Tämä "Ketään ei jätetä yksin" -kampanja nostettiin ketjussa esiin siinä hengessä, että tämä olisi joku seuran kuningasidea rahastuksesta. Seuran ylimielisyyttä. Mutta eikö se ajatus vähän niinkuin kaadu omaan mahdottomuuteensa, kun tiedostaa aloitteen tulleen toisilta, tässä tapauksessa faneilta? Kun tietää seuran toisesta laitamainoksesta eteenpäin ohjanneen kertyviä varoja eteenpäin hyväntekeväisyyteen? Ainakin itse näen eroa fanien aloitteesta lähteneellä tukikampanjalla ja seuran rahastuskampanjalla. Ehkä olen naiivi tai jotain.
Yllä viitataan uskoakseni aiemmin kirjoittamaani viestiin (alla). Kävin tappara.co:ssa lukemassa juttuja ja näin videon, jossa kiinnitettiin mainoksia. Ok, olisi minun pitänyt tietysti lukea ketjua vähän tarkemmin ja oikeastaan muistaa, että Tapparan kannattajilla oli tämmöinen kampanja menossa. Eli joo, aloite oli tullut kannattajilta.
En silti malta olla sanomatta, että kampanja on yhä käynnissä ja Tappara myy koko ajan osuuksia tuohon laitamainokseen. Lisäksi Tappara myy paitoja ja tarroja samalla teemalla. Oliko sekin fanien aloite? En tiedä, mutta on tämä minusta nyt kuitenkin hieman siellä harmaalla alueella taas (meneekö näistäkin siivu hyväntekeväisyyteen?). Mihin tai kehen tällä sloganilla "Ketään ei jätetä yksin" taas viitattiinkaan? Vähintään yhtä mauton, kuin Ilveksen edellisen johdon perseilemä "Lipunmyyjä" -body.
Eli joo. Oli minulta raflaavasti kirjoitettu ja kärki oli terävä. Itse en nostanut esiin tuota "menee tunteisiin" -slogania. Se on jo vanhempi juttu ja täts it. Silti olen sitä mieltä, että kyllä Tappara tällä asialla tietyllä tavalla rahastaakin. Mitään väärää siinä ei sinänsä ole. Saa tällä varmasti hyvinkin paikattua sitä vajetta, joka Terveystalon parin kuukauden sopparin purusta jäi käteen.
Ei minun tarvitse silti siitä tykätä.
Tappara käänsi homman voitoksi ja myy faneille "ketään ei jätetä yksin" -tarroja, paitoja ja varmaan muutakin tavaraa. Kyllä Tappara-sydämien nyt kelpaa seistä Penttilän, Aron ja Rautakorven viitoittamalla tiellä. Tätä rakkaustarinaa ei riko kukaan.
Onnea Tappara ja onnea aidon Tappara-sydämen omaavat kannattajat.