Tähän vielä, että on Velkavuoren virallinen ystävä niin voidaan puhua Teemu Selänne hattrickista.Voi toki olla myös molempia!
Tähän vielä, että on Velkavuoren virallinen ystävä niin voidaan puhua Teemu Selänne hattrickista.Voi toki olla myös molempia!
Teemu puki sanoiksi sen mitä moni ajattelee Haaviston parisuhteesta ja se on myös syy miksi Haavistoa ei tulla valitsemaan presidentiksi. Kyselyn mukaan kolmasosa suomalaisista ei äänestä Haavistoa parisuhteensa vuoksi. Itse en ajattele näin, mutta jos nelikymppisen ministerin ja alle 20-vuotiaan kolumbialaisen parisuhde tulisi nyt julkisuuteen, riepoteltaisiin sitä aivan eri tavalla kuin 90-luvulla. Syy ei ei tietenkään ole homosuhteessa, vaan ikäerossa ja köyhästä maasta tulevasta nuoresta miehestä. Vertautuu esim. nuoriin thaivaimoihin. Toki onhan kohusta huolimatta myös Rydman porskuttanut eteenpäin, joten varmaan tuokin muutamassa vuodessa unohtuisi.Mikä merkitys on ikäerolla juuri nyt ja näin vuonna 2024, kun kyseessä oleva pari on ollut yhdessä lähes kolmenkymmenen vuoden ajan?
Ymmärrän kyllä. Mutta edelleen kyse ei ole siitä, että tämä parisuhde tuli nyt julkisuuteen. Se, että nyt tänä päivänä paheksuu sitä miten asiaa olisi (mahdollisesti) riepoteltu 90-luvulta kertoo ihmisen... arvoista. Ja tosiaalta 90-luku tuli ja meni, en muista minkälaista riepottelua silloin oli, toki siihen aikaa Teemukaan ei päässyt someen kertomaan... arvoistaan.Itse en ajattele näin, mutta jos nelikymppisen ministerin ja alle 20-vuotiaan kolumbialaisen parisuhde tulisi nyt julkisuuteen, riepoteltaisiin sitä aivan eri tavalla kuin 90-luvulla.
Pieneneekö ikäero vanhetessa?
Ei toki, kyse on presidentin vaaleista ja silloin henkilön historiaa perataan tarkalla kammalla ja tämä asia ei sada Haaviston laariin. Ei tässä sen kummemmasta ole mielestäni kyse tai muutenkaan arvoista laajemmin. Selänteen kommentti asiaan oli toki varsin tökerö ja en itsekään ymmärtänyt mitä tarkoitti ilmaisulla "eikä tämä ole ainoa kerta".Ymmärrän kyllä. Mutta edelleen kyse ei ole siitä, että tämä parisuhde tuli nyt julkisuuteen. Se, että nyt tänä päivänä paheksuu sitä miten asiaa olisi (mahdollisesti) riepoteltu 90-luvulta kertoo ihmisen... arvoista. Ja tosiaalta 90-luku tuli ja meni, en muista minkälaista riepottelua silloin oli, toki siihen aikaa Teemukaan ei päässyt someen kertomaan... arvoistaan.
Kyllä se pienenee. Henkinen kuilu ja ero elämänkokemuksessa on 19-vuotiaan ja 39-vuotiaan välillä on valtava. Se on valtava myös 19-vuotiaan ja 29-vuotiaan välillä. 39-vuotias ja 49-vuotias taas eivät ole tällaisessa tilanteessa.
Toki tässä on kyse henkilökohtaisista asioista. Minulle kumppani on tasa-arvoinen henkilö, jolla on samanlainen arvomaailma ja kumppanilta voi hakea tukea ja mielipiteitä, kun elämässä tulee vastaan vaikeita päätöksiä ja hetkiä.
Minä en vieläkään ymmärrä miten se ei voi sataa Haaviston laariin, että hänellä on vuosikymmenien parisuhde olkoonkin, että se alkoi toisen osapuolen toimesta nuorena.Ei toki, kyse on presidentin vaaleista ja silloin henkilön historiaa perataan tarkalla kammalla ja tämä asia ei sada Haaviston laariin.
Enemmän tämä oli varmaan pinnalla 12 vuotta sitten ja silloin Haaviston parisuhteen ikäero tuntui suuremmalta ja monta kertaa kuulin todella jyrkkiä mielipiteitä ihan koulutetuilta ja fiksuina pitämiltäni ihmisiltä. Osalla mielipiteet varmaan pehmentyneet pitkän parisuhteen myötä. Mutta kuten tuo kyselytulos osoittaa, että 30 % ei äänestä Haavistoa parisuhteen vuoksi, niin eihän tuo tosiaan laariin ole satamassa, vaan ihan päinvastoin.Minä en vieläkään ymmärrä miten se ei voi saataa Haaviston laariin, että hänellä on vuosikymmenien parisuhde olkoonkin, että se alkoi toisen osapuolen toimesta nuorena.
Jos oma lapseni olisi 19-vuotiaana tuonut 39-vuotiaan sulhasehdokkaan, niin kulmakarvat olisi noussut siinä tilanteessa - sen ymmärrän. Mutta olisin onnellinen hänen puolestaan tänä päivänä jos suhde on vakiintunut niin, että sitä on jatkunut vuosikymmenien ajan ja ovat onnellisia. En enää reilun parinkymmenen vuoden jälkeen kauhistelisi asiaa "arvoillani".
Mutta kuten tuo kyselytulos osoittaa, että 30 % ei äänestä Haavistoa parisuhteen vuoksi, niin eihän tuo tosiaan laariin ole satamassa, vaan ihan päinvastoin.
Mutta noilla 30 % on muitakin syitä olla äänestämättä Haavistoa, joten ei se sitä tarkottaisi, että ilman homoutta Haavisto veisi vaalit 75-25.Enemmän tämä oli varmaan pinnalla 12 vuotta sitten ja silloin Haaviston parisuhteen ikäero tuntui suuremmalta ja monta kertaa kuulin todella jyrkkiä mielipiteitä ihan koulutetuilta ja fiksuina pitämiltäni ihmisiltä. Osalla mielipiteet varmaan pehmentyneet pitkän parisuhteen myötä. Mutta kuten tuo kyselytulos osoittaa, että 30 % ei äänestä Haavistoa parisuhteen vuoksi, niin eihän tuo tosiaan laariin ole satamassa, vaan ihan päinvastoin.
Tässäpä tämä on lyhykäisyydessään. Lukekaapa huviksenne joidenkin keski-ikäisten kommentteja vaikka HS:n päivityksiin Facebookissa. Siellä ne ihan omalla omalla naamalla ja nimellään kommentoivat kaikkea aivan käsittämätöntä settiä.
Varmasti näin, mutta jos Stubbin ja Haaviston parisuhteet olisivat päinvastoin, olisi Pekka näissä vaaleissa suvereeni vihreydestään huolimatta.Mutta noilla 30 % on muitakin syitä olla äänestämättä Haavistoa, joten ei se sitä tarkottaisi, että ilman homoutta Haavisto veisi vaalit 75-25.
No tämä on toinen aihe, mutta tässä on taustalla se, että nk vanhempi ikäpuoli näkee some-kirjoittelun olevan jotenkin "suojattua" ja "ei niin merkityksellistä" vaikkakin kirjoittavat omalla nimellä tyhmyyksiä. Jotenkin on näppämistön takaa "turvallisempaa" olla idiootti ja perustella itselleen että "no en mä nyt oikeasti sanoisi noin toiselle kasvotusten".Tästä tuli mieleeni eräs toinen ex-urheilija, nimittäin vanhemman polven rallimaestro Rauno Aaltonen joka on livenä jutellessa oikein mainio herrasmies ja antaa itsestään hyvinkin sivistyneen kuvan(ja YLE Areenan Tomin Nuoteista podcast tukee tätä mielikuvaa), on ainakin omien sometöräytystensä perusteella vielä sakeampi hörhö kuin K8si, oikeastaan T33mu vaikuttaa täysin normaalilta Raunoon verrattuna.
Tämä! Kun katsoo esim. oman työnantajan sometileille tulevia kommentteja, niin suurin osa sellaisista todella negatiivisista, ihan aivottomista yleistyksistä ja typeryyksistä tulee näiltä +50 v. miehiltä. Kaikki vähänkin ilmastoon tai luontoon liittyvä tuomitaan ja revitään kappaleiksi ja muutenkin asenneilmasto tuntuu olevan jostakin tunkkaiselta 1970-luvulta tai jopa vielä kauempaa.Tässäpä tämä on lyhykäisyydessään. Lukekaapa huviksenne joidenkin keski-ikäisten kommentteja vaikka HS:n päivityksiin Facebookissa. Siellä ne ihan omalla omalla naamalla ja nimellään kommentoivat kaikkea aivan käsittämätöntä settiä. Olen joskus miettinyt, että keski-ikäiset pitäisi sulkea heidän huomaamattaan johonkin omaan intranetiin, jossa olisi rajattu pääsy Facebookiin ja Iltalehden kommenttipalstoille. Olisivat sitten siellä häiriköimässä vain toisiaan.
Voihan sitä kiistellä, onko kyse homofobiasta vai suuren ikäeron kritiikistä.
Mutta.
Kuinka moni uskoo aidosti, että Selänne olisi kirjoittanut samanlaisen twiitin, jos Pekka olisi tavannut 39-vuotiaana 19-vuotiaan Jennin, jonka kanssa on edelleen yhdessä?
Minä en anna tällaiselle skenaariolle prosentinkaan mahdollisuutta.
Oonkohan mä tästä ennen sanonut, mutta melko tarkkaan 2008 ehdotin artikkelia aiheesta "Teemu Selänne ja naiset" muutamalle toimittajalle, mutteivat jotenkin innostuneet. Eivät olleet urheilutoimittajia. Teemun seikkailut olivat heillä tiedossa.
Eikös Selänne ole varsin uskovainen ja perinteisiä arvoja kannattava tyyppi ja lisäksi poliittiselta vakaumukseltaan enemmän republikaani kuin demokraatti?
Ainakin sellaisen kuvan olen hänestä saanut varsinkin hänen uransa päätyttyä. Se selittänee nuo hänen kommenttinsa asiaan kuin asiaan.
Teemuhan on täysi idiootti. Ei voi olla eri mieltä.
Yksi asia Selänne-keskusteluissa pikkuisen häiritsee. Jopa lehdissä on näiden Selänteen avautumisten yhteydessä mainittu, että hän on "nuorten ihmisten idoli". No ei kyllä ole. Ne suuret nuorisomassat, joille Selänne oli idoli, ovat nykyään itsekin keski-ikäisiä. Nykynuoria ei joku Selänne voisi vähempää kiinnostaa.
Eikös Selänne ole varsin uskovainen ja perinteisiä arvoja kannattava tyyppi ja lisäksi poliittiselta vakaumukseltaan enemmän republikaani kuin demokraatti?
Ainakin sellaisen kuvan olen hänestä saanut varsinkin hänen uransa päätyttyä. Se selittänee nuo hänen kommenttinsa asiaan kuin asiaan.
Kyllä se pienenee. Henkinen kuilu ja ero elämänkokemuksessa on 19-vuotiaan ja 39-vuotiaan välillä on valtava. Se on valtava myös 19-vuotiaan ja 29-vuotiaan välillä. 39-vuotias ja 49-vuotias taas eivät ole tällaisessa tilanteessa.
Toki tässä on kyse henkilökohtaisista asioista. Minulle kumppani on tasa-arvoinen henkilö, jolla on samanlainen arvomaailma ja kumppanilta voi hakea tukea ja mielipiteitä, kun elämässä tulee vastaan vaikeita päätöksiä ja hetkiä.