Tasa-arvo ja poliittinen korrektius

  • 924 202
  • 8 032
En minä ole tuollaista väitettä esittänyt, enkä tiedä että onko parafilia sen yleisempi heidän joukossaan kuin muunkaan väestön joukossa. Lestadiolaisia voidaan kritisoida samasta kuin katolista kirkkoa eli heillä näiden tapauksien peittely tuntuu olevan sisäänrakennettu toimintatapa ja tämän seurauksena voi tapauksia olla keskimääräistä enemmän.

Mutta tässäkin kohtaa jos samalla tavalla vihjaa, että Teuvo Loman ja Siltsu (ja ihmiset hänen ympärillään) saattavat olla vain jäävuoren huippu, kun homoseksuaalisuus, raha ja huumeet liittyvät kuvaan, ehdotetaan vaientamista banneilla, vaikka uhreille teot aiheuttavat samalla tavalla valtavaa kärsimystä. Ja tietysti myös tahallaan väärin ymmärretään, että väittäisin kaikkien suuntauksen ihmisten toimivan samoin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nythän lehdet kirjoittelevat pääepäillyn olleen vahvasti mukana kirkon toiminnassa.... Ehkäpä se onkin selittävä tekijä eikä homous.

Lasten hyväksikäyttöringin pääepäilty toimi rippileirillä yövahtina – karmea yhteys kesään 2012 valkeni leiriläiselle vasta nyt

Niin kumpikohan on ensin? Tuomas Enbuske Timo Soinille vuonna 2012 Linnanahde-Enbuske Crewssa: "Minä olen lukenut tutkimuksia, että tämän selibaattilupauksen takia monet homomiehet hakeutuvat katolisessa kirkossa papeiksi ja sitten käyttävät 15-vuotiaita poikia hyväksi. Tämähän on aivan sairasta."

Tuskinpa enää tuollaista sanoisi, jos reaktiona olisi suosion ja sitä kautta tulojen menetys. Asian mainitseminen täälläkin nostattaa suunnatonta raivoa ja sensurointivaatimuksia.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mutta lestadiolaisista saa esittää samaa joutumatta moderoinnilla uhkailun kohteeksi. Onko tästäkään olemassa väestötason tutkimusta? Yksittäistapauksia ja mutua on julkisuudessa ollut paljonkin.
Kuten katolilaiset myös lestadiolaiset ovat käsitteekseni organidaationa olleet peittelemässä ja jättäneet ilmoittamatta hyväksikäyttötapauksia. Jos on olemassa samaan tapaan toimiva homoyhdistys, sen toiminta on myös moraalitonta ja täysin tuomittavaa, aivan samoin kuin noiden uskonnollisten yhteisöjen.

Minä olen lukenut tutkimuksia, että tämän selibaattilupauksen takia monet homomiehet hakeutuvat katolisessa kirkossa papeiksi ja sitten käyttävät 15-vuotiaita poikia hyväksi.
Katolisen kirkon taloudellisista syistä kummunnut selibaattivaatimus on kaikin puolin älytön, ja väärinkäytösten lisäksi johtanut käsittääkseni pappipulaan. Se on myös epäilemättä johtanut tilanteisiin, joissa homomiehet ovat hakeutuneet papeiksi (helppo syy naimattomuudelle) ja syyllistyneet seksuaalirikoksiin. Lestadiolaisten kohdalla tämä ei tietenkään päde, sillä saarnamiehille avioituminen on täysin sallittua. Mutta sielläkin uskonnollinen organisaatio mahdollistaa väärinkäytöksiä kuvottavalla tavalla.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin kumpikohan on ensin?
Jos verrataan ihmisiä vaikka eläimiin, niin molemmissa esiintyy homoseksuaalisuutta, mutta kristinusko on yksinomaan ihmisten ajatuksissa. Seuraavaksi jos miettii kummat huumaavat ja raiskaavat lapsia niin ihmisillä sitä esiintyy enemmän kuten kristinuskoakin.
 
Jos verrataan ihmisiä vaikka eläimiin, niin molemmissa esiintyy homoseksuaalisuutta, mutta kristinusko on yksinomaan ihmisten ajatuksissa. Seuraavaksi jos miettii kummat huumaavat ja raiskaavat lapsia niin ihmisillä sitä esiintyy enemmän kuten kristinuskoakin.

Tästäkin on väännettu vihaviestien sävyttämää keskustelua, mutta eksklusiivista homoseksuaalisuutta esiintyy ihmisten lisäksi ainoastaan lampailla BBC:n julkaiseman tiedeartikkelin mukaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Niin kumpikohan on ensin? Tuomas Enbuske Timo Soinille vuonna 2012 Linnanahde-Enbuske Crewssa: "Minä olen lukenut tutkimuksia, että tämän selibaattilupauksen takia monet homomiehet hakeutuvat katolisessa kirkossa papeiksi ja sitten käyttävät 15-vuotiaita poikia hyväksi. Tämähän on aivan sairasta."

Tuskinpa enää tuollaista sanoisi, jos reaktiona olisi suosion ja sitä kautta tulojen menetys. Asian mainitseminen täälläkin nostattaa suunnatonta raivoa ja sensurointivaatimuksia.
Jos tuollainen tutkimus on niin miksei sitä saisi sanoa. Korrostettakoon että kyseessä oli siis tutkimus, ei mutu tai oletus.
 
Jos tuollainen tutkimus on niin miksei sitä saisi sanoa. Korrostettakoon että kyseessä oli siis tutkimus, ei mutu tai oletus.

Edelleen, voisitko lopettaa tuon rasistisen mutu-sanan käytön?


Amerikkalaistutkimus: Yli puolet nuorista aikuisista on nyt sinkkuja, seksin määrä vähäisempää kuin 30 vuoteen
Tässä nyt ainakin on tutkimus, että länsimainen yhteiskunta ei ole heteromiehelle paratiisi. Savimajassakin olisi monella mukavampaa. Huom. Viimeinen lause oli petua ja oletusta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tässä nyt ainakin on tutkimus, että länsimainen yhteiskunta ei ole heteromiehelle paratiisi.

Miten niin ei ole? Länsimainen nyky-yhteiskunta perustuu vahvasti kuluttamiseen, ja kulutuskulttuuri tuntuu olevan monille paratiisi. On tietokoneet, puhelimet, vaatteet, asunnot, talot, mökit, autot, matkat, urat ja päihteet. Jos pelkkä seksi riittäisi rakentamaan länsimaisen ihmisen paratiisin, ei kulutusyhteiskuntaakaan olisi.
 
Miten niin ei ole? Länsimainen nyky-yhteiskunta perustuu vahvasti kuluttamiseen, ja kulutuskulttuuri tuntuu olevan monille paratiisi. On tietokoneet, puhelimet, vaatteet, asunnot, talot, mökit, autot, matkat, urat ja päihteet. Jos pelkkä seksi riittäisi rakentamaan länsimaisen ihmisen paratiisin, ei kulutusyhteiskuntaakaan olisi.

Eikös Eevalla ja Aatamilla ollut paratiisissa vain seksi, eikä mitään noista. :D
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tässä lienee yksi syy miksi tuntemani homomiehet ovat varsin iloisia. Heidän elämästään puuttuu jotain mitä heteromiesten elämässä on.
"I don't want to learn how to understand women. Women understand women and they hate each other."

-Al Bundy
 
Sieltä se röllin todellinen karva paljastuu, yllättyneistä ei pitkää jonoa tosin saada...

Ja varmaan kaikki muutkin, jotka ovat julkisesti kritisoineet feminismiä ja kulttuurimarxismia kuten Jordan Peterson, Aarno "Loka" Laitinen, Timo Hännikäinen etc. ovat todistetusti katkeria samasta syystä mistä nyt vihjaat.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Tuskin, omilla tavoillaan kujalla tuo kolmikko. Sinällään "ansiokkaaseen" joukkoon asemoidut.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ja varmaan kaikki muutkin, jotka ovat julkisesti kritisoineet feminismiä ja kulttuurimarxismia kuten Jordan Peterson, Aarno "Loka" Laitinen, Timo Hännikäinen etc. ovat todistetusti katkeria samasta syystä mistä nyt vihjaat.
Eikös tuossa viitattu teidän kristilliskonservatiivisiin arvoihinne? Itse en noita herroja juurikaan kuuntele tai lueskele. Mieluummin kuuntelee Sam Harrisia, Michael Schermeriä, Jonathan Haidtia ja muita vastaavia henkilöitä.
 
Eikös tuossa viitattu teidän kristilliskonservatiivisiin arvoihinne? Itse en noita herroja juurikaan kuuntele tai lueskele. Mieluummin kuuntelee Sam Harrisia, Michael Schermeriä, Jonathan Haidtia ja muita vastaavia henkilöitä.

Lähinnä olen kyllä viitannut evoluutiopsykologiaan argumenteissani. Aihepiiri, jonka sekä uskovaiset että nämä vihervassit raivossa kiistävät. Ilmeisesti pienelläkin raamatullisella viittauksella kieliposkessa saa kristilliskonservatiivin leiman. En itsekään ota mainitsemaani kolmikkoa täysin tosissani. Hännikäinen menetti uskottavuutensa känni- ja soihtukulkuesekoilullansa. Toki ansiokkaan pistävää satiiria osaa kirjoittaa. Tommi Melenderin kanssa kirjoitettu Liberalismin petos esimerkkinä kynäakrobatiasta.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Mielellään kuulisin vähän perusteluja millä tavoin Jordan Peterson on kujalla.
Niin minäkin. Olen yrittänyt löytää keskusteluita ja artikkeleita, joissa tämä pihalla olo voitaisiin todistaa, mutta useimmiten vaan tyydytään toteamaan, että asia ei ole näin. Näitä ei sitten sen enempää perustella.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin minäkin. Olen yrittänyt löytää keskusteluita ja artikkeleita, joissa tämä pihalla olo voitaisiin todistaa, mutta useimmiten vaan tyydytään toteamaan, että asia ei ole näin. Näitä ei sitten sen enempää perustella.
Syy lienee siinä, että tämä evoluutiopsykologian, evoluutiobiologian, feminismin ja humanismin monitahoinen konflikti ei ratkea mihinkään yksittäiseen faktaan tai väittelyyn. Edes tieteen kentällä ei ole yksimielistä näkemystä keskeisistä ongelmakohdista.

Olen lukenut Petersonin menestyskirjan, jota joutui Turun kirjastopalvelussa jonottamaan puolisen vuotta. Kirja on enimmäkseen jonninjoutavaa pseudotieteilyä, jossa menevät iloisesti sekaisin muinaiset mytologiat, konservatiivinen maailmankuva sekä tarkoin valitut tieteelliset faktat. Self helppinä toimii varmasti joillekin syrjäytyneille nuorille.

Kannattaa kuunnella Petersonin ja Sam Harrisin välinen debatti, joka löytyy Youtubesta. Siinä Peterson puhutaan huolellisesti pussiin - joskaan hän ei sitä tietenkään myönnä.

Mediassa esiintyvät toimittajat ja haastattelijat häviävät useimmiten Petersonille, sillä he eivät perehdy hänen argumentaatiostrategiaan. Tässäkin kohtaa internet toimii hyvänä apuvälineenä. Peterson ja Halla-aho ovat hyvin samankaltaisia keskustelijoita: kummallakin on laaja tietopohja ja terävä pää. He pystyvätkin usein manipuloimaan keskusteluja niin, että niitä käydään heidän premisseilleen suotuisista lähtökohdista. Viimeksi tämä nähtiin Ylen tentissä, joissa Halla-aho vei selvin luvuin toimittajia sanomatta oikeastaan yhtään mitään rakentavaa.

Petersonin suosio perustuu siihen, että hän on löytänyt markkinaraon vellovasta identiteettipolitiikasta. Tässä mielessä hän ei hirveästi eroa vastapuolen Eskolinista, Timosesta ja kumppaneista, jotka messuavat varsin yksipuolista sanomaa vannoutuneelle kannattajakunnalleen.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hän unohtaa inhimillisyyden, hänen maailmassa ihmiset ovat stereotypioita, poikkeavat tekevät aina jotain väärin.
Tämä on ihan uutta minulle. Onko sinulla jakaa jokin linkki Petersonin sanomisiin, jossa toisi esiin tämänkaltaista ajattelutapaa?

Preeriasaarnaaja.
Onko preeriasaarnaaja jotain konkreettista? Vai pelkästään haukkumanimi, jolla leimaat toisenlaisia arvoja omaavan ihmisen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös