En isommin Saska Saarikoskesta välitä, mutta hän joskus sanoi että "On meille miehille häpeä, että olemme jättäneet rasismin vastustamisen Astrid Thorsin ja Eva Biaudet'n kaltaisille naisille, jotka on liian helppo leimata sinisilmäisiksi kukkahattuhumanisteiksi.". Näyttää olevan sukupuolten välisessä tasa-arvossa sama juttu, että miesten pitää ottaa siitä enemmän vastuuta, koska naisten tekemänä se leimataan heti näin
En itsekään Saarikoskesta välitä, enkä välitä myös tuon lauseen jälkeen. Thorsin, Biaudet'n ja Sannin jutut on helppo leimata kukkahattutäteilyksi sen vuoksi, että ne tuodaan esiin kukkahattutätimäisellä tyylillä. Tai ainakin ne jutut, joita minä olen joskus lukenut. On tosiaan häpeä, että rasismin vastustamisessa nämä kaksi tekijää ovat olleet pinnalla julkisuudessa, mutta enemmänkin sen vuoksi, että he edustavat sellaista linjaa ja ilmaisutapaa, jonka avulla rasismin vastainen työ onnistuu hyvin huonosti. Se ei pelkästään onnistu huonosti, vaan se lisää antipatiaa näitä henkilöitä ja heidän aikomuksiaan ja päämääriään kohtaan. Sanni on valitsemassa saman linjan tasa-arvon suhteen. Paperilla pisteitä tulee tietyiltä tahoita, mutta käytännön vaikutukset ovat nollatasoa. Samoin se herättää närää ihmisten parissa, minä mukaan lukien.
Hän on politiikko ja en oikein järkevänä perusteena pidä sitä, että kaikkien poliitikkojen kaikki lausunnot sivuutetaan vain siksi, että positiivisesta julkisuudesta on hyötyä poliitiikassa. Aika suppeaksi jää se joukko jotka ovat uskottavia ja voisivat mihinkään ottaa kantaa, mutta jotka ovat täysin julkisuudesta riippumattomia. Pasi Viheraho?
Tässä mennään jo liian kauas jalon uhriutujan suuntaan. Poliitikon jutut ovat uskottavia siihen saakka, kun jutut on kirjoitettu niin hyvin, että ne ovat uskottavia. Tässä kohtaa Sannin ulostulo oli häpeällisen huono, osittain sen takia, että tämä eräs iltaperselehden päätoimittaja toi varsin nolosti esille faktan, että Sanni itse on mainostellut iltaperselehdissä asusteillaan poliitikkojen tapaamisen yhteydessä.