan alustavien suunnitelmien mukaisesti tulossa talven aikana. Aikataulut tarkentuu siis hieman myöhemmin ja näistä muutoksista tiedotetaan toki sitten, kun asioihin saadaan varmuutta. HTML5:n tarkempiin spekseihin en uskalla tässä vaiheessa ottaa kantaa, mutta tähänkin voidaan palata sitten lähempänä. Haluttiin jo kuitenkin kertoa avoimesti, että tällaista puuhataan, kun aiheesta oli varsin paljon keskustelua täällä aiemmin :)

Preseasonin aikana ei ole kaikkia mahdollisia tekniikoita ja hienouksia käytössä. Esimerkiksi studioita ei preseasonin aikana samalla tavalla lähetetä, kuin alkavalla kaudella ja sama pätee näihin koosteisiin. Halutaan tuoda koosteita ja klippejä paljon ihmisten nähtäville ja siinä tämä uusi etätuotantolaitoksen tekniikka on helpottamassa tilannetta. Klippien jakelukanavat täsmentyy tässä kauden alla vielä.

Niko / Telia
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
@Telia Teettehän nettisivuillenne samanlaisen koosteosion tms mitä Ruudulla oli? Eli vaikka ei ole mitään pakettia tilattuna, heidän nettisivuilta näki jokaisen pelin maalikoosteen. Tuleehan tämä myös teille?
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Mitä kautta nuo ottelutallenteet on edes katsottavissa (edes ne muutamat)? TeliaTV-sovelluksen kautta en ainakaan löydä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös