Teemu Selänne – liikemies & some-vaikuttaja

  • 705 642
  • 3 544

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Teemu joskus vauhkosi, kun isänsä ei päässyt ensimmäisten joukossa koronarokotuksiin ja lopulta kehuu Maria Nordinia, kun on niin kova yrittäjä. Tämä itselle sellainen ajatusten Tonava, että taitaakin siellä pohjassa olla polkupyöriä, kuten Aurajoessa.

Muuten puhukoon vaikka mistä, mutta jostain voisi olla vähän perilläkin.
 

PuckFutin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko Teemulla tylsää vai mikä siinä on, kun näköjään yrittää koko ajan todistella koko maailmalle lukemattomuuttaan ja sivistymättömyyttään? Joo joo, uskotaan jo. Oot vitun kova maalintekijä mutta siinä se.
Monesti tuppaa käydä niin kun lähtee Suomesta pois ja etenkin kun asuu jossain pitempään. Katoaa kaikki se suomalaisissa kouluissa opittu hyvä ja tilalle tulee väärinymmärrystä tyyliin kaikesta koska paikallinen propaganda. Välillä tuo vaan vituttaa mutta minkäs teet, kai se vaan on vääjäämätön älykkyystesti joka pitäisi läpäistä.

Olisiko edes tuhat NHL-maalia kompensoinut tuota?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Suosikkijoukkue
KeuPa HT

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Selänteeltä tällä kertaa fiksu avautuminen. Ei liikennettä koskevan sakotusjärjestelmän tule olla lisäverotusta, vaan rangaistus väärin toimimisesta liikenteessä. Harvassa maassa on Suomen kaltaista sakotusta. Liberaali ja demokraattinen maa pitää verotusluonteiset maksut nykyisessä määrin erillään liikenteen rangaistavuudesta.

Äkkiseltään en muista Suomen suurinta ylinopeussakkoa, mutta olisiko yli 100 000 euroa. 50 000 menee sitten varmaan useammalta rikki. Ei näin.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Fiksuhan se on, ei tyhmät ihmiset osaa Amerikassa kiekkoa lämätä.
Tie Domi on tyhmä ja Teemu fiksu.

Olihan tuo näköjään ottanut Twitterissä kantaa johonkin Californian poliisikoira-keskusteluunkin sillä kulmalla, että rikollisia hyysätään.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Viimeksi muokattu:

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Selänteeltä tällä kertaa fiksu avautuminen. Ei liikennettä koskevan sakotusjärjestelmän tule olla lisäverotusta, vaan rangaistus väärin toimimisesta liikenteessä. Harvassa maassa on Suomen kaltaista sakotusta. Liberaali ja demokraattinen maa pitää verotusluonteiset maksut nykyisessä määrin erillään liikenteen rangaistavuudesta.
Suomalaisen järjestelmän tarkoitus ei ole rangaista vaan pelotevaikutuksella estää se väärin toimiminen. Jokaiselle ihmiselle tuntuva sakko.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Selänteeltä tällä kertaa fiksu avautuminen. Ei liikennettä koskevan sakotusjärjestelmän tule olla lisäverotusta, vaan rangaistus väärin toimimisesta liikenteessä. Harvassa maassa on Suomen kaltaista sakotusta. Liberaali ja demokraattinen maa pitää verotusluonteiset maksut erillään liikenteen rangaistavuudesta.
Taidat nyt kyllä trollata => oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että oikeasti varakkaat ihmiset sietävät päästä sakoistaan suhteellisesti huomattavasti vähemmällä kuin pienituloiset? Onko siis esim. NHL’n sakkokäytäntö myös ”lisäverotusta” kun McD maksaa samasta huitomisesta enemmän kuin Juuso Pärssinen?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Suomalaisen järjestelmän tarkoitus ei ole rangaista vaan pelotevaikutuksella estää se väärin toimiminen. Jokaiselle ihmiselle tuntuva sakko.

En kannata. Joskus tästä oli ainakin AP-areenassa (Mitä mugissa) keskustelua ja kymmenet sijoittajat/muut olivat sitä mieltä, että joku 5 000 tai 10 000 olisi aivan maksimi "normaalista" ylinopeudesta. Ei me oikein löydetty muita vaihtoehtoja edes. En muista, että yksikään AP-areenan vasemmistolainenkaan piti nykykäytäntöä oikeana. Ja joukossa oli sentään tunnettu virkamies ja kommarien pressaehdokas Tiainen :)

e: sama vastaus kaikille, jotka kysyvät tarkennuksia. En näe sakotusjärjestelmää ylinopeuksista ääritapauksissa sellaisena, että se pitäisi säilyttää.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Selänteeltä tällä kertaa fiksu avautuminen. Ei liikennettä koskevan sakotusjärjestelmän tule olla lisäverotusta, vaan rangaistus väärin toimimisesta liikenteessä. Harvassa maassa on Suomen kaltaista sakotusta. Liberaali ja demokraattinen maa pitää verotusluonteiset maksut nykyisessä määrin erillään liikenteen rangaistavuudesta.

Äkkiseltään en muista Suomen suurinta ylinopeussakkoa, mutta olisiko yli 100 000 euroa. 50 000 menee sitten varmaan useammalta rikki. Ei näin.
Mentäisiinkö mallissasi siihen että kaikki maksavat nykyisen minimin mukaan sakot vai laitetaanko sakkojen määrä jonnekin keskituloisen tasolle? Eli sellaisiksi että varakkaille sakot olisivat mitätön asia, keskiluokkaa vituttaisi ja sitten pienituloiset olisivat lähellä vararikkoa?
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Ei liikennettä koskevan sakotusjärjestelmän tule olla lisäverotusta, vaan rangaistus väärin toimimisesta liikenteessä.
Ei sakon pidä olla lisäverotusta, vaan että rokottaa riittävästi suhteessa tuloihin että kyseessä on tietynlainen pelote. Pienituloiselle 200€ saattaa olla iso juttu, sen sijaan suurituloiselle ei tunnu missään. Päiväsakkojärjestelmä on mielestäni täysin oikein.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ah, Teemu osoittaa asiantuntemuksensa Suomen oikeusjärjestelmästä. Sakkojahan väkivaltarikoksista tuomitaan.

Kyllä Selänne tässäkin on oikeassa:

 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei sakon pidä olla lisäverotusta, vaan että rokottaa riittävästi suhteessa tuloihin että kyseessä on tietynlainen pelote. Pienituloiselle 200€ saattaa olla iso juttu, sen sijaan suurituloiselle ei tunnu missään. Päiväsakkojärjestelmä on mielestäni täysin oikein.

Olisiko niin, että arvot ovat muuttuneet 20-30 vuoden aikana suosimaan kovaa, tulopohjaista sakotusta ylinopeuksista? Ennen näin ei mielestäni ollut, vaan sitä pidettiin enemmän fiskaalisena toimena valtion eduksi ja myöhemmin naureskeltiin, kuinka perustuslaki sen kieltää.

Nyt peltipoliiseja sijoitetaan joskus kierosti niin, että sakkorysä toimii. En kannata. Koko järjestelmä ylinopeuksien valvonnasta tulisi uusia, samoin rikesakot ja sakotus. Ei tuosta noin, vaan selvittämällä ja tutkimalla ja laittamalla tiukempia rajoja mm. peltipoliiseille siitä, miten ne voidaan sijoittaa ja tuleeko olla esim voimassa olevan nopeuden merkki ennen niitä tms.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Ah, Teemu osoittaa asiantuntemuksensa Suomen oikeusjärjestelmästä. Sakkojahan väkivaltarikoksista tuomitaan.

Onkohan tämä tilanne nyt sitten se, että Teemu on luovuttanut Jokereiden suhteen, koska ei näissä jatkuvissa avautumisissa ole minkään valtakunnan järkeä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Niin siinä luki ennen kuin jatkoit kirjoitustasi.
Ei lukenut, vaan ainoastaan lainaamasi teksti. Sehän ei ole synonyymi ylinopeuden ajamiselle vaan pikemminkin kritisoi peltipoliisien sijoittelua joissakin tapauksissa. Mutta tämä lienee liian liberaalia makuusi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sipilän hallituksen aikana ylinopeusjärjestelmää onneksi saatiin uudistettua. Muistaakseni 25 kilometriä tunnissa ylinopeudesta maksettavaa tulisi jotain 300-400 euroa ja 30 kilometriä tunnissa ylinopeudesta maksimimaksu 400 euroa. Kyse on siis virhemaksusta 30 km asti.

Ulkomuistista kritisoin ehkä täälläkin tiheällä kaupunkialueella ajettuja ylinopeuksia, joista tuli ainakin esityksessä liian vähän sakkoa. Ehkä lasten päälle ajamiset suojatiellä kuitenkin vähenivät myös nopeuksia alentamalla. Tämä on asia, jossa tulee olla tarkka. Aivan liian moni ajaa edelleen ohitseni kun olen pysähtynyt suojatien eteen.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Ei tuosta noin, vaan selvittämällä ja tutkimalla ja laittamalla tiukempia rajoja mm. peltipoliiseille siitä, miten ne voidaan sijoittaa ja tuleeko olla esim voimassa olevan nopeuden merkki ennen niitä tms.

Eikös tämä ole juuri sitä holhoamista, josta Teemukin varoitteli. Taas keksitään järjestelmä poistamaan ihmisen oma vastuu tietää se mitä nopeutta saa tiellä ajaa. Uusia sääntöjä ja tiukempia rajoja vaaditaan liberalismin nimissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös