Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 943 214
  • 23 561

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minulla on tuollainen perus Samsungin äly-tv ja olen tasan kerran käyttänyt sillä Viaplayn sovellusta. Syynä on se että sovellusten käyttö näissä telkkareissa on ainakin omaan makuuni turhan kankeaa. Esimerkiksi tekstin kirjoittaminen kaukosäätimellä hakukenttään on paljon ärsyttävämpää kuin kirjoittaa se puhelimella. Mutta makuasioitahan nämä toki on.

Kirjoittaminen on varmasti ärsyttävää, mutta itse käyttämäni sovellukset eivät kirjoitusta vaadi: Ruutu, HBO, Netflix, Areena. Makuasioita tosiaan ja itse käytän television kanssa kaukosäädintä. Ja toisaalta jos tekstiä pitäisi syöttää, niin ainakin omalla laitteellani se hoituu puhumalla.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mites tuo ajansiirto kakella? Mun luurissa se on äärimmäisen helppoa (pl. tämä nimenomainen palveluntarjoaja, jota täällä ruodimme). Lähetys käynnissä, tökkään luuria, saan eteeni liukusäätimen. Darts-matsissa kusitauko on neljä minuuttia pelin ollessa käynnissä. NHL:ssä erätauko on 18 minuuttia. Jos menee hiukan pitkäksi tai vajaaksi, 15 s napeilla hienosäätö.

Takaisin Teliaan. Milloin saamme kelaustoiminnon puhelin-appsiin? Viimeksi tarkistaessani ei ollut.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei pidä paikkaansa ainakaan vielä, mutta on kuitenkin yhteinen käyttis, joka monella töllövalmistajalla käytössä. Ei se kyllä mikään bugipesäke ole, hienosti toimii.
Ja aivan todistetusti on bugipesäke. Netti on täynnä vihaisia käyttäjiä ja mm. Techradar on hyvin vakuuttunut asiasta. Android löytyy tietääkseni Sonystä, Philipsistä, Sharpista ja Hisensestä. Siinä ne taisivat ollakin, melko monta? Noista vain Sonyllä on kunnollinen jalansija markkinoilla. No ok, Hisense on iso Kiinassa, mutta ei lähretä shinne. LG:llä on WebOS, Samsungilla Tizen. Ja Samsung on melkoisella varmuudella markkinajohtaja tällä hetkellä. Nyt siis teet valinnan käytännössä merkin etkä käyttiksen mukaan (taisin yleistää, mä kyllä teen noin seuraavan tv-hankinnan kohdalla). Kaikki nörttisaitit rummuttavat Samsungien puolesta, kun tv-suosituksia pyydetään. Tai jos budjetti kestää, OLED saa paljon ääniä, eli lähinnä LG. En näe kovin realistisena, että Android olisi jonain päivänä ihan oikea starnardikäyttis telkkareissa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No kyllä, sitä juuri testailin vielä äsken. Eli aloita ohjelma alusta ja niin edelleen. Palkki ilmestyy alle ja siitä liu'uttamalla eteenpäin ja hienosäätö + - 10 sek
No hitto, sitten se oli cc:stä castattuna, kun mökillä yritin katsoa alumni-peliä. Tai sitten en vain osannut.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No hitto, sitten se oli cc:stä castattuna, kun mökillä yritin katsoa alumni-peliä. Tai sitten en vain osannut.
En minäkään osannut kelata viime kaudella. Aina piti katkaista cast, aloittaa katsominen alusta, liu'uttaa aikajana sopivalle kohtaa ja käynnistää cast. Castauksen aikana en kyllä pystynyt kelaamaan suuntaan saati toiseen.
 

Strongbow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko Rauma
Tää on kyllä jännä. Mä taas en halua käyttää minkään striimintarjoajan kohdalla muuta kuin puhelin+cc yhdistelmää, jos telkkarista haluan jotain katsoa (katson joskus läppäriltä toista lähetystä ja telkkarista toista). Sen appsin pitää olla jossain ja sitä pitää päivittää. Mulla ei ole pienintäkään halua ostaa smart-tv:tä, jonka appsit happanevat kahdessa vuodessa. Nyt mulla on kaikki appsit saman käyttöliittymän takana luurissa ja niiden päivittäminen on halutessani automaattista. En tosin halua, mutta se on oma valintani. Aivan varmasti pitkällä tähtäimellä kestävin ratkaisu. Vai onko joku eri mieltä? Eri asia toki olisi, jos tv-valmistajat jollain hyvällä tahdolla onnistuisivat tekemään yhteisen standardin ja kaikki olisivat onnellisia. Tosin mulle on vieläkin aavistuksen epäselvää toi 50/60 Hz vs. 50/60 fps. Ainakin cc:llä kuva on sulavaa, kun laittoi sen 50 Hz tilaan.

Miten sulla käy kun katsot jotain ja laitat hetkeksi pauselle? Mulla sekoaa todella usein ja joutuu aloittamaan alusta. Noin ei käy TV:n appien kanssa. Enkä siis väitellyt, haluan enemmänkin tietää, että käykö noin muille.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miten sulla käy kun katsot jotain ja laitat hetkeksi pauselle? Mulla sekoaa todella usein ja joutuu aloittamaan alusta. Noin ei käy TV:n appien kanssa. Enkä siis väitellyt, haluan enemmänkin tietää, että käykö noin muille.
Ei muistu mieleen tuollaista käytöstä. Joskus mulla katoaa kontrolli cc:hen ja se korpeaa. Striimi toimii, mutta toiminnot ei. Etenkin Viaplayn kanssa tuota tapahtuu, Eurosport tekee tuota myös. Osaselitys on ehkä se, että käytän Viaplaytä enemmän kuin muita yhteensä. Alussa se oli sääntö eikä poikkeus NHL-pelejä katsellessa, mutta silloin käytin 2,4 GHz wlania, mikä ei ole hyvä ratkaisu kerrostaloympäristössä. 5 GHz on huomattavasti vakaampi. Myös puskurointi ja pikselöinti loppuivat tuossa keikauksessa, nyt ei juuri ongelmia ole.

Vastakysymyksenä, miten näppärää on kaukosäätimellä kelaaminen? Voiko hypätä helposti erätaukojen yli tms? Pitää varmaan kutsua itsensä jollekin älytöllökaverille kylään joku päivä.
 

Goalpost

Jäsen
Tää on kyllä jännä....Sen appsin pitää olla jossain ja sitä pitää päivittää. Mulla ei ole pienintäkään halua ostaa smart-tv:tä, jonka appsit happanevat kahdessa vuodessa..
Minulla on Sonyn älytelkkari, joka aivan pian on ollut kolme vuotta käytössä. Siitä löytyy kaikki minulle tärkeät apit Teliaa lukuunottamatta. Appeja ei ole tarvinnut päivittää manuaalisesti eikä yksikään niistä ole hapantunut.

Hankin viime syksynä Teliaa varten CC Ultran, joten sen puolesta minua ei telkkarin apin puuttuminen haittaa.

CC Ultraan päädyin, koska @Telia suositteli sitä tulevien 4K lähetysten vuoksi. Nyt niitä ei CC:lle ole tulossa ja perustelut tälle ratkaisulle eivät ole uskottavia.

Telia kertoo omilla sivuillaan myös, että UHD:lla tarkoitetaan nelinkertaista tarkkuutta perinteiseen Full HD:hen verrattuna. Sehän pitää paikkansa, mutta tuota Full HD:ta Telia ei halua meille asiakkaille tarjota.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuosta kyselystä Telia laitteli pienen palkinnon ja nyt täytyy kehua Teliaa, kyllä osu ja uppos:
Nyt tulee sitten vähän isommalla tiedostokoolla. Kyselyn tulokset voi katsoa täältä:
PDF:
Kyselyn vastaukset Telia 11.7.2019.pdf
Word:
Kyselyn vastaukset Telia 11.7.2019.docx

Nyt en rehellisesti tiedä, pystyykö tuota lataamaan tuota kautta itselleen eli ihmiset, jotka haluavat ns. raakadatan kopeloitavakseen ja erilaiset Excel-gurut, jotka haluavat irrottaa otannasta jotain enemmän kuin tulokset, laitelkaa minulle ihan yksityisesti viestiä :) Asetusten pitäisi olla oikein eli katselemaan pääsee ainakin.

Lainataan omaa viestiäni, vaikka se ei suoraan aiheeseen kuulukaan. Haluan vielä näin julkisesti kiittää Telian Sometiimiä, kun täällä oltiin jonkin verran huolissaan, mitenhän ne minut ostaa, kun pieni palkinto kyselystäkin tuli. Huoli oli turha, koska Telia lähetti minulle Tuukka Mäntylän Gameworn -pelipaidan, joten oli todella mieluinen. Kiitos kaikille, jotka vastasi kyselyyn :)
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lainataan omaa viestiäni, vaikka se ei suoraan aiheeseen kuulukaan. Haluan vielä näin julkisesti kiittää Telian Sometiimiä, kun täällä oltiin jonkin verran huolissaan, mitenhän ne minut ostaa, kun pieni palkinto kyselystäkin tuli. Huoli oli turha, koska Telia lähetti minulle Tuukka Mäntylän Gameworn -pelipaidan, joten oli todella mieluinen. Kiitos kaikille, jotka vastasi kyselyyn :)
Eikös se huoli ollut ihan aiheellista ja pahimmat pelot kävivät toteen, kun sait Telialta mieluisan lahjan. Sehän tarkoittaa, että olet myyty mies ;)

Vaikka itsekin heitän negaa Telian suuntaan aika kovalla kädellä, niin ei käy kateeksi heidän asiakaspalvelijoitaan. Pyrin aina välttämään asiakaspalvelun kritisointia, mikäli kritiikki ei kohdistu nimenomaan asiakaspalvleun toimintaan. He kun eivät voi oikeastaan yhtään mitään suurimmalle osalle asioista, mitkä ovat tällä hetkellä Telian Liiga-tuotteen osalta pielessä. Toivon toki, että täällä annettu palaute löytää heidän kauttaan tiensä eteenpäin, vaikka kyse olisikin negatiivisesta palautteesta.

Pointtini siis on, että Telian Sometiimi ja asiakaspalvelijat yleisesti ansaitsevat myös ymmärrystä ja kiitosta. Vaikuttaa siltä, että he kuitenkin yrittävät ja tekevät sen minkä voivat.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pointtini siis on, että Telian Sometiimi ja asiakaspalvelijat yleisesti ansaitsevat myös ymmärrystä ja kiitosta. Vaikuttaa siltä, että he kuitenkin yrittävät ja tekevät sen minkä voivat.

Eihän nämä epäkohtia pyyhi pois :D Tältä osin minua ei vielä ole ostettu, mutta olin ihan rehellisesti äärimmäisen positiivisesti yllättynyt tuosta eleestä. En minä tuota alunperinkään lähtenyt palkintojen toivossa tekemään ja kun sitten pyydettiin yhteystietoja niin ajattelin, että eiköhän nuo mulle jonkun Preseason-passin heitä. Hommassa kesti aika kauan - melkein kaksi kuukautta, mutta en minä perään alkanut kysellä. Nyt ei kyllä haittaa tuon taivaallista, vaikka olisi kestänyt puolikin vuotta, kun noin onnistuneen eleen minulle osoittivat :) Oli kyllä todella mieleinen tapa muistaa, varsinkin, kun Game Worn -paidat ihan ilmaisia ole.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Yllättäen htlm5 ei ehdi kauden alkuun, laskutus pysyy ainoana maksuvaihtoehtona ja toukokuun laskutusta pohditaan.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Yllättäen htlm5 ei ehdi kauden alkuun, laskutus pysyy ainoana maksuvaihtoehtona ja toukokuun laskutusta pohditaan.

Heh, eli mikään ei muutu näiltä osin, vaikka aikaa on näitäkin ollut pohtia vaikka kuinka kauan. Käsittämätöntä.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Selkeä heikennys on tuo Telia All Star-paketin poistuminen. Korvaava tuote Liiga-passi UHD+Viasat jääkiekko vaatii kylkeen Telian Digiboksin ja tällä hetkellä myös Telian kaistan.

Itse olen lopettanut haikailun UHD-laadusta Liigan kohdalla, koska Telian Digiboksia en aio hankkia. Itse en usko, että Telia tuo CC Ultra:n kautta UHD-laatua sopimuskauden aikana. Asiakaspalvelijatkin puhuvat 3-4 vuodesta, toki tarkoitus on saada väkisin Telian bokseja kaupaksi.

Suurena toiveena olisi, että viive olisi saatu minimiin. CMore-sovelluksella viive oli CC:n kautta kevään MM-kisoissa todella pieni, 20-30 sek. Telia TV-sovelluksella samalla kokoonpanolla viive oli viime kaudella itsellä pahimillaan toista minuuttia, taisi olla jopa ylikin.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Toiveena @Telia n suuntaan olisi koosteiden kehittäminen. Toivoisin, että koosteissa olisi hieman enemmän sisältöä kuin pelkät maalit. Sinne voisi joitain huipputorjuntoja/tilanteita, isompiin jäähyihin johtaneita tilanteita ja muutama taklaus olla mukana. Ajatuksena, että kooste olisi muutaman minuutin tiivis versio pelistä.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
<mielenpahoitus>Yllättäen mitään ei ole saatu muutettua, vaan aina on kesken, testataan, suunnitellaan, selitellään. Huonoin puoli tässä on se, että mitään vaihtoehtoa ei ole, vaan kiltisti tilaan edelleen Telialta, kun muutakaan mahdollisuutta ei ole. Suurin syy on liigan, joka on myynyt oikeudet sellaiselle taholle, jolle tärkeintä ei ole tämä itse tuote, vaan myydä omaa krääsää siinä sivussa. Tämän pelleilyn takia toki varmistuu se, etten ikinä tule ostamaan myöskään Telialta mitään liittymää, tuotetta tai palvelua tämän pakollisen lätkäpassin lisäksi.</mielenpahoitus>
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
https://www.jatkoaika.com/Uutiset/Uutta-Telian-laaja-HTML5-tuki-ei-ole-valmis-Liiga-kausi-alkanee-vanhentuneella-Silverlightilla-–-Jatkossakin-ainoa-maksutapa-on-lasku/215348

Mitenkään muuten ottamatta kantaa, mutta ihan oikeastiko ette saaneet paljon palautetta hinnasta toukokuun osalta Telia? Ja pahoittelut Sometiimille, kun joutuvat tähän vastausta miettimään, mutta kun tuota kyselyä tein täällä niin siitä tuli ENITEN melkein palautetta.

Varmaan suurehko osuus palautteesta on koskenut myös hinnoittelun epäselvyyttä, ei pelkästään hintaa itsessään. Eikä Jatkoaika ole ainoa paikka jossa asiasta on parta pärissyt. Facebookissakin oli keväämmällä suosittu aihe.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Tuo valmentajamikitys on kyllä viimeinen asia johon kannattaisi panostaa. Viime kaudellakin nähtiin hetkiä, joissa
valmentaja ei sanonut yhtään mitään, koska tiesi että juuri sillä katkolla mikitetään. Täyttä huttua. Laitettaisiin nyt
nekin paukut kaukaloäänien mikitykseen.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Inhottaa suorastaan, että Telian asiakaspalvelu (ml. kaikki asiakaspalvelijat) tekee hirmuisesti töitä täällä asiakasrajapinnassa tuohon, että kommunikointi & viestintä asiakkaille olisi laadukasta. Sitten tulee joku tuotepomo haastattelussa, jonka viesti poikkeaa aivan täysin siitä viestistä, joka asiakkailla on täällä ollut. Telian Liigatuote menee eteenpäin tälläkin kaudella ja varmasti saadaan kasa parannuksia, mutta isojen pomojen kannattaisi oikeasti ottaa timeout ennen kuin puhuvat haastattelussa mitä sattuu. Siitä tulee aika ylimielinen kuva ja käy sääliksi niitä, jotka asiakasrajapinnassa sitten oikovat näitä puheita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös