Tappeluketju 2006-07

  • 489 572
  • 2 038

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Jotenkin se on kyllä huvittavaa, että poliisi valittaa "resurssipulaa". He eivät pk-seudulla edes tule useimmiten paikalle, kun ilmoittaa esim. automurrosta tai oikeasta pahoinpitelystä.

Sitten on aikaa ja resursseja mittailla kolmenkympin nopeusrajoituksen rikkojia yöaikaan... ja alkaa tutkimaan jotain tällaista. Vaikka kuinka yrittäisi olla objektiivinen, niin säälittävältähän se näyttää.

PS: Kyllä Helkovaarakin voisi liigaa joskus puolustaakin, sen sijaan että aina nuoleskelee kukkahattujen ahteria.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
kristian kirjoitti:
Suomi on sitten hauska maa. Pedofiilit ja raiskaajat juoksevat kaduilla vapaana, ja poliisi aloittaa tutkinnan JÄÄKIEKKO-OTTELUN reilusta tappelusta... jossa satakiloiset ammattimiehet läpsivät toisiaan täysi haarniska päällä.

Uskomatonta. Edes Ruotsissa ei oltaisi NÄIN pateettisia.

Olen täysin samaa mieltä. Kyllä minä sen ymmärrän, että poliisilla saattaa olla vähän tylsää Suomen kaltaisessa maassa, mutta että pitää käydä tutkimaan jääkiekkotappelua. En meinannut uskoa omia silmiäni, kun luin asiasta teksti-tv:stä. Todella naurettavaa. Täyttä perseilyä. Kielletään jääkiekko ja nyrkkeily lailla. Miksi se on niin vaikeaa hyväksyä, että tappelut kuuluvat jääkiekkoon?
 

coffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Chicago Black Hawks
Keskustelu jääkiekon väkivaltaisuudesta on saanut aivan älyttömät mittasuhteet. Media ruokkii tilannetta saadakseen myyvämpiä otsikoita ja tarkoitushakuisesti se ylilyö aina, kun jotain kaukalossa tapahtuu. Tähän on poliitikkojen helppo tarttua, kun vaalit lähestyvät. Jääkiekkoilu Suomessa ei ole mitenkään erityisen väkivaltaista. Huolestuttavaa on eräiden valmentajien ja sm-liigan johtohenkilöiden asettuminen keskustelussa jääkiekkotappeluiden vastustajien leiriin. Jääkiekko-otteluissa on aina tapeltu, jo 1800-luvulta alkaen. Laji kun on saanut piirteitä Lacrosse-pelistä, jossa tappelut ovat arkipäivää. Pitää muistaa, että laji nimeltä jääkiekko on kanadalaisten keksiomä. Jos kaikki tappelut ja kontaktit poistetaan, voidaanko ylipäänsä eurooppalaisten peliä kutsua jääkiekoksi? Pehmeän linjan kannattajille on lajeja tarjolla joka niemennotkossa, mutta he hyökkäävät täydellä arsenaalilla kamppailulajeja, jääkiekon tappelukulttuuria, jne vastaan. On mielenkiintoista, että seurat kamppailivat useita vuosia pelin ja yleisötulojen näivettymistä vastaan, mutta kun viime kaudella alkoi tappelukulttuuri nostamaan päätään, nousivat myös yleisömäärät. Jos suomalainen jäkkiekko on amputoimassa näin erästä osa-aluetta, niin ei pidä ihmetellä, miksi laji on menettämässä mielenkiintoa. Kukaan ei jaksa katsella virkamieskiekkoa. Olen jo aiemmin peräänkuuluttanut 3-4 joukkueen sarjaa Suomeen, jossa pelattaisiin LNAH-liigan tavoin. Sinne ei kukkahattu tädeillä ja muilla heidän hengenheimolaisillaan olisi mitään asiaa. Muutenkin paljon porua on tullut siihen nähden, kuinka vähän tällä kaudella on kaukalossa tapeltu.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Ei tää homma ny oikeen syövy tajuntaan. Ei onneksi tarvitsekaan. Poliisitutkinta? Ei haloo sentään. Onko tämä vielä epäonnistuneen smash-asem-jupakan paikkailua vai onko joko poliitikko päässyt perseilemään?

Suomen virkavalta ryhdistäytykää! Uskottavuutenne rapisee.
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Tällä hetkellä ei tiedä pitäisikö nauraa vai itkeä. Poliisitutkinta tollaisesta ja vielä itse paskalakkien toimesta. Ei helvetti! Nämä on niitä hetkiä, kun hävettää olla suomalainen.

Luulisi niillä olevan parempaakin tekemistä, kuin tuhlata muutenkin vähäisiä resursseja tollaiseen!

Poliisi on ystävä!
 

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
Jahka tämäkin soppa selviää, niin huolimatta siitä onko kyseessä uutinen vai ankka, on mielenkiintoista tietää mistä juttu on lähteny liikkeelle ja kenen toimesta.

Ehkä asian puiminen olisi suotavaa omassa ketjussaan? Ja jätetään tämä ketju itse tappeluille pelkästään.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
coffin kirjoitti:
Olen jo aiemmin peräänkuuluttanut 3-4 joukkueen sarjaa Suomeen, jossa pelattaisiin LNAH-liigan tavoin. Sinne ei kukkahattu tädeillä ja muilla heidän hengenheimolaisillaan olisi mitään asiaa.
Itse olen miettinyt aivan samaa monta kertaa. Ja lupaan tässä nyt julkisesti, että jos olen isona rikas, niin perustan Suomeen täysin yksityisen jääkiekkoliigan, jossa pelataan NHL-säännöillä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Joo, sekä to fight or not to fight -miekkailulle pitäs vissiin taas avata uusi ketju - tai mieluummin sittenkin ei. Ja poliisitutkinta poliisien toimesta onkin jo uudessa ketjussaan. Sen verta vaan että...itse vasta tänään luin kokonaisuudessaan tuon Vuorisen haastattelun Veikkaajasta, pelirangaistus -käytäntöön siirtymisestä, mahdollisista sääntömuutoksista. Nyt sitten tämä suuri haloo, Vuorisen eilinen esiintyminen julkisuudessa...no tiedä sitten millasia periaatepäätöksiä nyt tehään, vai tehdäänkö mitään, suuntaan tai toiseen.

Mutta silti jotenkin nauratti lukea Vuorisen kommentit suhteutettuna tähän suureen kohuun. Hieman itkettikin. Enempi itketti.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
JimmyMac kirjoitti:
Totta! Kyllä taas on sellainen olo, että paljon mieluummin näkisin lätkän Suomessakin samanlaisessa asemassa kuin mitä se on Briteissä. Siellä hommaa pyörittää lähinnä kanadalaiset, jotka oikeasti tietävät mistä jääkiekossa on kysymys. Säännöt voidaan tehdä sellaisiksi kuin huvittaa - ilman minkään tahon painostusta (esim. täksi kaudeksi otettiin NHL-tyyliin tappelusta 5 min rangaistukset). Peleissä käyvät ihmiset, joita homma ihan oikeasti kiinnostaa ja jotka tietävät pelistä jotain, tai sitten eksoottista, intensiivistä ja vauhdikasta jääurheilua katsomaan tulevat perus-britit. Julkisuudessa jääkiekkoa kohtaan ei ole käytännössä mitään kiinnostusta, joten ei tarvitse edes yrittää nuolla kenenkään perseitä, vaan kiekkoa pelataan niillä säännöillä, joilla pelaajat sitä haluavat pelata ja joilla lätkäfanit sitä haluavat katsoa. Suomessa näin ei tapahdu, vaan tarvitsee ottaa huomioon joidenkin perkeleen kukkahattujen mielipiteet.

Tavallaan sitä kyllä itsekin toivoisi sitä, että liiga "sulkisi" ulkopuolelleen nämä moralisoijat jotka eivät ole perillä lajin kirjoittamattomista säännöistä tai lajin omasta etiikasta - valitettavasti tilanne taitaa kuitenkin olla jo sellainen ettei tämä skenaario ole enää mahdollinen tai vaatisi todella perustavaa laatuisia olevia muutoksia jotta liigan (kiekon) ulkopuolelle saataisi siirettyä kaikki sellainen aines joilla ei ole todellista tietoa kiekon omasta luonteesta ja arvomaailmasta.

Tässä mielessä siis Suomen MM-voitto oli valitettava tapahtuma kiekkoilulle maassamme (toki sillä oli positiivisiakin vaikutuksia sitä en kiistä) koska se toi lajin piiriin sellaista väkeä joka aiemmin ei ollut ollut kiinnostunut koko lajista ja kun laji nousi suuren yleisön piiriin, siinä tapahtuneisiin kiekon sisäisiin asioihin alkoivat ottaa osaa sellaisetkin tahot jotka eivät tunteneet tätä lajia juuri laisinkaan, tästä sitten seurasi se, että lajia alettiin puimaan väärästä päästä ja merkityksettömät asiat nousivat monella taholla merkityksellisiksi ja tietyt asiat alettiin nähdä totaalisen pahoina tapahtumina - kuten kiekkotappelut. Samalla ei kuitenkaan huomioitu sitä, että tappeluiden sijaan todellinen ongelma olivat muut tapahtumat kaukalossa jos asiaa tarkastellaan loukkaantumisten valossa.

Toivottavasti SM-liigan johdossa nyt pokka pitää, eikä lähdetä tähän hommaan mukaan. Tappelurangaistuksen muuttaminen pelkäksi 5+PRK:ksi oli loistava "uudistus". Jos sitä nyt TAAS julkisen painostuksen perusteella aletaan muuttamaan, niin silloin kyllä vitutuskäyrä nousee todella koviin sfääreihin.

Pelkään pahoin, että nyt tullee käymään siten, että yleisen painostuksen tähden 5+PRK linjasta siirrytään OR kauteen takaisin ja tappelijoille aletaan "lätkäistä" entistäkin pidempiä pelikieltoja jotta peli saataisi siistittyä tästä lieveilmiöstä jotta laji olisi hyväksyttävä eräiden tahojen piirissä, sellaisten tahojen jotka eivät todellisuudessa ymmärrä kiekon perimmäistä luonnetta, eivätkä edes haluakaan ymmärtää sitä.

Ja helvetti vielä tuota jutun alkua "10 vuotta sitten otsikoissa olivat taitokiekko ja Saku Koivu". Muistan niin elävästi kun -95 finaalien aikaan iltapäivälehtien lööpit kirkuivat muistaakseni Aravirran suulla sodanjulistusta, kun TPS oli vähän ajellut Jokereita seinille toisessa finaalissa. Kolmannessa finaalissa se sota sitten nähtiin joukkotappelun muodossa. Oli suoranaista valehtelua ja tosiasioiden vääristelyä, että toimittaja jätti tämän kertomatta, tai sitten on vaan niin helvetin pässi, ettei tiedä koko tapauksesta mitään.

Medialla on valitettavasti "taito" esittää asioista yksipuolinen kuva, jälleen näin kävi vaikka todellisuus on aivan jotain muuta.

Olen aiemminkin antanut palautetta median edustajille heidän tavastaan käsitellä kiekkoa ohjelmissaan mutta koskapa en ole koskaan saanut ainoatakaan vaastausta palautteisiini, alkaa palautteiden (todella asiallisten) kirjoittaminen tuntua turhauttavalta - aivan kuin taistelisi tuulimyllyjä vastaan.

vlad.
 

Animal

Jäsen
A#A kirjoitti:
Animalia en edes VIITSI lähteä kommentoimaan sen enempää kuin, että seuraa aikaasi ja katsele RAW, subbarilta se tulee.

Miksi ET VIITSI? Jaa sen takia kun, ET PYSTY?

Jos pystyt KUMOAMAAN väitökseni, LUPAAN tarjota sinulle KORILLISEN KOSSUA.

Tuosta RAW:sta sen verran, että SE ON TEATTERIA. Jos väkivaltaa haluan katsoa, katson VÄKIVALTAISIA ELOKUVIA.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
JimmyMac kirjoitti:
Tämä on ihan totta. Vika ei ole siinä, että nämä haaskalinnut jeesustelevat medioissa, vaan siinä, ettei SM-liigan/Jääkiekkoliiton sisältä löydy tarpeeksi iso-munaista kaveria sanomaan, miten asiat oikeasti ovat.

Enkä uskokaan, että löytyy niin kauan kuin Jääkiekkoliiton/SM-liigan johdossa jatkavat nämä "ikivanhat menneisyyteen jämähtäneet dinosaurukset".

vlad.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
axe kirjoitti:
Siinä missä "kukkahattutätien" ja "kaukalopallon ystävien" pitää hyväksyä tappelut osana jääkiekkoa, niin myös "väkivaltafriikkien" ja "nyrkkeilyn ystävien" pitäisi oppia tekemään ihan sama asia. Näistä hommista saa todella erinomaisen viihdyttäviä juttuja á la Suutarin tarinat, mutta yksittäisten ottelujen yksittäisten nujakoiden hehkuttaminen ja merkityksen korostaminen on silkkaa hulluutta.

En tiedä pitäisikö minun kirjoittaa tähän viestiin vai ei ja jos/kun pitäisi niin mitä. Vaikka olenkin kirjoittanut tähän ketjuun huomattavan monta viestiä, joista osassa olen arvioinut tappeluita itsessään - koettanut löytää puolueettomana tarkastelijana sen kumpi oli niskanpäällä ja millaisin tyylein herrat tappelivat. Toisaalta olen kirjoittanut ketjuun useita viestejä jotka käsittelevät tappeluita osana kiekkoa mutta eivät kiekon tärkeimpänä elementtinä.

Minulle kiekko on edelleen yhdistelmä taitoa, fyysisyyttä (ja hyvää maalivahtipeliä). Fyysisyyden äärimmäinen ilmentymä minun mielestä on sitten tappelut joita voi hyödyntää monella eri tavalla ja osassa tapauksista tällainen tappelu voi olla jopa ratkaisevassa roolissa pelinkulkua (kuten viimekaudella kun Helenius kyykytti Kudrocia ja tämän jälkeen SaiPa oli se jota vietiin kaukalossa kaikilla pelin osa-alueilla). Osassa tappelu on sitten puhdasta showta - en kuitenkaan pidä VandenBusschen ja Nielikäisen kohtaamista showna vaikka siinä ripaus sellaista onkin mukana vaan ennemminkin signaalin antamisena ja siihen vastaamisena. Sitten ovat tietty spontaanit tappelut sekä noudot - jotka voivat olla tehokkaitakin oikein käytettynä, (tästä Shedden antoi esimerkkejä viime kaudella). Sitten ovat tietty puhtaat kostot joita ei välttämättä voi pitää tappeluina koska toinen osapuoli saattaa vetää kilpikonnat vaikka onkin ehdottoman syyllinen tekoon jonka tähden häntä ryhdytään rankaisemaan nyrkein, (oivallinen esimerkki tästä on Darren McCartyn ja Claude Lemiux'in "kohtaaminen" kaudella '96-97). Ei myöskään pidä unohtaa sitä, että toisinaan tappelija uhrautuu toisen pelaajan puolesta, (kuten Schnabel vs Helenius tapauksessa). Tai toisinaan tappelija omalla tyylillään koettaa herätellä joukkuetta ja toisinaan tämä saattaa jopa onnistua.

Ylläolevasta lukija voinee päätellä sen, että minulle tappelut ovat yksi elementti ottelua ja toisinaan oikein käytettynä ne voivat nousta merkittävään rooliin yksittäisessä ottelussa. Joskus osana fyysistä peliä ne voivat olla ratkaisevia useammassakin pelissä.

vlad.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mielenkiintoinen moralisoiva purkaus ketjussa mikä käsittelee tappeluita audella 2006-2007.

vilperi kirjoitti:
Ja miten jonkun mielestä jääkiekkoon kuuluu olennaisena osana tappelut ja väkivaltaisuus?

En näe mitään järkeä.

Mielestäni tappeluissa, tai rajuissa taklauksissa ei ole mitään hienoa. Ja pidän anteeksi vain, lähes jopa sairaina, niitä ihmisiä joille tappelemiset ovat kaiken a ja o. Mitä mielihyvää voi saada, siitä että katselee toisten satuttamista?

Jääkiekko on taitolaji alunperiään ja sellaisena se myös pysyköön. Vähän voi tietenkin taklata, ja totta kai se kuuluukin lajiin,mutta mielestäni jääkiekkoon ei kuulu mitkään Nielikäisen ja VandenBucchen riitelyt jäällä.

Kuinka määrittelet tämän väkivaltaisuuden?

Tekstistäsi voisi päätellä, että tappeluiden ohella kaikki vähänkin kovemmat taklaukset ovat väkivaltaisia - kenties jopa brutaaleja.

Millaista on tämä vähän taklaaminen? Onko sellainen vähän taklaamista jos ajellaan toinen "kylmäksi" puuntakaa?

En tiedä saanko mielihyvää siitä kun katson sitä kun aikuiset meihet vapaaehtoisesti (usein tilanne on tämä) satuttavat toisiaan. Saan kuitenkin voimakkaan tunnelatauksen kyseisessä tilanteessa joten kaipa tätä tunnelatausta voi pitää mielihyvänä..

Jokainen näkee jääkiekon omalla tavallaan mutta tietyssä mielessä en ymmärrä sitä, että ryhdytään nostamaan omaa näkökantaansa muita ylemmäksi. Yhtälailla minä voisin tuomita sinut koskapa näkemyksesi kiekosta ei ole sama kuin minulla, mutta en tee tätä vaan annan sinun pitää kiinni omasta näkemyksesti - toivottavasti kuitenkin ymmärrät sen etteivät kaikki ihmiset ole samanlaisia vaan toiset saavat nautintoa (siitähän tässä pääsääntöisesti on kyse) erilaisista asioista kuin toiset. Toisia viehättää silkka taitopeli josta fyysisyys on karsittu likimain olemattomiin, toisia taasen kiekossa pitää taidon ohella olla mukana rutkasti fyysisyyttä jonka äärimmäisin ilmentymä ovat sitten tappelut.

vlad.
 

Animal

Jäsen
vlad kirjoitti:
Jokainen näkee jääkiekon omalla tavallaan mutta tietyssä mielessä en ymmärrä sitä, että ryhdytään nostamaan omaa näkökantaansa muita ylemmäksi. Yhtälailla minä voisin tuomita sinut koskapa näkemyksesi kiekosta ei ole sama kuin minulla, mutta en tee tätä vaan annan sinun pitää kiinni omasta näkemyksesti - toivottavasti kuitenkin ymmärrät sen etteivät kaikki ihmiset ole samanlaisia vaan toiset saavat nautintoa (siitähän tässä pääsääntöisesti on kyse) erilaisista asioista kuin toiset. Toisia viehättää silkka taitopeli josta fyysisyys on karsittu likimain olemattomiin, toisia taasen kiekossa pitää taidon ohella olla mukana rutkasti fyysisyyttä jonka äärimmäisin ilmentymä ovat sitten tappelut.

vlad.

Vaikka ollaan joissain asioissa väännetty peistä, niin tässä tulee kaikin puolin asiallista tekstiä.

Itseäni ei häiritse se, että arvostaa kiekollista taitoa tms. yli kaiken ja pitää aikuisten miesten nyrkinheiluttelua lapsellisena. Itseasiassa jollain tavalla jopa ymmärrän tämän näkökannan.

Se mikä häiritsee ,on se, että heti kun jotain "sattuu" tietyt jeesustelijat nostavat päätään ja avaavat suunsa, koska saavat mediasta, poliitikoista yms. lyömäaseen omien mielipiteittensä tueksi.

Nyt kannattaisi ehdottomasti kuunnella asian tiimoilta lajin ammatti-ihmisiä, eli valmentajia, pelaajia tms. Ei ketään sellaisia, jotka eivät lajin olemusta tunne.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä tämä poliisitutkinta kuulostaa jo hiukan hätävarjelun liioittelulta eli melko järeältä tavalta toimittaa viestiä, varsinkin kun tämä on poliisin itse käynnistämä tutkimus.

Itse tappelusta vei maun pois se että sitä oli jo käyty useissa eri medioissa näiden kahden pelaajan välillä ja puolestakin joten tämän shown tiesi siis tapahtuvan ja tapahtui.
Spontaanit tilanteet jossa pelaajat yhdessä päättävät katsoa että mites se homma olikaan niin on ihan ok, mutta kuten jo Vlad taisi omassa viestissään sanoa hyvin, olen samalla kannalla, myös minulle jääkiekko on ensin vauhtia, taitoa ja fyysistä pelaamista, olen kaikki 18 vuotta nauttinut kovista pommeista ja fyysisestä pelistä.
Jos taklauksen jälkeen toinen osapuoli provosoituu ja haluaa katsoa ja toinenkin on valmis, niin ei se tilanne aiheuta minussa kuin sen että sekin on hyvää viihdettä. En osaa sitä väkivaltana pitää jos molemmat sen suostumuksellaan tekevät.

Mutta katsotaan nyt miten tämä "viestin välitys" lopulta toimii ja miten uppoaa suomalaiseen SM-liiga kiekkoon.
 
Palataan asiaan

Tämä ketju on tarkoitettu SM-liigan kauden 2006-2007 tappeluista keskustelemiseen. Tässä ketjussa ei ole tarkoitus keskustella kuuluvatko tappelut jääkiekkoon eikä tappelujen poliisitutkinnasta. Niitä keskusteluja varten voitte avata omat ketjut, mikäli ette sopivaa hakutoiminnolla löydä. Mieluiten vapaan keskustelun osioon kuitenkin.

Moderaattorit
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Vimes kirjoitti:

Saa siinä poliisit tutkia jonkin aikaa noitakin tappeluja. Mahtaako edes kaikkia pelaajia löytää mistään. Tosin nuo kaikki tappelut ovat järkyttäneet mielen rauhaani, joten voisin vaikka vaatia tappeluun osallistuneilta pelaajilta ja heidän palkan maksajiltaan korvauksia henkisestä kärsimyksestä. Olisin vain halunnut nähdä maaleja, mutta väkivaltaa siellä tarjottiin.

Ja taas tulosruudussa mainostettiin, että huomenna kaksi miestä lyövät toisiaan päähän Helsingissä. Oikein vihaisesti toisiaan tuijottelivat. Ja vielä yleisön eteen vietiin punnittavaksi. Tämä toinen tappelupukari, joka puhui suomea, sanoi yrittävänsä tyrmäystä! Jos sellainen tapahtuu, että nämä miehet keskenään tappelevat, menen minä heti seuraavana arkipäivänä tekemään rikosilmoituksen kyseisestä tapahtumasta! Ei tappelu ole urheilua!

Terveisin: Kukkahattu-Wrighter
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Wrighter kirjoitti:
Jos sellainen tapahtuu, että nämä miehet keskenään tappelevat, menen minä heti seuraavana arkipäivänä tekemään rikosilmoituksen kyseisestä tapahtumasta!

Ei sun tarvitse, kun kaikkitietävät ja - näkevät skoudet aloittavat omaehtoisesti tutkinnat.

Ja mitä modesetien terveisiin tulee, niin taitaa olla aika lyhyt ketju tämä, jos tappeluista pitäisi puhua, mutta virkavalta tulee sammuttamaan valot tai ainakin viemään raastupaan ne kyseisen tapahtuman osapuolet. Onko tämä tapahtuma siis piste (paitsi lajille nimeltä jääkiekko, myös...) tälle ketjulle?
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Tuo Jäähyaition tempaus on aivan loistava!! Lisää tällaista ;-D
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ikijokeri kirjoitti:
Hiljaiseksi vetää. Montakohan kertaa herra Heinäluoma on nähty kiekko-ottelussa?

IFK:n peleissä monta kertaa ainakin. Melko vakiojengiä.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Ikijokeri kirjoitti:
En tiedä, onko ollut jo täällä, mutta...

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2006/10/474786

Hiljaiseksi vetää. Montakohan kertaa herra Heinäluoma on nähty kiekko-ottelussa?

Ei vittu. Vaalit tulossa? Heinäluoma hyppää rattaille Karpelan vai mikä se nyt oli seuraksi. Aitoa huolestumista?

Minkälaista esimerkkiä Saarela-duo ja Heinäluoma ovat itse antaneet?
"On perusteltua kysyä, millaisia malleja me opetamme lapsillemme ja kenties vähän vanhemmillekin siitä, miten asiat oikeassa elämässä tulisi ratkaista?"
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Ikijokeri kirjoitti:
En tiedä, onko ollut jo täällä, mutta...

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2006/10/474786

Hiljaiseksi vetää. Montakohan kertaa herra Heinäluoma on nähty kiekko-ottelussa?

Tämä vetää kyllä aika hiljaiseksi, etenkin tuo ensimmäinen kappale: "Valtiovarainministeri Eero Heinäluoma kysyy millaisia malleja jääkiekkokaukalon tappelut opettavat lapsille ja kuka on vastuussa kehityksestä." Tätä jos tosissaan tutkisivat ihan oikeasti, että mikä on jääkiekossa esiintyvän väkivallan vaikutus maamme kasvavaan nuorisoon. Jos oikein valtiovarainministeri sitä kommentoi, niin pakko kai sitä on pitää pahempana uhkana kuin syrjäytymistä, huumeita, alkoholia, riekkumista yöllä pitkin suurkaupungin katuja ilman aikuisen valvontaa, isin ja äiskän alituista kiirettä ja poissaoloa kotoa etc. etc. etc. Olisi kiva, kun tutkimaan käydään, että samalla otettaisiin selvää, miten kaukaloväkivalta on vaikuttanut lapsiin ja nuoriin lajin muissa suurmaissa, esim. Ruotsissa tai Tsekeissä yms. Mitä yleensäkin nämä ilmiöt siellä vaikuttavat lajin luonteeseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös