Miksi vähättelit ongelmiasi? Totuudenpuhuminen kun kaikesta huolimatta edesauttaisi sinua kaikkein eniten (ja toisaalta kysymykseni on tyhmä, koska itse syyllistyin alussa samaan - oireiden vähättelyyn ja lopetin sen vasta sitten kun huomasin, että rehellisyys ja oireiden tunnustaminen muillekin kuin itselleen auttaa eniten).
Niin eihän tää tosiaan ensimmäinen kerta ole lääkärillä vaikkakin nyt on vähän uusia oireita ilmenny. Tai oon ehkä tajunnu ne vasta viime aikoina kun alkaa kaveripiiri kaventua kovaa vauhtia. Mutta siis joo en tiedä miksi vähättelin tai miksi en ollut rehellinen. Pohdin näitä asioita hyvissä ajoin ennen lääkärinmenoa ja tiedostin kaikki ne tärkeimmät asiat mitä pitää saada sanottua, mutta ei ne vaan tullu ulos suusta. Toisaalta kun on näitä hyviä vaiheita niin tuntuu et kaikki on ihan saatanan hyvin ja pystyn vaikka valloittamaan koko maailman jos niin haluan (näin kärjistetysti). Itse asiassa tää lääkäri kysyi, että ei kait sulla ihan sellasta oloa ole et oisit koko maailman kuningas ja tuhlaat rahaa ihan hetken mielijohteesta (tai jotain tän suuntasta). No vittu just tollanen olohan mulla on aika usein, mutta suusta tuli sen sijaan "ei nyt sentäs".
Sain muuten lääkäriltä mukaan BDI- kyselyn ja mielialahäiriökyselyn (MDQ) mukaan täytettäväksi. Mitä nyt ite tajuan noista niin masennusta mulla ei ole nimeksikään, mutta sitä maanisuutta sen sijaan vaikka muille jakaa. Testin mukaan siis. Mut kuten edellisessä viestissä mainitsin niin kirjoitin näihin kyselyihin muutamia mietteitä ja pieniä juttuja et miten mulla oikeasti menee nykyään. Tiistaina ei sit oo väliä et saanko suutani auki vai en kun tos lapus on kaikki tärkeimmät.
Mitä vielä tulee siihen vähättelyyn niin aikaisemmassa elämässä se johtui pääasiassa huonosta itsetunnosta ja "en ansaitse apua"- ajattelusta. Nyt tällä hetkellä vaan yksinkertaisesti tuntuu siltä etten tarvi apua.
E: Ja jollain kierolla tavalla mä diggaan tästä olosta. En muista koska olisin viimeksi ollu näin energinen tai seki, et mulla on jo aika normaalit unirytmit! Helvetti ku joka aamu jaksan jo yhdeksän aikaan pompata sängystä ylös ja joskus herään jo ennen kellonsoittoa.