Kuten tuolta naisasiat-ketjusta joku on jo lukenut, niin itsellä aika paska fiilis nykyään.
Suurin osa päivästä menee itsellä siihen, kun mietin, mitä minä en ole. Eteen tulee jatkuvasti tilanteita, joissa jään jälkeen.
Futisjoukkueessa olin ylivoimaisesti huonoin pelaaja. Kaikki muut tekivät maaleja, kykenivät syöttelemään, pitämään palloa, jne. mutta en minä. Turnauksissa ja treeneissä olin vain tiellä ja onnistuin vain sotkemaan joukkueen peliä. Näistä heikkouksista kyllä puhuttiin paljon, eli se ei ole mitään omaa kuvitelmaa. Joukkueen saunaillassakin onnistuin vain hajottamaan pelikaverin ja sen vaimon asunnosta tavaroita ja sen jälkeen minut heitettiin sieltä pois.
Lopetin siis pelaamisen nyt kokonaan. Haluhan olisi kova, mutta taso on se, mikä ratkaisee. Tuo oli siis vain kaveriporukka ja harrastesarja.
Koulutyössä pääsen vain vierestä katselemaan, kun muut hoitavat opetusta onnistuneesti ja pitävät kuria. Itsellä ei ole mitään hajua mistään opettamisesta, eikä minulla ole mitään luontaista auktoriteettia. Sitäkin ihmisellä joko on tai ole. Sitä ei voi harjoitella, koska se on luontaista, synnynnäistä. Jotkut siis saavat sitä jo syntyessään.
Myös tuon inttikaverin touhuja kun katselee silloin tällöin, niin kateus on todella järjetön. Niin paljon synnynnäisiä ominaisuuksia, että myös monet muutkin inttikaverit olivat silloin inttiaikana hieman kateellisia, kun tuo mies vei heidänkin naiset. Tämä on täysin tosijuttua, eli ei mitään keksittyä.
Oikeastaan kaikki ominaisuudet ovat hänessä päinvastaisia kuin itsellä. Ulkonäöstä fiksuuteen ja vastuullisuudesta aikuismaisuuteen. Ei tuollaiselle voi muuta kuin olla kateellinen. Noita naisia ja muita ihmisiä miellyttäviä ja arvostamia ominaisuuksia on niin paljon. Vaikka olenkin vuoden nuorempi, niin tuo henkilö on monella tapaa oman itseni esikuva. Henkilö, jonkalainen en ikinä pysty olemaan, koska siihen tarvitaan synnynnäisyyttä.
Koko ajan minä olen se, ketä autetaan. Itse en koskaan pääse olemaan minkäänlainen suunnannäyttäjä tai johtaja missään asiassa tai projektissa. Itsellä ei ole mitään synnynnäisiä johtajan ominaisuuksia.
Jokainen tarvitsee apua, tiedän, mutta jos sitä tarvitsee koko ajan, eikä koskaan pääse auttamaan muita, niin silloin on kyllä omasta mielestäni jo todella paljon vialla. Jos aina on autettava eikä juuri koskaan auttaja, niin kyllähän se jo ihmisen paskuudesta kertoo. Aina itsestä pitää joutuu joku pitämään huolta, mutta itse ei ole niin vastuullinen, että voisi jostain muusta pitää huolta.
Itseäni ei kiinnosta pätkän vertaa ne vahvat ominaisuudet, koska en pidä niitä millään muotoa tärkeänä. Ei ne ole itselle minkään arvoisia asioita. Joku on puhunut täällä, että olen hyvä kirjoittamaan. Myönnän sen, mutta entä sitten? Ei kiinnosta minua paskan vertaa. Ei tässä vaiheessa haittaisi yhtään, vaikka olisinkin huono kirjoittamaan. Ei se pilaisi yhtään mitään.
En nyt masentunut ole, mutta todella kateellinen muille, katkera, väsynyt, turhautunut ja vihainen itselleni siitä, etten ole parempi. Tai sellainen kuin haluan. Eivät kaikki saa mahdollisuutta siihen. Itse olen jo pitkän aikaa tiennyt, että minusta ei tule sitä miestä, kuin toivon. Ei ole ominaisuuksia siihen. Tarvitaan synnynnäisyyttä. Senpä takia en ole pitkään aikaan edes yrittänyt mitään. En jaksa yrittää parantaa niitä haluamiani ominaisuuksia, koska tiedän, etten siihen päämäärään koskaan voi päästä, koska ei ole synnynnäisiä ominaisuuksia siihen.