On harmi, jos joku on pysäköinyt Volvo 240:n tuolin ja ruudun väliin, mutta kun jakkara siirretään suosituksen mukaiseen reiluun kahteen metriin, näkyy erotkin selvästi.
Pidän autoani phalla, en olohuoneessa, toki se mahtuisi juuri ja juuri töllön ja sohvan väliin, sillä Volvo S90 on 496,3 cm pitkä. Kaksnelikymppinen on alle 480 cm, saattaisin ehkä huomata eron jos siirtäisin sohvan niin lähelle.
No, se siitä, eilen ensimmäinen todellinen kokemus ja vertailukohde: Ensin Norwich-Chelsea ja ManU-CP (720p) ja sen jälkeen Liverpool-Arsenal UHD ja vaikka hakemalla olisin hakenut eroja (esim. motivoidakseni itseni että kannatti ostaa kalliimpi malli), niin ero on niin helvetin olematon että en ainakaan minä maksaisi noita ylimääräisiä kustannuksia mitä täällä ylempänä on lueteltu että näkisi muutaman oman liigajoukkueen ottelut UHD:nä versus HD. Ja ei, en todellakaan ole keltanokka kun puhutaan kuvakoosta tai tekniikoista, olen ollut kodinkonealalla vuodesta 1993, eli olen päässyt vertailemaan eri tekniikkaa ja eri kokoja ja ennen kaikkea miten ne käyttäytyvät eri lähetystapojen kautta monen vuoden aikana. 4K:n mainostaminen tässä vaiheessa on täysin hullua, sillä lähetykset pakataan sen verran että todellisuudessa ero HD:hen jää olemattomaksi netin kautta lähetettynä. Toki, jos kytketään 4K-soitin piuhalla 4K-töllöön, niin tottakai siinä on huima ero, mutta jos oikeasti katsotaan suoratoistona netin kautta, niin ero on oikeasti olematon. 1080p on jopa parempi kun 4K.
Ja toisaalta minä en edes pysty tilaamaan Telialta liigaa UHD-laadulla kun kerran asun heidän alueen ulkopuolella, eli aivan sama. Löytyyhän valioliigaa ja jopa paljon muuta UHD-laatua suoratoistopalveluista. Eikä maksa edes ekstraa. Niillä mennään.