Telia – Liigan uusi koti

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Totta helvetissä saa valittaa jos osaa tehdä sen rakentavasti ja asiallisesti. Tämän ketjun palautteet suurimmilta osin ei sellaisia ole, lähinnä vittuilua yms.
Jaa. Mistä tulee vaatimus ja kuka luokittelee palautteen asialliseksi tai asiattomaksi? Jos viesti sisältää negatiivisen palautteen ja siitä käy myös ilmi, miten asia haluttaisiin hoidettavan, ei kai sillä viestin ulkoasulla sen suurempaa merkitystä ole? Myönnän kyllä, että on vaikeampi ottaa vakavasti palautteita tai ylipäätään kirjoituksia, joissa kieliopillista vajetta tai kiroilua tms, mutta kyllä se viesti sieltä useimmiten ihan luettavissa on. Lisäksi sopiva humoristinen naljailu on ihan piristävää
 

eakin

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vaatiiko kaikki noi kombopaketit ton Telian digiboksin? Ei ainakaan löytynyt vastaavaa kuin viime kauden Allstar-passi että näkisi nhl-pelejä kanssa. Vähän sylettää tuo 39,90+10€ , vois ehkä olla että ostaa erillisinä paketit.
 

jussilainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Meillä vaihtui taloyhtiön kaapelit Telialle, joten sain siten otettua kanavakortille Liiga+Viasat Kulta (44,90e/kk). Näkyy siis normaalisti digiboksilta (ei Telian digiboksi) ja samat kanavat myös Telian sovellukselta. Aiemmin mulla pitäny olla Liigapassi ja Viaplay änäriä varten erikseen.

Tätä Liiga+Viasat Kulta pakettia ei olisi saanut pelkkään Telia TV-sovellukseen, vaan vaatii tuon kanavakortin tai Telian digiboksin. Syytä en tiedä.
 
Viimeksi muokattu:

Sassa Barkov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vaatiiko kaikki noi kombopaketit ton Telian digiboksin? Ei ainakaan löytynyt vastaavaa kuin viime kauden Allstar-passi että näkisi nhl-pelejä kanssa. Vähän sylettää tuo 39,90+10€ , vois ehkä olla että ostaa erillisinä paketit.
Tämä kanssa kiinnostaa @Telia. Ei kiinnosta maksaa 10€/kk turhasta, todennäköisesti lagaavasta digiboksista. Appi löytyy ja se riittäisi tähän tarkoitukseen mainiosti, mutta ei.
 
Viimeksi muokattu:

Telia

Jäsen
Vaatiiko kaikki noi kombopaketit ton Telian digiboksin? Ei ainakaan löytynyt vastaavaa kuin viime kauden Allstar-passi että näkisi nhl-pelejä kanssa. Vähän sylettää tuo 39,90+10€ , vois ehkä olla että ostaa erillisinä paketit.
Tämä kanssa kiinnostaa @Telia. Ei kiinnosta maksaa 10€/kk turhasta, todennäköisesti lagaavasta digiboksista. Appi löytyy ja se riittäisi tähän tarkoitukseen mainiosti, mutta ei.
Suurin osa bundleista on saatavilla Telia TV -sovellukseenkin sellaisenaan. Liiga-tuotteet löytyvät täältä: passien alta voi painaa "Liigan yhdistelmäpaketit". Kaikkien pakettien kohdalla lukee, millä laitteilla ne toimivat. //Laura
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Suurin osa bundleista on saatavilla Telia TV -sovellukseenkin sellaisenaan. Liiga-tuotteet löytyvät täältä: passien alta voi painaa "Liigan yhdistelmäpaketit". Kaikkien pakettien kohdalla lukee, millä laitteilla ne toimivat. //Laura
Paitsi ne bundlet, missä on Viasat mukana. Niissä on tuo Telian boksin 10 eur/kk + 30 eur toim. lisämaksu kanavien päälle.
Mistä tuo johtuu? Onko Telialla Viasatin kanssa jotain sopimusehtoja? Esim. DNA:lla saa Viasatin kanavapaketin päälle samaan hintaan Viaplayn käyttöön, tuota kautta saa paljon lisää sisältöä käyttöönsä.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä tuolle Telian digiboksille tapahtuu 24kk sopparin umpeutuessa. Jääkö se asiakkaalle? Ainakin täältä saanut lukea,että boksi pitää palauttaa, mutta naapuri oli viime viikolla ottanut Telian boksin kanavapakettineen itselleen käyttöön. Myyjä oli unohtanut kyllä kertoa tuosta 10€ vuokrasta/kk. Ja myyjä oli myös sanonut, että boksi jää asiakkaalle sopparin jälkeen ja sitä ei tarvitse palauttaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä tuolle Telian digiboksille tapahtuu 24kk sopparin umpeutuessa. Jääkö se asiakkaalle? Ainakin täältä saanut lukea,että boksi pitää palauttaa, mutta naapuri oli viime viikolla ottanut Telian boksin kanavapakettineen itselleen käyttöön. Myyjä oli unohtanut kyllä kertoa tuosta 10€ vuokrasta/kk. Ja myyjä oli myös sanonut, että boksi jää asiakkaalle sopparin jälkeen ja sitä ei tarvitse palauttaa.
Ei jää asiakkaalle, koska asiakas ei missään vaiheessa maksa sitä boksia, vaan ainoastaan vuokraa sitä. Boksi on asiakkaalla niin pitkään kun sitä vuokraa maksaa, jonka jälkeen se tulee palauttaa Telialle. 24kk sopparin päätyttyä soppari ei automaattisesti pääty, vaan maksut jatkuvat joko entiseen tapaan tai ehkä jopa kalliimpaan hintaan, kunnes tilauksen katkaisee tai aloittaa uuden määräaikaisen sopimuksen.
 

Telia

Jäsen
Mitä tuolle Telian digiboksille tapahtuu 24kk sopparin umpeutuessa. Jääkö se asiakkaalle? Ainakin täältä saanut lukea,että boksi pitää palauttaa, mutta naapuri oli viime viikolla ottanut Telian boksin kanavapakettineen itselleen käyttöön. Myyjä oli unohtanut kyllä kertoa tuosta 10€ vuokrasta/kk. Ja myyjä oli myös sanonut, että boksi jää asiakkaalle sopparin jälkeen ja sitä ei tarvitse palauttaa.
Sopimus jatkuu 24 kk jälkeen toistaiseksi voimassaolevana. Kyseessä on vuokralaite myös tämän jälkeen, eli jos sopimuksen purkaa, se tulee palauttaa meille. Yleensä laajakaista + digiboksi -tilauksissa on yhteishinta, joka on varmaankin käyty asiakkaan kanssa läpi. Tarkemmin en asiaan voi tietenkään tässä pureutua. //Laura
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei jää asiakkaalle, koska asiakas ei missään vaiheessa maksa sitä boksia, vaan ainoastaan vuokraa sitä. Boksi on asiakkaalla niin pitkään kun sitä vuokraa maksaa, jonka jälkeen se tulee palauttaa Telialle. 24kk sopparin päätyttyä soppari ei automaattisesti pääty, vaan maksut jatkuvat joko entiseen tapaan tai ehkä jopa kalliimpaan hintaan, kunnes tilauksen katkaisee tai aloittaa uuden määräaikaisen sopimuksen.
Sopimus jatkuu 24 kk jälkeen toistaiseksi voimassaolevana. Kyseessä on vuokralaite myös tämän jälkeen, eli jos sopimuksen purkaa, se tulee palauttaa meille. Yleensä laajakaista + digiboksi -tilauksissa on yhteishinta, joka on varmaankin käyty asiakkaan kanssa läpi. Tarkemmin en asiaan voi tietenkään tässä pureutua. //Laura
Kiitos vastauksesta. Näin vähän ajattelinkin täällä olevan keskustelun pohjalta.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Kiitos vastauksesta. Näin vähän ajattelinkin täällä olevan keskustelun pohjalta.
Palautus maksaa myös sen 30e jos toimitat sen itse takaisin. +10e maksu jos menee päivälläkin seuraavalle kuulle. +5e viivästymismaksu. Tuo 30e menee siis siihen kun laite hyllytetään uudelleen.
 

Telia

Jäsen
Palautus maksaa myös sen 30e jos toimitat sen itse takaisin. +10e maksu jos menee päivälläkin seuraavalle kuulle. +5e viivästymismaksu. Tuo 30e menee siis siihen kun laite hyllytetään uudelleen.
Palautus on maksuton, kun noudattaa saamiaan palautusohjeita. Irtisanomisaika on lakisääteinen 14 vuorokautta. Loppuajan laskutus lasketaan päiväkohtaisesti, ei laskutusjakson mukaan. Eli jos irtisanominen menee vaikkapa kaksi päivää edellisen laskutusjakson yli, maksat palvelusta näiltä kahdelta päivältä, et koko kuulta. //Laura
 
Suosikkijoukkue
Koovee
Palautus on maksuton, kun noudattaa saamiaan palautusohjeita. Irtisanomisaika on lakisääteinen 14 vuorokautta. Loppuajan laskutus lasketaan päiväkohtaisesti, ei laskutusjakson mukaan. Eli jos irtisanominen menee vaikkapa kaksi päivää edellisen laskutusjakson yli, maksat palvelusta näiltä kahdelta päivältä, et koko kuulta. //Laura
Boldaus oma. Nyt on pakko tarttua tähän vaikka Telian toimintaa kohtaan ei itsellä mitään valittamista, mutta miksi tässä tapauksessa onnistuu päiväkohtainen laskutus? Kun ihmiset ovat valittaneet passiensa kanssa jotain ihan muuta viime kevään osalta, ja syksyn alkaessakin pitää kikkailla?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Boldaus oma. Nyt on pakko tarttua tähän vaikka Telian toimintaa kohtaan ei itsellä mitään valittamista, mutta miksi tässä tapauksessa onnistuu päiväkohtainen laskutus? Kun ihmiset ovat valittaneet passiensa kanssa jotain ihan muuta viime kevään osalta, ja syksyn alkaessakin pitää kikkailla?
Kyllä Telialla onnistuu päiväkohtainen laskutus melkein minkä tahansa tuotteen kohdalla. Myös liigapaketteja laskutetaan päiväkohtaisesti. Niitähän ei edes laskuteta kalenterikuukausien mukaan, vaan laskutusjakso on sen 30 päivää ja se voi alkaa mistä tahansa. Lisäksi jos paketin katkaisee, niin laskutus päättyy tasan tarkkaan siihen päivään.

Se fakta, että Telia laskuttaa kestotilaajiaan kokonaisilta kuukausilta touko- ja syyskuussa on ihan puhdasta ahneutta Telian suunnalta. He tekevät niin, koska saavat tällä keinolla laskutettua ylimääräistä vähemmän valveutuneilta asiakkailta, joita kyllä riittää kohtalaisen paljon.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS
Olikos sitä peterran kyselyn vastausten yhteenvetoa missään? Pienen hetken kalliista ajastani olen käyttänyt sen etsimiseen, ei löydy.
Ja koska olen kärsimätön, joku voisi opastaa.
 

Koodari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@Telia Vaihdoin viime viikolla Liiga-passin joukkuepassiksi (eli irtisanoin liigapassin ja otin joukkuepassin tilalle). Liigapassi minulla on ollut viime kevään Play-offs sarjasta lähtien. Menetinkö nyt oikeudet katsoa pre-season matseja vai pitäisikö ne näkyä?
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Peter Forsberg
@Telia Vaihdoin viime viikolla Liiga-passin joukkuepassiksi (eli irtisanoin liigapassin ja otin joukkuepassin tilalle). Liigapassi minulla on ollut viime kevään Play-offs sarjasta lähtien. Menetinkö nyt oikeudet katsoa pre-season matseja vai pitäisikö ne näkyä?
Näkyy. Irtisanoin joukkupassin, koska en maksa ylimääräisestä. Tilaan sitten uudellen pelien alkaessa. Minulla on siis vain Preseason-passi ei muita.

Ehtona preseasoniin oli se, että tilaus oli voimassa toukokuun lopussa.
 

jussimy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@Telia Vaihdoin viime viikolla Liiga-passin joukkuepassiksi (eli irtisanoin liigapassin ja otin joukkuepassin tilalle). Liigapassi minulla on ollut viime kevään Play-offs sarjasta lähtien. Menetinkö nyt oikeudet katsoa pre-season matseja vai pitäisikö ne näkyä?
Pitäisi näkyä preseason-kanava listalla. Ellei näy niin yhteyttä Teliaan niin laittavat näkymään. Itellä oli just sama kuvio, luvattu preseason piti erikseen pyytää kytkemään päälle.
 

Telia

Jäsen
@Telia Vaihdoin viime viikolla Liiga-passin joukkuepassiksi (eli irtisanoin liigapassin ja otin joukkuepassin tilalle). Liigapassi minulla on ollut viime kevään Play-offs sarjasta lähtien. Menetinkö nyt oikeudet katsoa pre-season matseja vai pitäisikö ne näkyä?
Kuten täällä oli jo kommentoitukin, niin olet myös oikeutettu maksuttomaan preseason-passiin. Jos preseason kanavaa ei löydy kanavalistalta vielä, niin sen saat klikattua käyntiin telia.fi sivuilla tai Minun Telia -sovelluksen kautta.

//Niko
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eipä onnistu avattavan/siirrettävän matkapuhelinliittymän päiväkohtainen laskutus vaan ensimmäisellä laskulla veloitetaan koko kuukauden hinta päivien määrästä riippumatta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös Pohja