Tasa-arvo ja poliittinen korrektius

  • 926 219
  • 8 036

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Koomisenhan tästä asian tekee se että piti erikseen keskittää asia "viehättävien" naisten kuvaamiseen, ei naisten kuvaamiseen ylipäätänsä. Tästä saa vaikutelman että ongelmana on kuvattavien ulkonäkö, ei se että heihin keskitytään. Ja tämä taas saa asian vaikuttamaan juuri siltä että @Saxon-747 nin käyttämää termiä lainatakseni joku "sisäisesti kaunis" on pahoittanu mielensä asiasta.
@dana77 tuskimpa kukaan on kyseisiä nais-immeisiä sinne pakottanut tai käskenyt olemaan "tissit tiskissä" joten miten saat tästä käännettyä "selvähän se on mikä on naisen paikka katsomossa".
Käsittämätöntä feminististä jeesustelua ylipäätänsä.
Ongelma jos se sellaiseksi halutaan nähdä, ei tosiaan ole, että katsomosta poimitaan kuviin naisia, vaan se että sieltä poimitaan pääsääntöisesti vain vähäpukeisia koristeita.
Jalkapallokatsomoista poimitaan kuviin ihan tavallisen näköisiä miehiä, mutta naisten kohdalla kriteerit ovat erilaiset ja tämä ei ole perusteltua jos sukupuolia halutaan kohdella yhdenvertaisesti. Ei tämän pitäisi olla lusikkajengillekään ylitsepääsemättömän vaikeaa ymmärtää.

Olisi mielenkiintoista kuulla tuota puolestekevien selittävän esim omille tyttärilleen miksi naisten tarvitsee olla poikkeuksellisen viehättäviä ja paljastavasti pukeutuneita kelvatakseen.
 
Viimeksi muokattu:

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Ongelma jos se sellaiseksi halutaan nähdä, ei tosiaan ole, että katsomosta poimitaan kuviin naisia, vaan se että sieltä poimitaan pääsääntöisesti vain vähäpukeisia koristeita.
Jalkapallokatsomoista poimitaan kuviin ihan tavallisen näköisiä miehiä, mutta naisten kohdalla kriteerit ovat erilaiset. Olisi mielenkiintoista kuulla tuota puolestekevien selittävän esim omille tyttärilleen miksi naisten tarvitsee olla poikkeuksellisen viehättäviä ja paljastavasti pukeutuneita kelvatakseen.
Palatakseni taas siihen mitä sanoin, tuskimpa kukaan heitä siihen on pakottanut. Jos joku haluaa esitellä itseään vapaaehtoisesti, niin miksi se on niin iso asia? Kamerat hakeutuvat heihin, mutta se ei heitä häiritse vaan niitä jotka eivät samalta näytä.
Joten, feminismistä jeesustelua.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Palatakseni taas siihen mitä sanoin, tuskimpa kukaan heitä siihen on pakottanut. Jos joku haluaa esitellä itseään vapaaehtoisesti, niin miksi se on niin iso asia? Kamerat hakeutuvat heihin, mutta se ei heitä häiritse vaan niitä jotka eivät samalta näytä.
Joten, feminismistä jeesustelua.
Kuten sanoin, niin tässä ei kohtelu ole tasapuolista, jos joku miespuolinen malli esittelisi katsomossa kivikoviksi treenattuja pakaroitaan saadakseen huomiota ja mainostaakseen vaikka anustappeja, niin hän jäisi kuviin poimimatta. Miksi naisia pitäisi poimia kuviin eri perustein?
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei tämän pitäisi olla lusikkajengillekään ylitsepääsemättömän vaikeaa ymmärtää.
Ei se olekaan, mutta kun on kiva esittää netissä tyhmää ja rationalisoida täysin epäoleellisia aspekteja milloin mistäkin ilmiöstä.

Esitin alkuperäisen, hieman provokatiivisen internet-öyhön argumenttijärjestyksen kuvaamaan tätä laajempaa ideologista toimintalogiikkaa. Se pätee aika lailla jokaiseen tämän aihepiirin keskusteluun. Kerta toisensa jälkeen saamme kuulla, miten "tällä ei ole mitään merkitystä"; "en ole tällaista havainnut"; "miksi puututaan näin pieniin asioihin"; "miksei ihmiset saa vapaasti valita" ja niin edes päin.

Onneksi näissä jutuissa ns. yleinen mielipide menee hitaasti parempaan suuntaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ei se olekaan, mutta kun on kiva esittää netissä tyhmää ja rationalisoida täysin epäoleellisia aspekteja milloin mistäkin ilmiöstä.
Kyllä minä uskon että joukossa on niin tyhmiäkin, jotka eivät aidosti ymmärrä pointtia. Ei ole ehkä vielä elämänkokemusta tai ei ole tarvinnut katsoa asioita kuin omasta kapeasta näkökulmastaan. Sitä ei valkoihoisena heterona lihansyöjänä näe maailmassa niin helposti epäkohtia.

Jotkut Lapinlahden Linnut ja vastaavat sketsiryhmät ovat tehneet joskus hyvää työtä kääntämättä sukupuoliroolit päälaelleen ja osoittamalla näin miten naurattavia nämä roolit välillä ovat.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun tasa-arvosta on kyse, niin millaisena haasteena Walrus ja dana pitävät sitä, että Suomessa kaikkia muita uskonnollisia yhteisöjä, paitsi jehovantodistajia syrjitään asevelipalveluksen suorittamisen suhteen?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kun tasa-arvosta on kyse, niin millaisena haasteena Walrus ja dana pitävät sitä, että Suomessa kaikkia muita uskonnollisia yhteisöjä, paitsi jehovantodistajia syrjitään asevelipalveluksen suorittamisen suhteen?
Asteikolla tulitikusta ristelyalukseen vastaan että harava. Minä tosin tunnetusti kannatan syrjivää asevelvollisuutta sillä maanpuolustus on asia, johon en ole järkevämpää mallia nähnyt (ellei Sveitsin verotuksellista lähestymistapaa sellaiseksi lasketa), mutta voisin jehovat laittaa aseettomaan palvelukseen.
 
Viimeksi muokattu:
jos joku miespuolinen malli esittelisi katsomossa kivikoviksi treenattuja pakaroitaan saadakseen huomiota ja mainostaakseen vaikka anustappeja, niin hän jäisi kuviin poimimatta.

Totta. Mutta jos joku naispuolinen malli pyllistää kameralle anustappi hanurissaan, häntä kyllä kuvataan. Näitähän on tähän asti näkynyt futiskisoissa TV-kuvissa jatkuvasti mutta onneksi tälle nyt tulee loppu.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kun tasa-arvosta on kyse, niin millaisena haasteena Walrus ja dana pitävät sitä, että Suomessa kaikkia muita uskonnollisia yhteisöjä, paitsi jehovantodistajia syrjitään asevelipalveluksen suorittamisen suhteen?
Se on tasa-arvon kannalta ongelmallinen järjestely, jonka purkamista vastustaa ymmärtääkseni aika monet tahot.

Tosin vaikea sanoa, miten tämä liittyy keskustelunaiheeseen. Varmaan osaat selventää.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Palatakseni taas siihen mitä sanoin, tuskimpa kukaan heitä siihen on pakottanut. Jos joku haluaa esitellä itseään vapaaehtoisesti, niin miksi se on niin iso asia? Kamerat hakeutuvat heihin, mutta se ei heitä häiritse vaan niitä jotka eivät samalta näytä.
Joten, feminismistä jeesustelua.

Ne on ne näkymättömät rakenteet jotka hallitsee näitä näyttäviä naisia...

Feministeille ja niitä peesaaville käveleville käsilaukkutelineille pahinta myrkkyä ovat kauniit, itsevarmat naiset.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä ketjussa käsittääkseni keskustellaan kaikista tasa-arvoon liittyvistä haasteista. Minusta sekin on haasteellista, että kaikki eivät voi tienata yhtä paljon.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Totta. Mutta jos joku naispuolinen malli pyllistää kameralle anustappi hanurissaan, häntä kyllä kuvataan. Näitähän on tähän asti näkynyt futiskisoissa TV-kuvissa jatkuvasti mutta onneksi tälle nyt tulee loppu.
Et nyt viitsisi noille vääntää rautalangasta sitä kun ne olkiukkoilee. Niiden elämästä menee jo niin iso osa ajasta siihen, kun ne juoksee täällä leikkimässä jotain parempaa ihmistä, valistajaa ja itkemässä kierrätyskeskuksessa, kun muut on paskoja ja ne pitäisi hiljentää. Sehän on vain hauskaa kun ne sitten itse tekee sitä mistä ne syyttää muita. Onhan se niin väärin että jalkapallopelissä kuvataan 95% ajasta niitä miespuoleisia pelaajia kentällä.

Toinen huvittava asia on, että naisiahan haluttaisiin katsomoihin lisää. No kaikessa muussa markkinoinnissa sitä markkinointia tehdään mielikuvilla ja suurimmassa osassa tapauksista se mielikuva luodaan niin, että sinusta tulee jotenkin paremman näköinen ja haluttavampi kun ostat sen tuotteen. Tätä sitten toteutetaan käytännössä sillä että käytetään hyvännäköisiä, nuoria naisia siihen markkinointiin. Mutta siis jalkapalloa ei saa markkinoida näin, vaan pitäisi kuvata niitä rumia ja lihavia yhtä paljon kuin kauniita, koska sehän nyt siis myy jalkapalloa enemmän. Minulle tuli ainakin tulenpalava halu lähteä katsomaan jalkapalloa, kun siellä 4 normaalin ihmisen kokoiset feministinatsit valloittaa ylileveillä perseillään munkin penkin. Siis sen hyvännäköisen ja hoikan mimmin sijaan.

Kolmas huvittavuus liittyy tuohon väitteeseen että tämä on jotenkin luonnollista evoluutiota. Minusta mikään sellainen asia mikä toteutetaan pakottamalla ja ukaaseilla, ei ole osa evoluutiota, tai sitten on kyllä evoluution käsite minulle opetettu ihan väärin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Joo, kyllähän naisia houkutellaan katsomoon näyttämällä vähäpukeisia naisia. Hyvin vedetty taas kerran.

Jos katsomoon haluttaisiin lisää miehiä, niin näytettäisiin vähäpukeisia miehiä.
 
Joo, kyllähän naisia houkutellaan katsomoon näyttämällä vähäpukeisia naisia. Hyvin vedetty taas kerran.

Älä muuta viserrä.

Toinen huvittava asia on, että naisiahan haluttaisiin katsomoihin lisää. No kaikessa muussa markkinoinnissa sitä markkinointia tehdään mielikuvilla ja suurimmassa osassa tapauksista se mielikuva luodaan niin, että sinusta tulee jotenkin paremman näköinen ja haluttavampi kun ostat sen tuotteen. Tätä sitten toteutetaan käytännössä sillä että käytetään hyvännäköisiä, nuoria naisia siihen markkinointiin

Siis luuletko sinä ihan oikeasti, että jos kuvataan jotain mallin mitoissa olevia naisia futiskatsomoissa, silloin "tavallisen" näköiset naiset alkavat kuvitella, että hankkiutumalla futiskatsomoon heistäkin tulee länsimaisten, kyseenalaisten kauneusnormien mukaan yhtä viehättäviä? Ei kuulosta minusta kovin uskottavalta. En minä ainakaan paidattomia, hyvin muotoutuneilla rintalihaksilla varustettuja miespuolisia faneja katsellessani kuvittele, että sellaisen kropan saa käymällä katsomassa futispelejä. Päinvastoin, tuollaisissa kisoissahan kroppa vain rapistuu, kun siellä on kännissä niin paljon kivempaa ja tulee ryypättyä ankarasti. Kunto kohenee punttisalilla, ei kisakatsomoissa.
 
Jos katsomoa on kuvattava, niin eikö sitä voi kuvata yleiskuvalla, eikä poimia kuviin yksittäisiä ihmisiä?

Varmasti voisi. Samoin voisi kysyä joltain psykologilta tai teatteri- tai elokuvataiteen ammattilaiselta, onko olemassa joitain syitä, joiden vuoksi ihmiset tykkäävät katsella toisten ihmisten tunnereaktioita (itku, riemu, jne.) lähikuvissa.

Jos peliä on kuvattava, eikö sitä voisi kuvata yleiskuvalla, eikä poimia lähikuviin yksittäisiä pelaajia?

Ei kai sitä kukaan ole kieltämässä vielä tässä kohtaa.. nyt vaan heristellään sormea ja paheksutaan.

Eli kaltevalla pinnalla ollaan?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Siis luuletko sinä ihan oikeasti, että jos kuvataan jotain mallin mitoissa olevia naisia futiskatsomoissa, silloin "tavallisen" näköiset naiset alkavat kuvitella, että hankkiutumalla futiskatsomoon heistäkin tulee länsimaisten, kyseenalaisten kauneusnormien mukaan yhtä viehättäviä? Ei kuulosta minusta kovin uskottavalta. En minä ainakaan paidattomia, hyvin muotoutuneilla rintalihaksilla varustettuja miespuolisia faneja katsellessani kuvittele, että sellaisen kropan saa käymällä katsomassa futispelejä. Päinvastoin, tuollaisissa kisoissahan kroppa vain rapistuu, kun siellä on kännissä niin paljon kivempaa ja tulee ryypättyä ankarasti. Kunto kohenee punttisalilla, ei kisakatsomoissa.
Kyllä, minä uskon. Ihan puhtaasti koska kaikessa muussa markkinoinnissa käytetään samaa kikkaa ja se sama kikka toimii muissakin asioissa. Vai milloin olet viimeksi nähnyt jonkun hajuvesi, meikki tms. mainoksen missä on lihavia ja rumia naisia? Vai ajatteletko että niissä myydään meikkejä ja hajuvesiä miehille? Asiasta löytyy myös ihan tutkimuksia ja ne tukee tätä näkökantaa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Missä tilanteessa nainen muuten saa pukeutua vähäisesti ja näyttävästi?
Miksi kyselet tätä nimenomaan naisista? Miksi miehillä ja naisilla tulisi olla erilaiset säännöt pukeutumisen sallivuuden suhteen? Miksei voida voi kysyä että milloin ihmiset saavat tai eivät saa pukeutua paljastavasti ja näyttävästi?

Ainoat tilanteet jotka minulle nopeasti tulevat mieleen jossa vähäinen pukeutuminen ei ole suotavaa on työpaikat ja tietyt juhlatilaisuudet kuten hautajaiset ja uskonnolliset/pyhät paikat yleensäkään. Minä tosin ole tällainen liberaali ja avara ihminen.
 
Ainoat tilanteet jotka minulle nopeasti tulevat mieleen jossa vähäinen pukeutuminen ei ole suotavaa on työpaikat ja tietyt juhlatilaisuudet kuten hautajaiset ja uskonnolliset/pyhät paikat yleensäkään. Minä tosin ole tällainen liberaali ja avara ihminen.

Miksi liberaali ihminen pitää paljastavaa pukeutumista epäsuotavana työpaikoilla? Mun työpaikallani monet arvostavat kovasti, kun joku nuori naisoletettu tulee töihin hyvin säästeliäästi vaatetettuna.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Miksi liberaali ihminen pitää paljastavaa pukeutumista epäsuotavana työpaikoilla? Mun työpaikallani monet arvostavat kovasti, kun joku nuori naisoletettu tulee töihin hyvin säästeliäästi vaatetettuna.
Tähän liittyy lainsäädännölliset syyt seksuaalisesta ahdistelusta, eikä perustu niinkään henk.koht. preferensseihin. Se on vähän niinkuin rauhoitettu alue. Kun tarkemmin asiaa ajattelen, niin kiinalainen tapa jossa hautajaisiin kutsutaan ilotyttöjä (näin luin Juha Vuorisen kirjasta) tai topless-kirkko eivät minun vakaumustani loukkaisi.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Miksi kyselet tätä nimenomaan naisista? Miksi miehillä ja naisilla tulisi olla erilaiset säännöt pukeutumisen sallivuuden suhteen? Miksei voida voi kysyä että milloin ihmiset saavat tai eivät saa pukeutua paljastavasti ja näyttävästi?

Ainoat tilanteet jotka minulle nopeasti tulevat mieleen jossa vähäinen pukeutuminen ei ole suotavaa on työpaikat ja tietyt juhlatilaisuudet kuten hautajaiset ja uskonnolliset/pyhät paikat yleensäkään. Minä tosin ole tällainen liberaali ja avara ihminen.


Komeat miehet ei tuntuneet fifalle olevan ongelma eikä heidän näyttämisensä ole herättänyt minkäänlaista keskustelua.

Viehättävät ja vähäpukeiset naiset taas tuntuvat olevan. Heidän näyttämistään halutaan myöskin vähentää.

Minä taas olen sellainen narsistinen kapeakatseinen kokovartalo mulkku joka mielellään katselee kauniita naisia ja komeita miehiä, mutta silti on sitä mieltä että kukkikoon jokainen kukka tavallaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös