Trenchtown
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- TPS
Pakko kysyä, että etteikö sulla mene nuppi tuosta sekaisin?
Ei mene, eikä ole Sirdaludista koskaan mennytkään. Vähän se aluksi väsytti, mutta noita on tullut jo niin monta vuotta popsittua, ettei mitään haittavaikutuksia ole. Tramalista himmenee huppu helposti, jos tarpeeksi ottaa. Noita 50 mg:n kapseleja kun ottaa kolme kerralla, niin se on jo sillä rajalla, että alkaa käymään hitaalla. Ne retard -Tramalit ovat niin pitkävaikutteisia, että niitä mä en voi käyttää, ei ole mielekästä odotella reilua tuntia kipujen loppumista. Nuo 50 mg:n nopeavaikutteiset ovat siis mulle käypä vaihtoehto ja yleensä otan yhden, maksimissaan kaksi kerrallaan ja päivän aikana sitten (todella harvoin) tarvittaessa maksimiannoksen, eli 200 mg.
Eikä sitä Tramal -respaa muuten ikinä saa apteekista takaisin. Se ei ole huumausaineresepti, mutta vaikka ihan tavallinen respa onkin, ei sitä tosiaan saa takaisin. Joskus tuota ihmettelin, että menee uusiminen vaikeaksi, mutta sittemmin ovat kaikki reseptit vaihtuneet e-respoihin ja uusimisongelmat kadonneet siinä samalla.
*edit*
Hulluista kipulääkkeistä puheen ollen, pakko mainita Norspan -laastari, joita käytin jossakin välissä hetken aikaa. Vaikuttava aine bubrenorfiini, tuo Subutexista tuttu opioidi. Ei kyllä todellakaan ollut hermokipuja, eikä kyllä muitakaan kipuja. Multa olisi varmaan voinut sahata käden irti ja olisin vaan hymyillyt. Oli kyllä pari-kolme viikkoa koko ajan sellainen olo, että nyt ei todellakaan olla selvin päin. Sitten olin jonkin aikaa kokonaan ilman kipulääkettä, kun Tramal ei silloin serotoniinisyndrooman vaaran takia käynyt ja tuota laastaria en halunnut käyttää. Nyt taas on Tramal lääkepaletissa mukana ja vaikka se saattaa huumata, on se tuohon bubrenorfiiniin verrattuna kevyttä kamaa.
Viimeksi muokattu: