Tuntuu siltä, että "HIFK" ei ole kateellinen inttikavensa ominaisuuksista, vaan inttikaverista itsestään. Hän on kateellinen naisille siitä, että he saavat hengailla ja olla intiimisti tämän inttikaverin kanssa.
Sanotaan tähän vielä toiston vuoksi, että kukaan oikeasti laadukas nainen ei ole sulaa vahaa vartijan edessä. Yksikään vartija ei ole varakas eikä haluttu naisten keskuudessa. Kouluavustaja on huomattavasti hienompi ammatti kuin vartiointiliikkeen tiimiesimies/vuoropäällikkö tms.
Niin siis nimenomaan ole erittäin kateellinen henkilöstä itsessään. Hänen laisensa mies vain saa naisen kuin naisen, koska omistaa niin paljon niitä ominaisuuksia, joista naiset pitävät.
Eihän välttämättä vartija ole mikään arvostettu ammatti, eikä naiset välttämättä niin paljoa erikoista vetoa tunne vartijaan, vaan henkilöön itseensä. Siis siihen inttikaveriin. Monesti sanotaan, että komeus ei auta, jos pää on tyhjä. Mutta entäs sitten, kun komeuden lisäksi on pitkä, fiksu, miehinen ja aikuismainen mies, huumorintajuinen ja hurmaava, tyylikäs, jne? Kuinkas asia sitten onkaan? Voin sanoa, että silloin niitä naisia vain riittää vaikka kuinka ja paljon, ja joukossa on vaikka kuinka paljon niitä kauniita ja fiksuja.
Henkilö itsessään on vain niin naisten mieleen, että itse vain olen äärettömän kateellinen siitä. Jossain ihmisessä vain yhdistyy niin paljon niitä ominaisuuksia, että ihmisiä ja naisia riittää.
Naiset ovat täysin kiinnostuneita tästä miehestä sen kokonaisuuden kannalta. Ihan sama minne meneekin, niin sitä kiinnostusta on. Ja kun oikeasti miettii noita ominaisuuksia, niin kaikki ovat sellaisia, joista naiset pitävät. Ulkonäöstä olemukseen ja sinne korvien väliin. Kun oikeasti edes miettii, ketä nainen ei olisi kiinnostunut.
Vartija on sentään paljon miehisempi ammatti kuin joku onneton kouluavustaja. Täysin naispuolinen ammatti, mutta sopii tietysti itselleni, koska olen enemmän naismainen kuin miesmäinen. Ja se että on johtajatehtävissä ja vetää sitä 3-4 kertaa kovempaa palkkaa, niin siinähän sitä onkin. Ei naiset ole niin kiinnostuneita siitä miehestä pelkän ammatin puolesta, vaan ihan sen kokonaisuuden takia. Helpommin ymmärtäisitte, kun näkisitte kyseisen kaverin ensin.
Eikä ikinä ole käynyt niinkään, että kun olen joku kämänen koulunkäyntiavustaja, niin niitä naisia olisi yhtäkkiä ilmestynyt ja halunnut seuraani, seksiä, seurustelusuhdetta, jne. Kyllä ne on ne ihan muut seikat. Mutta vartijan työssä on lisäksi se univormu, joka tunnetusti vetoaa sekin naisiin. Ja johtava työ, naiset kyllä arvostavat sitä, että mies on johtaja, suunnannäyttäjä, se alfauros. Kyseisellä ihmisellä on valtaa toisiin. Ja hieman eri lailla, kuin itselläni johonkin lapsiin jossain onnettomassa koulussa. Ihan eri asia. Itse en ainakaan arvosta omaa työtäni millään tavoin. Sama kuin tekisi jotain puutarhatöitä, ihan yhtä paljon naisia kyseisessä työssä. Eri asia jos tässä olisi vaikka joku rauhanturvakeikka alla, että osoittaisi edes jotain miehisyyttä.
Monet naiset vain arvostavat tuollaisia ihmisiä ja haluavat niiden suosiota. Tuollaisista laatumiehistä kilpaillaan, eikä itseni kaltaisista hylkiöistä. Ei itselläni ole niitä ominaisuuksia. Laatumiehiä arvostetaan ihmisten keskuudessa muutenkin, niitä kenellä on miehisyyttä, karismaa, tietotaitoa, jne. Ne ovat niitä miehiä, joita arvostetaan sekä naisten että muidenkin ihmisten keskuudessa.
Ja inttikaverini vain on sellainen kaikin puolin. Siinä on vain huikea ero ja sen takia olenkin äärettömän kateellinen ja katkera koko ajan.
Ja totta tietenkin on, että komeus ja ulkonäkö ei riitä, jos siellä korvien välissä ei ole mitään. Mutta jos onkin komeaa ulkonäköä että sekä fiksuutta? Silloinhan siinä on ne molemmat. Ja vaikka se ulkonäkö ei niin hirveästi merkkaakkaan, niin kyllähän naiset aina tykkäävät katsoa myös sitä komeaa miestäkin. Ennemmin komea kuin ruma. Kaiken lisäksi on vielä fiksu ja miehekäs aikuinen mies, eikä mikään lapsellinen pikkupoika, niin lähes joka nainen on myyty sen jälkeen.
Eli kyllähän se ulkonäkö yhdistettynä niihin sisäisiin juttuihin on se kaikkein paras, molemmat ovat silloin enemmän kuin kunnossa. Useimmilla se sitten sitä, että on vain jompaa kumpaa, mutta tuossa miehessä onkin ne molemmat erittäin hyvin kunnossa, ainakin naisten mielestä.
Mutta itse taas, kun olen yleisestikin ihmisten silmissä sekä ruma että tyhmä, niin totta kai kaikki on silloin päinvastaista. En millään kykene samaan lähellekkään. Koska kyllähän se ulkonäkö on se ensimmäinen asia, mikä kiinnittää ihmisessä huomion, ennen kuin sanotaan mitään. Ulkonäkö huomataan ensin. Ja kun se miellyttää, niin naiset alkavat kuunnella sitten sisintä. Ja kun sekin on todella hyvin mallillaan, niin siinähän sitä onkin. Tyhmä pää rumassa ulkokuoressa. Ei jatkoon.
Ja itseäni masentaa nimenomaan tämä epäsuhtaisuus. Itse olen tämmöinen, ja esim. inttikaverini on täysin päinvastainen. Se selittää kaikki mahdolliset erot. Naisten määrässä ja laadussa, työnkuvassa, kyvyissä, tiedoissa, taidoissa, jne. Kun itse ei ole edes perustasoa, niin toiset ovat sitten siellä huipulla jo.