Teemu Selänne – liikemies & some-vaikuttaja

  • 701 994
  • 3 544

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Mikä merkitys on ikäerolla juuri nyt ja näin vuonna 2024, kun kyseessä oleva pari on ollut yhdessä lähes kolmenkymmenen vuoden ajan?
Teemu puki sanoiksi sen mitä moni ajattelee Haaviston parisuhteesta ja se on myös syy miksi Haavistoa ei tulla valitsemaan presidentiksi. Kyselyn mukaan kolmasosa suomalaisista ei äänestä Haavistoa parisuhteensa vuoksi. Itse en ajattele näin, mutta jos nelikymppisen ministerin ja alle 20-vuotiaan kolumbialaisen parisuhde tulisi nyt julkisuuteen, riepoteltaisiin sitä aivan eri tavalla kuin 90-luvulla. Syy ei ei tietenkään ole homosuhteessa, vaan ikäerossa ja köyhästä maasta tulevasta nuoresta miehestä. Vertautuu esim. nuoriin thaivaimoihin. Toki onhan kohusta huolimatta myös Rydman porskuttanut eteenpäin, joten varmaan tuokin muutamassa vuodessa unohtuisi.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Itse en ajattele näin, mutta jos nelikymppisen ministerin ja alle 20-vuotiaan kolumbialaisen parisuhde tulisi nyt julkisuuteen, riepoteltaisiin sitä aivan eri tavalla kuin 90-luvulla.
Ymmärrän kyllä. Mutta edelleen kyse ei ole siitä, että tämä parisuhde tuli nyt julkisuuteen. Se, että nyt tänä päivänä paheksuu sitä miten asiaa olisi (mahdollisesti) riepoteltu 90-luvulta kertoo ihmisen... arvoista. Ja tosiaalta 90-luku tuli ja meni, en muista minkälaista riepottelua silloin oli, toki siihen aikaa Teemukaan ei päässyt someen kertomaan... arvoistaan.
 

axe

Jäsen
Mukavan sävähdyksen koko keissiin antaa sekin, että sitä jotain kuvaa väitettiin tekoälyn tekemäksi, vaikka kuva oli suoraan kotialbumista. Ehkei siinä omassakaan alitajunnassa ihan täysin olla asian kanssa sinut vaikka ulospäin julistetaan ja todistetaan, kun pitää heilutella false flagia ja keksiä miksi joku nyt näyttää siltä miltä näyttää. Olkaa vaan rohkeasti oman elämänne Teemu Selänteitä.

Itsehän en edes omista tekoälyä, älyä enkä alitajuntaa, kotialbuminkin kanssa on vähän niin ja näin. Teemu Selänteen rookie cardia jahdattiin kovasti n. 30 vuotta sitten mutta kyllästyin ennen kuin sellaisen sain.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Pieneneekö ikäero vanhetessa?

Kyllä se pienenee. Henkinen kuilu ja ero elämänkokemuksessa on 19-vuotiaan ja 39-vuotiaan välillä on valtava. Se on valtava myös 19-vuotiaan ja 29-vuotiaan välillä. 39-vuotias ja 49-vuotias taas eivät ole tällaisessa tilanteessa.

Toki tässä on kyse henkilökohtaisista asioista. Minulle kumppani on tasa-arvoinen henkilö, jolla on samanlainen arvomaailma ja kumppanilta voi hakea tukea ja mielipiteitä, kun elämässä tulee vastaan vaikeita päätöksiä ja hetkiä.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Ymmärrän kyllä. Mutta edelleen kyse ei ole siitä, että tämä parisuhde tuli nyt julkisuuteen. Se, että nyt tänä päivänä paheksuu sitä miten asiaa olisi (mahdollisesti) riepoteltu 90-luvulta kertoo ihmisen... arvoista. Ja tosiaalta 90-luku tuli ja meni, en muista minkälaista riepottelua silloin oli, toki siihen aikaa Teemukaan ei päässyt someen kertomaan... arvoistaan.
Ei toki, kyse on presidentin vaaleista ja silloin henkilön historiaa perataan tarkalla kammalla ja tämä asia ei sada Haaviston laariin. Ei tässä sen kummemmasta ole mielestäni kyse tai muutenkaan arvoista laajemmin. Selänteen kommentti asiaan oli toki varsin tökerö ja en itsekään ymmärtänyt mitä tarkoitti ilmaisulla "eikä tämä ole ainoa kerta".
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Kyllä se pienenee. Henkinen kuilu ja ero elämänkokemuksessa on 19-vuotiaan ja 39-vuotiaan välillä on valtava. Se on valtava myös 19-vuotiaan ja 29-vuotiaan välillä. 39-vuotias ja 49-vuotias taas eivät ole tällaisessa tilanteessa.

Toki tässä on kyse henkilökohtaisista asioista. Minulle kumppani on tasa-arvoinen henkilö, jolla on samanlainen arvomaailma ja kumppanilta voi hakea tukea ja mielipiteitä, kun elämässä tulee vastaan vaikeita päätöksiä ja hetkiä.

Ja toisaalta henkinen ikä voi erilaisista kokemuksista johtuen olla korkeammalla jo 19-vuotiaana. Nämä on tosiaan hyvin henkilökohtaisistakin asioista kiinni. Itse olen 27-vuotiaana alkanut seurustella 36-vuotiaan kanssa, eikä ollut minkäänlaista kuilua välissä. Sen sijaan itseni ikäisiin moniin oli. Toki, en silti ymmärrä itseäni nuorempaa naista, joka löytää sitä jotain Dannysta.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ei toki, kyse on presidentin vaaleista ja silloin henkilön historiaa perataan tarkalla kammalla ja tämä asia ei sada Haaviston laariin.
Minä en vieläkään ymmärrä miten se ei voi sataa Haaviston laariin, että hänellä on vuosikymmenien parisuhde olkoonkin, että se alkoi toisen osapuolen toimesta nuorena.

Jos oma lapseni olisi 19-vuotiaana tuonut 39-vuotiaan sulhasehdokkaan, niin kulmakarvat olisi noussut siinä tilanteessa - sen ymmärrän. Mutta olisin onnellinen hänen puolestaan tänä päivänä jos suhde on vakiintunut niin, että sitä on jatkunut vuosikymmenien ajan ja ovat onnellisia. En enää reilun parinkymmenen vuoden jälkeen kauhistelisi asiaa "arvoillani".
 
Viimeksi muokattu:

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Minä en vieläkään ymmärrä miten se ei voi saataa Haaviston laariin, että hänellä on vuosikymmenien parisuhde olkoonkin, että se alkoi toisen osapuolen toimesta nuorena.

Jos oma lapseni olisi 19-vuotiaana tuonut 39-vuotiaan sulhasehdokkaan, niin kulmakarvat olisi noussut siinä tilanteessa - sen ymmärrän. Mutta olisin onnellinen hänen puolestaan tänä päivänä jos suhde on vakiintunut niin, että sitä on jatkunut vuosikymmenien ajan ja ovat onnellisia. En enää reilun parinkymmenen vuoden jälkeen kauhistelisi asiaa "arvoillani".
Enemmän tämä oli varmaan pinnalla 12 vuotta sitten ja silloin Haaviston parisuhteen ikäero tuntui suuremmalta ja monta kertaa kuulin todella jyrkkiä mielipiteitä ihan koulutetuilta ja fiksuina pitämiltäni ihmisiltä. Osalla mielipiteet varmaan pehmentyneet pitkän parisuhteen myötä. Mutta kuten tuo kyselytulos osoittaa, että 30 % ei äänestä Haavistoa parisuhteen vuoksi, niin eihän tuo tosiaan laariin ole satamassa, vaan ihan päinvastoin.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Mutta kuten tuo kyselytulos osoittaa, että 30 % ei äänestä Haavistoa parisuhteen vuoksi, niin eihän tuo tosiaan laariin ole satamassa, vaan ihan päinvastoin.

Veikkaan, että tuossa 30% painaa enemmän vaakakupissa se, että Haavisto on miehen kanssa parisuhteessa eikä niinkään se ikäero.
 
Enemmän tämä oli varmaan pinnalla 12 vuotta sitten ja silloin Haaviston parisuhteen ikäero tuntui suuremmalta ja monta kertaa kuulin todella jyrkkiä mielipiteitä ihan koulutetuilta ja fiksuina pitämiltäni ihmisiltä. Osalla mielipiteet varmaan pehmentyneet pitkän parisuhteen myötä. Mutta kuten tuo kyselytulos osoittaa, että 30 % ei äänestä Haavistoa parisuhteen vuoksi, niin eihän tuo tosiaan laariin ole satamassa, vaan ihan päinvastoin.
Mutta noilla 30 % on muitakin syitä olla äänestämättä Haavistoa, joten ei se sitä tarkottaisi, että ilman homoutta Haavisto veisi vaalit 75-25.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tässäpä tämä on lyhykäisyydessään. Lukekaapa huviksenne joidenkin keski-ikäisten kommentteja vaikka HS:n päivityksiin Facebookissa. Siellä ne ihan omalla omalla naamalla ja nimellään kommentoivat kaikkea aivan käsittämätöntä settiä.

Tästä tuli mieleeni eräs toinen ex-urheilija, nimittäin vanhemman polven rallimaestro Rauno Aaltonen joka on livenä jutellessa oikein mainio herrasmies ja antaa itsestään hyvinkin sivistyneen kuvan(ja YLE Areenan Tomin Nuoteista podcast tukee tätä mielikuvaa), on ainakin omien sometöräytystensä perusteella vielä sakeampi hörhö kuin K8si, oikeastaan T33mu vaikuttaa täysin normaalilta Raunoon verrattuna.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Mutta noilla 30 % on muitakin syitä olla äänestämättä Haavistoa, joten ei se sitä tarkottaisi, että ilman homoutta Haavisto veisi vaalit 75-25.
Varmasti näin, mutta jos Stubbin ja Haaviston parisuhteet olisivat päinvastoin, olisi Pekka näissä vaaleissa suvereeni vihreydestään huolimatta.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tästä tuli mieleeni eräs toinen ex-urheilija, nimittäin vanhemman polven rallimaestro Rauno Aaltonen joka on livenä jutellessa oikein mainio herrasmies ja antaa itsestään hyvinkin sivistyneen kuvan(ja YLE Areenan Tomin Nuoteista podcast tukee tätä mielikuvaa), on ainakin omien sometöräytystensä perusteella vielä sakeampi hörhö kuin K8si, oikeastaan T33mu vaikuttaa täysin normaalilta Raunoon verrattuna.
No tämä on toinen aihe, mutta tässä on taustalla se, että nk vanhempi ikäpuoli näkee some-kirjoittelun olevan jotenkin "suojattua" ja "ei niin merkityksellistä" vaikkakin kirjoittavat omalla nimellä tyhmyyksiä. Jotenkin on näppämistön takaa "turvallisempaa" olla idiootti ja perustella itselleen että "no en mä nyt oikeasti sanoisi noin toiselle kasvotusten".
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tässäpä tämä on lyhykäisyydessään. Lukekaapa huviksenne joidenkin keski-ikäisten kommentteja vaikka HS:n päivityksiin Facebookissa. Siellä ne ihan omalla omalla naamalla ja nimellään kommentoivat kaikkea aivan käsittämätöntä settiä. Olen joskus miettinyt, että keski-ikäiset pitäisi sulkea heidän huomaamattaan johonkin omaan intranetiin, jossa olisi rajattu pääsy Facebookiin ja Iltalehden kommenttipalstoille. Olisivat sitten siellä häiriköimässä vain toisiaan.
Tämä! Kun katsoo esim. oman työnantajan sometileille tulevia kommentteja, niin suurin osa sellaisista todella negatiivisista, ihan aivottomista yleistyksistä ja typeryyksistä tulee näiltä +50 v. miehiltä. Kaikki vähänkin ilmastoon tai luontoon liittyvä tuomitaan ja revitään kappaleiksi ja muutenkin asenneilmasto tuntuu olevan jostakin tunkkaiselta 1970-luvulta tai jopa vielä kauempaa.

Sitten kun olen ylläpitäjänä parin yhdistyksen ja yhteisön somekanavilla, ja seurailen parin eri paikkakunnan facebook-ryhmiä, niin toinen, vähän eri tavalla typerästi käyttäytyvä ikäryhmä on +60-vuotiaat, ja erityisesti naiset. Tässä ryhmässä korostuu sellaiset kaikesta valittajat, joiden mielestä mikään ei ole ikinä hyvin, kaikki oli ennen paremmin ja minkäänlaista kykyä älykkääseen keskusteluun ei ole. Jos kirjoitat hyvin perustellun vastauksen, että olet asiasta eri mieltä, niin aletaan käyttäytymään todella törkeällä tavalla ja käydään jopa henkilökohtaisuuksiin.

Jotenkin Teemusta tulee nykyisin ihan samanlaiset vibat kuin näistä näissä keskusteluryhmissä häärivistä tyypeistä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Eikös Selänne ole varsin uskovainen ja perinteisiä arvoja kannattava tyyppi ja lisäksi poliittiselta vakaumukseltaan enemmän republikaani kuin demokraatti?
Ainakin sellaisen kuvan olen hänestä saanut varsinkin hänen uransa päätyttyä. Se selittänee nuo hänen kommenttinsa asiaan kuin asiaan.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voihan sitä kiistellä, onko kyse homofobiasta vai suuren ikäeron kritiikistä.

Mutta.

Kuinka moni uskoo aidosti, että Selänne olisi kirjoittanut samanlaisen twiitin, jos Pekka olisi tavannut 39-vuotiaana 19-vuotiaan Jennin, jonka kanssa on edelleen yhdessä?

Minä en anna tällaiselle skenaariolle prosentinkaan mahdollisuutta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Voihan sitä kiistellä, onko kyse homofobiasta vai suuren ikäeron kritiikistä.

Mutta.

Kuinka moni uskoo aidosti, että Selänne olisi kirjoittanut samanlaisen twiitin, jos Pekka olisi tavannut 39-vuotiaana 19-vuotiaan Jennin, jonka kanssa on edelleen yhdessä?

Minä en anna tällaiselle skenaariolle prosentinkaan mahdollisuutta.

No mutta. Selänne täyttää tänä vuonna 54 vee. En kehittele enempää. Hashtag: kotkanmeripaivat

Minkäs ikäinen se Selanteen nuorimmainen on, tytär? Teini taitaa olla. Ehkä Selanne vähän kakistelisi, jos 39-vuotias mies tulisi tytärtä vokottelemaan (menestyksekkäästi), kun tytär on 19-vuotias. Selanne on juuri näitä tyyppejä, joille omat asiat ja muiden asiat ovat aivan eri juttuja. 39-vuotiaan pelikaverin selkään tulee taputapua ja silmän vinkkausta (ei selkään, vaan kohti pelikaverin silmiä), kun tämä kertoo pokanneensa 19-vuotiaan viikonloppuna, mutta jos se pokattu olisikin ollut oma tytär... No eihän se noin suoraviivaisesti mene, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan.

Oonkohan mä tästä ennen sanonut, mutta melko tarkkaan 2008 ehdotin artikkelia aiheesta "Teemu Selänne ja naiset" muutamalle toimittajalle, mutteivat jotenkin innostuneet. Eivät olleet urheilutoimittajia. Teemun seikkailut olivat heillä tiedossa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Oonkohan mä tästä ennen sanonut, mutta melko tarkkaan 2008 ehdotin artikkelia aiheesta "Teemu Selänne ja naiset" muutamalle toimittajalle, mutteivat jotenkin innostuneet. Eivät olleet urheilutoimittajia. Teemun seikkailut olivat heillä tiedossa.

Jotta noista Teemun meripäivä-seikkailuista oltaisiin mediatalojen taholta kiinnostuneita, pitäisi melkein jonkun noista Teemun naisvieraista tulla kertomaan että Tämän paatilla on hommailtu jotain sopimatonta ja olla valmis menemään oikeuteen todistamaan asiasta.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Yksi asia Selänne-keskusteluissa pikkuisen häiritsee. Jopa lehdissä on näiden Selänteen avautumisten yhteydessä mainittu, että hän on "nuorten ihmisten idoli". No ei kyllä ole. Ne suuret nuorisomassat, joille Selänne oli idoli, ovat nykyään itsekin keski-ikäisiä. Nykynuoria ei joku Selänne voisi vähempää kiinnostaa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös Selänne ole varsin uskovainen ja perinteisiä arvoja kannattava tyyppi ja lisäksi poliittiselta vakaumukseltaan enemmän republikaani kuin demokraatti?
Ainakin sellaisen kuvan olen hänestä saanut varsinkin hänen uransa päätyttyä. Se selittänee nuo hänen kommenttinsa asiaan kuin asiaan.

Minä kuittaisin Seltään arvomaailman, uskonnolliset kysymykset sekä poliittisen vakaumuksen tässä ketjussa jo muutamaankin kertaan esitetyllä käsitteellä idiootti. Sen kummempaa erittelyä ei ehkä tarvita.

Tosi hyvä oli kyllä pelaamaan.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teemuhan on täysi idiootti. Ei voi olla eri mieltä.

Siis hetkinen. Eikö kaikilla saa olla omaa mielipidettä Teemun idiotismin suhteen? Yritätkö rajata meidän muiden mielipide- ja sananvapautta? Olen nimittäin eri mieltä. Täysi idiootti olisi 100 % idiootti, omasta mielestäni Teemu on vain 95 % idiootti.
 

Raasta&Runno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Satakuntalainen juniorikiekkoilu
Yksi asia Selänne-keskusteluissa pikkuisen häiritsee. Jopa lehdissä on näiden Selänteen avautumisten yhteydessä mainittu, että hän on "nuorten ihmisten idoli". No ei kyllä ole. Ne suuret nuorisomassat, joille Selänne oli idoli, ovat nykyään itsekin keski-ikäisiä. Nykynuoria ei joku Selänne voisi vähempää kiinnostaa.

Juu 15-vuotias kummityttöni vastasi, kun kysyin tietääkö hän kuka on Teemu Selänne: "Öö. Eikse oo joku vanha kiekkoilija ja Trumpin kaveri?".

Vastaavan ikäiset pojat saattaa tietää hiukan paremmin. Ehkä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Eikös Selänne ole varsin uskovainen ja perinteisiä arvoja kannattava tyyppi ja lisäksi poliittiselta vakaumukseltaan enemmän republikaani kuin demokraatti?
Ainakin sellaisen kuvan olen hänestä saanut varsinkin hänen uransa päätyttyä. Se selittänee nuo hänen kommenttinsa asiaan kuin asiaan.


Tämä usko taitaa kulkea ihan suvussa ja perheessä, mutta en minä nyt tuosta osaa mitään pilkkaa tehdä Teemunkaan kohdalla. Aika tyypillistä ajattelua esimerkiksi kuolemasta.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä se pienenee. Henkinen kuilu ja ero elämänkokemuksessa on 19-vuotiaan ja 39-vuotiaan välillä on valtava. Se on valtava myös 19-vuotiaan ja 29-vuotiaan välillä. 39-vuotias ja 49-vuotias taas eivät ole tällaisessa tilanteessa.

Toki tässä on kyse henkilökohtaisista asioista. Minulle kumppani on tasa-arvoinen henkilö, jolla on samanlainen arvomaailma ja kumppanilta voi hakea tukea ja mielipiteitä, kun elämässä tulee vastaan vaikeita päätöksiä ja hetkiä.

Ei se pienene. Ikäero on aina sama, kunnes kuolema erottaa. Tämä on matemaattinen fakta.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Juu 15-vuotias kummityttöni vastasi, kun kysyin tietääkö hän kuka on Teemu Selänne: "Öö. Eikse oo joku vanha kiekkoilija ja Trumpin kaveri?".

Vastaavan ikäiset pojat saattaa tietää hiukan paremmin. Ehkä.
Oman, tuolloin 15-vuotiaan tyttäreni kanssa kävin seuraavan keskustelun:

Minä: "Tiedätkö, kuka on Teemu Selänne?"
Tytär: (ensin pitkään mietittyään) "Joo, sehän on joku urheilija... Niin ja jonkun Sirpan mies."
Minä: "Joo, hän on entinen jääkiekkoilija. Tiedätkö, missä joukkueissa hän pelasi?"
Tytär: "Ei mitään hajua. Varmaan jossain Tapparassa."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös