En missään nimessä tarkoittanutkaan, että vastoin ohjeistuksia toimiminen olisi hyvä selitys. Tarkoitin tuossa vain sitä, että epäilen onko oikeasti luvattu mitään ilmaisia kuukausia, koska niiden osalta tosiaan on niin selvät ohjeistukset, että asiakaspalvelijat hyvin harvoin lähtevät tuollaista virhettä tekemään.Sekava se on kyllä. Toki ei se ole asiakkaan vika jos luvataan pari ilmaista kuukautta. Huono selitys on myös, että toimittiin vastoin ohjeistusta. Asiakas, kun ei niitä ohjeistuksia tiedä ja siihen pitää pystyä luottamaan mitä luvataan.
Kyllä myyjän pitäisi aina puhua faktaa eikä mutua tai olettamuksia. Asiakaspalvelusta olen aina saanut asiallista palvelua. Pääasiassa ongelma onkin näissä myyjissä. Toki niin sekaisin tuo homma oli kauden alla ettei myyjätkään tiedä mitä myivät.
Tuohon toukokuun laskutukseen liittyenhän aspan vastaukset eivät yleensä olleet mitään "tämä menee varmasti näin", vaan yleensä kerrottiin, että linjausta ei ole vielä tehty, mutta itse epäilisin asian menevän näin. Siinä on vissi ero siihen, että luvataan ilmaiskuukausia, joiden osalta on selvät ja tiukat ohjeistukset olemassa.
Itse olen tosiaan nähnyt Telian toimintaa sisältä päin ja pyrin tuota tietoutta käyttämään hyväkseni kun tässä ketjussa kommentoin. Teliaa en halua puolustella yhtään, mutta haluan silti kyseenalaistaa, jos jonkin asiakkaan kertomus tuntuu erikoiselta tai jos mielestäni syyllistetään yksittäistä työtään tekevää asiakaspalvelijaa aiheettomasti. Vaikka myyjätkin käyttäytyvät suoraan sanottuna vittumaisesti, niin pääsyyllinen on Telia itse, eikä se myyjä. Jos myyjä ei toimi Telian toivomalla tavalla, niin kenkää tulee erittäin nopeasti.