Huikea oli juttu, kyllä. Tosin sillä perusteella, että siinä teorisoitiin paljon asioita, joita ei edes tarvitsisi teorisoida. Vittuilu on useimmin vittuilua ilman teorisointiakin.
Esimerkki. " He sanovat ”matu” eli ”maahantunkeutuja”, kun kyse on heille vääränväärisistä maahanmuuttajista. He haukkuvat ”kukkeliksi”, kun heidän ideologiaansa arvostelee. Ja niin edelleen. "
" Valkoinen mies on ”cuck” kannattaessaan afrikkalaisten maahanmuuttoa, koska nämä afrikkalaiset vievät valkoisen miehen naiset, kulkee järjenjuoksu tässä internetin kolkassa. "
Tässähän toimittaja itse luulee, että maahantunkeutujuus on ihonväriin liittyvää. Mitä minä olen ymmärtänyt niin ihonväriin liittyvä (usein tarkoituksellinen) halventaminen tulee ilmi ihan sanalla "neekeri". Onhan niin, että "maahantunkeutujat" eli "matut" usein ovat tummahipiäisempiä kuin valkoiset. "Matuus" tosin on luvatta ja pyytämättä maahantulemista (eikä eroonkaan pääse, edes poliisi aina pysty laittomasti maassa olevia karkottamaan) =maahan tunkeutumista. Ei ymmärtääkseni sen kummempaa. Toimittaja ei ilmeisesti myöskään suostu ajattelemaan, että kukaan voisi maahan tunkeutua. Eli hänelle kaikki ihmiset ovat automaattisesti maahanmuuttajia. Syvempi ymmärrys koko "matu" sanan etymologiasta puuttuu, koska hän ei vaan hyväksy perusteita ideologisista syistä (tai muista syistä esim, palkanmaksaja voisi olla nyrpeä).
Jos taas toimii kuten kukkeli eikö kukkeliksi saa sanoa? Niin ja se kukkeli oikeasti tulee käestä. Naisilla ei liene asian kanssa mitään tekemistä vaan sillä, että valkoiset miehet elättävät (käenpojat) afrikkalaisten jälkeläiset yhteiskunnan tukien kautta. Tätäkään ei voida jutussa sanoa, koska luultavimmin se on vaan kiellettyä hesarissa edes vihjailla tietynlaisen maahanmuuton olevan taloudellisesti negatiivista. Analyysissä jäädään tasolle "Heh heh, onpa järjenjuoksu". Ei liene kovin korkea taso, jos ei edes auttavasti yritetä ymmärtää pohjavirettä vaan keskitytään pärskeisiin.
Sen verran hyvin perusteltu kirjoitus, että on turha odottaa vastausta. Jos henkilö yleisestikään viittaa kirjoituksessaan positiivisesti HS:ään Nyt-liitteestä puhumattakaan, niin oma ajattelu on jäänyt myöhäisimmillään lukioon..