Älä, älä lähre shinne, rakas @IisoppiTäytyy kyllä sanoa että tätä ketjua luettuaan tajuaa että vähällähän minä olen päässyt. Eihän minulla ole diagnoosia kuin keskivaikeaan masennukseen. Joten en tiedä miltä se syväpääty tuntuu.
Mutta onhan tässäkin ollut kestämistä. Välillä ollut todella vaikeaa löytää syytä elämiseen. Lisäksi kun on ahdistuneisuushäiriö ja asperger niin ei tämä arki ole aina ruusuilla tanssimista. Mutta voimia meillä kaikille! Ja toivotaan että se hyvä huominen on jossain olemassa.
Nämä mt-jutut, diagnosoidut tai ei, ovat niin äärisubjektiivisia, ettei toisen kokemaa oikein voi koskaan verrata omiin - voi vain kertoa omista kokemuksistaan ja löytää/antaa mahdollisesti tukea/apua toisten kertomuksista. Se, mikä voi sortaa jonkun lopullisesti, on toiselle vain jokapäiväinen harmi eikä siinä silloin kysytä, minkäs asteinen depis sulla olikaan, ei olis pitänyt...
Oman sairaskertomuksen alitajuinen tai tietoinen vähättely on... anteeksi jo etukäteen... jonkin asteinen indikaattori siitä, ettei ole vielä sinut oman sairauden/tilanteensa kanssa eikä se ole oman toipumisen ja voimaantumisen kannalta kovin rakentavaa.
En sano, en ole mikään sanoja, etteikö noin saisi/voisi ajatella, mutta olisi parempi ymmärtää omaa pahaa oloaan, sen syitä ja seurauksia pahentamatta asiaa ajattelemalla, "ettei tää oo ees mitään muihin verrattuna..." - se on lähes synonyymi ajatukselle: "En oo mitään muihin verrattuna".
Jokainen meistä on kuitenkin täydellinen omalla tavallaan, kaikkine vaivoineenkin, toisiin vertaamatta. "Kenellekään anneta enempää, kuin jaksaa kantaa" on yksi suurimpia valheita, mutta sen annetun kanssakin voi elää ymmärtäen sen vaatimukset itselleen, ei toisille...
Anteeksi... mun oli vaan pakko... on liian lähellä itseänikin...
Viimeksi muokattu: