Tasa-arvo ja poliittinen korrektius

  • 938 154
  • 8 055

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, AC Oulu
Noin periaatteessa ymmärrän syyt siihen, että Afrikan tähdessä on nähtävissä rasismia ja kolonialismia jos niin haluaa, mutta voi hellanlettas sentään tätä reaktiota, että pitää oikein ylioppilaskunnan pitää keskustelutilaisuutta.

Ymmärrän sen, että vaihto-opiskelijalle se yksi valokuva saattoi vaikuttaa rasistiselta, mutta siinä vaiheessa, kun hänelle selvisi, etteivät nuo opiskelijat tarkoittaneet pahaa, tai viitanneet pukeutumisellaan millään tavoin ihonväriin tai kenenkään muun kuin tässä tapauksessa aseellisten rosvojen ylivaltaan, olisi asia mielestäni ollut hyvä jättää siihen, eikä siirtää keskustelun maalitolppia opiskelijoiden asuista lautapelin kuvitukseen.

En opiskele Helsingissä, mutta olen itse syksyllä ollut fuksien tuutorina, ja olen mukana ainejärjestötoiminnassa, ja ihan rehellisesti sanottuna en todella tiedä mitä vastaisin, jos Hesarin toimittaja olisi vastaavasta tapauksesta soitellut minulle kysynyt kommenttia, sillä olisin huuli pyöreänä sitä mieltä, etteihän tuossa nyt ollut mitään
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Henk. koht lähinnä naurattaa koko tuo "Valkoisia etuoikeutettuja"-argumentti suomalaisten suhteen.

Historiaa kun katsoo on "vapaa" suomi hyvin, hyvin nuori. Maaorjuutta Venäjän alla ja toisen luokan kansalaisen statusta ruotsin imperiumissa.

Täällä ei ainutkään musta mies ole ollut orja. Ainoastaan valkea pohjalainen.
 

Kiikarit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Boston Bruins
-Meillä on täällä etuoikeutettujen maassa peleinä mölkky ja mökkitikka. Miten siellä Afrikassa? -Meillä ei ole pelejä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Se on seikkailupeli, ja näillä argumenteilla voitaisiin canceloida kaikki hollywoodin seikkailuelokuvat. "Suomalaiset ovat valkoisia etuoikeutettuja koska teillä on pelejä..." -Mitä? Tää on jo niin surkeaa että aivot vuotaa verta
Vähän tulee mieleen jonkun kirjoittama artikkeli typeristä valkoisten ihmisten harrastuksista. Lautapelaaminen oli siinä valkoisten juttu (kuten myös pienpanimo oluet). Kommenteissa oli sitten ihmisiä haukkumassa artikkelin kirjoittajaa ihan huolella ja kertomassa anekdootteja siitä kuinka myös tummaihoiset pelaavat lautapelejä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Henk. koht lähinnä naurattaa koko tuo "Valkoisia etuoikeutettuja"-argumentti suomalaisten suhteen.

Historiaa kun katsoo on "vapaa" suomi hyvin, hyvin nuori. Maaorjuutta Venäjän alla ja toisen luokan kansalaisen statusta ruotsin imperiumissa.
Nuoret ihmiset ovat idealisteja vajavaisella faktatietämyksellä. Yritettäköön ymmärtää heitä tätä kautta.

Suomalainen rahvas on elänyt sellaisen vähävaraisuuden, hankaluuksien ja jopa suoranaisen kurjuuden sävyttämää elämää aina jonnekin tuonne selvästi maailmansotien jälkeiseen aikaan asti, että sen kutsuminen jonkinlaiseksi etuoikeudeksi ja sortamiseksi suhteessa jotain toista kansanryhmää kohtaan on aivan naurettava väite.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Välillä olen aika tyytyväinen siihen, että elän suppeaa elämääni ja en jaksa välittää. Perhe, työt, kaverit ja harrastukset...Se siitä.

Olen mielelläni vapaamatkustaja tässä sekavassa maailmassa.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Seuraavaksi pitää kieltää naamiaiset, ettei kukaan vahingossa omi kenenkään kulttuuria ja joku pahoita mieltään. Itse olen pahoittanut syvästi mieleni jos muumaalaiset rakentaa saunan asuntoonsa. Se on suomalaisen kulttuurin varastamista! Eikö se joku ruotsalainen perustanut aikanaan Tylo- saunan ja rikastuikin sikana. Saisi pyytää kyllä anteeksi meiltä.
 

Byvajet

Jäsen
Tämä on siis nykypäivän rasismia. Peli, jossa kerätään aarteita on rasismia.

Afrikka tai tumma iho ovat varmoja aiheita wokeilijoille. Pelkästä ihonväriin tai Afrikkaan viittaamisesta pystytään nykyään nostamaan rasismikohu.

Ei kai tässäkään kohussa muuta pihviä ole kuin se, että pelissä liikutaan Afrikan alueella.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Afrikka tai tumma iho ovat varmoja aiheita wokeilijoille. Pelkästä ihonväriin tai Afrikkaan viittaamisesta pystytään nykyään nostamaan rasismikohu.

Ei kai tässäkään kohussa muuta pihviä ole kuin se, että pelissä liikutaan Afrikan alueella.
Go woke, go broke. Tämä on kokeiltu jo useamman kerran.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ja näin.. tahaton markkinointitempaus on saanut kyseisen pelin loppumaan useasta jälleenmyyntipaikasta ja itse pääkallopaikalla riittää pakkaamista. Myös tsemppiviestien tulva on täyttänyt Martinexin postilaatikon.

 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Palatakseni tähän vielä, että nyt ollaan todettu Helsingin yliopiston puolesta, että peli on selvästi rasisistinen. Tämä on siis nykypäivän rasismia. Peli, jossa kerätään aarteita on rasismia.
Jos se liittyy Afrikkaan, niin se on, koska ilmeisesti suhteemme sinne on edelleen Afrikan kansoja alistava. "Eihän ne nyt yksin pärjää edelleenkään", siksi kriisiapu yliopiston oppilaille.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Twitterissä on taas yllättäen väännöt menossa. Joku saamelainen potilas oli hoitajan taholta kokenut rakenteellista rasismia, kun hoitaja oli ilmeisesti ihastellut kyseisen potilaan hattua ja vissiin jopa pyytänyt tai kysynyt, että potilas puhuisi saamea. Tämä twitteristi on suojannut twiittinsä joten ne ei enää näy, mutta tässä on yhden sairaanhoitajan kommenttia asiaan ja sielläkin on sitten syytelty tätä jne. Ei ole siis tämä ihminen ollut siellä hoitamassa potilasta.






 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Maailmaa on parannettu myös Helsingin kirjamessuilla.



ketju


Tyypillistä, jossa jokin vähäpätöinen ongelma nostetaan esille ja tästä nostosta sitten pilastutaan ja tehdään uusi vähäpätöinen ongelma alun perin vähäpätöisestä ongelmasta. Ja samalla minä tein vähäpätöisen ongelman vähäpätöisen ongelman vähäpätöisestä kritisoinnista. Todistamme ikiliikkujaa.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maailmaa on parannettu myös Helsingin kirjamessuilla.



ketju
Kiva tarina, mutta väistämättä tässä tulee itselle ”uskomatonta, muttei totta.”-fiilikset. Jotenkin tällaisia esimerkki- ja sankaritarinoita tupsahtelee SoMeen aina silloin, kun joku asia on ”kaikkien” (eli siis oikeasti varsin vähälukuisen someaktiviston) huulilla. Eli jos ongelma on rasisimi, niin eiköhän silloin joku rasisminvastustaja ole sankaroinut julkisella paikalla, vastustanut kuunatseja ja kaikki taputtivat. Vastaavasti nyt, kun woke-ilmiö on tapetilla, niin tällaisia ylilyöntejä todistetaan toisaalla. Useampia silminnäkijöitä tapauksille ei kylläkään ikinä ilmaannu.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kiva tarina, mutta väistämättä tässä tulee itselle ”uskomatonta, muttei totta.”-fiilikset. Jotenkin tällaisia esimerkki- ja sankaritarinoita tupsahtelee SoMeen aina silloin, kun joku asia on ”kaikkien” (eli siis oikeasti varsin vähälukuisen someaktiviston) huulilla. Eli jos ongelma on rasisimi, niin eiköhän silloin joku rasisminvastustaja ole sankaroinut julkisella paikalla, vastustanut kuunatseja ja kaikki taputtivat. Vastaavasti nyt, kun woke-ilmiö on tapetilla, niin tällaisia ylilyöntejä todistetaan toisaalla. Useampia silminnäkijöitä tapauksille ei kylläkään ikinä ilmaannu.
Voi hyvin olla hususarjan juttuja, mutta sellainen on meno somessa tänä päivänä, että kaikki tuollainen on mahdollista. Pieni videopätkä olisi kyllä joskus kiva lisä näihin tarinoihin, legitiimiä tai ei.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Ei tarvinnut olla mikään kummoinen oraakkeli, että osas arvata mustan miehen kuvan reissaripussissa nostavan taas sykkeitä ja aiheuttavan mielipahaa. Aika vähän tosin jengi kritisoi transsukupuolisen kuvaa siinä pussissa, mikähän siinä on? Useimmat tuntuu triggeröityvän neekersmannista, tummat kun ei syö ruisleipää, ni se nyt ainakin vituttaa. Joo joo, minäkin heitän tässä vettä kiukaalle, mutta mä ihmettelen näitä ihmisten reaktioita, en sitä että reissumiehen pakkausta muutetaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös