Tasa-arvo ja poliittinen korrektius

  • 949 241
  • 8 189

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Toisaalta kun korrelaatiosta puhuttiin, niin voihan se kausaliteetti mennä niinkin päin, että suomessa on eniten kiukkuisia ämmiä, kun väkivaltaa on niin paljon. Kiukuttaahan se saada jatkuvasti turpiinkin.
 
Toisaalta kun korrelaatiosta puhuttiin, niin voihan se kausaliteetti mennä niinkin päin, että suomessa on eniten kiukkuisia ämmiä, kun väkivaltaa on niin paljon. Kiukuttaahan se saada jatkuvasti turpiinkin.

Naisten harjoittaman henkisen väkivallan ja miesten harjoittaman fyysisen väkivallan yhteyttä käsitellään mm. Brita Jokisen teoksessa Narsisti keskellämme. Ei liene kaukaa haettua, että kiukkuisten ämmien ja perheväkivallan välillä on korrelaatio.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Naisten harjoittaman henkisen väkivallan ja miesten harjoittaman fyysisen väkivallan yhteyttä käsitellään mm. Brita Jokisen teoksessa Narsisti keskellämme. Ei liene kaukaa haettua, että kiukkuisten ämmien ja perheväkivallan välillä on korrelaatio.

Bill Burr kertoo tästä mainiosti. Linkki vie YouTubeen: Bill Burr - no reason to hit a woman - how women argue (FULL) from You People are all the Same

Vähintäänkin siis ainakin sivuaa aihetta kun naisten hakkaamisesta kerran oli puhetta - tai kirjoitusta oikeammin.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Jo aiemmin viittasin nörtteihin perheen isiin, jotka eivät lyö, petä, eivätkä ylenmäärin juo, mutta heistä puuttuu jännitys. .

Perskule, tässähän joutuu olemaan varuillaan kun en lyö, en petä ja alkoholinkäyttökin tippui aika minimiin ensimmäisen lapsen synnyttyä... Eli miehen pitäisi olla hakkaava, sarjapettävä juoppo jotta avioliitot pysyisivät kasassa? Juupa juu. Täytyypä skarpata jotta ei tule eroa. Ja jos nainen alkaa valittaa ensimmäisen mustan silmän jälkeen, niin voi todeta että oma moka, mitäs nalkutit.

Mutta ihan oikeasti, että mies on "nörtti" jos ei sikaile? Tuo ajattelumalli oli voimassa ehkä jossain 16-vuotiaiden keskuudessa, mutta aikuisten kesken? Eiköhän naiset kuvailisi sellaista miestä ennemmin saaliiksi kuin nörtiksi (nostan tässä kissanhäntää...). Jos suhteesta puuttuu jännitys, se johtuu ihan jostain muusta kuin että äijä ei ryyppää ja petä. Tai onhan siinä jännitystä kun ei tiedä tuleeko se snägäriheijari oikealta vai vasemmalta. Jos suhteeseen haluaa jännitystä, niin siihen toiseen osapuoleen pitää panostaa ja pitää ottaa vastuuta siitä suhteen tilasta.
 
Perskule, tässähän joutuu olemaan varuillaan kun en lyö, en petä ja alkoholinkäyttökin tippui aika minimiin ensimmäisen lapsen synnyttyä... Eli miehen pitäisi olla hakkaava, sarjapettävä juoppo jotta avioliitot pysyisivät kasassa? Juupa juu. Täytyypä skarpata jotta ei tule eroa. Ja jos nainen alkaa valittaa ensimmäisen mustan silmän jälkeen, niin voi todeta että oma moka, mitäs nalkutit.

Mutta ihan oikeasti, että mies on "nörtti" jos ei sikaile? Tuo ajattelumalli oli voimassa ehkä jossain 16-vuotiaiden keskuudessa, mutta aikuisten kesken? Eiköhän naiset kuvailisi sellaista miestä ennemmin saaliiksi kuin nörtiksi (nostan tässä kissanhäntää...). Jos suhteesta puuttuu jännitys, se johtuu ihan jostain muusta kuin että äijä ei ryyppää ja petä. Tai onhan siinä jännitystä kun ei tiedä tuleeko se snägäriheijari oikealta vai vasemmalta. Jos suhteeseen haluaa jännitystä, niin siihen toiseen osapuoleen pitää panostaa ja pitää ottaa vastuuta siitä suhteen tilasta.

Aiemmin jo totesin, että vaaran tunne on lyhyellä aika välillä kiehtovaa, mutta pitkällä väsyttävää. Aviomiesmateriaalia nämä rentutkaan eivät ole, ellei nainen sellaista kykene kesyttämään.

Priima 02.09.2009 - Liian kiltti mies ei kiinnosta (feat. Sinitaivas) Tätä on pohdittu jo vuosikymmen sitten. Ilmiö on havaintojeni mukaan vain kasvamaan päin.
Mm. lasten käytös- ja oppimishäiriöitä on seurauksena lukuisten tutkimusten mukaan. Sitäkään sukupuolineutraalit viheruskovaiset eivät usko.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Aiemmin jo totesin, että vaaran tunne on lyhyellä aika välillä kiehtovaa, mutta pitkällä väsyttävää. Aviomiesmateriaalia nämä rentutkaan eivät ole, ellei nainen sellaista kykene kesyttämään.

Priima 02.09.2009 - Liian kiltti mies ei kiinnosta (feat. Sinitaivas) Tätä on pohdittu jo vuosikymmen sitten. Ilmiö on havaintojeni mukaan vain kasvamaan päin.
Mm. lasten käytös- ja oppimishäiriöitä on seurauksena lukuisten tutkimusten mukaan. Sitäkään sukupuolineutraalit viheruskovaiset eivät usko.
Lasten oppimisvaikeudet johtuvat siitä, että äidit eivät ole kiinnostuneita liian kilteistä miehistä?
 
Lasten oppimisvaikeudet johtuvat siitä, että äidit eivät ole kiinnostuneita liian kilteistä miehistä?

Äidit jättävät liian kiltit miehet. Lapsilta puuttuu samanaikaisesti äidillinen hoiva (maternal care) ja isällinen hoiva (paternal care). MC:llä on voimakas yhteys tunnetaitojen kehitykseen ja PC:llä kognitiivisten taitojen (iän myötä merkitys kasvaa). Seuraavaksi kysyt, että tuleeko homoparien lapsista aina psykopaatteja. Ei tule, mutta MC:n puuttuminen on aina riskitekijä. Lapsella voi olla kuitenkin myös suojaavia tekijöitä elämänpiirissään.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Aiemmin jo totesin, että vaaran tunne on lyhyellä aika välillä kiehtovaa, mutta pitkällä väsyttävää. Aviomiesmateriaalia nämä rentutkaan eivät ole, ellei nainen sellaista kykene kesyttämään.

Millainen mies sitten on käsityksesi mukaan mahdollisimman täydellinen, eli miten paljon minun pitää muuttua "nörtistä"? Ja jos saan pyytää niin sama listaus naisesta. Oma vaimoni kun meni kouluttautumaan kun silmä vältti. Perkele. Tiedän sitten että mihin vaihtaa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Äidit jättävät liian kiltit miehet. Lapsilta puuttuu samanaikaisesti äidillinen hoiva (maternal care) ja isällinen hoiva (paternal care). MC:llä on voimakas yhteys tunnetaitojen kehitykseen ja PC:llä kognitiivisten taitojen (iän myötä merkitys kasvaa). Seuraavaksi kysyt, että tuleeko homoparien lapsista aina psykopaatteja.
En todellakaan kysy. Enkä kysy todisteitakaan tuolle väitteelle, että äidit jättävät liian kiltit miehet. Paitsi olisihan se hauskaa nähdä ja kuulla, että olisiko todiste tällä kertaa huilukonsertto tai seinämaalaus. Hetkinen, nyt löysin todisteen itsekin:
Juliet Jonesin Sydän - Miksi Naiset Aina Rakastuvat Renttuihin
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Milloin näin on ollut? Esim. tämä on julkaistu The Guardianissa, joka ei ole mikään roskalehti The Sun. Tuskin uskot sanaakaan ja se on sitä paitsi väärin luettu.

Father’s education level strongest factor in child’s success at school – study
Joku joka lukisi tätä keskustelua pintapuolisesti ja satunnaisesti voisi tehdä sellaisen hätäisen ja väärän johtopäätöksen, että minä olen tässä keskustelussa se joka pelleilee ja vitsailee, mutta ei. Kun puhutaan siitä, että äidit jättävät liian kiltit miehet, niin sinä postaat todisteeksi artikkelin siitä, että isän koulutustaso korreloi lapsen koulumenestyksen kanssa. Eihän tässä keskustelussa ole mitään alustavaakaan järjen hiventä. Se että sinä olet joistain asioista samaa mieltä ei tarkoita että ne toimisivat todisteina toistensa puolesta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tai vaikkapa miesvastaista nykykomediaa (esim. Siskonpeti),
Jos joku pitää Siskonpetiä jotenkin miesvastaisena niin voisi olla parempi että yhteiskunta ottaisi television ja internetin sellaiselta kokonaan pois.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
No, nykyään tälläistä kiintiötä ei ole eikä muutenkaan lakisääteisiä sukupuolikiintiöitä juuri tästä maasta löydy, vaikka esim. luokanopettajien ja yläasteen aineenopettajien kohdalla se voisikin olla ehkä paikallaan. Kuvittelisin että noin yhteiskunnan kokonaisedun kannalta olisi sangen hyvä, että alaikäisiä ohjaamassa ja opettamassa olisi myös miehiä. Sen sijaan olen sitten aika skeptinen esim. pörssiyhtiöiden hallitusten naiskiintiöiden suhteen, mikä ei vaikuta ollenkaan erityisen järkevältä ajatukselta.

Päiväkodissa törmään tämän tästä suorastaan kiitollisiin (viimeksi tänään) kommentteihin vanhemmilta siitä, että olen siellä "miehen mallina, miesnäkökulmana" jne... Toisinaan (yleensä) palaute on kiusaannuttavaa, mutta olen matkalla kohti sen asian hyväksymistä, että sukupuolellani on työssä tiettyä itseisarvoa mutta se toisaalta tuo tiettyä erityisvastuutakin.

Edelleenkin sanon, että jos tekisin kaiken juuri niin kuin nytkin, mutta olisin nainen olisin täsmälleen yhtä hyvä tai huono kasvattaja. Tärkeimpänä pidän kokemustani siitä, että olen ollut pikkupoika. Olen pissannut ristiin kaverin kanssa ja tiedän että sillä vaan on merkitystä. Tiedän, ettei pallo riko luita. Tiedän, että sieltä kiveltä vaan pitää hypätä. No, kyllä ne naisetkin nuo jutut tietää jos haluaa. Usein vaan se oma mukavuusalue dominoi varsinkin kun kollegoiden imu on sinne päin.

Enemmän kuin sukupuolten kirjoa, olkoon se 2 tai 2000, ammattikasvattajiin kaivataan tyyppejä jotka uskaltavat rikkoa sitä tyhjänpäiväistä höpöhöpö-kulttuuria jota OAJ ja milloin kukakin lietsoo.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Naiset suosivat jo nykyisin "kunnon miehiä". Jos ei kuulu kyseiseen kategoriaan, kannattaa suunnata energia sisäänpäin ja pyrkiä kehittämään omia sosiaalisia taitoja.

Sosiaalisista taidoiltaan heikko ei voi olla ''kunnon mies''? Ehkä vähän yllättävä lausunto, kun olet kuitenkin vaikuttanut sukupuolinormeihin kriittisesti suhtautuvalta.

(Oma kantani on, että nimenomaan pariutumisessa (perhe-elämä on eri asia: tässä varmaan tärkeää on rauhoittuminen) ''kunnollisuudella, kiltteydellä'' yms, on huomattavan vähän merkitystä itsevarmuuteen ja statuksen omaamiseen (jota saada vaikka kovana panomiehenä), ja myös siihen että saa naisen tuntemaan itsensä erityisen halutuksi, verrattuna. Tämä näyttää pätevän myös feministipiireihin, ainakin mitä Ari Lähdemäen menestyksestä näisten hankkijana voi päätellä (olennaista tässä tapauksessa julkitulleen perusteella, että seuraa riitti vaikka mulkkuus oli tiedossa). Mutta turha miesten tätä valittaa: ei miehilläkään pariutuminen mihinkään ''hyvä ihminen'' ominaisuuteen perustu.)
 
Viimeksi muokattu:

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Milloin näin on ollut? Esim. tämä on julkaistu The Guardianissa, joka ei ole mikään roskalehti The Sun. Tuskin uskot sanaakaan ja se on sitä paitsi väärin luettu.

Father’s education level strongest factor in child’s success at school – study
Mitä tämän pitäisi todistaa? Jos väite olisi se että naiset valitsevat miehet koulutustason mukaan, niin silloin tämä tutkimus voisi olla jonkinlainen todiste sen puolesta. Mutta sinun kantava ajatuksesi on tässä ollut se ettei kunnollinen mies kelpaa naisille. Voi tietysti olla että sinulla on oven takana pitkä jono naisia odottamassa vuoroaan pedissäsi. Silloin on ymmärrettävää että teet sen johtopäätöksen että naiset kaipaavat jännitystä. Sinulta sitä ei ainakaan puutu, nimittäin aikamoisella jännityksellä tässä ketjussa odotellaan mikä on seuraava argumenttisi ja mitä linkität.
 
Jos joku pitää Siskonpetiä jotenkin miesvastaisena niin voisi olla parempi että yhteiskunta ottaisi television ja internetin sellaiselta kokonaan pois.

Esim. sketsi, jossa vanha äiti kävelee rannassa tyttären kanssa ja kertoilee: "Isäsi on niin lihava ja ruma, että se ei saa minua kostumaan!" Sitten äiti putoaa jään alle. Luuletko, että olisi poliittisesti korrektia miehen suusta missään sketsissä: "Äitisi on niin lihava ja ruma, ettei saa minun m*****a seisomaan!". Pidä lapsen uskosi, jos ajattelet, ettei naiset tuosta metakkaa nostaisi parhaaseen katseluaikaan näytettynä. Ei edes Hyvissä herroissa 90-luvulla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ai irtosuhteissa ei ns. panomiehen maine ole naisten silmissä kova juttu? Tuo asia ei ole vuosikymmenten saatossa muuttunut mihinkään, kyllä se edelleen on naisten silmissä kova juttu.
Varsinkin, kun sitä kuningas alkoholia on otettu ja todellakin puhutaan näistä yhden illan jutuista.
En minä koskaan kyllä kysellyt seksipartnereiden määrää yhden illan panoilta. Onko totta että naiset kyselee sellaista asiaa yhden illan jutuilta? Minulle kun yhden illan miehet oli vain tuntemattomia joita kohtasin kapakassa enkä todellakaan tiennyt olivatko he jotain ns. panomiehiä.
 
En minä koskaan kyllä kysellyt seksipartnereiden määrää yhden illan panoilta. Onko totta että naiset kyselee sellaista asiaa yhden illan jutuilta? Minulle kun yhden illan miehet oli vain tuntemattomia joita kohtasin kapakassa enkä todellakaan tiennyt olivatko he jotain ns. panomiehiä.

Kyllä nainen panomiehen vaistoaa. Ilmeisesti myös tiedostamattaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
En minä koskaan kyllä kysellyt seksipartnereiden määrää yhden illan panoilta. Onko totta että naiset kyselee sellaista asiaa yhden illan jutuilta? Minulle kun yhden illan miehet oli vain tuntemattomia joita kohtasin kapakassa enkä todellakaan tiennyt olivatko he jotain ns. panomiehiä.

Kun mä olen viimeksi lähtenyt naisen kanssa, on siitä jotain 20 vuotta. En koskaan ole yrittänyt iskeä naisia. On mennyt aivan toisin päin. Olen onnekseni saanut valita. Kännipanoja joo, mutta nyt jälkeenpäin olen noita miettinyt ja fiilis on ollut enneminkin surullinen. Miksi me noin toimittiin? Jotku tietävät, mitä tarkoitan.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
En minä koskaan kyllä kysellyt seksipartnereiden määrää yhden illan panoilta. Onko totta että naiset kyselee sellaista asiaa yhden illan jutuilta? Minulle kun yhden illan miehet oli vain tuntemattomia joita kohtasin kapakassa enkä todellakaan tiennyt olivatko he jotain ns. panomiehiä.
Ei niitä kukaan ainakaan sen takia kysele, että niitä pitäisi olla jotenkin paljon. Joskus voi joku nainen seuraavana päivänä kysellä että onko minulla tapanani mennä jokaisen naisen kanssa heti ensimmäisenä iltana sänkyyn. Silloin he voivat myös kovin udella että miksi joidenkin kanssa ja miksi ei joidenkin toisten. Mutta lähinnä se tapahtuu vain silloin kun heitä edes jollain tasolla kiinnostaa myös vakavampi suhde kuin vain yhden illan pano.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sosiaalisista taidoiltaan heikko ei voi olla ''kunnon mies''? Ehkä vähän yllättävä lausunto, kun olet kuitenkin vaikuttanut sukupuolinormeihin kriittisesti suhtautuvalta.
Siitä ei ollut tässä kyse. Sosiaalisesti kömpelö henkilö voi olla vallan hyvä kumppani.

Sosiaalisten taitojen kehittämisellä viittasin siihen, että omia hyviä puolia pitää myös osata markkinoida muille ihmisille. Tähän on nykypäivänä monia mahdollisuuksia, jotka vaativat lähinnä viitseliäisyyttä.

Parisuhteen löytäminen on samankaltainen prosessi kuin työnhakukin: osaamisen lisäksi pitää olla aktiivinen, jotta muut voivat havaita piilevät kyvyt.

Tämä näyttää pätevän myös feministipiireihin, ainakin mitä Ari Lähdemäen menestyksestä näisten hankkijana voi päätellä (olennaista tässä tapauksessa julkitulleen perusteella, että seuraa riitti vaikka mulkkuus oli tiedossa). Mutta turha miesten tätä valittaa: ei miehilläkään pariutuminen mihinkään ''hyvä ihminen'' ominaisuuteen perustu.)
Puhuttiinko nyt parisuhteen etsimisestä vai seksireissuista?
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sosiaalisten taitojen kehittämisellä viittasin siihen, että omia hyviä puolia pitää myös osata markkinoida muille ihmisille. Tähän on nykypäivänä monia mahdollisuuksia, jotka vaativat lähinnä viitseliäisyyttä.
Pahoittelut, että leikkaan keskusteluun mukaan sivuhuomautuksella, mutta introvertiltä ihmiseltä (joita on Suomessa paljon) vaaditaan paljon muutakin kuin viitseliäisyyttä. Joillekin luonteille itsensä markkinoiminen on puhdasta tuskaa.

Parisuhteen löytäminen on samankaltainen prosessi kuin työnhakukin: osaamisen lisäksi pitää olla aktiivinen, jotta muut voivat havaita piilevät kyvyt.
Tässä voi olla ideaa. Vaikka se monelle hankalaa onkin, parin hakuun kannattaisi ehkä asennoitua kuten työnhakuun. Ilmaisilla treffipalvelusivustolla on paljon enemmän miehiä (esim. suomi24 treffit - n. 70% miehiä), joten kilpailu on kovaa, ja asennoituminen voi ratkaista paljon. Muutenkin trendi on yleisesti sellainen, että naiset jättävät ilmoituksen ja miehet vastaavat niihin, jolloin nainen on se, joka tekee seulonnan, ja mies se, jonka tulisi pystyä erottumaan joukosta paremmin.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pahoittelut, että leikkaan keskusteluun mukaan sivuhuomautuksella, mutta introvertiltä ihmiseltä (joita on Suomessa paljon) vaaditaan paljon muutakin kuin viitseliäisyyttä. Joillekin luonteille itsensä markkinoiminen on puhdasta tuskaa.
Niin on, esim. minulle. Tähän ongelmaan ei ole kuitenkaan muuta ratkaisua kuin itsensä kehittäminen ja epämukavuusalueelle meneminen.

Nykypäivänä on olemassa monenlaisia matalan kynnyksen väyliä, jotka suosivat introverttejä. Jos aiemmin piti esittää joviaalia seuramiestä, nykyään riittää että osaa naputella netissä sujuvia kuvauksia itsestään tai ottaa onnistuneita valokuvia.

Tässä voi olla ideaa. Vaikka se monelle hankalaa onkin, parin hakuun kannattaisi ehkä asennoitua kuten työnhakuun. Ilmaisilla treffipalvelusivustolla on paljon enemmän miehiä (esim. suomi24 treffit - n. 70% miehiä), joten kilpailu on kovaa, ja asennoituminen voi ratkaista paljon. Muutenkin trendi on yleisesti sellainen, että naiset jättävät ilmoituksen ja miehet vastaavat niihin, jolloin nainen on se, joka tekee seulonnan, ja mies se, jonka tulisi pystyä erottumaan joukosta paremmin.
En välttämättä sanoisi, että kilpailu on erityisen kovaa. Olen sattumalta nähnyt, millaista kamaa esim. keski-ikäiset miehet tuottavat treffipalstoille. Sen pohjalta en lainkaan ihmettele, että valtaosa lähestymisyrityksistä saa naisilta suoran torjunnan.

Muutamia esimerkkejä:

- suorat seksiehdotukset tai ronskit läpät: "haluaisitko lähteä koeajolle? ;D"
- kliseiset mitäänsanomattomuudet: "minulla on tarvittaessa pilkettä silmäkulmassa ;)"
- machoilu: "olen raavas mies enkä mikään viherpiipertäjä"
- itsensä vähättely: "minussa ei ole mitään erikoista, olen tavallinen suomalainen mies"

Entisaikoina tuollainen vielä riitti, koska naisen oletettiin avioituvan nuorena. Avioliitto oli myös taloudellinen ratkaisu, jolla nainen saavutti vakaan elintason ja pystyi hankkimaan perheen.

Nykyään nainen voi vallan hyvin elää sinkkuna, hankkia lapsia, käydä töissä ja harrastaa erilaisia aktiviteetteja ilman miestäkin. Osa ihmisistä on korvannut perheinstituution laajalla kaveripiirillä tai muilla sosiaalisilla verkostoilla.

On selvää, että tällainen vaihtoehtojen moninaistuminen korottaa vaatimustasoa, jota kumppaniehdokkaalta edellytetään. Seuraukset eivät kuitenkaan ole vain negatiivisia, vaan todennäköisemmin löydetty kumppani vastaa omia mieltymyksiä ja lisää hyvinvointia.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En välttämättä sanoisi, että kilpailu on erityisen kovaa. Olen sattumalta nähnyt, millaista kamaa esim. keski-ikäiset miehet tuottavat treffipalstoille. Sen pohjalta en lainkaan ihmettele, että valtaosa lähestymisyrityksistä saa naisilta suoran torjunnan.
Onhan se kovaa sellaiselle keski-ikäiselle miehelle, joka kykenee tuottamaan vain tuollaista materiaalia. Vai eikö yksinkertaisemmin ajattelevan miehen näkökulmaa lasketa mukaan?
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Millainen mies sitten on käsityksesi mukaan mahdollisimman täydellinen, eli miten paljon minun pitää muuttua "nörtistä"? Ja jos saan pyytää niin sama listaus naisesta. Oma vaimoni kun meni kouluttautumaan kun silmä vältti. Perkele. Tiedän sitten että mihin vaihtaa.

En todellakaan kysy. Enkä kysy todisteitakaan tuolle väitteelle, että äidit jättävät liian kiltit miehet. Paitsi olisihan se hauskaa nähdä ja kuulla, että olisiko todiste tällä kertaa huilukonsertto tai seinämaalaus. Hetkinen, nyt löysin todisteen itsekin:
Juliet Jonesin Sydän - Miksi Naiset Aina Rakastuvat Renttuihin

Lievää tyhmän leikkimistä havaittavissa (ei välttämättä lainatuissa kohtaa mutta keskustelussa muuten). Nopealla googletuksella olisitte itsekin todenneet että on ihan tieteellisestikin perusteltu väite jonka mukaan "pahat pojat" saavat eniten naisia. Tämä nimenomaan lyhyissä suhteissa mikä selittää myös pettämiset yleisemmin tällaisten "pahojen poikien" kuin "kilttien nörttien" kanssa.

Why do nice girls fall for bad boys? | Ask Carole, evolutionary agony aunt

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/per.698

"This survey (N = 224) found that characteristics collectively known as the Dark Triad (i.e. narcissism, psychopathy and Machiavellianism) were correlated with various dimensions of short‐term mating but not long‐term mating. The link between the Dark Triad and short‐term mating was stronger for men than for women."

Why Do Women Fall for Bad Boys?

"
What did Carter and his colleagues find? Women found the Dark Triad personality more attractive than the control. This result is in keeping with previous studies in which Dark Triad men reported their increased level of sexual success.
"


Enkä tietenkään väitä että asia on yksiselitteisesti näin ja että miesten kannattaisi olla manipuloivia ja tunteettomia mulkvisteja pärjätäkseen parisuhdemarkkinoilla. Harvoin tuollaiset ominaisuudet johtavat onnelliseen pitkäaikaiseen suhteeseen. Kuitenkin on ihan hyvin perusteltua ja tieteelliseen näyttöönkin nojaavaa puhua tästä yleismaailmallisesta havainnosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös