Mainos

Tappelut kaudella 2005-06

• 468 411
  • 2 135

1Euro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Cairns kirjoitti:
Jos yllämainittu on liian vaikeaa ymmärrettäväksi, niin Twite voi kääntää.
Eikös tuollainen ymmärtämiskyvyn epäily ole sellainen "sucker punch"? En mielestäni ole antanut moiseen syytä.

Kyseenalaistin vain totuudeksi esittämäsi uuden datan. Ja jatkoin Vteich:n aloittamaa värilasien osoittamista nenänvarreltasi... Älä nyt siitä suutu.

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
1Euro kirjoitti:
Eikös tuollainen ymmärtämiskyvyn epäily ole sellainen "sucker punch"? En mielestäni ole antanut moiseen syytä.

Kyseenalaistin vain totuudeksi esittämäsi uuden datan. Ja jatkoin Vteich:n aloittamaa värilasien osoittamista nenänvarreltasi... Älä nyt siitä suutu.

Kyllä, rikoin Jatkoajan palstan kirjoittamattomia sääntöjä ja odotan saavani siitä sopivanlaisen rangaistuksen joko henkisesti tai fyysisesti.

En minä mitään ole täällä totuudeksi esittänyt, olen tuonut uusia mielipiteitä ja näkökulmia tähän yhteen pelaajaan, mielestäni on arvokasta että tietoa voi saada muualtakin kuin lehtien tai joukkueiden fanien kautta.

Eiköhän meillä molemmilla ole punaiset virtuaalilasit.

1Euro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Cairns kirjoitti:
Kyllä, rikoin Jatkoajan palstan kirjoittamattomia sääntöjä ja odotan saavani siitä sopivanlaisen rangaistuksen joko henkisesti tai fyysisesti...
En ole nähnyt koskaan vastaavaa! Onhan hieman samankaltaisia tapauksia ollut, eikä näistä ole käsittääkseni rangaistuksia jaettu...

Toki värilasit on itse kullakin.

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Twite kirjoitti:
Täytyy.
Mitä se uusi data oli?

Että Nickerson on tehnyt paljon tyhmää ja ollut paha poika ja että hänen pelillinen roolinsa ei ehkä sittenkään ollut niin tärkeä kuin muualla on annettu ymmärtää. Minulla ei omien kokemuksieni mukaan ole syytä epäillä näiden tappelijanuorten puheita, vaikka pelaavat toisiaan vastaan he ovat pitäneet kauden jälkeen yhteisiä ryyppyiltoja ja vaihtavat keskenään mm. messengerin kautta toistensa viimeisimpiä tappeluclippejä jne, siellä se vastustajien kunnioitus ja heistä puhuminen on astetta rehellisempää luokkaa - minun mielestäni - kuin esimerkiksi Suomessa.

Ja muita uutisia:

Patrik Lostedt haastateltavana TV1-kanavalla A-Piste ohjelmassa (ehkä jo ensi viikon) maanantaina. Toivottavasti haastattelua (joka tehdään etukäteen) ei - median yleisen tavan mukaan - pätkitä ja asioita irroiteta niiden oikeista yhteyksistä.

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Cairns kirjoitti:
Patrik Lostedt haastateltavana TV1-kanavalla A-Piste ohjelmassa (ehkä jo ensi viikon) maanantaina. Toivottavasti haastattelua (joka tehdään etukäteen) ei - median yleisen tavan mukaan - pätkitä ja asioita irroiteta niiden oikeista yhteyksistä.

Aijai...heti rupesi soimaan Kukkahattu-cornerin tunnusmusa päässä. Ei näytä siltä, että tässä studiossa naureskellaan rautahäkeille ja uimahousuille:

http://www.yle.fi/aohjelmat/apiste/

Ei hyvä. Ei yksikään 7. pakki kaipaa tällaista tivolia, vaikka olisi joukkueessaan miten raskaasti roolitettu. Kaipa se on positiivista että Pate pääsee esittämään näkemyksiään, mutta äkkiäkös joku hyvin valmistautunut mirjapyykkö tekee jätkästä murhaajan ja sodomiitin koko kansan silmissä.

1Euro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Cairns kirjoitti:
Että Nickerson on tehnyt paljon tyhmää ja ollut paha poika ja että hänen pelillinen roolinsa ei ehkä sittenkään ollut niin tärkeä kuin muualla on annettu ymmärtää. Minulla ei omien kokemuksieni mukaan ole syytä epäillä näiden tappelijanuorten puheita, vaikka pelaavat toisiaan vastaan he ovat pitäneet kauden jälkeen yhteisiä ryyppyiltoja ja vaihtavat keskenään mm. messengerin kautta toistensa viimeisimpiä tappeluclippejä jne, siellä se vastustajien kunnioitus ja heistä puhuminen on astetta rehellisempää luokkaa - minun mielestäni - kuin esimerkiksi Suomessa...
Vielä sen verran, vaikka jo kerran lopetinkin, että kuka kertoi ettei Nickersonin pelillinen rooli ollut tärkeä?
Olikohan Nickerson mukana tässä Messenger/ryyppyilta-porukassa? Vai olisiko niin, että Matt ei ollut näiden tappelijanuorten paras kaveri?

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
1Euro kirjoitti:
Vielä sen verran, vaikka jo kerran lopetinkin, että kuka kertoi ettei Nickersonin pelillinen rooli ollut tärkeä?
Olikohan Nickerson mukana tässä Messenger/ryyppyilta-porukassa? Vai olisiko niin, että Matt ei ollut näiden tappelijanuorten paras kaveri?

Ei kukaan sanonut etteikö pelillinen rooli olisi ollut tärkeä, mutta kukaan ei muistanut Nickersonin pelanneen mitenkään erityisen paljon tai olleen mitenkään erityisesti mukana esimerkiksi (siis esimerkiksi) alivoimatilanteissa. Korostan, että mielipiteitä ja näkemyksiä nuo vain ovat mutta ne ovat sellaisia näkemyksiä joita kukaan meistä ei voi antaa koska ei ole silloin ollut paikalla.

Ei ollut porukassa eikä kovin pidetty kaveri juuri jo tuhat kertaa mainittujen asioiden takia - ei osoittanut mitään kunnioitusta vastustajiaan kohtaan kaukalossa eikä sen ulkopuolella (tämä siis nyt vain QMJHL-ajoista puhuen).

Ja nyt loppu tämä aihe mun osalta, vapaapäivän voi käyttää paremminkin.

Kapu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikö Nickerson ollut U20 Team Usankin mukana. Kyllähän se jotain kertoo kaverin pelikyvyistä. Dallashan toivoo Mattilta niemenomaan jonkinlaista hermokontrollin opettelemista. Kaveriahan pidetään kovana lupauksena, mutta pää/hermot ei tunnu kestävän pelaamista.

Isokokoiseksi hyvin liikkuva ja suht hyvän pelisilmän omaava junnu, jonka hanskaustaidotkin ovat kunnossa. Varmasti kelpaa monelle muullekin seuralle. No, katsotaan kauanko Suomessa pelaa.Tuolla on jotain vanhaa juttua Mattista
http://www.hfboards.com/showthread.php?p=1409947#post1409947

Niin nämä tappelut ja syyt niiden takana voi nähdä monella tavoin.

" I was never in a fight in my life because of frustration" former enforcer Dave "Tiger" Williams said. " Fighting was just another tactic in the game".

Tälläinen juttu Hockey News-lehdestä 90-luvulta: Williams puhui siitä, että eniten hän auttaa joukkuettaan ottamalla kanssaan pois Potvinin, Bossyn tai Trottierin. Mutta ymmärtää myös, että hinta siitä pitää maksaa ja silloin on vastassa Gillies tai Nystrom. Kukapa pitäisi Williamsia pelkurina tai vähemmän "kovana", vaikka avoimesti puhui tästä "noutamisesta". Tietysti ajat tuosta ovat muuttuneet ja omasta mielestäni valitettavasti. Itselleni lätkä lähtee edelleen näistä ajoista ja koodeista.

Allekirjoitan myös vahvasti tuon tappelijoiden keskinäisen kunnioituksen ja ne asiat mihin se pohjautuu. Allekirjoitan haastamisen ja provot, perinteen vaalimisen, mutta en sitä ettei ole valmis viemään sitä loppuun asti. Tai sitten pitää olla avoimesti rotta, ei mitään muuta. Ken "rat" Linseman oli rotta ja kunnioitettavan rottamainen. Rotta pitää nähdä rottana, ei muuna. Paul Varteressian ja Nickerson tapauksesta löytyy kaikille kiinnostuneille varmasti tietoa ja sitä seurannut keskustelu muistutti paljon tätä kotimaista, Ässät-Lukko pelin jälkeistä.

After being slashed by Clarkson bruiser Matt Nickerson,Varteressian became a man possessed. Finally seizing the opportunity, Varteressian grabbed Nickerson's face mask and wrestled him to the ground. As each man got back to his feet Varteressian's gloves and
Nickerson's helmet both came flying off. The combination spelled defeat for Nickerson, as Varteressian was able to connect
on several quick jabs before they once again toppled to the ice. Nickerson never dropped his gloves.

Itse en tee tähän mitään henkilökohtaisempia linjauksia, kaikki tämä on kuitenkin ihan normaalia jääkiekkoa. Ja tällä vain pohjustan tätä omaa "maalailuani". Nickersonille pelaajatyyppinä heitän molemmat peukalot ylös ja se siitä.
Nuo "showboat" poseeraukset taas pistät jokaisen pelaajan kohdalta samaan kategoriaan. Tässä en tartu yhteen pelaajaan tai tekoon. Kun vaikkapa Rob Ray heitti Bonvien pudottamisen jälkeen omat viestinsä, se oli sitä samaa turhuutta kuin kaikki muut vastaavat. Vaikka pelaajien välillä olisi mitä, vaikka yleisö odottaisi mitä tahansa, nämä ovat turhaa henkilökohtaista huomionkipeyttä. Kun Jeff Chychrun näytti aikanaan ohimennen Rangersin penkille kahta sormea, kahden Poechekistä otetun voiton merkiksi. Se oli mielestäni ihan OK piikki, Poechekin haettu nuo erät, ainakin jälkimmäisen.

Pitkäksi (ja varmasti tylsäksi) taas menee, mutta vielä tohon suht turhaan pelaajien koko keskusteluun.

Berube (muistaakseni jollain sekalaisella kokoelma nauhalla) tapeltuaan Dirk Grahamia ja isoa Jay Caufieldiä vastaan: Isoa vastaan on aina helppo lähteä, ei mitään menetettävää ja näytät joka tapauksessa hyvältä. Pientä kaveria vastaan on taas kaikki menetettävänä. Näin nämä menee, ristiin rastiin.

Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen seurannut mielenkiinnolla tätä keskustelua ja pistää silmään keskustelijan mielipiteen ja oman seuran välinen yhteys...

Matt Nickerson on päävikainen tulevaisuuden lupaus, jonka toivotaan kasvavan ihmisenä Porin pimeässä talvessa. Kukaan fiksu ihminen ei voi puolustella hänen toimintaansa HIFK pelissä, sen verran päätöntä se oli.

Nickerson olisi SM liigassa kymmenen parhaan pakin joukossa, jos vaan pää kestäisi. Kertooko se jotain Nickersonista vai liigan tasosta, jokainen voi tehdä sen päätöksen itse. Olen nähnyt Nickersonilta neljä peliä ja jokaisessa hän on ollut hyvä, kunnes on lentänyt ulos. HIFK pelissä kaveri oli tehdä maalin ylivoimalla, ehti hyökkäykseen ja puolustukseen, mutta se pää, se pää...

Toisaalta en ymmärrä tätä "kirjoittamattomien sääntöjen" ihannointia. Mielestäni nämä säännöt ovat enemmänkin legendaa, jota muokataan sen mukaan mikä on itselle edullista. Tappelijat tappelee, ei siinä tarvita sääntöjä. Vastustajan kunnioitus tulee persoonan mukaan, ei sääntöjen. Toiset kunnioittavat pelikavereita, myös vastustajia, toiset eivät. Nickerson ei kunnioita ketään, se on tullut selväksi, tekeekö se hänestä huonomman pelaajan. Mielestäni ei, mutta tekeekö se hänestä huonomman ihmisen?? Mielestäni kyllä. Täällä usein kunnioitetaan pelaajia, jotka tekevät joukkueensa eteen mitä vaan. Ruutu, Rautee, Tuokko, Mäkinen, Lostedt, Nickerson... Mikä eroittaa nämä toisitaan?? Ei mikään. Pelaavat jääkiekkoa ja tekevät arveluttavia tekoja kaukalossa. Kohta joku tuo esiin miten toiset vastaavat teoistaan, toiset eivät. Mitä sitten?? Pitääkö teoistaan vastata nyrkeillä?? Onko se reilua??

C.Simon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Illuminati
Matt Nickerson

Eipä olisi uskonut millainen mainoskyltti Matt on Ässille. Olin viikon pois jatkoajan sivuilta ja sillä välin oli ilmestynyt 11 sivua tekstiä tähän + muihin kohtiin muutama sivu. Hyvä juttu. Eikös englantilaiset ole sen jo ymmärtäneet aikoja sitten että, ei ole olemassa huonoa julkisuutta, eli kaikki julkisuus on kotiin päin. Varsinkin miniseura Ässillä.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
TosiFani kirjoitti:
Matt Nickerson on päävikainen tulevaisuuden lupaus, jonka toivotaan kasvavan ihmisenä Porin pimeässä talvessa.
Tietääköhän kukaan, että onko Porissa tällaista kasvua päässyt aikaisemmin kenellekään tapahtumaan? Itse uskallan epäillä erittäin vahvasti moista.

Freadrich#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
kovanluokan nyrkinkäyttäjät
Kyllä ilman muuta ollaan menossa siihen suuntaan että tappelut tulevat hyväksyttäväksi osaksi peliä myös meidän kotoisessa Sm-liigassamme. Tällä kaudella mylly on pyörinyt enemmän kuin koskaan ja myös liigan pelaajarakenne alkaa näyttämään siltä että kohta jokaisessa joukkueessa on vähintään yksi "alan" mies. Jos kehitys jatkuu tämän suuntaisena niinkun tällä hetkellä on havaittavissa ei Muukkosen ja muiden kurinpitoelinten resurssit enää riitä puuttumaan jokaiseen rehelliseen tappeluun kovalla kädellä. Ylilyönnit tietysti asia erikseen kuten. Kurkunleikkauseleet ym.

Onhan se jo monta kertaa nähty eri sarjoissa kuinka joukkueen tappelija on joukkueen suosituin pelaaja ja sitä kautta joukkueet saavat myös lisätuloja tappeluista. Itse ainakin käyn jääkiekko-otteluissa nimenomaan mahdollisten tappeluiden ja fyysisen pelin takia.

Ei muutakun nyrkit viuhumaan ja kyllä suurin osa seuroista on sen verran rikkaita että niille ei ole minkäänlainen ongelma maksaa silloin tällöin pieniä rapsuja lukuisista tappeluista. Todennäköisesti nämä rahat tulevat moninkertaisena takaisin katsojamäärissä jos joukkue saa ns.fyysisen imagon.

EDIT.layout

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Freadrich#43 kirjoitti:
Itse ainakin käyn jääkiekko-otteluissa nimenomaan mahdollisten tappeluiden ja fyysisen pelin takia.
Ahaa, eli kauniit kuviot, kova vauhti, kovat laukaukset, pelin tempo, pelin monipuolisuus, harhautukset, haamupelastukset yms. ei siis sinua sytytä yhtään? Täytyy sanoa, että jos näin on niin sinulta jää pelistä helvetin paljon näkemättä.

TBK kirjoitti:
Ahaa, eli kauniit kuviot, kova vauhti, kovat laukaukset, pelin tempo, pelin monipuolisuus, harhautukset, haamupelastukset yms. ei siis sinua sytytä yhtään? Täytyy sanoa, että jos näin on niin sinulta jää pelistä helvetin paljon näkemättä.

Heh, ja kun maali tulee niin Freadrich#43 toteaa, että "Mä lähen tästä baariin."

JoeyKocur#26

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Hki Punx
Lakaisija kirjoitti:
Heh, ja kun maali tulee niin Freadrich#43 toteaa, että "Mä lähen tästä baariin."
Ylivoimilla ja alivoimilla voi ainakin mennä baariin, koska sillon ei ole goonit kentällä, eli siellä ei tapahdu mitään.

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Freadrich#43 kirjoitti:
Itse ainakin käyn jääkiekko-otteluissa nimenomaan mahdollisten tappeluiden ja fyysisen pelin takia.

Heh, kannattaako maksaa lipuista sitä hintaa mitä niistä nykyään joutuu maksamaan, nähdäkseen mahdollisia tappeluja...... kannattaisko oikeasti sijoittaa se summa vaikka nyrkkeilymatsiin, siellä näkee sitä takuuvarmasti?

Itse kyllä menen peleihin ihan muiden syiden takia kuin tappeluiden.... Jos siellä tapellaan, niin fine, mutta peli ei ole yhtään huonompi tai ei-viihdyttävä vaikkei näin tapahtuisi.

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Shelter kirjoitti:
Heh, kannattaako maksaa lipuista sitä hintaa mitä niistä nykyään joutuu maksamaan, nähdäkseen mahdollisia tappeluja...... kannattaisko oikeasti sijoittaa se summa vaikka nyrkkeilymatsiin, siellä näkee sitä takuuvarmasti?

Tämä onkin uusi juttu minulle. Nyrkkeilymatseissa näkee jääkiekkotappeluita?!

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
JimmyMac kirjoitti:
Tämä onkin uusi juttu minulle. Nyrkkeilymatseissa näkee jääkiekkotappeluita?!

No, väännetään rautalangasta. Eikös jääkiekkotappelut ole pääasiassa nyrkkeilyä, eli siis lyödään toista nyrkillä? Ja nyrkkeilymatsissa tuo nyrkkeily on pikkaisen tasokkaampaa kuin tuo jäällä tapahtuva.

Pointtini viestissä oli se, että miks maksaa jääkiekko-ottelusta melko kallista hintaa sen takia, että mahdollisesti näkisi tappelun, nyrkkeilymatsin? Eikös silloin kannata mennä nyrkkeilymatsiin, jossa sen, nyrkkeilymatsin, näkee varmasti? Mutta kukin tyylillään.....

Ja vielä varmuuden vuoksi, itseäni jääkiekkotappelut ei häiritse millään tavalla, mutta ei niissä mitään elämää suurempaa ole, että VAIN niiden takia hallille lähtisin...

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jäähyaitio ei Rauman reissulla kuvannut yli- ja alivoimatilanteita ollenkaan koska ei silloin _yleensä_ tapella, toki olimme koko ajan valmiudessa mutta säästimme filmiä. Olisi hienoa, jos voisimme lähettää livevideona streamia otteluista, koskana ei maaleja tai erikoistilanteita näkyisi.

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Shelter kirjoitti:
No, väännetään rautalangasta. Eikös jääkiekkotappelut ole pääasiassa nyrkkeilyä, eli siis lyödään toista nyrkillä? Ja nyrkkeilymatsissa tuo nyrkkeily on pikkaisen tasokkaampaa kuin tuo jäällä tapahtuva.

Pointtini viestissä oli se, että miks maksaa jääkiekko-ottelusta melko kallista hintaa sen takia, että mahdollisesti näkisi tappelun, nyrkkeilymatsin? Eikös silloin kannata mennä nyrkkeilymatsiin, jossa sen, nyrkkeilymatsin, näkee varmasti? Mutta kukin tyylillään.....

Joo, mutta jos joku haluaa nähdä jääkiekkotappeluita ja fyysistä jääkiekkoa, niin vaikea sitä on nähdä muualla kuin jääkiekko-otteluissa.

Jääkiekkotappelut ovat jääkiekkotappeluita. Piste.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy