Jesus Shaves
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Dorados de Sinaloa
En minä mitään väännä. En vain käsitä miten moniavioisuus liittyy mihinkään mitä minä olen sanonut. Sinä se tässä olet pitkin ketjua tentannut minua ja Walrusia todella yksityiskohtaisesti ilman tuomatta mitään omaa keskusteluun.
Minä en ole moniavioisuutta kannattanut enkä edes vihjannut sen olevan toivotumpi ratkaisu kuin yksiavioisuus. Olen vain ja ainoastaan kysellyt jotain konkretiaa Petersonin enforced monogamy termille. Enkä ole sitä saanut. Jos tämä keskustelu osaltani on mielestäsi ollut tanssia en kyllä yhtään ymmärrä miksi.
Huoh. Onneksi lounas oli maistuvaa.
Etkö tosiaan ymmärrä miten moniavioisuus liittyy tähän asiaan mistä on keskusteltu? Mitä tapahtuu moniavioisissa kulttuureissa naisten & miesten pariutumisen suhteen ja mihin se on muutamassa maassa jo johtanut? Onko osassa näistä maissa ollut enemmän väkivaltaa osittain tästä - ei toki pelkästään - johtuen? Kyllä tai ei riittää.
Edelleenkään - en ole väittänyt sinun sanoneen moniavioisuuden olevan toivotumpi ratkaisu. Älä laita sanoja suuhuni, kiitos.
Tartun tähän yhteen termiin koska kukaan ei Peterson mukaan lukien, sitä minulle avannut millään tavalla. Jos kyseessä on vain termi nykyiselle yhteiskunnalle niin missä kontekstissa hän sen sanoi? Eli Peterson on lanseerannut termin "forced monogamy" kuvailemaan nykyisen yhteiskunnan tapaa suosia monogamiaa polygamian sijaan? Mutta hän ei kuitenkaan ole tyytyväinen siihen, millä tavalla monogamiaa nykyisin tuetaan, vai onko?
Käyttäisit edes termejä oikein. Se ei ole forced monogamy vaan enforced monogamy. Et ilmeisesti sitten ole lukenut niitä itse lainaamiasi tekstejä kun tuo ei vieläkään tunnu aukeavan? Vai teetkö asiasta ihan tahallisesti oikein hankalaa ja vaan näyttelet typerää? Eittämättä tuo enforced monogamy ei kuitenkaan ole Petersonin tähtihetkiä.
Viimeksi muokattu: