Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 818 375
  • 23 121

Heketys

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tulipa tilattua itsekkin Elisan kautta. 30 min sen jälkeen Telialta soittivat ja tarjosivat hintaan 37,95€/kk. Eipä tullut enempää myyntipuheita, kun mainitsin Elisan hinnan.
Itselle tuli äsken telialta sama tarjous 37,95€ jossa pelkkä urheilu. Ilmeisesti sielläkin nyt herätty todellisuuteen, mutta oli tuo Elisan diili nyt aivan eri planeetalta.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Onko muut tekstaritarjoukseen tarttuneet saaneet vielä tilausvahvistusta?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuluttajana ihmetyttää, miten voin saada saman palvelun halvemmalla, kun maksan Elisalle enkä alkuperäiselle palveluntarjoajalle MTV:lle.

Mutta, eipä sillä varsinaisesti väliä ole. Katsomo toimii nyt 29,95€/kk hinnalla ilman mainoksia. Chatin kautta kysyin ja nopeasti vastasivat. Olen Elisan nettiliittymä-asiakas, viihdebokseja sunmuita en ole ikinä tilannut.

Kiitos kovasti vinkkaajille!
Käytännössä todennäköisesti siksi, että Elisa myy tätä tuotetta jonkinlaisella tappiolla.

En ole varma mihin Elisa tässä lopulta pyrkii, eli mitä etua se tästä kokee saavansa, mutta tietysti ainakin jonkin verran tyytyväisiä asiakkaita ja kontakteja asiakkaisiin se tässä saa.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Mulle sanottiin chatissa, että se olis 6kk määräaikainen soppari
 

PoNppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
The boys of Bergamo
Onko muut tekstaritarjoukseen tarttuneet saaneet vielä tilausvahvistusta?
Soitin. Sain aktivointiohjeet mutten tilausvahvistusta.

Ja kiitos vinkkaajalle!
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Aika jännä, tilausvahvistuksessa sanotaan että "Sopimuksen kesto toistaiseksi voimassa oleva".

"Kyllä sellainen tarjous on nyt 6kk määräaikaisella sopimuksella tällä hetkellä, olisitko kiinnostunut tilaamaan?"
 

kurnuttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo
On erikoinen kuvio. Telian omistaa mtv:n ja silti Elisa, pahin kilpailija, myy heidän omaa tuotettaan halvemmalla kuluttajille. Oisko tässä vaan nokittelua Elisalta, eli myyvät isolla tappiolla kun tietävät että Telia on vaikeuksissa liigan tv-sopimuksen kanssa?

Mulle käy kyllä tämä, sain Elisan chatistä tilattua kätevästi. Telialta olisin ottanut ennen ensi tiistaita.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Kannattaa katsoa roskaposti - itselle tuli kaikki meilit sinne.

Ei näy sielläkään. Tosin tekstarivastauksessa mainittiin että "tilaukset käsitellään muutaman päivän kuluessa", joten hermoilen turhaan - ehkä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On erikoinen kuvio. Telian omistaa mtv:n ja silti Elisa, pahin kilpailija, myy heidän omaa tuotettaan halvemmalla kuluttajille. Oisko tässä vaan nokittelua Elisalta, eli myyvät isolla tappiolla kun tietävät että Telia on vaikeuksissa liigan tv-sopimuksen kanssa?

Mulle käy kyllä tämä, sain Elisan chatistä tilattua kätevästi. Telialta olisin ottanut ennen ensi tiistaita.
Mitä ne tuolla nokittelulla sitten saavuttaisivat? Teliahan saa rahat jokaisesta tilauksesta, mitä Elisan kautta tehdään. Jos Elisa myy halvalla ja ottaa siitä itse tappiota, niin silloinhan Telia vain käärii rahat ja nauraa matkalla pankkiin.
 

kurnuttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo
Mitä ne tuolla nokittelulla sitten saavuttaisivat? Teliahan saa rahat jokaisesta tilauksesta, mitä Elisan kautta tehdään. Jos Elisa myy halvalla ja ottaa siitä itse tappiota, niin silloinhan Telia vain käärii rahat ja nauraa matkalla pankkiin.
Jokainen asiakas on Telialta pois. Tuskin Elisa maksaa Telialle samaa per asiakas mitä kuluttajat maksaa.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Asiakaskuntaa Elisa saa reilusti lisää, jolla tietysti yritetään "käännyttää" liittymä yms asiakkaiksi. Eihän hyvää hyvyyttään Elisa tätä tee. Ja kun vielä Telia sai lujasti kuraa juurikin tästä pakettinsa hinnan nostosta, niin Elisa vastaavasti kiillottaa asialla kilpeään, mikä nyt on taas sitten meidän kuluttajien onni tässä tapauksessa.
 

Learn2Play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning , Kärpät
Kanavapaketit yms on vaan sisäänheittotuotteita liittymämyyntiä varten, senhän takia teliakin oikeudet hankki aikoinaan.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
On tuossa yksi itseä ärsyttävä downgrade aiempaan. Viime kaudella pystyi kanavia katsomaan tv:llä Elisa Viihteen digiboxilla, siis löytyivät perus tv-kanavista. Tätä tarjousta ei pysty - onnistuu ainoastaan Katsomo-sovelluksella. Kysyin vaihtoa siihen niin yllättäen siitä ei sitten olekaan tarjoushintaa. No, tällä mennään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jokainen asiakas on Telialta pois. Tuskin Elisa maksaa Telialle samaa per asiakas mitä kuluttajat maksaa.
Ei maksakaan täysin samaa, mutta aika lähelle menee. Tässä tapauksessa Telia saa jokaisesta Elisan kautta tehdystä tilauksesta enemmän, kuin mitä saisi jos itse myisi samaan hintaan samaa tuotetta.

Lopulta siinä päädytään kuitenkin Katsomon asiakkaiksi ja saatetaan tottua Katsomon tarjontaan siinä määrin, että Katsomo-tilausta pidetään pyörimässä aina. Siitähän MTV/Telia hyötyy ihan yksiselitteisesti.
 

Siklenka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse myös Elisan asiakkaana käännyin raivolla asiakaspalvelun puoleen. Kun lopulta pääsin asiakaspalvelijan puheille ja tiedustelin syytä, miksei tarjousta ole viestillä tai OmaElisaan tullut, sain vastauksena seuraavasti: tämän piti olla tietylle asiakasryhmälle tämä tarjous kunnes sitten hieman myöhemmin tehtiin päätös että tämä halutaan kaikille asiakkaille. Sen vuoksi osalle ehti lähteä tekstiviesti asiasta.

Siihen en osaa tosin vastata, miksei viesti sitten lähtenyt päätöksen jälkeen. Onhan tämä tietysti puhdas sisäänheittotuote, mutta ei se ihan putkeen mennyt. Löin tarjouksen tietenkin kiinni. Loppuun vielä kuvankaappaus, kun olin asiakaspalautetta antanut Miten onnistuimme-kyselyyn, kyllä siellä ainakin huumori kukkii :D
 

Liitteet

  • Screenshot_2024-09-03-16-42-50-73_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2024-09-03-16-42-50-73_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    124,5 KB · kertaa luettu: 222

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse myös Elisan asiakkaana käännyin raivolla asiakaspalvelun puoleen. Kun lopulta pääsin asiakaspalvelijan puheille ja tiedustelin syytä, miksei tarjousta ole viestillä tai OmaElisaan tullut, sain vastauksena seuraavasti: tämän piti olla tietylle asiakasryhmälle tämä tarjous kunnes sitten hieman myöhemmin tehtiin päätös että tämä halutaan kaikille asiakkaille. Sen vuoksi osalle ehti lähteä tekstiviesti asiasta.

Siihen en osaa tosin vastata, miksei viesti sitten lähtenyt päätöksen jälkeen. Onhan tämä tietysti puhdas sisäänheittotuote, mutta ei se ihan putkeen mennyt. Löin tarjouksen tietenkin kiinni. Loppuun vielä kuvankaappaus, kun olin asiakaspalautetta antanut Miten onnistuimme-kyselyyn, kyllä siellä ainakin huumori kukkii :D
Jos tämä oikeasti haluttaisiin kaikille asiakkaille, niin tarjous olisi nettisivuilla tarjolla jokaiselle halukkaalle. Nyt sitä ei mainosteta oikein missään, vaan kuluttajan pitää sattumalta olla tietoinen tarjouksen olemassaolosta, että voi kysellä sitä aspasta.

On tämä kyllä melkoista teatteria taas.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Kiitos ystävät!!!! Ilman palstan aktiivisuutta olisin tämän(kin) missannut.

6kk ja 29,95e/kk plakkarissa. Puhelinasiakaspalveluun jonotin 10 minuuttia että pääsin läpi. Chattiin en päässyt, vaikka huusin asiakaspalvelijaa koko jonotuksen ajan.

Edit: pitihän sitä näemmä irvileukojen vuoksi täydentää viestiä. Chattiin tyrkkäsin "asiakaspalvelija" varmaan 70 kertaa, tuloksetta.
 
Viimeksi muokattu:

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Mitä ne tuolla nokittelulla sitten saavuttaisivat? Teliahan saa rahat jokaisesta tilauksesta, mitä Elisan kautta tehdään. Jos Elisa myy halvalla ja ottaa siitä itse tappiota, niin silloinhan Telia vain käärii rahat ja nauraa matkalla pankkiin.
Tai sitten oikeuksista on maksettu jo x summa ja Elisa saa rahansa, riippuen millä hinnalla myy.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tai sitten oikeuksista on maksettu jo x summa ja Elisa saa rahansa, riippuen millä hinnalla myy.
Ei mene näin. Elisa tilittää Telialle tilauskohtaisesti rahat. Tämä on ihan sisäpiiristä kuultua faktaa.

Eihän siitä mitään tulisikaan, jos olisi joku könttäsumma maksettu. Telia olisi todella nopeasti ihan kusessa sellaisen sopimuksen kanssa, kun kilpailija voisi hyvin helposti nokittaa halvemmilla hinnoilla ja viedä kaikki asiakkaat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös