Tasa-arvo ja poliittinen korrektius

  • 928 367
  • 8 038

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pekka Haavistoa vapaasti lainaten mielenilmaukset ja kannanotot tulee tehdä julkisesti omalla nimellä ja naamalla ja kantaa niistä julkinen vastuu. Nyt joku twitter-tili on ottanut kantaa.

En pidä minään. Saattaa olla totta, saattaa olla trollausta. Kannanottaja voisi helposti selventää asian seisomalla sanojensa takana julkisuudessa.
Ja itse kasuaalisti vaadit nimimerkin takaa että joku paljastaa sinulle henkilöllisyytensä?
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Ja itse kasuaalisti vaadit nimimerkin takaa että joku paljastaa sinulle henkilöllisyytensä?
Ehkä isompi piikki lehdistölle, joka teki asiasta jutun siten, että henkilö tai "henkilö" sai pysyä anonyymina. Kaikkeahan saa tietysti netissä länkyttää. Toki myös jos ko. henkilö on asiansa kanssa tosissaan, niin kyllä myös edellinen viestini pätee.
 
Maalitus mielessä, vai mikä ajatus tässä henkilöllisyyden paljastamisessa on? Eihän jatkoajan palstallakaan saa nimimerkkien henkilöllisyyttä kysellä, joten miksi tämä nyt on niin painava asia?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No en kyllä itse luota johonkin Helsingin yliopistoon tällaisissa pätkän vertaa. Heille on saattanut riittää, että ovat tsekanneet jonkun mustan naisen ko. puljusta riittävän. Oikealla asiallahan tässä ollaan.

HY:n tiedotusosasto veti tapauksen heikosti, mutta ei siellä nyt täysin idiootteja olla. Kyseinen opiskelija on esiintynyt somessa ja aiheesta on tehty useampia juttuja tutkivien toimittajien toimesta. Esimerkiksi Jarmo Liski on varmasti tarkistanut opiskelija olemassaolon, muuten IL olisi skuupissaan paljastanut HY:n valehtelun.

Voisivat kertoa mistä saksalaisesta yliopistosta kyseinen opiskelija on vaihdossa. Sen ei luulisi olevan ylivoimaisen vaikeaa.

Jotenkin tässä tulee mieleen tapaus, jossa Suomesta Irakiin palautetun miehen väitettiin tulleen tapetuksi. Se tapaus uskottiin mukisematta, mutta totuus ei ollutkaan ihan sitä mitä kerrottiin.

Sama juttu tässä vaihto-opiskelija tapauksessa. Uskotaan, että asia on niin kuin kerrotaan eikä kysellä mitään, mikä varmistaisi asian todeksi.

Tietosuojalaki on Suomessa erittäin vahva, HY:lla tuskin on oikeutta kertoa näitä tietoja.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Maalitus mielessä, vai mikä ajatus tässä henkilöllisyyden paljastamisessa on? Eihän jatkoajan palstallakaan saa nimimerkkien henkilöllisyyttä kysellä, joten miksi tämä nyt on niin painava asia?
Ihan perus lähdekritiikki. Sinäkään et välttämättä ole oikealta nimeltäsi Luther Maddox, vaikka täällä niin lukee.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Sanottakoon rehellisyyden nimissä omaksi loppukaneetikseni, että kiinnostukseni saksalaisen vaihtarin esiintuoman "ongelman" korjaamiseen on negatiivismerkkinen, oli vaihtari oikea henkilö tai performanssi. Siinä mielessä ihan sama, mutta minua ihan periaatteellisesti vituttaa maailma, jossa joku twittergram on muka uskottava asioiden edistämisen forum.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ehkä isompi piikki lehdistölle, joka teki asiasta jutun siten, että henkilö tai "henkilö" sai pysyä anonyymina. Kaikkeahan saa tietysti netissä länkyttää. Toki myös jos ko. henkilö on asiansa kanssa tosissaan, niin kyllä myös edellinen viestini pätee.

Niin, ehkä olisi hyvä tietää, että onko afrikan tähdestä närkästynyt ollut edes oikea henkilö, vai pelkkä trollitili, ennen kuin pyydellään anteeksi olemassaoloamme ja perustetaan rasismin vastaisia työryhmiä ja kielletään afrikan tähti. (ennen kuin joku tarttuu, niin joo ei kielletty, mutta aika selväksi tehtiin että rasismiahan se on)
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, ehkä olisi hyvä tietää, että onko afrikan tähdestä närkästynyt ollut edes oikea henkilö, vai pelkkä trollitili, ennen kuin pyydellään anteeksi olemassaoloamme ja perustetaan rasismin vastaisia työryhmiä ja kielletään afrikan tähti. (ennen kuin joku tarttuu, niin joo ei kielletty, mutta aika selväksi tehtiin että rasismiahan se on)

Helsingin yliopisto vahvisti, että kyseinen opiskelija on vaihto-oppilaana heillä.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Helsingin yliopisto vahvisti, että kyseinen opiskelija on vaihto-oppilaana heillä.

Kuka kyseinen opiskelija? Jotenkin ei ole luottoa helsingin yliopistoon tässä, heidän intresseissään on olla näyttämättä täydelliseltä aasilta. Missä ovat tämän opiskelijan opiskelijakaverit, jotka vahvistaisivat hänen olemassaolonsa?
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ehkä niillä kavereilla ei ole intressiä tulla esiin omilla nimillä ja naamoilla, kun tiedossa on, millaista palautetta tulee paluupostissa.

Keijolta ei muuten vaadittu mitään todisteita. Kertonee siitä, että puolet oli valittu hyvissä ajoin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuka kyseinen opiskelija? Jotenkin ei ole luottoa helsingin yliopistoon tässä, heidän intresseissään on olla näyttämättä täydelliseltä aasilta. Missä ovat tämän opiskelijan opiskelijakaverit, jotka vahvistaisivat hänen olemassaolonsa?

Olen kirjoittanut aiheesta aikaisemmin aamulla, tutustu näihin viesteihin.
 

Maukka187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Florida Panthers, Koovee, FC Haka, NHL
Vieläkö tätä suurta ja äärimmäisen merkittävää Afrikan Tähti keissiä puidaan missään muuaalla, kun täällä, Hommalla tai internetin kusilaarissa, eli Twitterissä? Ite elän kunnon suvakkikuplassa, eikä koko "kohu" ole kiinnostanut oikeen ketään.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Vieläkö tätä suurta ja äärimmäisen merkittävää Afrikan Tähti keissiä puidaan missään muuaalla, kun täällä, Hommalla tai internetin kusilaarissa, eli Twitterissä? Ite elän kunnon suvakkikuplassa, eikä koko "kohu" ole kiinnostanut oikeen ketään.
Tämä on minun syytäni. Menin kysymään, että miten sen keijotuksen kanssa meni, kun jollain tavalla se oli se kaikkein kiinnostavin aspekti koko jutussa. No, se meni sitten näin. Anteeksi kaikille. Menkää ulos, siellä on hieno ilma!
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
onko afrikan tähdestä närkästynyt ollut edes oikea henkilö, vai pelkkä trollitili, ennen kuin pyydellään anteeksi
Mitä väliä sillä varsinaisesti on, onko trollitili vai ei. Mikä on tärkeää, kuka sanoo vaiko se, mitä sanoo? Jos on toimittu väärin, sitten pyydetään anteeksi. Jos on pukeuduttu lasten lautapelin pelinappuloiksi, sitten ei pyydetä. Oli asian tuonut henkilö olemassa tai ei. (Minusta epäilemättä on.)
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuka kyseinen opiskelija? Jotenkin ei ole luottoa helsingin yliopistoon tässä, heidän intresseissään on olla näyttämättä täydelliseltä aasilta. Missä ovat tämän opiskelijan opiskelijakaverit, jotka vahvistaisivat hänen olemassaolonsa?

Helsingin yliopisto tuskin ottaisi sitä riskiä, että joku tutkiva journalisti keksii selvittää asian ja yliopisto narahtaa valehtelemisesta. Sen vuoksi itse olen taipuvainen uskomaan ko. opiskelijan olemassaoloon, vaikka kannanottojen perusteella aika uskomaton tapaus onkin kyseessä.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Helsingin yliopisto tuskin ottaisi sitä riskiä, että joku tutkiva journalisti keksii selvittää asian ja yliopisto narahtaa valehtelemisesta. Sen vuoksi itse olen taipuvainen uskomaan ko. opiskelijan olemassaoloon, vaikka kannanottojen perusteella aika uskomaton tapaus onkin kyseessä.

Miten tuosta voi jäädä kiinni, kun aina voi vedota opiskelijan tietosuojaan ja olla kertomatta kuka tämä henkilö on. Minulla on kaveri kuka juoksee 100 metriä alle 9 sekunnin, mutta en kerro nimeä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten tuosta voi jäädä kiinni, kun aina voi vedota opiskelijan tietosuojaan ja olla kertomatta kuka tämä henkilö on. Minulla on kaveri kuka juoksee 100 metriä alle 9 sekunnin, mutta en kerro nimeä.

Toimittajilla on omat lähteensä. Ei yliopiston tyyppisen laitoksen tiedottaja, rehtori yms. voi riskeerata työpaikkaansa valehtelemalla.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Pekka Haavistoa vapaasti lainaten mielenilmaukset ja kannanotot tulee tehdä julkisesti omalla nimellä ja naamalla ja kantaa niistä julkinen vastuu. Nyt joku twitter-tili on ottanut kantaa.

En pidä minään. Saattaa olla totta, saattaa olla trollausta. Kannanottaja voisi helposti selventää asian seisomalla sanojensa takana julkisuudessa.

Saksalaiset ovat maailman herkimpiä kätkemään oikean henkilöllisyytensä. Siihen on kaksi syytä; natsiaika ja DDR.

Suotakoon se heille.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kyllä mun mielestä Afrikan tähti -kohun pienin veli oli Iltalehden Sami Koski. Mitään uutisarvoahan jollain Esson baari -kommenteilla ei ole, mutta Koski haistoi kohun ja IL takoi samana päivänä sen kymmenen artikkelia aiheesta.

Yliopisto lähinnä ylireagoi ja säikähti, toivottavasti ottivat opikseen ja kehittävät tämän pohjalta selkeän viestintämallin. Ja toivottavasti opiskelijoilta on pyydetty anteeksi ja jeesattu heitä tilanteen käsittelyssä.

Pakko myöntää, että toivoin Keijon olleen kohun takana. Silloin Koski olisi saanut kunnolla turpaansa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Miten tuosta voi jäädä kiinni, kun aina voi vedota opiskelijan tietosuojaan ja olla kertomatta kuka tämä henkilö on. Minulla on kaveri kuka juoksee 100 metriä alle 9 sekunnin, mutta en kerro nimeä.
Miksi ihmeessä sinun pitäisi tietää sen henkilön nimi kuka tässä tämän turhanpäiväisen "kohun" instigaattorina oli? Itsekin alkuun mietin että on nyt niin idioottimainen keissi että jos ei ole antiwokeväen troolinkia niin huhhuh ja sitten kun se joku oikeistotrolli otti tästä vielä juksuttelumielessä kunnian itselleen niin ajattelin että johan ajattelinkin. Mutta kyllä tässä on kuitenkin ihan oikeat ihmiset omilla nimillään olleet mieltä että henkilö on olemassa siinä missä nimimerkkien suojassa operoivat sitä mieltä että paskat ole ja ei uskota.

Minä nyt kerron sinulle vaikka että sen instigaattorin nimi oli Karl-Heinz Rummenigge niin onko sillä hyvä?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kai se on mahdollista, laillista ym. että oikea ihminen omalla nimellään trollaa (kirjoittaa puuta heinää) somessa? Nykyään kun yksi ihminen riittää edustamaan "raivostunutta kansaa".
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus



Juuri äskettäin rasismiketjussa pohdin, että neekeri-sanaa ei saa käyttää missään tilanteessa edes siteeraten, mutta natsia/fasistia saa iskeä vasten kasvoja (esimerkiksi kokoomuslaisuutta ilmentäville kansalaisille).

Natseja vastaanhan "itäukrainalaiset" "kapinallisetkin" taistelevat. Eivät ilmeisesti kiellä holokaustia, mutta kieltävät natsismin romahduksen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: moby
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös