Taudinkuvana depressio

  • 557 367
  • 2 090

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nimim. HIFK ei ole missään nimessä tyhmä.
Niin karulta kuin tämä kuulostaakin, niin sanoisin, että oikeasti tyhmät ihmiset ei yleensä masennu tai ahdistu sosiaalisista tilanteista tai niistä vaatimuksista, mitä yhteiskunta heiltä odottaa. Yleensä näistä asioista oireilevat on hyvinkin tiedostavia tai jopa jollain osa-alueella todella lahjakkaita ja älykkäitä, mutta ehkä eivät ole kyenneet hyödyntämään sitä osa-aluettaan. Se kyvyttömyys sopeutua normeihin muodostaa niitä ongelmia.

Nimimerkki HIFK:n kirjoitustaidoilla yhdistettynä siihen analyyttisyyteen mm. oman itsen suhteen, ei voida todellakaan puhua tyhmästä ihmisestä. Tyhmä ei edes ajattelisi moisia asioita ja vatvoisi niitä.
 
Minunkin on hyvin vaikea nähdä nimimerkki HIFK:ta tyhmänä. Tuon tason tekstiä ei niin tyhmä ihminen saa aikaiseksi, kuin väität olevasi.

En ole perehtynyt nimimerkin aikaisempaan kirjoitushistoriaan kovin merkittävästi vaikka sitä ilmeisesti täällä on, mutta tuosta edeltävästä tekstistä paistaa yksi asia. Selkeä tahdon puute. Ja näemmä ihan kaikkiin asioihin.

Tuohon pystyy saamaan apua. Ammattihenkilöiden kanssa on päästävä juttelemaan. Muuten elät koko elämäsi tuossa itsesäälin paskasuossa. Sinun on tehtävä valinta ihan itse. Se on ensimmäinen askel elämässäsi jota sinä ihan itse hallitset.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Hyviä neuvoja taas, mutta kyse on edelleen siitä, että itselleni on täysin yksi ja sama, millaista tekstiä kirjoitan. Ei se kiinnosta itseäni yhtään. Hyvin voisin vaihtaa tämän kirjoitustaidon johonkin muuhun tarpeelliseen. Itseäni ei ikinä ole kiinnostanut mikään kirjoittaminen.

Mitkään yhteiskuntatieteelliset jutut sun muu kuuluu ihan samaan hommaan. Ei jaksa kiinnostaa yhtään.

Kyse ei myöskään ole pelkästään mistään numeroista tai päättelykyvystä, vaan ihan kokonaisuudesta. Ei voi olla niin, että lähes kaikki ihmiset, joiden kanssa olen ollut tekemisissä, ovat niitä "vääriä". Silloin on pakko olla myös itsessä jotain vikaa, niin kuin onkin. Jos ihminen saa yleisesti lähes joka paikassa tyhmän leiman, niin silloin on myös jotain vikaa myös itsessä.

Jos normaalissa elämässä oleminen ja pärjääminen tuottaa vaikeuksia, niin ei se johdu niistä vääristä ihmisistä, vaan ihan itsestä. Kun jatkuvasti joutuu vaikeuksiin oman tyhmyytensä kanssa, niin kyllähän se jotain jo kertoo.

Ja itselläni olisi tavoitteita vaikka kuinka ja paljon, mutten kykene niitä enää saavuttamaan. Olen kiinnostunut esim. urheilusta, mutta ne tavoitteet ovat joko menneet jo tai sitten synnynnäiset ominaisuudet estävät sen.

Samoin itseäni kiinnostaisi toimia rauhanturva-ja sotilastehtävissä, mutta heikko varusmiespalvelus ja muutenkin kaikenlainen pärjääminen edes normaalissa elämässä estävät tuon. Ei minua kiinnosta olla missään hallinnossa vaan nimenomaan kentällä, siellä missä rytisee ja siellä missä sitä toimintaa on. Ainoa vaan, että tuollaisista jutuista en voi kuin haaveilla. Ja jos en selviydy edes normaaleista töistä esim. tyhmyyteni takia, niin miten selviäisin mistään hallinnon tehtävistä? Vastuullisuutta ei itselläni ole, en osaa yksinkertaisesti huolehtia itsestäni ja tavaroistani, jne. Niin se vain menee.

Eikä minua kiinnosta olla mikään tyyppi, joka ehkä joskus saa jonkun nörttinaisen itselleni. Siinä vaiheessa voin ihan hyvin olla sitten ilman. Toisilla miehillä on paljon paremmat mahdollisuudet niihin kauniisiin laatunaisiin, ja itselläni pitäisi olla ihan samat. Komeutta lisää, fiksuutta lisää, jne.

Ei minua kiinnosta mitkään opinnot tai jotain alalysointia, nörteille ne. Varsinkin kun tuollaisen aloittaa, niin voi ihan hyvin heittää hyvästit niille kauniille naisille.

Tässä onkin se, että jos tuo kirjoittaminen on vahvuuteni, niin se ei kiinnosta itseäni vähääkään. Sitten ehkä jos nuo muut asiat olisivat kunnossa, niin se olisi varmasti ihan hyvä lisä.

Tuo koulunkäyntiavustajankin työ on itselleni todella huono vaihtoehto. Itselläni kun ei miehisyyttä ole, niin sitten valitsisin jonkun alan, joka on vielä naisvoittoinen. Eikä siinä mitään, jos olisin ollut vaikka niissä rauhanturvatehtävissä sotimassa, niin sitten olisi ihan hyvä. Olisin myös tehnyt edes jotain miesmäistä. Nyt kun mitään tuollaista en ole tehnyt, niin eipä huvita.

Kävin parturissa tuossa tiistaina ja niin monta kertaa olen kuullut ihmisiltä sanottavan, että näytän pikkupojalta. Totta. Itselläni vain on pikkupojan kasvot ja todella vaalea tukka. Kun ne leikkaa lyhyeksi, niin se pienen pieni miehisyyskin lähtee pois. Yrittää siinä sitten olla jotain miestä ja saada niitä kauniita naisia itselleen. Voin sanoa, ettei onnistu.

Mutta onneksi itse kuitenkin tiedän tilanteeni, miten se on. Itse tiedän, kuinka monta kertaa joudun tekemisiin tyhmyyteni takia, itse tiedän, kuinka miesmäinen olen itseni ja muiden silmissä, jne. Ulkopuolisen on vaikea sitä arvioida ja senpä takia aika hölmöjäkin neuvoja tullut. Itse kuitenkin tiedän, mitä haluan ja mihin kykenen.

Ja täällä on eri nimimerkit nähneet vain sen, mitä kirjoitan. Sitten kun tuolla ihan normaalissa elämässä, työelämässä, kavereiden kanssa, vapaa-ajalla, harrastuksissa, jne. näkisitte, niin ihan erilainen käsitys tulisi. Täysin erilainen. On ihan eri tilanne kirjoittaa tänne. Mutta nyt saa olla kyllä viimeinen viesti tähän asiaan liittyen.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
HIFK sinä ole kaikilla mahdollisilla mittareilla luuseri. Sinulta myös puuttuu minkäänlainen ymmärrys millä tasolla kisaat. Normaalit miehet ymmärtävät että jos ei ole ulkonäköä, rahaa tai muutakaan niin laatunaisista ei kannata kisata. Sinun pitää vain hyväksyä tosiasia ja vähentää laatutasoasi. Sinänsä ei ole ihme että kanntat HIFKta. Kun itse ei pysty niin haluaa jotenkin assosiotua jengiin jota "cuulit" ihmiset kanntattaa. Yleensäkin tuntuu että juuri HIFK kerää sinunlaisia kannattajia. No worries. Nyt vain realismia kehään ja voithan kehittää aina tuosta sääliaspektista sinun valttisi naisrintamalla. Ruikuttaminen kun selvästi on ydinosaamisalueesi.
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Nimimerkki HIFK:lla on se ongelma että haaveet ovat ihan eri suunnalla kuin mahdollisuudet sekä vahvuudet. Elämässä voi olla vain yhdellä tavalla onnellinen: siten että hyväksyy sen mitä on. Tämä hyväksyminen ei silti poissulje sitä että voisi pyrkiä myös jollain tavalla muuttumaan.

Itse tunnistan joitain yhteisiä piirteitä HIFK:ssa ja itsessäni; esim. asuin aika pitkään äidin kanssa kahdestaan, ja tiedän mitä tuollainen voi saada aikaan. Äiti voi paapoa, mutta samalla rappeuttaa itsetuntoa kovalla kädella vaikkei tarkoittaisikaan. Ja kun on paapottu, eli ei juuri mitään ole saanut tehdä/joutunut tekemään itse, niin osaaminen monessa asiassa ei ole hirveän hyvällä tasolla. Kuitenkin olen huomannut, että kun vain uskaltaa yrittää ja kokeilla, niin asiat eivät olekaan niin vaikeita loppujen lopuksi. Joskus tulee epäonnistumisia, mutta niitä tulee kaikille eikä niistä kannata ottaa itseensä.

Armeijassa tuli välillä sellaisia hetkiä että kaikki menee pieleen. Selvisin kunnialla sieltä, mutta ymmärrän että tuollainen armeijakokemus voi rappeuttaa aika pahasti itsetuntoa. Siellä kun ei olla hirveän ymmärtäväisiä aina vaan huudetaan vain lujempaa jos jotain menee pieleen, riippuen upseereista toki. Ulkonäöstä puheenollen, itse miehistyin jonkun verran vielä noin parikymppisenäkin. Ennen olin enemmän sellainen luihu nörttipoika, mutta nykyään (olen 24) tulee joskus ihan positiivista kommenttia naisiltakin. Älä siis menetä toivoasi kokonaan vielä tuonkaan suhteen.

Olen myös aika huithapeli, hukkaan tavaroita ja unohtelen asioita. Tuollainenkin asia pitää kuitenkin osata hyväksyä jossain määrin ja ottaa huumorilla. Tehdä parhaansa.

Luultavasti olet saanut eläissäsi sellaisen kokemuksen, että et kelpaa muille sellaisena kuin olet ja nyt et sitten pysty hyväksymään itseäsi sellaisena kuin olet. Sinua on kohdeltu kaltoin etkä ole ansainnut sitä, ja nyt heijastat tuota kohtelua minäkuvaasi. Ainoa mahdollisuus on kuitenkin ymmärtää realiteetit ja pelata niiden mukaan, turha itkeä vaikka jonkun NHL-paikan perään, eihän siitä seuraa mitään hyvää. Jotkut kehuivat itsereflektiotasi, mutta itse en löydä hirveästi kehuttavaa siitä - kyllä objektiiviseen totuuteen kuuluisi paljon enemmän positiivista asiaakin, vaikka asiat olisivat kuinka huonosti.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Nyt pitäis löytää jostain motivaatiota ja rytmiä elämään.

Nukkuminen ja makaaminen vain kiinnostaa. Onneksi on edes kerran viikossa tuo terapia. Asioihin keskittyminen on lähes mahdotonta. Tiistaina on pakko saada itsestään sen verran irti, että pääsee ammatinvalinnanohjaukseen työkkäriin keskustelemaan kouluttautumismahdollisuuksista.
Kirjojakin olis kiva lukea, mutta ei vaan pysty keskittymään. Musiikin kuuntelu sentään onnistuu. Tv-ohjelmatkin menee aikalailla ohi.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
HIFK sinä ole kaikilla mahdollisilla mittareilla luuseri. Sinulta myös puuttuu minkäänlainen ymmärrys millä tasolla kisaat. Normaalit miehet ymmärtävät että jos ei ole ulkonäköä, rahaa tai muutakaan niin laatunaisista ei kannata kisata.

Totta, mutta jos sitten alentaa tuota vaatimustasoa, niin eipä sekään kovin reilua sitten taas ole sitä naisihmistä kohtaan. Tavallaan otan sitten jonkun naisihmisen, kenestä en niin hirveästi välitä, vain koska parempaankaan ei ole mahdollisuuksia. Tavallaan paremman puutteessa. Miltähän mahtaisi siitä naisesta itsessään tuntea? Ei varmaan olisi kovin positiivista.

Naisten suosioon on vaikea päästä jos ei ole niitä ominaisuuksia. Jos ajatellaan, että mies on oikeasti pitkä, komea, fiksu, miehekäs, varakas, hurmaava, tyylikäs, todella aikuismainen, rento, huumorintajuinen, jne. niin kuinka monelle naiselle ei kelpaisi? Tuo kyseinen inttikaverini on juuri niitä kaikkia ja nimenomaan naisten silmissä, joten se suosio on taattu. Hänen ei oikeastaan tarvitse kuin ilmestyä johonkin uuteen paikkaan, niin se naisten hurmio on taattu. Saattaa kuullostaa joltain satujutulta, mutta niin se vain on.

En ole pitkä, komeaksi ei ole ketään sanonut eikä ihaillut, päinvastoin sanotaan, että on pikkupojan kasvot, fiksuksi ei ole ketään sanonut, päinvastoin minua pidetään yleisesti tyhmänä lähes joka paikassa missä minut tunnetaan, miehekkyyttä ei ole ollut juuri kenenkään silmissä, ei omissa eikä muiden, rahaakaan ei ole paljoa mitään, hurmaava en kykene olemaan, kun ei ole huumorintajua, eikä kovinkaan montaa oikeasti kiinnosta, mitä sanon, kun on tyhmät jutut, jne.

Kuten huomaatte, olemme kaksi täysin erilaista persoonaa. Ja sen kyllä huomaa ihan kaikessa. Naisten huomiossa, määrässä, laadussa, ylipäätäänkin ihmisten suhtautumisessa, jne.

Ei voi väittää niin, että on ihan sama mitä muut ajattelevat. Totta kai nimenomaan sillä on suurin merkitys. Se nimenomaan merkitsee, koska se määrittelee, millaiset sitten ovat ne ihmissuhteet. Ja haluaako ihmiset ylipäätään mitään ihmissuhdetta minun kanssa. Sama naisten kanssa. Se naisten huomio riippuu ihan täysin siitä, millaisena he näkevät minut.

Kuten inttikaverini, hän on se todellinen ihmis-ja samalla naismagneetti noiden ominaisuuksien takia. Toiset voivat olla tuollaisia ja minä olen tällainen, en vain hyväksy sitä millään muotoa. Enkä myöskään halua. Olen sitten ennemmin katkera ja todella kateellinen, mutta en todellakaan hyväksy sitä.

En hyväksy itsessäni näitä virheitä ja huonoja ominaisuuksia. Osoitan ainakin itselleni, että nuo asiat eivät ole omalla kohdallani hyväksyttäviä. Ainakin parempi fiilis itselläni on, kun tunnen kateellisuutta ja katkeruutta. Tiedostan siis mitä haluan, eikä tarvitse enää panostaa juuri mihinkään, esim. naisjuttuihin, kun tietää, etteivät ne ole minun juttuni. Tai panostaa esim. mihinkään uusiin vaatteisiin, kun ne eivät kokonaiskuvassa ratkaise enää yhtään mitään.

Eli tämä asia saa minun puolestani olla tässä.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Totta, mutta jos sitten alentaa tuota vaatimustasoa, niin eipä sekään kovin reilua sitten taas ole sitä naisihmistä kohtaan. Tavallaan otan sitten jonkun naisihmisen, kenestä en niin hirveästi välitä, vain koska parempaankaan ei ole mahdollisuuksia. Tavallaan paremman puutteessa. Miltähän mahtaisi siitä naisesta itsessään tuntea? Ei varmaan olisi kovin positiivista.
Mistä sinä kuvittelet tietäväsi mitä muiden päässä tasan tarkkaan liikkuu ja mitä he haluavat? Se kyseinen nainen kenties voisi olla ihan onnessaan kun sai sinut. Tai kenties hänellä ei ole itsellään rima sillä tapaa niin korkealla, että kuvittelisi saavansa jonkun urheilijauroksen tai mallipojun. Pinnallistat ja ennen kaikkea yhdenmukaistat naisia pahan kerran. Kyllä heilläkin on erilaisia odotustasoja ja mieltymyksiä. Kaltaisesi tapaus voi olla vaikka kuinka mieluinen turvallinen vaihtoehto. Usko pois. Ei kaikki naisetkaan sentäs samanlaisia ole, vaikka suurin osa nyt onkin kavalia käärmeitä.

Kannattaa oikeasti laskea vaatimustasoa, tai sitten vaihtoehtoisesti olla ruikuttamatta kun ei käy flaksi niiden edustusvosujen™ kanssa ja tyytyä kotona hanskaamiseen.

Eli tämä asia saa minun puolestani olla tässä.
Senku näkis.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Mistä sinä kuvittelet tietäväsi mitä muiden päässä tasan tarkkaan liikkuu ja mitä he haluavat? Se kyseinen nainen kenties voisi olla ihan onnessaan kun sai sinut. Tai kenties hänellä ei ole itsellään rima sillä tapaa niin korkealla, että kuvittelisi saavansa jonkun urheilijauroksen tai mallipojun. Pinnallistat ja ennen kaikkea yhdenmukaistat naisia pahan kerran. Kyllä heilläkin on erilaisia odotustasoja ja mieltymyksiä. Kaltaisesi tapaus voi olla vaikka kuinka mieluinen turvallinen vaihtoehto. Usko pois. Ei kaikki naisetkaan sentäs samanlaisia ole, vaikka suurin osa nyt onkin kavalia käärmeitä.

Totta kai voi olla onnessaan, mutta kyse onkin siitä, kiinnostaako kyseinen nainen minua itseäni. Koska hyvin usein käy niin, että jos kuuluu niihin ei-suosittuihin miehiin naisten silmissä, niin ei kannata hirveästi mitään odottaa.

Kun kuitenkin aika samankaltaiset ihmiset ovat keskenään. Se hyljeksitty ja epäsuosittu nainen saa lopulta sitten kumppanin samanlaisesta miehestä. Tälläkin paikkakunnalla on sellaisia naisia, jotka joutuvat olemaan yksin kun ei sitä miestä löydy. Syy löytyy ulkonäöstä, olemuksesta, älyllisestä tasosta, jne. Eli eivät vain kiinnosta muitakaan miehiä. Omalla luokallani oli ylä-asteella tyttö, joka oli täysin omituinen. Ei minkäänlaista ulkonäköä, eikä fiksuutta, jne. Nykyään samanlainen. Tällä hetkellä kyllä seurustelee, mutta täysin samanlaisen miehen kanssa. Kuka vähänkään suositumpi mies ottaisi itselleen tuollaisen naisen?

Ja kyllä baarissa eräs nainen pyysi tanssimaan ja otti yhteyttä Facebookissakin, että lähtisin hänen kanssaan jonnekkin, mutta samanlainen hylkiö on. Ei ulkonäköä, ei älyllistä tasoa, jne. Ei sillä, että olisi minullakaan, mutta vastapuolena sellaiset eivät vain kiinnosta.

Ei tuo yh-äitikään silloin eikä nykyäänkään ole mikään laatunainen, aika perustasoa lopulta. Mutta sellaiseenkaan ei ole mitään mahdollisuuksia. Ottajia kyllä löytyy, ja onpahan hänellä varaa valita se paras.

Kaikki naiset eivät ole samanlaisia totta, mutta monia yhteisiä piirteitä löytyy kuitenkin. Eli kun ajattelee, että miksi oikeasti pitkä, komea, fiksu, miehekäs, varakas, hurmaava, tyylikäs, todella aikuismainen, rento, huumorintajuinen, jne. mies, kuten inttikaverini saa naisilta sitä huomiota koko ajan.

Miksi hänellä on varaa valita? Miksi hän saa naisilta sitä todella suurta huomiota? Miksi hänellä on niitä kauniita laatunaisia(kin) vaikka kuinka paljon? Miksi kauniit ja fiksut naiset tekevät hänelle niitä aloitteita? Miksi kaikki naiset ovat kuin sulaa vahaa hänen kanssaan, missä tahansa hän sitten meneekin? Miksi hän saa koko ajan naisilta ihailevia katseita? Miksi?

Miksi hänellä on noita ominaisuuksia, mutta minulla ei? Miksi hän saa olla tuollainen ja minä en? Miksi minä en ole saanut enkä saa samoja mahdollisuuksia kuin hän? Miksi minun pitää olla päinvastainen kuin hän on?

Melkein aina kun olen jossain ja paikalla on naisia, niin iskee ääretön kateus. Olisi niin paljon helpompaa tilanteessa kuin tilanteessa olla hänenkaltaisensa. Naiset ovat jo sulaa vahaa pelkästään kun näkevät hänet. Kaikki ne ominaisuudet, joista naiset pitävät ja arvostavat miehessä. Eihän todellakaan tarvitse olla samanlainen kuin hän, mutta tuosta näkee, kuinka suosittu mies voi olla naisten ja ihmisten seurassa, on hän sitten missä vain.

Mitään en kykene nykyään tekemään ilman kateutta. Fiksuus, ulkonäkö, miehekkyys, kaikki täysin retuperällä. Ja se näkyy kaikessa. Tuo opettajakin koulussa, kehen olen ihastunut, hyvä kun nykyään kykenee olemaan hänen kanssaan. On todella kova kateus. Kun tuo inttikaverini olisi paikalla, niin tuokin nainen olisi sulaa vahaa vain. Ehkä se ei johtaisi mihinkään suurempaan, mutta se suhtautuminen tuollaiseen mieheen verrattuna itseeni, niin. Sama tuo yh-äiti. Tuolla kaverilla on itselläänkin lapsi, niin se vielä täydentäisi tuon koko homman.

Tuo inttikaveri vain on ihmis-ja naismagneetti. Ja olen hänelle kateellinen enemmän kuin todella paljon. Haluan myös itsekkin samat mahdollisuudet ja ominaisuudet.

Ja en tiedä, kuinka kauan tätä kannattaa enää jatkaa, mutta kun en voi olla mitä haluan, niin sitten tulee vain valitettua. Enhän kenellekkään tuolla julkisesti valita, mutta täällä se on aika helppoa. Haluan ehkä vain tuoda oman surkeuteni esiin koko ajan. Ehkä että kaikki oikeasti näkisivät kuinka huono olen missäkin asiassa. Jossain määrin se helpottaakin oloa, kun saa kehua jotain ketä sen oikeasti ansaitsee ja haukkua sitten taas itseäni, joka sen ansaitsee.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ihmeellistä tämä elämä. Muutamassa kuukaudessa olo on parantunut mielettömästi, ja uusien ihmisten ansiosta itsetuntokin on hiukan nostanut päätään. Silti on päiviä, jolloin täytyy väkisin kammeta itsensä sängystä ja yrittää olla ajattelemasta niitä vanhoja juttuja. Sitten on itselläkin tyhmä olo, kun ei vaan millään pääse yli vuosia sitten päättyneistä asioista.

Koulukiusaaminen pitäisi todellakin saada loppumaan, ja tekisi oikeasti mieli itsekin asiaa jotenkin edesauttaa. Hankalaa vaan, kun on itsekin "kaapissa" kyseisen asian kanssa, ja vasta muutaman kuukauden ajan siitä edes pahemmin kenellekään puhumaan. Silti on asioita joista ei vaan ole pystynyt kenellekään edes mainitsemaan.

Lisäksi useimmat tuntuvat pitävän minua jopa positiivisena ihmisenä, harva tietää millaista taistelua pään sisällä voikaan olla, että edes pystyy katsomaan kaveria silmiin. Ihan helvetin tyhmää, mutta kun periaatteessa itsekin oli 12 vuotta sellaisessa asemassa, että ei pahemmin kannattanutkaan ketään ihmistä katsoa, saati sit kuunnella.
 

Jättikukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Florida Panthers (HIFK symp.)
Inttikaveri

Tuntuu siltä, että "HIFK" ei ole kateellinen inttikavensa ominaisuuksista, vaan inttikaverista itsestään. Hän on kateellinen naisille siitä, että he saavat hengailla ja olla intiimisti tämän inttikaverin kanssa.

Sanotaan tähän vielä toiston vuoksi, että kukaan oikeasti laadukas nainen ei ole sulaa vahaa vartijan edessä. Yksikään vartija ei ole varakas eikä haluttu naisten keskuudessa. Kouluavustaja on huomattavasti hienompi ammatti kuin vartiointiliikkeen tiimiesimies/vuoropäällikkö tms.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ja koska tässä ei nyt mitään enää tarvita, niin minun puolestani saa olla viimeinen viesti tähän aiheeseen.

Mutta nyt saa olla kyllä viimeinen viesti tähän asiaan liittyen.

Eli tämä asia saa minun puolestani olla tässä.

Ja en tiedä, kuinka kauan tätä kannattaa enää jatkaa, mutta kun en voi olla mitä haluan, niin sitten tulee vain valitettua. Enhän kenellekkään tuolla julkisesti valita, mutta täällä se on aika helppoa. Haluan ehkä vain tuoda oman surkeuteni esiin koko ajan. Ehkä että kaikki oikeasti näkisivät kuinka huono olen missäkin asiassa. Jossain määrin se helpottaakin oloa, kun saa kehua jotain ketä sen oikeasti ansaitsee ja haukkua sitten taas itseäni, joka sen ansaitsee.

Haluat lopettaa valittamisen, mutta et haluakaan lopettaa valittamista?
Kerran olet jo myöntänyt itsellesi, että haluat tuoda omaa surkeuttasi esiin jatkuvasti, niin neuvon noin miljoonannen kerran: varaa aika terveyskeskuslääkäriltä ja käy surkuttelemassa itseäsi hänelle ja hän sitten toivottavasti neuvoo sinua asioissa eteenpäin.
Ei ne sinusta siellä lääkärissä heti komeampaa ja fiksumpaa tee, mutta alkaessasi luottamaan itseesi se alkaa näkymään myös ulospäin ja sen kyllä muutkin huomaavat.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Eilen tuli Aamusydämellä ohjelmassa keskustelua puolison masennuksesta ja oli kyllä lähimpänä omaa tilannetta, paitsi ettei mulla ole puolisoa, mutta muuten herran tarina osui kyllä hyvin lähelle.

Katsottavissa Yle Areenasta.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Tuntuu siltä, että "HIFK" ei ole kateellinen inttikavensa ominaisuuksista, vaan inttikaverista itsestään. Hän on kateellinen naisille siitä, että he saavat hengailla ja olla intiimisti tämän inttikaverin kanssa.

Sanotaan tähän vielä toiston vuoksi, että kukaan oikeasti laadukas nainen ei ole sulaa vahaa vartijan edessä. Yksikään vartija ei ole varakas eikä haluttu naisten keskuudessa. Kouluavustaja on huomattavasti hienompi ammatti kuin vartiointiliikkeen tiimiesimies/vuoropäällikkö tms.

Niin siis nimenomaan ole erittäin kateellinen henkilöstä itsessään. Hänen laisensa mies vain saa naisen kuin naisen, koska omistaa niin paljon niitä ominaisuuksia, joista naiset pitävät.

Eihän välttämättä vartija ole mikään arvostettu ammatti, eikä naiset välttämättä niin paljoa erikoista vetoa tunne vartijaan, vaan henkilöön itseensä. Siis siihen inttikaveriin. Monesti sanotaan, että komeus ei auta, jos pää on tyhjä. Mutta entäs sitten, kun komeuden lisäksi on pitkä, fiksu, miehinen ja aikuismainen mies, huumorintajuinen ja hurmaava, tyylikäs, jne? Kuinkas asia sitten onkaan? Voin sanoa, että silloin niitä naisia vain riittää vaikka kuinka ja paljon, ja joukossa on vaikka kuinka paljon niitä kauniita ja fiksuja.

Henkilö itsessään on vain niin naisten mieleen, että itse vain olen äärettömän kateellinen siitä. Jossain ihmisessä vain yhdistyy niin paljon niitä ominaisuuksia, että ihmisiä ja naisia riittää.

Naiset ovat täysin kiinnostuneita tästä miehestä sen kokonaisuuden kannalta. Ihan sama minne meneekin, niin sitä kiinnostusta on. Ja kun oikeasti miettii noita ominaisuuksia, niin kaikki ovat sellaisia, joista naiset pitävät. Ulkonäöstä olemukseen ja sinne korvien väliin. Kun oikeasti edes miettii, ketä nainen ei olisi kiinnostunut.

Vartija on sentään paljon miehisempi ammatti kuin joku onneton kouluavustaja. Täysin naispuolinen ammatti, mutta sopii tietysti itselleni, koska olen enemmän naismainen kuin miesmäinen. Ja se että on johtajatehtävissä ja vetää sitä 3-4 kertaa kovempaa palkkaa, niin siinähän sitä onkin. Ei naiset ole niin kiinnostuneita siitä miehestä pelkän ammatin puolesta, vaan ihan sen kokonaisuuden takia. Helpommin ymmärtäisitte, kun näkisitte kyseisen kaverin ensin.

Eikä ikinä ole käynyt niinkään, että kun olen joku kämänen koulunkäyntiavustaja, niin niitä naisia olisi yhtäkkiä ilmestynyt ja halunnut seuraani, seksiä, seurustelusuhdetta, jne. Kyllä ne on ne ihan muut seikat. Mutta vartijan työssä on lisäksi se univormu, joka tunnetusti vetoaa sekin naisiin. Ja johtava työ, naiset kyllä arvostavat sitä, että mies on johtaja, suunnannäyttäjä, se alfauros. Kyseisellä ihmisellä on valtaa toisiin. Ja hieman eri lailla, kuin itselläni johonkin lapsiin jossain onnettomassa koulussa. Ihan eri asia. Itse en ainakaan arvosta omaa työtäni millään tavoin. Sama kuin tekisi jotain puutarhatöitä, ihan yhtä paljon naisia kyseisessä työssä. Eri asia jos tässä olisi vaikka joku rauhanturvakeikka alla, että osoittaisi edes jotain miehisyyttä.

Monet naiset vain arvostavat tuollaisia ihmisiä ja haluavat niiden suosiota. Tuollaisista laatumiehistä kilpaillaan, eikä itseni kaltaisista hylkiöistä. Ei itselläni ole niitä ominaisuuksia. Laatumiehiä arvostetaan ihmisten keskuudessa muutenkin, niitä kenellä on miehisyyttä, karismaa, tietotaitoa, jne. Ne ovat niitä miehiä, joita arvostetaan sekä naisten että muidenkin ihmisten keskuudessa.

Ja inttikaverini vain on sellainen kaikin puolin. Siinä on vain huikea ero ja sen takia olenkin äärettömän kateellinen ja katkera koko ajan.

Ja totta tietenkin on, että komeus ja ulkonäkö ei riitä, jos siellä korvien välissä ei ole mitään. Mutta jos onkin komeaa ulkonäköä että sekä fiksuutta? Silloinhan siinä on ne molemmat. Ja vaikka se ulkonäkö ei niin hirveästi merkkaakkaan, niin kyllähän naiset aina tykkäävät katsoa myös sitä komeaa miestäkin. Ennemmin komea kuin ruma. Kaiken lisäksi on vielä fiksu ja miehekäs aikuinen mies, eikä mikään lapsellinen pikkupoika, niin lähes joka nainen on myyty sen jälkeen.

Eli kyllähän se ulkonäkö yhdistettynä niihin sisäisiin juttuihin on se kaikkein paras, molemmat ovat silloin enemmän kuin kunnossa. Useimmilla se sitten sitä, että on vain jompaa kumpaa, mutta tuossa miehessä onkin ne molemmat erittäin hyvin kunnossa, ainakin naisten mielestä.

Mutta itse taas, kun olen yleisestikin ihmisten silmissä sekä ruma että tyhmä, niin totta kai kaikki on silloin päinvastaista. En millään kykene samaan lähellekkään. Koska kyllähän se ulkonäkö on se ensimmäinen asia, mikä kiinnittää ihmisessä huomion, ennen kuin sanotaan mitään. Ulkonäkö huomataan ensin. Ja kun se miellyttää, niin naiset alkavat kuunnella sitten sisintä. Ja kun sekin on todella hyvin mallillaan, niin siinähän sitä onkin. Tyhmä pää rumassa ulkokuoressa. Ei jatkoon.

Ja itseäni masentaa nimenomaan tämä epäsuhtaisuus. Itse olen tämmöinen, ja esim. inttikaverini on täysin päinvastainen. Se selittää kaikki mahdolliset erot. Naisten määrässä ja laadussa, työnkuvassa, kyvyissä, tiedoissa, taidoissa, jne. Kun itse ei ole edes perustasoa, niin toiset ovat sitten siellä huipulla jo.
 
Viimeksi muokattu:

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset

Lopeta nyt hyvä mies se uliseminen hyvän sään aikana. Ei tuota jatkuvaa toistamista ja itkemistä jaksa kuunnella enää kuin uudet Jatkoajan käyttäjät.

Jos sinulla on "depressio", kuten ketju osoittaa, niin mene sitten vittu hoitoon. "En kun ei tämä ole mikään oikea vaiva, kuten sotimisesta tullut trauma" No mitä vittua sitten teet täällä, etkä vaikka siinä itsetunto-ongelmat ketjussa?

Ja jos olet kerta niin naismainen kuin annat meidän kaikkien tietää, niin kannattaisiko sinun harkita kohta linkittämäni flash-animaation Sepon keinoa? Seppo opettaa, miten lapsen voi hankkia ilman kumppania.

http://www.riemurasia.net/kaatopaikka/go.php?id=10517

Linkki vie Seppo&Seppo -animaatioon.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Vartija on sentään paljon miehisempi ammatti kuin joku onneton kouluavustaja. Täysin naispuolinen ammatti, mutta sopii tietysti itselleni, koska olen enemmän naismainen kuin miesmäinen. ... Mutta vartijan työssä on lisäksi se univormu, joka tunnetusti vetoaa sekin naisiin. Ja johtava työ, naiset kyllä arvostavat sitä, että mies on johtaja, suunnannäyttäjä, se alfauros.

Tätä keskustelua hetken aikaa seurattuani päätin tänään tehdä pienen gallupin. Kysyin kymmeneltä tuntemaltani naiselta (kollegoita ja kavereita) lyhyesti, kumpi on seksikkäämpi ammatti miehelle, vartija vai koulunkäyntiavustaja.

Tulos: koulunkäyntiavustaja 9 ääntä, vartija 1 ääni.

Ja mitä vartijan univormuun tulee, yksi nainen totesi ykskantaan: "Maailmassa ei voi olla yhtään naista, johon vartijan univormu vetoaisi. Jotkut lentokapteenit ja poliisit ovat vähän eri juttu..." Aika kärkevä kommenttihan tuo oli, mutten kieltämättä ole itsekään koskaan kuullut, että vartijoiden ulkoasu olisi jotenkin naisiin vetoava juttu. Inttikaverisi ei tosin johtoasemansa vuoksi varmasti univormua käytä, koska 3-4 kertaa koulunkäyntiavustajaa enemmän ansaitsevat johtajat eivät joudu missään univormussa kekkuloimaan vaan istuvat siististi toimistossa puku päällä.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Tätä keskustelua hetken aikaa seurattuani päätin tänään tehdä pienen gallupin. Kysyin kymmeneltä tuntemaltani naiselta (kollegoita ja kavereita) lyhyesti, kumpi on seksikkäämpi ammatti miehelle, vartija vai koulunkäyntiavustaja.

Tulos: koulunkäyntiavustaja 9 ääntä, vartija 1 ääni.

Ja siitä huolimatta se vartija saa ne kaikki naiset, koulunkäyntiavustaja taas ei. Eli tässä onkin kyse minusta ja inttikaverista itsessään. Eli kummassa on enemmän niihin naisiin vetoavia juttuja. Eli jos minulla on se ammattietu, niin inttikaverilla taasen on kaikki ulkonäkö, fiksuus, miehuus, yms. ominaisuudet, jonka avulla sitten niitä naisia saadaan ja muutenkin ihmisten mielenkiinto heräämään.

Eli eipä tuo ammatti siis mitään ratkaise, ihan yhtä vähän itselläni on niitä naisia kuin ennenkin. Ja edelleen ihan yhtä tyhmä ja ruma olen muiden silmissä kuin aina ennenkin. Se yleinen taso vain on sen verran iso.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pistät nähkaisen kravatin kaulaan ja koppalakin päähän - muuta ei tarvita, siinä on univormua kerrakseen. No, talvella voit laittaa maiharit jalkaan, jos kiillotat ne hyvin.
---

Luulin jo opettaja-ketjun myötä, että kyseessä on ihan tavallinen palstalainen, mutta tää on taas tätä.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Korkataan nyt pitkällisen stalkkaamisen jälkeen tämä ketju omalta osaltani.

Olen omien laskujeni mukaan sairastanut masennusta kolmisen vuotta. Välillä on mennyt paremmin ja välillä huonommin, kuten elämässä yleensäkin, mutta lopullinen pohjakosketus tuli puolisen vuotta sitten. Yhä enenevässä määrin en kyennyt juuri mihinkään päätöksentekoon, en saanut mitään aikaiseksi, töistä alkoi kertyä poissaoloja ja lähestulkoon kaiken vapaa-aikani vietin kotona piilossa sosiaalisten tilanteiden tuomaa ahdistusta. Tähän vielä kasvaneet rahaongelmat ja parisuhdekriisi (joka päättyi eroon) ja soppa oli valmis. Vuodenvaihteen tienoilla ryyppäsin noin 2 viikkoa putkeen pahaa oloani kun selvinpäin ei sitä paskaa enää jaksanut. Pari päivää ennen töiden alkua sain rännin katki ja itseni jonkinasteiseen työkuntoon.

No sitä riemua ei kauaa kestänyt. Muutaman päivää olin töissä normaalisti, kunnes eräänä aamuna olin täysin kykenemätön menemään töihin tai ylipäätänsä tekemään yhtään mitään. Vietin seuraavat pari viikkoa vastaamatta puhelimeen ja juttelematta kenellekään. Nukuin lähestulkoon kaikki päivät ja potkut olivat jo ovella, kunnes sain raahauduttua lääkäriin ja diagnoosi tuli vaikeasta masennuksesta kuukauden sairasloman ja lääkityksen kera. Kuukausi meni ja hetken verran jo helpottikin, kunnes koitti paluu töihin ja poissaolokierre sen kun jatkui. Lääkkeet eivät toimineet, vaihdettiin uusiin, lisättiin uusien annostusta, eikä toimi vieläkään. Tällä hetkellä olen kolmatta viikkoa saikulla ja huomenna aika lääkärille jälleen kartoittamaan tilannetta.

Pahinta tässä on täysi ymmärtämättömyys siitä, miksi on niin helvetin paha olla koko ajan ja jatkuva ahdistus päällä. Olen saanut asiat kuntoon elämässäni ihan hyvin ja periaatteessa suurempia huolia ei enää pitäisi olla. Miksi ei sitten tunnu siltä? Täydellinen passiivisuus on ihan arkipäivää, henkilökohtaisesta hygieniasta ja kaupassa käynnistäkin huolehtiminen tuntuu ylitsepääsemättömän raskaalta. Ajatus työelämään palaamisesta tuntuu yhä vain kaukaisemmalta. Tästä suosta olisi ihan kiva nousta, mutta aina ei oikein tunnu siltä että se edes onnistuu. Nuo lääkkeet eivät auta mitään ja en usko minkään terapiankaan toimivan omalla kohdallani. Toistin koko talven vain itselleni että "kyllä se siitä kun tulee kesä, valo ja lämpö" ja paskan vitut. Oikeastaan ahdistaa vaan vielä enemmän kun ei ole edes perusteluja enää jatkuvalle sisätiloissa kykkimiselle.

C'est la vie. Onneksi tuli sekä SM-kultaa että MM-kultaa juuri sinä keväänä, kun mikään ei tunnu miltään.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
. Eli eipä tuo ammatti siis mitään ratkaise, ihan yhtä vähän itselläni on niitä naisia kuin ennenkin. Ja edelleen ihan yhtä tyhmä ja ruma olen muiden silmissä kuin aina ennenkin. Se yleinen taso vain on sen verran iso.
Ihan oikeasti, naisena voin sanoa että tuo valitus ja itsesääli on juuri se asia, joka kaikki ympäriltä karkottaa.
 

Jättikukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Florida Panthers (HIFK symp.)
Koulunkäyntiavustaja voittaa vartijan!

Koulunkäyntiavustaja tienaa aika lähelle sen verran kuin vartijakin. Vartija voi saada noin 500 euroa enemmän kuussa tasokorotuksena esimerkiksi esimiesasemansa tai pitkän työkokemuksensa vuoksi. Vartija ei yli kahta tuhatta kuussa tienaa, oli millainen esimies tahansa. Koulunkäyntiavustaja on joka tavalla arvostetumpi ja parempi ammatti kuin vartija. Koulunkäyntiavustaja voi siis pyyhkiä halutessaan perseensä vartijan "univormuun".

Inttikaveri on siis kusettanut. Hän on varmasti kusettanut palkkansa lisäksi myös naisasioitaan.
 
K

kiwipilot

Ja siitä huolimatta se vartija saa ne kaikki naiset, koulunkäyntiavustaja taas ei.

Älä viitsi yleistää: jos sinun näköisesi vässykkä kouluavustaja ei saa pesää, se ei todellakaan tarkoita, etteikö muut kouluavustajat pääsisi toosan päälle. Mutta älä huoli, tuskinpa tuosta vartijan kostyymistakaan olisi tässä tapauksessa apua.

Terv. nimim. "Sain joskus pillua kouluavustajana"
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal

Tsemppiä sulle.
Sä olet tehnyt oikean ratkaisun eli hakenut apua.
Jollekin se avun hakeminen tuntuu olevan liian vaikeaa ja täyttää omalla surkeudellaan tämän ketjun muut avunpyydöt alleen.

Minä tajusin hakea noin vuosi sitten apua ja sillä tiellä ollaan edelleen. Mitä kauemmin sairaus on kytenyt tai mitä kauemmin on vältellyt hoidon hakemista niin sitä vaikeampaa on parantuminen.

Kaikista vaikeinta on parantua, jos ei edes myönnä sairastavansa. HIFK, jos sä olet joku trolli niin leikit aika vakavilla asioilla.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Inttikaveri on siis kusettanut. Hän on varmasti kusettanut palkkansa lisäksi myös naisasioitaan.

No nuo jutut olen kyllä ihan omin silmin nähnyt ja niin on nähnyt moni muukin. Tuvassa kerran juteltiin, kun olivat olleet ravintolassa, että kaveri vie muidenkin tupalaisten naiset. Niin kuin oli tehnytkin.

Lisäksi kun vain katsoo Facebook-profiilia ja sitä naismäärää, niin yhtään rumaa ei tullut vastaan, vaan melkein jokaisen voisin itsekkin ottaa kumppanikseni ainakin ulkonäön perusteella. Kaikki naiset enemmän tai vähemmän kauniita.

Ja ylipäätään kun monesti katsookin naisten reaktioita tämän miehen kohdalla, niin on ihan täysin päinvastaista kuin omalla kohdallani. Ja en julkisesti kenellekkään valita tai surkuttele, eli se, että olen yleisesti tyhmä ja ruma, niin tulee jostain ihan muualta.

Ja varmasti koulunkäyntiavustajakin niitä naisia voi saada, henkilöstä tosin kiinni, kuinka paljon ja minkä tasoisia.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kyseisellä ihmisellä on valtaa toisiin. Ja hieman eri lailla, kuin itselläni johonkin lapsiin jossain onnettomassa koulussa. Ihan eri asia. Itse en ainakaan arvosta omaa työtäni millään tavoin. Sama kuin tekisi jotain puutarhatöitä, ihan yhtä paljon naisia kyseisessä työssä. Eri asia jos tässä olisi vaikka joku rauhanturvakeikka alla, että osoittaisi edes jotain miehisyyttä.

Miksi sitten teet kouluavustajan hommia kun kerran et arvosta työtäsi laisinkaan? Se, että et arvosta työtäsi voi välittyä elein ja ilmein lapsillekin ja sekös voi vaikuttaa omalta osaltaan siihen kuinka he suhtautuvat sinuun tai kuinka he suhtautuvat koulunkäyntiin.

Tein vuosikaudet työtä josta en pitänyt, se ajoi minut uupumuksen partaalle, masennukseen ja oli laukaisevaana tekijänä mt-ongelmissani. Lopulta tajusin ottaa lopputilin ja avata uuden sivun elämässäni. Tee sinä samoin ja lopeta koulunkäyntiavustajan ammatin väheksyminen! Mene työkkärin ammatinvalintapsykologin juttusille, siitä voi olla apua sinulle - ainiin, mutta ethän sinä ota ulkopuolista apua vastaan vaan vässyköit täällä netissä kuukaudesta toiseen.

Ilmainen vinkki: mol.fi ja sieltä sivupanelista -> Ammatinvalinta ja urasuunnittelu, sieltä sitten AVO-ohjelma. On auttanut monia ja auttaa varmasti sinuakin - jos haluat ottaa sitä apua vastaan.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös