Teemu Selänne – liikemies & some-vaikuttaja

• 869 117
  • 4 528

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minäkin olen ihmetellyt, että mihin tuo somessakin joiltakin persuhenkisiltä kavereilta vastaan tullut väite perustuu, että suomalaisessa mediassa olisi etukäteen hehkutettu Harrisin voittoa ja että Trumpin voitto olisi tullut siksi suomalaisille yllätyksenä?
Vahvistusharhaa?

Lynx_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minäkin olen ihmetellyt, että mihin tuo somessakin joiltakin persuhenkisiltä kavereilta vastaan tullut väite perustuu, että suomalaisessa mediassa olisi etukäteen hehkutettu Harrisin voittoa ja että Trumpin voitto olisi tullut siksi suomalaisille yllätyksenä?

Ihan levälläänhän tuo tilanne oli koko ajan, ennusteet ja tredit vaihteli koko ajan, ja mediassakin tuotiin tuota paljon esille että tilannetta on vaikea ennakoida. En minä kyllä huomannut, että Harrisin voittoa olisi mitenkään etukäteen kuulutettu, ja viime aikoina alkoi tulla koko ajan enemmän ja enemmän uutisia kuinka tilanne on kääntymässä Trumpille, ja ainakaan siksi Trumpin voitto ei tullut ainakaan minulle mitenkään valtavana yllätyksenä.
Olen pohtinut myös samaa Trumpin ja kotimaisittain persujen kohdalla. Mennee samaan kategoriaan kuin nämä valtamedian valehtelut ja peittelyt. Täällä ihmettelen sitä, että esim. Yle valehtelee tai pimittää totuutta, mutta jos vaikka kannatusgallupeissa on suotuisia lukemia persuille, niin näitä jaetaan sitten somessa ja se on silloin luotettavaa dataa.

Trumpin kohdallakin vaalit olisivat olleet varastetut, jos hän olisi hävinnyt. Näin kertoi eräs Trumpin kannattaja jo ennen vaaleja. Nyt kun tuli voitto, niin vaalijärjestelmä on demokraattinen ja oikeudenmukainen, eikä huijausmahdollisuutta ole. Enkä myöskään tiedä mitä mediaa Suomessa olisi pitänyt seurata, ettei Trumpia olisi vain paneteltu ja Harrisin voittoa kerrottu varmana. Näin ei tietenkään ole todellisuudessa, mutta näemmä toimiva taktiikka hakeutua uhrin asemaan, jota valtamedia vain kiusaa ja maalittaa.

No tokihan nykyään mölytään, ettei mitään saa enää sanoa. Samalla kuitenkin näillä joiden sananvapautta on rajoitettu on mahdollisuus sanoa mielipiteensä sosiaalisen median kanavissa. Ehkä se 90-luvulla oli sitten parempi jupista paikallisen Esson pöydässä maailman murheita, nyt voit kertoa samat asiat somessa ja tavoittavuus voi olla miljoonia ihmisiä. Ei ole sananvapautta ei.

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Olen pohtinut myös samaa Trumpin ja kotimaisittain persujen kohdalla. Mennee samaan kategoriaan kuin nämä valtamedian valehtelut ja peittelyt. Täällä ihmettelen sitä, että esim. Yle valehtelee tai pimittää totuutta, mutta jos vaikka kannatusgallupeissa on suotuisia lukemia persuille, niin näitä jaetaan sitten somessa ja se on silloin luotettavaa dataa.

Trumpin kohdallakin vaalit olisivat olleet varastetut, jos hän olisi hävinnyt. Näin kertoi eräs Trumpin kannattaja jo ennen vaaleja. Nyt kun tuli voitto, niin vaalijärjestelmä on demokraattinen ja oikeudenmukainen, eikä huijausmahdollisuutta ole. Enkä myöskään tiedä mitä mediaa Suomessa olisi pitänyt seurata, ettei Trumpia olisi vain paneteltu ja Harrisin voittoa kerrottu varmana. Näin ei tietenkään ole todellisuudessa, mutta näemmä toimiva taktiikka hakeutua uhrin asemaan, jota valtamedia vain kiusaa ja maalittaa.

No tokihan nykyään mölytään, ettei mitään saa enää sanoa. Samalla kuitenkin näillä joiden sananvapautta on rajoitettu on mahdollisuus sanoa mielipiteensä sosiaalisen median kanavissa. Ehkä se 90-luvulla oli sitten parempi jupista paikallisen Esson pöydässä maailman murheita, nyt voit kertoa samat asiat somessa ja tavoittavuus voi olla miljoonia ihmisiä. Ei ole sananvapautta ei.
Tähän samaan menee oikeastaan sekin, että jos luet jotain valtamediasta ja uskot sen, olet näiden syvemmän päädyn tyyppien mukaan pelkkä vietävissä oleva lammas joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan. Mutta se on sitten ihan OK lukea jonkun random-hörhön fb-postaus tai blogikirjoitus, nielaista se ilman mitään kritiikkiä ja jakaa sitä totuutena kaikille. Siinähän käytetään tietenkin omia aivoja. Näiden samojen tyyppien suusta on myös kuultu sitä, että "Donald Trump puhuu aina totta" ja että "Donald Trump on aina oikeassa".

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä nämä henkilökohtaisuudet tarkalleen ottaen ovat? Se on pelkästään siksi jo hyvin vaikeaa, että niin suuri osa on siellä anonyyminä. Nopealla otannalla Selänne näyttää vittuilevankin lähinnä mainitsemisilla hymiöillä ja voimien toivotuksilla, mutta lähinnä hän näyttää käyvän epätoivoista taistoaan puolustelemalla Trumpettia niitä harvoja vastaan jotka jotain oikeaa keskustelua haluavat käydä.
Valtaosa kuitenkin näyttää olevan sitä samaa henkilökohtaisuuksiin menevää kuonaa mitä tämäkin ketju on täynnä. On Kariyan käenpojan kasvattajaa, tolloa, junttia jne.

Teukan argumentit eivät todellakaan kestä kriittistä tarkastelua, ja hänen toiminnastaan voi tosiaan olla montaa mieltä. Minä en hänen asemassaan jaksaisi tuolla likakaivossa jaksaisi käydä lukemassa itseään koskettavaa ryönää.
Tässä on hyvin sanottu. Teukka on ansassa Trumpin kanssa. Monet tässä ketjussa kyllä sortuvat lapselliseen nimittelyyn ja lällättelyyn. Saattaapi olla myös yli 50-vuotiaita porukassa. Ihmettelen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy