Tätä en kiistä millään tavalla. Omalta kannaltani koululiikunnassa oli yksi mielenkiintoinen elementti ja se oli pallopelit ja muu intensiivinen liikunta luokan poikien kanssa. Muu liikunta oli suhteellisen yhdentekevää ja tylsää.Kommenttisi edustaa hyvin vanhakantaista ajattelua ja perustuu omiin ennakkoluuloihisi. Liikunta ei ole pelkkää kilpailua ja pallopelien pelaamista, taitava opettaja pystyy rakentamaan hyviä tunteja ilman sukupuoleen perustuvia jakoja. Myös liikunnassa on opetussuunnitelma, joka ohjaa opetusta, se ei ole pelkkää puuhastelua ja pelailua.
Liikunnassa sukupuoleton jako on ihan hyväksyttävää, mutta jos minun pitäisi nykytietoni mukaan käydä koulu lapsena uudestaan ja voisin valita, valitsisin samanlaisen sukupuolisen jaon kuin minun aikanani. Tuo sukupuolinen jako btw ainakin meidän koulussamme johti puhtaasti siihen, että poikien liikuntatunneilla tehtiin huomattavasti enemmän poikia kiinnostavia asioita ja tyttöjen tunneilla tyttöjä kiinnostavia. Sukupuoleton jako olisi tehnyt liikuntatunneista tylsempia ja huonompia kaikkien kannalta. Onko koulun kannalta järkevää, että liikuntatunneista tehdään oppilaiden kannalta tylsempiä? Mielestäni sukupuoleton jako voi helposti johtaa siihen. Haluaisin kuulla, miten sinä suhtaudut tähän näkökantaan ja väittämään.
En tiedä, onko nykylapsien tai nuorten näkökannat tai kiinnostukset muuttuneet minun ajoistani niin paljoa liikunnan suhteen. Ainakin nykyään penskat eivät halua harrastaa liikuntaa niin paljon kuin lapsuudessani.
Viimeksi muokattu: