Jotenkin tämän illan teema on ollut itsemurhan suunnittelu, koska ahdistus meinaa kasvaa valtavaksi. Pää sitten reagoi näin - tuttu juttu.
Jos ja kun joskus itselleni taas kerran jotain teen, niin olen ajatellut laittavani siitä viestin jatkoaikaan, jonka sisältämän tiedon toivon sitten myöhemmin johtavan lähimmäisilleni. Teen itseni poistamisen todennäköisesti niin, ettei kukaan minua ihan heti löydä, mutta en ole vielä suunnitellut sitä, että löytääkö koskaan. Ja miten sitten itseni poistan, niin se "paraskin" idea on jo aikanaan kokeiltu, joten volyymiä siinä pitäisi lisätä kovasti. En kirjoita tähän tietystikään mitään julki, jottei joku muu saa samaa ideaa, eikä joku ylireagoi ja ala pommittamaan jotenkin.
En kaipaa tähän mitään avunpyyntöviestejä, koska tämä ei ole avunpyyntöviesti. Kommentoida toki saa, jos jotain mieleen tulee, mutta alleviivaan nyt sitä, että minulla on tulossa viikonloppu, kun saan olla aivan yksin. Se tuntuu mukavalta. En ole erakko (parisuhteessa), mutta pidän paljon yksinäisyydestä, kun saa tehdä kotona/mökillä mitä haluaa. Aion myös ottaa huomenna hieman tai kenties hieman enemmänkin alkoholia, joskaan en krapulaa hakien, koska alkoholinkäyttö on typerää, jos siitä tulee vain huono olo.
Ehkä fiilis on jotenkin kokonaisvaltaisesti sekamuotoinen (minulla siis on kaksisuuntainen mielialahäiriö), kun tavallaan tässä on tosiaan sitä iloa ja mahdollisuuksien tuntua kaiken elämäntilanteesta riippuvan surun päällä. Se on äärimmäisen ristiriitaista. Monesti mietinkin, että vittuillakseni vaan (kiitos Seppo Räty) jatkan tätä taipaletta, koska ainahan täältä sitten poiskin pääsee, kun ei vaan enää yhtään jaksa. Poispääsyn mahdollisuus on pelastuksen avain ja minulla pitää olla se, jotta jaksan yrittää elää.