Tasa-arvo ja poliittinen korrektius

  • 929 800
  • 8 038

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Täällähän oli kunnon koulukiusaajien kokoontumisajo käynnissä. Alleviivaa vain sitä pointtia mitä tämän ketjun ensimmäisessä viestissäni kirjoitin. Sympaattista kuinka oma agenda yhdistää noin kivasti.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Täällähän oli kunnon koulukiusaajien kokoontumisajo käynnissä. Alleviivaa vain sitä pointtia mitä tämän ketjun ensimmäisessä viestissäni kirjoitin. Sympaattista kuinka oma agenda yhdistää noin kivasti.
Voi kun itsellenikin olisi aikoinaan koulussa sanottu, että sinulla on oikeus olla läski sen kaiken tönimisen sijaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: DAF

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Täällähän oli kunnon koulukiusaajien kokoontumisajo käynnissä. Alleviivaa vain sitä pointtia mitä tämän ketjun ensimmäisessä viestissäni kirjoitin. Sympaattista kuinka oma agenda yhdistää noin kivasti.
Tilanne on ohi mutta joku haluaa lisää löylyä...Uhriutuminen on näköjään päivän sana.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: DAF
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Eli rummutus vain kyllästyttää, selvä.
Ja ei ole muuten ainoa hän. Ensin oli joku kulkue, sitten pride viikko, sitten kuukausi, kohta varmaan vuodenaika jne...

Vähemmistöjä tuodaan lokeroituna yhä enemmän ja enemmän esille, ja YLE tekee juttuja jutun perään.

Ei, en ole itse täysin turta. Juuri luin Hesarin juttua Erkka Mikkosesta, enkä ärtynyt lainkaan. Oikeastaan päinvastoin.

Kyse on isommasta ilmiöstä ajassamme, jossa ihmiset, eivät kaikki mutta kovin moni, haluavat tuunata itsestään "jotain erityistä". Usein pyritään uhripositioon (mikä ei toteutunut esim. edellämainitussa HS:n jutussa, kiitos siitä) Tuo pridehommeli näyttäytyy itselleni sen eräänlaisena jäävuoren huippuna tästä.

Yhä useammin tulee mieleen, että onko eläkejärjestelmien olemassaolo mahdollistanut sen, että me lännessä käytämme energiaamme hirveästi humpuukihommiin?
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Onneksi Iltalehti pistää tänäänkin kolme juttua bensan hinnasta etusivulle, paikallislehdestä saa lukea seurakunnan uudesta papista seurakuntasivuilta ja HS Visio kirjoittaa Slush-henkisen jutun Suomeen pettyneestä insinööristä. Siinä on sitä oikeaa uutisvirtaa!

Aika vähän seksuaalivähemmistöistä kirjoitetaan, nyt tietysti ollut enemmän aihe esillä. Silti on monta mediaa, jossa näistä asioista ei kirjoiteta tasan kertaakaan. Syitä on monia; henkilöstöresurssi, hyvät suhteet konservatiivisiin liikkeisiin, vähemmistöjen edustajien oma epävarmuus ja haluttomuus olla esillä jne. (Varsinkin) Ylen toimittajat lie myös voittopuolisesti koulutettuja kaupunkilaisia, joille seksistä/sukupuoliasioista puhuvat Panda Eriksson, Marja Kihlström, ja Jenni Janakka ovat tuttuja ja näkyviä vaikuttavia. Toimittajakin on ihminen, on aika selvää että oma kiinnostus vaikuttaa aina.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ei kai siinä sen suurempia riskejä tai vaaroja ole? Itseäni, kuten montaa muutakin tuntemaani ihmistä vain on jo pitkään kyllästyttänyt tämä ylihypetys, jota Priden kohdalla harrastetaan. Monella tuttavallani tuntuu mielenkiinto tasa-arvo ja ihmisoikeusaioihin lopahtaneen, kun eivät jaksa tätä jatkuvaa rummutusta joka tuutista.

Häiritseekö sinua samalla tavalla kulutuskulttuuri, jossa elämme? Media on täynnä mainosrummutusta, joten jos rummutus on sisältöä ärsyttävämpi tekijä, sen täytyy päteä muussakin rummutuksesta.

Tai annas kun arvaan. Oikeasti sinua häiritsee erilaisuus, mutta selität ärsytyksen olevan liiallinen ”rummutus”, koska muuten joudut myöntämään itsellesi olevasi suvaitsematon moukka. Ja sehän ei käy, koska haluat ihmisten luulevan sinun olevan fiksumpi kuin mitä todellisuudessa olet.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Häiritseekö sinua samalla tavalla kulutuskulttuuri, jossa elämme? Media on täynnä mainosrummutusta, joten jos rummutus on sisältöä ärsyttävämpi tekijä, sen täytyy päteä muussakin rummutuksesta.

Itseasiassa kyllä häiritsee. Ihan samalla lailla mua ärsytti viime kesänä mm-futis, ja olin aidosti iloinen, kun kisat olivat ohi. Lätkän puolella saattaisi vaikutus olla mielenkiinnon takia luultavasti pienempi, mutta kisat ja sitä kautta hypekin kestää vähemmän aikaa.

Mun mielestä kaikenlainen asioiden jatkuva esilletuonti ja tuputtaminen ärsyttää, oli kyseessä sitten aatteet, makuasiat tai faktat.

Tai annas kun arvaan. Oikeasti sinua häiritsee erilaisuus, mutta selität ärsytyksen olevan liiallinen ”rummutus”, koska muuten joudut myöntämään itsellesi olevasi suvaitsematon moukka. Ja sehän ei käy, koska haluat ihmisten luulevan sinun olevan fiksumpi kuin mitä todellisuudessa olet.

Arvasit väärin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mitäs mm-futista viime vuonna muka pelattiin? En kyllä muista että kukaan olisi valittanut sivutolkulla em-kisojen tuputtamisesta mutta harva on em-kisafoobikko.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Itseasiassa kyllä häiritsee. Ihan samalla lailla mua ärsytti viime kesänä mm-futis, ja olin aidosti iloinen, kun kisat olivat ohi. Lätkän puolella saattaisi vaikutus olla mielenkiinnon takia luultavasti pienempi, mutta kisat ja sitä kautta hypekin kestää vähemmän aikaa.

Mun mielestä kaikenlainen asioiden jatkuva esilletuonti ja tuputtaminen ärsyttää, oli kyseessä sitten aatteet, makuasiat tai faktat.



Arvasit väärin.
Tässä on nyt kuluneen vuorokauden aikana kahdessakin eri ketjussa melko monessa viestissä tullut selväksi että sinua ärsyttää asioiden jatkuva esilletuonti ja tuputtaminen. Arvaa ärsyttääkö meitä muita?
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tässä on nyt kuluneen vuorokauden aikana kahdessakin eri ketjussa melko monessa viestissä tullut selväksi että sinua ärsyttää asioiden jatkuva esilletuonti ja tuputtaminen. Arvaa ärsyttääkö meitä muita?

Varmaankin. Ihan samalla lailla tekin voitte sen ärsytyksen hyväksyä, kuten minäkin joudun tekemään.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Itseasiassa kyllä häiritsee.

Jalkapallon EM-kisat -ketjuun et ole kirjoittanut yhtään viestiä. Kulutuskulttuurista otin esimerkiksi Black fridayn, jonka ketjuun et myöskään ole kirjoittanut yhtään viestiä. Pride-ketjuun olet kirjoittanut 18 ja tähän ketjuun 15.

Onko tämä ymmärrettävä niin, ettei sinua erityisesti ärsytä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt, vaan tasapuolisesti kaikenlainen ”rummuttaminen”, oli rummutuksen viestin tarkoitus kuluttaminen, maailman suosituin urheilulaji tai LBGT-ihmisten juhlaviikko?
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jalkapallon EM-kisat -ketjuun et ole kirjoittanut yhtään viestiä. Kulutuskulttuurista otin esimerkiksi Black fridayn, jonka ketjuun et myöskään ole kirjoittanut yhtään viestiä. Pride-ketjuun olet kirjoittanut 18 ja tähän ketjuun 15.

Ei kai johonkin viestiketjuun kirjoittamatta jättäminen ole mikään mittari mistään? Tai siis ei kai se kerro mitään muuta kuin sen, että en ole ko. ketjuun mitään kirjoittanut. Nato-ketjua ja -asioita seuraan hyvinkin tarkkaan, ja minulla on niistä paljonkin mielipiteitä, mutta enpä vain ole tullut kirjoittaneeksi niistä.

Onko tämä ymmärrettävä niin, ettei sinua erityisesti ärsytä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt, vaan tasapuolisesti kaikenlainen ”rummuttaminen”, oli rummutuksen viestin tarkoitus kuluttaminen, maailman suosituin urheilulaji tai LBGT-ihmisten juhlaviikko?

Kyllä. Tai siis toki voit ymmärtää ihan miten päin haluat, mutta juurikin noin se minun päässäni on.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Olet hauska veijari. Mitään asiaa ei ole, mutta kova henkilö soittamaan suutasi.
Pata ei soimannut kattilaa edes suuressa kokkisodassa tuohon malliin.

Tosin oma "asiasi" on itkeä vääryyttä kun pridestä sivutolkulla valittavia kritisoidaan. Hauskaa se tuskin on niille joita aihe koskee henkilökohtaisemmin mutta kun minulla ei ole omaa hevosta ei ole kisassa vaan olen hollywood-elokuvilla mädätetty niin tartun vaan teikäläisiin.
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Pata ei soimannut kattilaa edes suuressa kokkisodassa tuohon malliin.

Tosin oma "asiasi" on itkeä vääryyttä kun pridestä sivutolkulla valittavia kritisoidaan. Hauskaa se tuskin on niille joita aihe koskee henkilökohtaisemmin mutta kun minulla ei ole omaa hevosta ei ole kisassa vaan olen hollywood-elokuvilla mädätetty niin tartun vaan teikäläisiin.
Olet kuitenkin ollut kovasti suu auki täällä. Sinulta lienee turha kysyä mitä tarkoittaa "teikäläiset" koska järkevää vastausta ei saa. Minä kritisoin ensimmäisenä käyttäjän @Flonaldo trollaavaa viestiä, mutta vähemmän yllättäen siihenkään ei tullut vastausta.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Olet kuitenkin ollut kovasti suu auki täällä. Sinulta lienee turha kysyä mitä tarkoittaa "teikäläiset" koska järkevää vastausta ei saa. Minä kritisoin ensimmäisenä käyttäjän @Flonaldo trollaavaa viestiä, mutta vähemmän yllättäen siihenkään ei tullut vastausta.
Ai niin mikä se räikeä asiavirhe oli mitä tuossa mielestäsi trollaavassa viestissä oli?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Olet kuitenkin ollut kovasti suu auki täällä. Sinulta lienee turha kysyä mitä tarkoittaa "teikäläiset" koska järkevää vastausta ei saa. Minä kritisoin ensimmäisenä käyttäjän @Flonaldo trollaavaa viestiä, mutta vähemmän yllättäen siihenkään ei tullut vastausta.
Ensimmäisenä kyllä, sitten aloit huudella koulukousaajien kokoontumisajoista ja jatkoajan tuomioistuimesta.

Sitä tarkoitin teikäläisillä. Kovasti tuntuu sattuvan kun ei saa edes vapaasti huudella helikoptereista enää ilman että joku vastaa takaisin.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mitä ajattelet, onko sillä enää mitään väliä? Se on sopinut silloin viestin tehokeinoksi ja se on nyt hautautunut tuonne viestien joukkoon.
Ihan mielenkiinnosta kysyin kun en sitä itse ole osannut löytää. Kuvittelisin että viestin osoittaminen trollaamiseksi olisi helpompaa kun kerrot että missä kohdassa tietoisesti tai vähintään tuottamuksellisesti valehdellaan suorastaan räikeässä määrin.
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Ihan mielenkiinnosta kysyin kun en sitä itse ole osannut löytää. Kuvittelisin että viestin osoittaminen trollaamiseksi olisi helpompaa kun kerrot että missä kohdassa tietoisesti tai vähintään tuottamuksellisesti valehdellaan suorastaan räikeässä määrin.
Perustelin tämän asian sinulle jo aikaisemmin miksi viesti oli mielestäni puhdasta trollausta. Tällä hetkellä koen että se on trollausta koska kukaan ei ole todistanut toisin. Ja huomaatko: itse syyllistyt kanssa liioitteluun?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Flonaldon viestissä on yksi iso asiavirhe (luultavasti tarkoituksenmukainen) ja hyvin pitkälle meneviä kärjistyksiä ja olettamuksia. Tulkitsen sen siis trollaukseksi. Voi myös olla että olen väärässä, mutta sitten olen väärässä. Herkästi vain näissä tilanteissa kun "ääripäät" keskustelee niin sitä omaa sanomaa vähän tehostetaan itselle mieluisaan suuntaan.

Edit:Enkä oikein tiedä kumpiko on pahempi, se että vääristelee faktoja vai että ei ole ottanut asiasta selvää.
@zet pahoittelut, kirjoitit näköjään että "yksi iso asiavirhe (luultavasti tarkoituksenmukainen)", mutta muistin että olisit käyttänyt voimakkaampaa adjektiivia asiavirheestä. Et kuitenkaan kertonut että mikä se asiavirhe on. Voitko nyt kertoa sen kun en itse ole sitä tuosta viestistä löytänyt, kun olen koko tapauksesta ollut melko pintapuolisen uutisten selailun varassa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös