No niin, maanantaina tuli sitten käytyä ensimmäistä kertaa psykiatrian erikoislääkärin ja psykologin juttusilla. Oli huomattavasti vaikeampaa keskustella kuin mitä lääkärin kanssa ensimmäistä kertaa. Tosin tämä johtunee siitä, että hetkellisen mielialan parantumisen jälkeen, olen taas vaipumassa sinne syvimpään ihmismielen helvettiin. Jossa on pari kertaa jo käyty.
Pystyin kuitenkin pääpiirteittään kertomaan elämäni tapahtumista, mikä oli mielestäni ihan hyvä juttu. Hieman vain kyllä pelottaa, että tulevissa tapaamisissa revitään varmaan kaikki haavat taas auki. Otti meinaan todella koville jo se, että ei tarvinnut mihinkään kaikkein syvimpään purkautua. Mutta kaippa tämä kuuluu tähän prosessiin. Tästä tullee pitkä ja kivinen tie, mutta eipä tuo auta, saanpahan ainakin sitä apua, jota olen kaivannut jo kauan.
Huomenna menen sitten kaksisteen tämän toisen hemmon juttusille. Nyt tehdään todellinen alkukartoitus muutamalla käynnillä ja katsotaan sitten, että mihin suuntaan tästä lähdetään asian kanssa menemään. Lääkitystä eivät vielä minulle määränneet, joten diapameilla mennään pahimpien hetkien yli. Sain myös ison nipun erinäisiä kysymyksiä täytettäväksi. Kaksisuuntaista mielialahäiriötä ne edelleen veikkailevat, mutta tuokin asia selvinnee kunnolla vasta tulevaisuudessa.
Aamupalan jälkeen voisi koittaa jaksaa lähteä kiertämään Jyväsjärveä kävellen ympäri. Kävellessä saa aina jotenkin mieltä keveämmäksi, kun saa miettiä rauhassa asioita.