Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 883 708
  • 23 350

retiisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En kyllä ymmärrä minäkään 50 sekunnin viivettä. Millä se edes selitetään? Esim. monella live stream -palvelulla drm saadaan virtaan liitettyä sekunnin viiveellä. Striimaava sovellus taitaa olla samaa tasoa kuin lähetyksetkin.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuolla twitterin puolella jo Telia ilmoitti, että kuukausiveloitteisiin paketteihin ei eilisten häiriöiden takia tehdä hyvityksiä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Tuo Telia Tv sovelluksen 50s viivekkin vielä kaiken lisäksi ihan liian suuri. Esim eilen C-morelta katsoin aika-ajoja ja kellotin viiveen olevan noin 20-25 sekuntia(Ja tämä vielä kaikenlisäksi Chromecastista castattuna!!!), tuo Telian väittämä että muissa suoratoistopalveluissa viive on samaa luokkaa on ihan paskanjauhantaa.

Ei ole vielä lähelläkään Liigan määrittelemä hyväksyttävä viive ja Telian puolelta tuohon pyrkiminen ilmeisesti unohdettu jo aikaa sitten, kun pitävät vajaata minuuttia ihan hyvänä.

Tuo 20 sekunnin viive on tosiaan se, mikä on määritelty hyväksyttäväksi Liigan osalta.

Niko / Telia

Viiveet on tällä hetkellä samalla tasolla, kuin muissakin suoratoistopalveluissa, mutta meillä on tähänkin asioita kehitteillä joilla viivettä pyritään pienentämään jatkossa.

Niko / Telia
Hienoa että edes pyritte saamaan viiveen hyväksytylle tasolle. Jotain valmista odotellessa tyydytään tähän. Kuten vähän kaikessa muussakin.

Se on toki aivan täyttä paskapuhetta, että viive olisi samalla tasolla kuin muissa palveluissa.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Se on toki aivan täyttä paskapuhetta, että viive olisi samalla tasolla kuin muissa palveluissa.
Kun valhetta toitottaa tarpeeksi monta kertaa, niin lopuksi ainakin itse uskoo sen olevan totta.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Telia Finland on Twitter

Kuukausiveloitteisiin paketteihin ei hyvityksiä. Kuinka laaja ongelma aiheuttaa hyvityksiä palvelun tilaajille? @Telia
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Tässä ohessa screenshot Telian Liigalähetyksen kuvatasosta. Tätä se on pahimmillaan.

Kotona kuitenkin ihan järkevä netti, langaton verkko ja Telia TV:n apit ja ohjelmat. Järkyttävää katsoa tätä paskaa Chromecastilla telkkarista.

Mitä tälle voi tehdä?
 

Liitteet

  • Näyttökuva 2018-10-21 kello 13.30.46.png
    Näyttökuva 2018-10-21 kello 13.30.46.png
    910,5 KB · kertaa luettu: 516

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Telia Finland on Twitter

Kuukausiveloitteisiin paketteihin ei hyvityksiä. Kuinka laaja ongelma aiheuttaa hyvityksiä palvelun tilaajille? @Telia
Uskomatonta paskaa, mutta rehellisesti sanottuna, puuhastelun tason huomioon ottaen, en ole yhtään yllättynyt. Irtisanon tilaukseni tänään. Telia ei kunnioita maksavia asiakkaitaan sen vertaa, että vaivautuisivat tarjoamaan laadukkaan, toimivan tuotteen, ja kaiken kruunaa tämä, että asiakkaista riippumattomasta ongelmasta ei saa mitään hyvitystä, vaikka vika pilasi koko kiekkoillan. Hienoa, amatöörit. Kyllä on ikävä Ruutua.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Telia TV -sovelluksella viive on normaalisti n. 50 sekunnin luokkaa ja Chromecast/Apple TV voi tuoda siihen päälle hieman lisää. Tässä on sen verran monta muuttujaa, että käytännössä esimerkiksi kaksi samassa lähiverkossa olevaa samanlaista laitetta voi toistaa samaa lähetystä 15-60 sekunnin erolla. Kyse on lähetystekniikkaan liittyvistä ominaisuuksista ja lainalaisuuksista ja tämä sama koskee kaikkia muitakin vastaavia palveluita.

Ilari / Telia
Millä tavalla mun pitäisi käynnistellä nää laitteet (android+cc), jotta viive olisi mahdollisimman pieni, vai pystyykö asiaan omalla toiminnalla edes vaikuttamaan?
Onko @Telia tekemässä tälle viiveelle jotain ja mitä ja koska? Onhan tuollanen pahimmillaan yli kahden minuutin viive ihan järjetön. Ei uskalla esim. kaverilta whatsappiin tulevaa viestiä kesken pelin katsoa, kun siinä kuitenkin spoilataan.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Mitä tälle voi tehdä?
Tyytyä saamaansa palveluun tai irtisanoa koko paska jos palvelu ei vastaa odotuksia eikä ole hintansa arvoinen. Voi tietenkin chattailla aspan kanssa ja boottailla ja uudelleenasentaa laitteistoansa todetakseen, että samaa suttua edelleen.
 

Kumikaksonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Telia kyllä mullistaa katselukokemusta maksimaalisesti. Eilenkin maalin jälkeen näytettiin uusintana/hidastuksena jotain ihan muuta tilannetta 5-10 minuutin takaa. Useaan otteeseen toki, en vain tiedä varmasti sanoa kuinka monesti. Oli nimittäin niin pätkivä kokemus koko eilinen peli, vaikka käynnistin kaikki laitteet useasti uudelleen pesukoneesta ruohonleikkuriin.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Uskomattoman vaikea tilaustakin perua. Luulisi, että tuosta Telia tv sovelluksesta se onnistuis, mutta ei onnistu. Telian sivuiltanikin olen etsinyt jo jonkun aikaa, että mistä voi perua...
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Uskomattoman vaikea tilaustakin perua. Luulisi, että tuosta Telia tv sovelluksesta se onnistuis, mutta ei onnistu. Telian sivuiltanikin olen etsinyt jo jonkun aikaa, että mistä voi perua...

On varmaan piilotettu. Tulis niin kauhee kuorma serverille ettei näkyis enää sitä pätkivää peliäkään. Se lienee ehkä jopa parempi vaihtoehto?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Olen surullinen, niin surullinen, kiitos @Telia. Olen Kärppien kausikorttilainen ja käyn seuraamassa paikanpäällä lähes kaikki Kärppien kotipelit. Tänään en mennyt Raksilaan, vaan nautin toisenlaisesta kulttuurista. Luotin siihen, että voin katsoa Kärppien ottelun TeliaTV: n kautta kotiin päästyäni. Käytin katso alusta -toimintoa. Ei näkynyt kuin alkumainos ja sen jälkeen pystysuunnassa olevia väripalkkeja. Lopetin ohjelman ja avasin uudestaan. Nyt pärähti päälle suoraan live-lähetys, eli Kärppien ottelun kolmas erä. Tilanne 6-1 loisti suurella silmieni edessä. Se siitä sitten.

En halua olla pikkumainen. Toivon kuitenkin, että ymmärrätte, miten suuri merkitys kannatajalle on se, että hän näkee suosikkijoukkueensa ottelut. Peli voi ollla illan kohokohta, monesti koko viikon kohokohta. Tuo kohokohta suli minulta tänään. Olen pettynyt. Paljon muitakin pettyneitä asiakkaita vaikuttaa olevan. Ei hyvä, ei ollenkaan hyvä. Isoa säröä isketään nyt kahden tuotemerkin kylkeen, niin Liigan kun ennenkaikkea Telian. Yök!
Tämä on käynyt allekirjoittaneelle monta kertaa. Paras on kun painaa että aloita alusta niin koko paska ohjelma joko A. kaatuu, B. lakkaa lataamasta, tai C. menee silti siihen livelähetykseen. Kertaakaan ei ole koneella saanut sitä aloita alusta juttua auki ilman, että olisi pitänyt pitää jotain näytön edessä ja kuulokkeita irti ettei vahingossakaan spoilaannu.
 

dändi

Jäsen
Laittaisko joku pientä juttuvinkkiä valtamediaan jos tuntuu ettei Teliaa kiinnosta jatkoaikalaisten valitukset..

Ps. Miten teitä siellä asiakaspalvelussa ei vituta tämä meininki? Mitään teidän koostamia parannusehdotuksia ei kuunnella tai ainakaan toteuteta..
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Telia Finland on Twitter

Kuukausiveloitteisiin paketteihin ei hyvityksiä. Kuinka laaja ongelma aiheuttaa hyvityksiä palvelun tilaajille? @Telia
Siis mitä vittua ihan oikeasti?? Häiriöhän kesti ilmeisesti heidän oman tiedotteensa mukaan n. 1,5 tuntia. Kärpät-SaiPa alkoi 19:00, häiriö saatu korjattua (Telian mukaan) 20:17. Siinä vaiheessa on varmaankin jo kaksi erää pelattuna, ainakin lähestulkoon. @Telia jos tätä ei hyvitetä Liiga-passillisille, tai Kärpät/SaiPa tilaajille niin mitä pitää tapahtua että MAKSAVAT ASIAKKAAT saavat hyvitystä?????
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aivan uskomatonta paskaa, puolet pelistä jää näyttämättä, eikä tässäkään nähdä syytä hyvittää maksaville asiakkaille mitään?? Melkoista vittuilua asiakkaille. Irtisanoisin välittömästi, ellei tämä olisi ainoa väylä nähdä rakkaan joukkueeni vieraspelejä..
 

JKyykka

Jäsen
On kyllä uskomattoman surkeaa touhua Telialta.

Tekisi mieli irtisanoa palvelu, mutta haluan kuitenkin jääkiekkoa televisiostani katsella. Viasatin jo irtisanoin, kun eivät lupauksista huolimatta näytäkään kaikkia NHL-pelejä. Joten kaipa tämä Liiga-paketti nyt sitten on pakko pitää. Ja minun kaltaiset henkilöthän ovat syy siihen, että Telia ei ole kiinnostunut oikeasti tätä touhua kehittämään, kun rahaa tulee joka tapauksessa.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Viikko sitten olleesta Ässät - Lukko - pelistä tekemästäni reklamaatiosta soitettiin minulle takaisin ja tarjottiin ilmaisia leffoja, joista kieltäydyin. Silloin täällä oltiin sitä mieltä, että mitäs vingun, kun se on vaan joku 1/12 kuukauden peleistä ja alennus kuukausimaksuun tuolla laskukaavalla vain pari euroa. Nyt kuitenkin kun kaikilla on taas samaa vikaa, se parin euron alennus edelleen pitäisi mielestäni tulla automaattisesti. Tarpeeksi usein kun Telia rahoja palauttelisi, niin saattaisi jonkinlainen motivaatio olla parantaa lähetysten laatua.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
mitä pitää tapahtua että MAKSAVAT ASIAKKAAT saavat hyvitystä?????

Jotain paljon isompaa, tietysti. Ajattelehan nyt loogisesti itse. Nykypäivänä esim. kuluttajalautakunta pitää internetyhteyttä perushyödykkeenä. Internetin hinta vaihtelee kuukausitasolla aika paljon. Joka tapauksessa voisin sanoa näin, että n. 20 euroa kuukaudessa saat ihan järkyttävän hyvän internetyhteyden. Pääsääntöisesti tänä päivänä katkokset internetissä kestävät maksimissaan n. 24 tuntia. Jos mennään yli 24 tunnin niin on kyse jo todella laajasta viasta.

Jos ajattelen, että mikä on sopiva korvaus esim. yhdeltä päivältä niin kuluttajalautakunta suosittaa kuukausimaksun jakamista 30:llä ja siitä voi jokainen laskea, mikä se hyvitys on. Jos internetyhteys on poikki yli viikon niin saattaa esim. könttäsumman 20 euroa, joka yleensä ylittää jo kuukauden käytön hinnan.

Vastaavaa logiikkaa sovitettaessa live-lähetyksestä ei tule hyvittää yhtään mitään, koska häiriö kestää alle 24 tuntia ja Telia korjasi vian 1,5 tunnissa. Kuukauden aikana tuleva pelimäärä (Joukkuepassilla) taas vaihtelee sen mukaan, mitä joukkuetta asiakas sattuu kannattamaan. AllStar-passi vastaavasti kattaa niin ison kasan muita pelejä, että laskutoimitus (tai hyvitys) on pakko tehdä asiakkaille joko manuaalisesti laskemalla aspassa tai sitten se, että asiakkaat lähtevät erikseen peräämään hyvityksiä.

Ymmärrän Kärpät- ja Saipa-fanien mielipaha ko. pelistä, mutta yksi peli on pisara valtameressä. Toisaalta menetetty livelähetystä ei voi mitenkään korvata, kun peli on jo mennyt ja takaisin sitä ei saa. Parasta, mitä Telia voi tehdä on yrittää ottaa niistä opiksi ja välttää vastaavaa tilannetta tulevaisuudessa. Mun mielestä Telian "ei hyvityksiä" on äärimmäisen looginen huomioiden tuotteen hinnan ja vian havaittu laajuus. Kyseessä oli verrattain lyhyt vika ja se koski hyvin pientä osaa koko asiakaskunnasta.

Jos tänä päivänä jotain ihmettelen niin sitä, miten asiakkaat ovat menettäneet aivan täysin suhteellisuudentajunsa näissä hyvitysjutuissa. Jos operaattori tarjoaa sinulle leffalippua, jonka hinta on vuokraamosta 5,80 € hyvitykseksi sellaisesta viasta, jonka todellinen arvo kuukausimaksussa jää johonkin 20 sentin paikkeille niin lyhyelläkin matematiikalla voi laskea, että operaattori tarjoaa vaivastasi täydellistä ylihyvitystä.
 

Nelone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Jos tänä päivänä jotain ihmettelen niin sitä, miten asiakkaat ovat menettäneet aivan täysin suhteellisuudentajunsa näissä hyvitysjutuissa. Jos operaattori tarjoaa sinulle leffalippua, jonka hinta on vuokraamosta 5,80 € hyvitykseksi sellaisesta viasta, jonka todellinen arvo kuukausimaksussa jää johonkin 20 sentin paikkeille niin lyhyelläkin matematiikalla voi laskea, että operaattori tarjoaa vaivastasi täydellistä ylihyvitystä.


Toisaalta taas, jos sinun autosi hajoaa ja viet sen huoltoon, niin tuskin sinäkään haluat kuumailmapalloa tilalle?
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Aika monella yrityksellä on pyrkimyksenä pitää maksavat asiakkaat tyytyväisinä. Sen takia annetaan usein hyvityksiä, joiden arvo on suurempi kuin viallisen tuotteen. Viime kaudella, kun Ruudulla oli ongelmia, hyvitys tuli automaattisesti ja asiakkaat olivat tyytyväisiä.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viime kaudella, kun Ruudulla oli ongelmia, hyvitys tuli automaattisesti ja asiakkaat olivat tyytyväisiä.

No eivät kyllä olleet. :D Ei kannata yleistää. Ruudulla oli ihan samanlaista hyvitysitkua kuin nytkin on. Ruutuhan vaan jatkoi tilausta parilla veloituksettomalla päivällä, josta ei ollut ainakaan minulle mitään hyötyä, kun en muuta katsonut kuin Liigaa :D

Toisaalta taas, jos sinun autosi hajoaa ja viet sen huoltoon, niin tuskin sinäkään haluat kuumailmapalloa tilalle?

Mitä Telian pitäisi antaa livelähetyksen tilalle, JOS livelähetys on jo mennyt? Puhdasta rahaa? Se on se 20 senttiä per asiakas. Jos sinun taloutesi ja maksuhalukkuutesi tuosta paranee niin hyvä. Toki minä nyt puhun vain omasta puolestani, mutta jos yhdessä pelissä on ongelmia niin minulle on aivan se ja sama ja en tarvi minkään valtakunnan hyvityksiä ollakseni tyytyväinen. Minulle riittää, kun vika on korjattu ja varmistettu, että seuraavalla kertaa toimii.

Kärpillä on muuten 11 peliä lokakuussa, jotka kuuluvat joukkuepassiin. Kuukausihinta on 19,90 palvelulle. Jos yksi peli ei näy niin hyvitys on: 1,80 e. Koska osa pelistä näkyi eli kolmas erä niin ihan tarkasti ottaen tuo on sitten varmaan n. 1,20 e. Se on se hyvitys, mistä asiakkaat on nyt jäänyt paitsi. SaiPalla vastaavasti pelejä on kymmenen, joten hyvityssumma kuukausitasolla on pikkuisen isompi, peräti 1,99 e per asiakas, jos hyvitetään koko peli.

Eli jos jonkun talous nyt näillä hyvityksillä pelastuu ja mieli paranee niin go for it. Minä saan kyllä kulutettua tuon 2 euroa paljon turhempaankin.

Älkääkä please aloittako sitä "minulla on periaate"-jankutusta. Minullakin on periaatteita, mutta yleensä siinä, missä periaate alkaa myös järki loppuu.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kun valhetta toitottaa tarpeeksi monta kertaa, niin lopuksi ainakin itse uskoo sen olevan totta.

Eihän ne sitä usko itsekään, mutta tavallisella duunarilla loppuu kiinnostus ja pomot eivät tiedä miten tästä suosta pääsisi pois.

Uskomattoman vaikea tilaustakin perua. Luulisi, että tuosta Telia tv sovelluksesta se onnistuis, mutta ei onnistu. Telian sivuiltanikin olen etsinyt jo jonkun aikaa, että mistä voi perua...

Perusmarkkinointia. Tehdään se vaikeaksi, mutta juuri ja juuri kenties lailliseksi, niin monet jättävät peruuttamatta.

Moraalilla näiden juttujen kanssa ei ole mitään tekemistä.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Joskus pelisilmän käyttö asiakaspalvelussa olisi ihan paikallaan, ja se erottaakin monesti hyvät ja huonot firmat toisistaan. On olemassa asiakaspalvelua ja "asiakaspalvelua".

Ajatellaanpa nyt tätä eilistä häiriötilannetta. Lähtökohta on se, että iso osa Telian Liiga-pakettien tilaajista on ilmaissut tyytymättömyytensä tilaamaansa tuotteeseen, niistä syistä, mitä tässäkin ketjussa on reilun 200 sivun verran tuotu esille. Tyytymättömät asiakkaat kritisvoivat jatkuvasti entistä herkemmällä kynnyksellä ja mitä pidemmälle tilanne jatkuu, sen vaikeampi asiakasta on saada enää tyytyväiseksi, vaan todennäköisempää on se, että tyytymätön asiakas irtisanoo palvelun, kun mitta tulee lopullisesti täyteen. On lauantai-ilta, ja monen mielestä päivän kohokohta eli oman joukkueen peli parhaaseen katseluaikaan. Peli ei toimi, ja häiriöitä oli kuitenkin ilmeisesti useamman eri joukkueen pelissä kuin myös Liigalive 360 -lähetyksessä. Seuraamani pelin eli Kärpät-SaiPa kohdalla häiriöt kohdistuivat kahteen ensimmäiseen erään, eli käytännössä 2/3 pelistä meni "ohi" Teliasta johtuvien lähetysongelmien vuoksi, eikä kolmas eräkään ollut priimaa, koska katkoja esiintyi ajoittain.

Tilanteen jälkeen Telialla on kaksi vaihtoehtoa:

a) Tarjotaan joku hyvitys maksaville asiakkaille, koska vika oli laaja, ja se johtui puhtaasti Telian ongelmista, eikä asiakkailla ollut mahdollisuutta parantaa tai korjata katselunautintoa. Uskallan väittää, että moni asiakas olisi tyytyväinen siihen, että Telia myöntää ongelman, ja on valmis tarjoamaan edes pientä hyvitystä tilanteeseen. Se olisi fiksu ja kohtelias ele. Luultavasti useampi asiakas olisi tyytyväinen nimenomaan siihen signaaliin, minkä ko. toiminta Teliasta antaa (suhtaudutaan ongelmiin vakavasti, VÄLITETÄÄN OMISTA ASIAKKAISTA ja asiakastyytyväisyydestä, pyritään aidosti parempaan lopputulokseen), huolimatta siitä, olisiko hyvitys pieni alennus laskuun, ilmainen leffavuokraus vai jotain muuta.

b) Todetaan ongelma, ja kerrotaan, ettei se aiheuta hyvitystoimenpiteitä. Samalla kerrotaan kaunis lause, että pyritään jatkossa siihen, että pelit näkyy kunnolla ja pahoittelut päälle.

Kumpi vaihtoehto lienee fiksumpi? Telia valitsi vaihtoehdon B, ja minä äänestän jaloillani, enkä lienee ainoa, jonka mitta täyttyi nyt. Maksoin Telialle tästä mullistavasta ja ennennäkemättömästä katselukokemuksesta 1 x 19,90e sen sijaan, että olisin ollut asiakkaana koko kauden ajan, jolloin olisin maksanut Telialle 7 x 19,90e = 139,30 e. Onneksi nämä on niin mitättömiä summia, joten Telian ei tarvitse vaivata päätään sillä, että onko joku holynordic tyytyväinen ja säilyykö hän asiakkaana. Harmi vain, että riittävän isolla volyymilla ihmisten kyllästyessä tämä saattaa alkaa tuntumaan myös Telian lompakossa.

Edit. kirjoitusvirhe
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös