Eipä ole tähän ketjuun itse tullut vähään aikaan kirjoitettua, mutta nyt taas tuli tässä yön valvonneena sellainen olo, että pakko saada tätä olotilaa jollakin tavalla purkautumaan.
Tässä on itse tullut tämän masennuksen kanssa painittua enemmän tai vähemmän viimeiset pari vuotta. Välillä se on tuntunut, että kyllä tämä tästä iloksi muuttuu (no kyllähän se välillä niin tekeekin). Töissä jaksaa käydä, on jaksanut urheilla ja olla vähän enemmän se, mitä oli joskus silloin, kun ei vielä tätä ollut itsellä todettu. Tai ehkä pitäisi sanoa, että kun sitä ei vain ollut itselleen myöntänyt. Tosin nyt taas töissä ei ole tullut oltua viikkoon ja eikä varmasti tule oltua vielä pariin seuraavaankaan. Pahinta kai tässä on se, että kun uusi työ alkoi ja ihan oikeasti tuntui, että nyt henkisesti valmis taas tähän "normaaliin" arkeen. Aika nopeasti sitten alkoi taas tutut mielialat nostamaan päätään ja siittähän tämä homma sitten alamäkeen on taas lähtenyt.
Jotenkin edes kehtaa enään kertoa monellekkaan tutulle omasta tilanteessta, vaikka varmasti sen tiedän, että ei nämä läheiset ystävät ala epäilemään, että on vain pirun laiska jätkä kyseessä ja haluaa ottaa lunkusti. Ei siinä, en minä kiellä, jos joku asiasta kysyy, mutta en minä silti vieläkään pysty kovin avoimesti tuntemuksista puhumaan. En tyttöystävälle, en veljelle, vanhemmille enkä muutenkaan hyville ystäville.
Raskasta aikaa tämä on tällä hetkellä, niin itselle ja myös varmasti muutamalle muulle läheiselle ihmisille omassa elämässä. Luulisi, että kesällä olisi edes vähän hyviä fiiliksiä, mutta ei niitä nyt oikein paljon ole. Aika mustalta tällä hetkellä mielessä asiat tuntuu ja ihan rehellisesti täytyy sanoa, että huominen päiväkin pelottaa niin perkeleesti. Puhumattakaan, että pitäisi miettiä elämää pitemmällä aikavälillä.
Pettynyt on olo itseensä tällä hetkellä. Pitäisi vaan ymmärtää, että ei tästä asiasta ole nopeaa tietä ulos. Kunhan vain ensin löytäisi sen oikean tien.