Teemu Selänne – liikemies & some-vaikuttaja

  • 750 505
  • 3 820

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Sorry, en muista juttua, taisi olla jotain maailman lihansyönnistä.
Viitannet Teemun näkemykseen lihansyönnin vähentämisestä ja kommariudesta:


Edit: Osansa kritiikistä sai sen jälkeen myös tilastotiede:

 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viitannet Teemun näkemykseen lihansyönnin vähentämisestä ja kommariudesta:


Edit: Osansa kritiikistä sai sen jälkeen myös tilastotiede:


Teemu taisi tässä keskustelussa kyseenalaistaa tilastomatematiikan perusteita. Kyselyn koko, muistaakseni n. 2000 henkilöä ei hänen mukaansa riitä luotettavaan tulokseen. Varsinkin, kun hänen kavereilta ei kysytty.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko tosiaan näin? Kuulostaa oudolta, että Selänteen kiekkoleirille osallistuu joku joka ei tiedä Selänteestä yhtään mitään. Yleensä kiekkoilevat junnut ovat erittäin tietoisia myös entisistä tähdistä. Koko leirin ideahan perustuu siihen, että junnut haluavat nimenomaan Selänteen "oppiin". Ei kai sinne muusta syystä kukaan mene.
Teemu Selänne joutuu luopumaan rakkaasta lempilapsestaan – kymmenvuotiaan pojan sanat sinetöivät päätöksen

Noin kymmenvuotias poika luisteli yhden treenin aikana luokseni ja kysäisi, että oletkos sinä muuten pelannut joissain joukkueissa, Selänne muistelee nauraen.

Yllättävää kyllä, uuden sukupolven junioripelaaja ei siis ollut lainkaan tietoinen tähden meriiteistä.

Se oli hauska ja tärkeä hetki, pelkästään positiivinen sellainen, Selänne alleviivaa.

Se osaltaan vahvisti käsitystäni, että oli tullut aika paketoida tämä leiritarina.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teemu taisi tässä keskustelussa kyseenalaistaa tilastomatematiikan perusteita. Kyselyn koko, muistaakseni n. 2000 henkilöä ei hänen mukaansa riitä luotettavaan tulokseen. Varsinkin, kun hänen kavereilta ei kysytty.

Jokainen, joka on vähääkään opiskellut tietää, että 2000 riittää vallan mainiosti ja otoksen epätarkkuus ilmoitetaan virhemarginaalin muodossa. Sitä se on kun suoraan peruskoulusta lähtee elämänkouluun. Sivistystä ja koulutuksen tuomaa ymmärrystä ei saa Fox Newsin kautta.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tuossahan Teemu juttelee ihan fiksuja, mutta voisi hänkin katsoa siinä omassa some-käyttäytymisessään peiliin. Tietyltä porukaltahan eivät mitkään Selänteen sanomiset saa ymmärrystä, kun se oma mielipide on lukittuna, mutta eivät ne asiat aina ole mustavalkoisia. Mun mielestä tuo oli hyvä ulostulo.

Tämäkin ketju oli siirretty, ei meinannut löytyä.

 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuossahan Teemu juttelee ihan fiksuja, mutta voisi hänkin katsoa siinä omassa some-käyttäytymisessään peiliin. Tietyltä porukaltahan eivät mitkään Selänteen sanomiset saa ymmärrystä, kun se oma mielipide on lukittuna, mutta eivät ne asiat aina ole mustavalkoisia. Mun mielestä tuo oli hyvä ulostulo.

Tämäkin ketju oli siirretty, ei meinannut löytyä.

Teemu luokittelee osan ihmisistä reppanoiksi ja sitten hän on sitä mieltä, että "keskustelu tulisi pitää asiallisena."

Tuossa on pieni ristiriita, vaikka Teemu ei sitä tajuakaan.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Selänteen(kin) vaikeus lienee se, että kun pitää kiristää sanomansa pieneen merkkimäärään, niin siitä ei tule mitään ja jengi pillastuu yksinkertaistuksien ääressä. Mutta jos saa vähän enemmän aikaa ja tilaa kertoa mistä on kyse, niin alkaakin löytymään sitä järkeä. Vaan eihän tämä sinällään ole mitään uutta, paitsi ehkä minulle, joka ei edes twitteriä juurikaan seurannut sen takia, että mieluummin luen vähän perustellumpia puheenvuoroja.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Selänteen(kin) vaikeus lienee se, että kun pitää kiristää sanomansa pieneen merkkimäärään, niin siitä ei tule mitään ja jengi pillastuu yksinkertaistuksien ääressä. Mutta jos saa vähän enemmän aikaa ja tilaa kertoa mistä on kyse, niin alkaakin löytymään sitä järkeä.
No ei varmaankaan näin digitalisaation aikakaudella voi mennä sen taakse, ettei löydy alustaa, missä kertoa näitä asioita ja mielipiteitään laajemmin. Ei hänen tarvitse tiivistää sanomaansa mihinkään, vaan saisi ihan niin seikkaperäisesti selostaa, mitä mieltä on kuin haluaa. Ilmeisesti X on sitten hänelle se sopivin laitos, kun selviää onelinereillä ja saa, kuten aikoinaan Anaheimissa, yleisöltä heti reaktiot.

edit: kuitunen ja tyyppo
 
Viimeksi muokattu:

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
No ei varmaankaan näin digitalisaation aikakaudella voi mennä sen taakse, ettei löydy alustaa, missä kertoa näitä asioita ja mielipiteitään laajemmin. Ei hänen tarvitse tiivistää sanomaansa mihinkään, vaan saisi ihan niin seikkaperäisesti selostaa, mitä mieltä on kuin haluaa. Ilmeisesti X on sitten hänelle se sopivin laitos, kun selviää onlinereillä ja saa, kuten aikoinaan Anaheimissa, yleisöltä heti reaktiot.

Joo. No minä en tiedä miksi hän valitsee milloin minkäkin tavan aukaista suunsa, mutta ehkä ei vaan lopulta hallitse kirjoittamista kovinkaan hyvin? Pidemmin ei osaa sanoa kuin lehtihaastattelussa omalla suullaan tai sitten jotain kameran edessä, mutta ei tunnu valitsevan sitäkään reittiä useinkaan.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Selänteen(kin) vaikeus lienee se, että kun pitää kiristää sanomansa pieneen merkkimäärään, niin siitä ei tule mitään ja jengi pillastuu yksinkertaistuksien ääressä. Mutta jos saa vähän enemmän aikaa ja tilaa kertoa mistä on kyse, niin alkaakin löytymään sitä järkeä. Vaan eihän tämä sinällään ole mitään uutta, paitsi ehkä minulle, joka ei edes twitteriä juurikaan seurannut sen takia, että mieluummin luen vähän perustellumpia puheenvuoroja.
Tuohon se munkin mielestä paljolti kiteytyy ja en todellakaan allekirjoittaisi läheskään kaikkia hänen mielipiteitään esim. politiikasta. Varmaan noissa some-töksäytyksissä on myös kyse tietynlaisesta äkkipikaisuudesta ja kun joku asia menee tunteisiin, siihen sitten reagoi hyvinkin pitkälti ajattelematta asiaa tarkemmin. Enkä nyt haluaisi kategorisoida ketään kummemmin, mutta paistaahan Teemusta kuitenkin, ettei kouluja ole juuri käyty ja muutenkin on elänyt siinä omassa kuplassaan. Toivottavasti pysyy siitä Valavuoresta erossa, mahdollisesta nykyisestä "ystävyydestään" ei mulla ole tietoa, kun ei siitä koskaan kenellekään mitään hyvää koidu.

Itse olen muutamissa hyväntekeväisyysproggiksissa ollut Selänteen kanssa tekemisissä ja kyllä niissä on näkynyt hänen vilpitön halunsa auttaa ja on tehnyt asioiden eteen huomattavasti enemmän kuin antanut vain nimensä käyttöön, tätä viimeksi mainittuakin muuten esiintyy yllättävän paljon ja liian usein törmää kysymykseen, "mitä minä hyödyn tästä?" Teemu ei ole koskaan viitannut mihinkään tällaiseen omien kokemuksieni mukaan tai muidenkaan kertomana, vaikka tietysti hänkin saa siitä hyvää julkisuutta. Ei se nyt kuitenkaan niin läpeensä paha ja ymmärtämätön ihminen ole, vaikka joskus sellaisiinkin kommentteihin törmää ja en nyt tarkoita tätä palstaa.
 

teppana

Jäsen
Teemu Selänne joutuu luopumaan rakkaasta lempilapsestaan – kymmenvuotiaan pojan sanat sinetöivät päätöksen

Noin kymmenvuotias poika luisteli yhden treenin aikana luokseni ja kysäisi, että oletkos sinä muuten pelannut joissain joukkueissa, Selänne muistelee nauraen.

Yllättävää kyllä, uuden sukupolven junioripelaaja ei siis ollut lainkaan tietoinen tähden meriiteistä.

Se oli hauska ja tärkeä hetki, pelkästään positiivinen sellainen, Selänne alleviivaa.

Se osaltaan vahvisti käsitystäni, että oli tullut aika paketoida tämä leiritarina.
Ei tästä kyllä sellaista omahyväistä vibaa saa. Vaan enemmänkin ikääntyvä ihminen tajuaa että nyt on aika muiden (esim. Barkovit, Laineet ja Rantaset) alkaa vetämään roolia junnujen inspiroinnissa ja valmennuksessa.

Selänteestä on kyllä monenlaista syytä antaa kritiikkiä, mutta työ lapsien eteen on sellainen mistä aina olen saanut hyvät fiilikset. Niin urheilussa kuin myös sairaanhoidossa.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Huomioiden miten Selänne uransa loputtua oli kansakunnan kaapin päällä, olisi hänellä ollut mahdollista nousta ihan varteenotettavaksikin mielipidevaikuttajaksi, mikäli olisi tyytynyt ainakin ensi alkuun ottamaan merkittävästi hienovaraisemman ja rakentavamman linjan. Tsekissähän vähintään yhtä huikean jääkiekkouran tehnyt Dominik Hasekhan on noussut arvostettuun asemaan myös poliitikkona. Toki tässä tapauksessa Selänteen olisi ollut järkevää muuttaa uran loputtua takaisin Suomeen Kalifornian auringosta ja myös esim. autokokoelman maahantuonti olisi ollut melkoinen haaste.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei tästä kyllä sellaista omahyväistä vibaa saa. Vaan enemmänkin ikääntyvä ihminen tajuaa että nyt on aika muiden (esim. Barkovit, Laineet ja Rantaset) alkaa vetämään roolia junnujen inspiroinnissa ja valmennuksessa.

Selänteestä on kyllä monenlaista syytä antaa kritiikkiä, mutta työ lapsien eteen on sellainen mistä aina olen saanut hyvät fiilikset. Niin urheilussa kuin myös sairaanhoidossa.
Emmä tällä mihinkään omahyväisyyteen vihjannutkaan. Päinvastoin. Aiemmin joku päätteli ettei Selänteet ole muka huomanneet sitä ettei nuorempi polvi enää tunnista.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Testataanpa tätä ihan itsekin. Olen aivan helvetin säälittävä reppana!
Niin minäkin. Lisäksi olen persujen mittapuulla vassari. Ei siis ihme, että ulisen, kun Teemu-setä vähän opettaa tosiasioita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös