Olen seurannut mielenkiinnolla tätä keskustelua ja pistää silmään keskustelijan mielipiteen ja oman seuran välinen yhteys...
Matt Nickerson on päävikainen tulevaisuuden lupaus, jonka toivotaan kasvavan ihmisenä Porin pimeässä talvessa. Kukaan fiksu ihminen ei voi puolustella hänen toimintaansa HIFK pelissä, sen verran päätöntä se oli.
Nickerson olisi SM liigassa kymmenen parhaan pakin joukossa, jos vaan pää kestäisi. Kertooko se jotain Nickersonista vai liigan tasosta, jokainen voi tehdä sen päätöksen itse. Olen nähnyt Nickersonilta neljä peliä ja jokaisessa hän on ollut hyvä, kunnes on lentänyt ulos. HIFK pelissä kaveri oli tehdä maalin ylivoimalla, ehti hyökkäykseen ja puolustukseen, mutta se pää, se pää...
Toisaalta en ymmärrä tätä "kirjoittamattomien sääntöjen" ihannointia. Mielestäni nämä säännöt ovat enemmänkin legendaa, jota muokataan sen mukaan mikä on itselle edullista. Tappelijat tappelee, ei siinä tarvita sääntöjä. Vastustajan kunnioitus tulee persoonan mukaan, ei sääntöjen. Toiset kunnioittavat pelikavereita, myös vastustajia, toiset eivät. Nickerson ei kunnioita ketään, se on tullut selväksi, tekeekö se hänestä huonomman pelaajan. Mielestäni ei, mutta tekeekö se hänestä huonomman ihmisen?? Mielestäni kyllä. Täällä usein kunnioitetaan pelaajia, jotka tekevät joukkueensa eteen mitä vaan. Ruutu, Rautee, Tuokko, Mäkinen, Lostedt, Nickerson... Mikä eroittaa nämä toisitaan?? Ei mikään. Pelaavat jääkiekkoa ja tekevät arveluttavia tekoja kaukalossa. Kohta joku tuo esiin miten toiset vastaavat teoistaan, toiset eivät. Mitä sitten?? Pitääkö teoistaan vastata nyrkeillä?? Onko se reilua??